wyciek płynu chłodniczego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michi9999
    Classic
    • 2010
    • 1

    wyciek płynu chłodniczego

    Zamieszczone przez jarku.
    czytam i czytam wasze przygody na światłach jak to octavia objechała x6, m3, subaru, a6 i inne wynalazki, i mam pytanie: czy ktoś może mi powiedzieć skąd w Need For Speed macie octavię? :diabelski_usmiech
    No jak to skąd ... można wgrać moda i jest :szeroki_usmiech
  • babok23
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    wyciek płynu chłodniczego

    Kłaniam się wszystkim klubowiczom. Mam problem z moją Octavką 1,6 benzyna, a mianowicie ucieka mi płyn chłodniczy już od 3 mieniący, nigdzie nie zaobserwowałem żadnego wycieku ,nie ma zdanej plamy pod autem, rok temu wymieniłem pompę, bo wcześniej była walniętą. Teraz jestem bezsilny- dziś znów dolałem po wcześniejszym gotowaniu się płynu- temp wzrosła i trzeba było reagować. Ciągłe dolewanie mija się z celem a jak dwa razy zgłosiłem się do mechanika to nic nie stwierdzili. Dlatego proszę bardziej doświadczonych jak Wy kolegów o komentzrze. Pozdrawiam i z góry dziękuję.

    Komentarz

    • JanuszSz
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 2835
      • Superb II combi (3T5)

      #3
      Jeśli wszędzie jest sucho,olej rozumiem czysty,bez śladów emulsji to wygląda na usczelkę pod głowicą wydmuchaną w okolicach kanału wydechowego.Płyn w postaci pary ucieka do atmosfery.
      Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

      Komentarz

      • smer
        RS
        • 2008
        • 2021
        • Octavia II (1Z3)
        • BKD 2.0 TDI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez babok23
        Teraz jestem bezsilny- dziś znów dolałem po wcześniejszym gotowaniu się płynu- temp wzrosła i trzeba było reagować.
        Dlaczego zagotował Ci się płyn?
        Jak często Ci się płyn gotuje?
        Czy masz sprawny wentylator?
        Czy masz sprawny termostat?
        Jeśli zagotował CI się płyn, to na 100% wywaliło Ci płyn przez korek w zbiorniczku (tam jest zawór ciśnieniowy w korku - jego zadaniem jest zabezpieczenie układu przed zbyt wysokim ciśnieniem; przez niego wylatuje nadmiar pary i wrzątku )

        Na początek zrób tak:
        Sprawdź czy masz sprawny wentylator i sprawny termostat. Jeśli nie to napraw/wymień. Jeśli tak, to wymieńkorek zbiorniczka ciśnieniowego - kosztuje kilkanaście złotych.
        Jeśli to nie pomoże, to trzeba się będzie zastanowić nad czym innym (uszczelka pod głowicą??)
        Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

        Piszę poprawnie po polsku.

        Komentarz

        • babok23
          Classic
          • 2009
          • 3

          #5
          Podjechałem do serwisu skody. Podejrzewają pęknięty blok. Narazie zaproponowali mi mechanika, który ma mi wlać płyn w celu zobaczenia czy się zabarwi, jeśli tak tzn że trzeba będzie rozbierać silnik.

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez JanuszSz
            Jeśli wszędzie jest sucho,olej rozumiem czysty,bez śladów emulsji to wygląda na usczelkę pod głowicą wydmuchaną w okolicach kanału wydechowego.Płyn w postaci pary ucieka do atmosfery.
            Też bym się ku temu skłaniał.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • babok23
              Classic
              • 2009
              • 3

              #7
              Sprawdziłem wszystko, wypływów na zew. nie ma. Termostat dobry, wentylator wcześniej wymieniałem- dobry. Po wpuszczeniu płynu do obiegu stwierdzono uszczelkę pod głowicą do wymiany. Szacowany koszt z robocizną wynosi 1000zł. Dzięki wszystkim za poradę i wpisy pozdrawiam

              Komentarz

              • smer
                RS
                • 2008
                • 2021
                • Octavia II (1Z3)
                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                #8
                Zamieszczone przez babok23
                Narazie zaproponowali mi mechanika, który ma mi wlać płyn w celu zobaczenia czy się zabarwi, jeśli tak tzn że trzeba będzie rozbierać silnik.
                Jak to właściwie jest? Czytałem na forum, że zakłada się tester CO2 na zbiorniczek?
                Pytam, bo sam chyba będę musiał robić uszczelkę...
                Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                Piszę poprawnie po polsku.

                Komentarz

                Pracuję...