automat czy ręczna? w automacie zaleca się wymianę co 80kkm o ile dobrze pamiętam. w manualu tylko podczas napraw ale jak wymienisz to będzie ciut lżej chodziła. jedno jest pewne to na pewno jej nie zaszkodzi :wink:
bo nie mam objawu dwumasy czy typowego sprzegla ale jak puszcze sprzeglo słysze takie szzzzzzzzzzzzzzz wiec wpadlem na pomysl wymiany moze bedzie ciszej
U mnie na wolnych obrotach jest "ssssszzzzyy" a jak wcisnę sprzęgło to cichnie zupełnie. W ASO powiedzieli, że to jakieś łożysko w skrzyni czy też wałek i żeby jeździć chyba, że mnie mocno irytuje dźwięk. Ni irytuje mocno bo słychać go tylko na zewnątrz więc jeżdżę - już ok. 1,5 roku z tym.
Wymiana oleju w skrzyniach manualnych jest BARDZO nie zalecana :idea: ubytki oleju się tylko uzupełnia. Zasada ta ma zasadniczy wpływ na żywotność i funkcjonowanie skrzyni biegów :idea:
sziaba, a skąd masz takie informacje. Jakaś fachowa literatura o tym mówi czy może widziałeś klika skrzyni które się rozsypały po wymianie oleju. A taka wymiana że zlewasz stary a zalewasz identycznym (oryginalny z ASO) też wpływa na żywotność i funkcjonowanie skrzyni? Po czy skrzynia "pozna" że ma zalany nowy ale identyczny z oryginalnym olej?
Oczywiście nie mówimy tu o "magikach" czyli specach którzy np zlewają ze skrzyni olej oryginalny syntetyczny a zalewają jakimś tanim minerałem i potem narzekają że ciężej chodzi (szczegolnie w zimę), szumi i zaczynają zgrzytać i się sypać synchronizatory itp
Mi wymiana oleju w skrzyni w 17 letnim VW faktycznie wpłyneła na funkcjonowanie skrzyni. Zlałem brązową breję a nie olej i zalałem syntetykiem Castrola. Biegi chodzą gładko nawet przy dużych mrozach, przestały huczeć III i IV oraz przestał zgrzytać synchronizator II biegu. Przebieg od wymiany 50tys km i jest tylko lepiej... Negatywnych oznak brak.
Ja kiedyś wymieniłem w 16 letniej mazdzie 626GE, bo 5ty bieg przestał działać (na forum pisało, że 5tka może przetać działać, jak jest za niski poziom oleju). Mazdeczka była u nas w rodzinie od nowości więc wiedziałem, że wcześniej nigdy nie był wymieniany. Przy wymianie okazało się, że olej w skrzyni biegów jest praktycznie identyczny konsystencją jak nowo zakupiony. Nie było braków, a 5tybieg przestał działać, bo trzeba było ustawić tylko synchronizator. Niepotrzebnie wtedy straciłem kasę na nowy olej Skrzynia chodziła identycznie płynnie, jak na oleju sprzed wymiany. Zresztą ogólnie ta mazdeczka to była nieśmiertelna
Ja w poprzednim aucie wymienialem olej przy 80 tys (Nissan Almera N16,1,5 benzyna).Tak zalecal serwis,bo ponoc lozyska siadaja w tych skrzyniach.Stary olej byl kolorystycznie jak nowy,po wymianie zadnych zmian na + czy na -,ale wydaje mi sie,ze ta operacja nawet jesli bezsensowna nie wplynela negatywnie na skrzynie...fakt,ze tam nie ma ani cisnien ani temperatur jak w silniku,ale moga jakies wlasciwosci smarne sie pogarszac.
Tomek_dx, powiem ci tak 10 lat zajmowałem się testowaniem aut w DE i przy okazji prowadziliśmy autoryzowany serwis pod patronatem Lucas TRW i wiele rzeczy widziałem i naprawiałem ....
Prducenci mówią jedno a praktyka mówi drugie czasmi doświadczenie jest poprostu niezastąpione . Nie chcem się tu z nikim sprzeczać jakie są czy nie są zalecenia producentów , po prostu piszę to co wiem na 100%
Komentarz