dziwne objawy przy wcisnieciu gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DirkDiggler
    Ambiente
    • 2005
    • 220
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    dziwne objawy przy wcisnieciu gazu

    Stary bez przesady, jeśli masz coś ciekawego do napisania/ dodania w temacie to nikt ci bana nie da.
    WORK: Mondeo Titanium
    FUN: TypeR ver.IV
  • Arek
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 3143

    #2
    dziwne objawy przy wcisnieciu gazu

    Witam.
    posiadam octavie 1.9TDI ASV silnik jest po mod-zie w MT ok135koni i 310Nm.
    Mój problem polega na tym ze jade sobie 60 km/h na 4 biegu wciskam gaz do "dechy" i nieraz zaczyna mi trząść autem i tak jakby cos go blokowało, to samo nieraz mi sie zdarza na innych biegach.Co to moze byc??
    czy to moze byc wina filtra paliwa?? a moe to ilosc Nm tak działa na auto??
    przepraszam jesli niezrozumiale opisałem problem ale mysle ze wiadomo o co chodzi.


    pozdrawiam
    -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

    Komentarz

    • bernardo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1083

      #3
      Arek, być może jeśli masz wibracje, które pojawiają się przy obciążeniu w zakresie oddziaływania maksymalnego momentu obrotowego (czyli tak 2000-2500 obrotów) na IV i V biegu to może być to "popuszczające" sprzęgło. Może coś z dociskiem... Ale moge się mylić.
      Może spadek temperatury mu nie służy.
      Zapewne bez wirusa drgań by nie było k . Ja mam drgania takowe i zbliża się nieuchronny moment wyleczenia sprzęgła.
      Gdzieś ten temat chyba był już poruszany na forum......
      IMO lepiej jest nie butować przy zbyt niskich obrotach, zwłaszcza na wyższych biegach. Zdrowiej dla sprzęgła.
      Ile ma czeszka przebiegu?
      aczkolwiek...
      NajtFukinPatrol North-West
      Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
      WhitePride :smokedevil

      6,92 s do setki by DGW

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        Nie wciskamy gazu do oporu z niskich obrotow!
        To nic innego jak kolo zamachowe drga.
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • Jackal
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2004
          • 758

          #5
          Zamieszczone przez Purchawa
          Nie wciskamy gazu do oporu z niskich obrotow!
          To nic innego jak kolo zamachowe drga.
          Zgadza sie te drgania to kolo zamochowe. Proponuje podjechac do MT na korekte poniewaz masz zbyt duzy moment za wczesnie. Albo przeniesc moment wyzej, albo ograniczyc w tym miejscu co teraz masz.
          bylo: Octa I Combi TDI+MTKATOWICE
          Jest: 170/365@204/430... cos tam jezdzi :twisted:
          Perfect service by DobryGrzesWawa

          Komentarz

          • Arek
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 3143

            #6
            Ile ma czeszka przebiegu?
            52 000km

            dzieki za podpowiedz chyba podjade o mt i pogaam zeby cos zmienic
            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

            Komentarz

            • Luca
              Rider
              • 2004
              • 524

              #7
              Zamieszczone przez Jackal
              Zamieszczone przez Purchawa
              Nie wciskamy gazu do oporu z niskich obrotow!
              To nic innego jak kolo zamachowe drga.
              Zgadza sie te drgania to kolo zamochowe. Proponuje podjechac do MT na korekte poniewaz masz zbyt duzy moment za wczesnie. Albo przeniesc moment wyzej, albo ograniczyc w tym miejscu co teraz masz.
              w 100 % racja, jedź i zmień tp bo możesz zacząć płakać za jakiś czas.............
              "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
              Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
              Pionek znów gra.......

              Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
              www.dynosoft.pl

              Komentarz

              • Arek
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 3143

                #8
                w 100 % racja, jedź i zmień tp bo możesz zacząć płakać za jakiś czas.............
                no własnie co dalej by sie działo??

                [ Dodano: Wto 29 Lis, 05 12:02 ]
                niebardzo sie orientuje w tym temacie
                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  Zamieszczone przez Arek
                  no własnie co dalej by sie działo??
                  Jak nie bedziesz cisnal od dolu, to w sumie nic, ale w koncu kolo zamachowe powie dosc i sie rozsypie.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Panowie - Arek ma 310 niutków, mniej to juz sie chyba nawet nie da.

                    Skoro jest to az tak mocno odczuwalne, ze Arkowi wydaje sie, ze paliwa brakuje i do tego juz na IV biegu jest taki silny objaw, to obstawiam, ze korekta programu niewiele tu pomoze. Chyba, ze wgra sie serie.

                    Mozliwe, ze kolo zamachowe ma juz zrypane sprezynki, albo jest problem z lapami silnika.
                    Sam nie wiem - nie bede strzelal.

                    BTW: Arek niezaleznie od programu jaki bedziesz mial nie butuj z niskich obrotow!!!
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • bernardo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1083

                      #11
                      Zamieszczone przez MiKruS
                      BTW: Arek niezaleznie od programu jaki bedziesz mial nie butuj z niskich obrotow!!!
                      dokładnie, a z tego co sprawdziłem to butujesz na IV z poziomu 1600 obrotów! Nieładnie.. :diabelski_usmiech
                      Programu nie zmieniaj, tylko raczej płynnie i z głową się turlaj do 2000 z hakiem k , potem też :szeroki_usmiech
                      pozdrawiać
                      aczkolwiek...
                      NajtFukinPatrol North-West
                      Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
                      WhitePride :smokedevil

                      6,92 s do setki by DGW

                      Komentarz

                      • Arek
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 3143

                        #12
                        Panowie - Arek ma 310 niutków, mniej to juz sie chyba nawet nie da.
                        podobno miało byc dobrze,pare osób nawet mi to kaało zostawic,chciałem zmniejszyc,niechce rzucac nazwiskami. to jest moje pierwsze auto po mod-zie :-(
                        jechałem i byłem zmuszony przycisnac własnie gaz do oporu i wtey poraz pierwszy mi sie zdarzyło,nacodzien niewciskam,jakies 3 razy powtórzyłem to zeby zobaczyc czy obiawy beda takie same,i niestety to samo dlatego napisałem tego posta niewiedziałem ze to o tego ze tyle Nm.
                        Skoro jest to az tak mocno odczuwalne, ze Arkowi wydaje sie, ze paliwa brakuje
                        pomyslałem tak bo ostatnio tankuje tania rope i pomyslałem ze moze jakims syfem zalałem i zapchałem filtr paliwa czy cos w tym stylu :?
                        BTW: Arek niezaleznie od programu jaki bedziesz mial nie butuj z niskich obrotow!!!
                        Dzieki za info.
                        na codzien jezdze racej spokojnie,jedynie jak jestem gdzies na trasie to lubie przycisnac i to mnie zgubiło

                        Mozliwe, ze kolo zamachowe ma juz zrypane sprezynki
                        jakie koszta naprawy mojej głupoty jesli to te sprazynki?? ops:
                        auto jest na gwarancji jesli wgram org program to uznaja na gwarancji czy to niepodlega??
                        -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                        Komentarz

                        • BioBogon
                          Elegance
                          • 2005
                          • 921

                          #13
                          Mam dokładnie taki sam problem - ten sam silnik i mod. Pojawia się to przy 2000 obrotach na 3, 4, 5 biegu przy modzie na 317 Nm. Po odjęciu jeszcze momentu wcale się nie poprawiło.

                          W piątek sprawa będzie dokłanie badana i napisze co z tego wyszło.

                          auto jest na gwarancji jesli wgram org program to uznaja na gwarancji czy to niepodlega??
                          Mam dokładnie taką sytuację, jeszcze gwarancja. Obawiam się, że po zapodaniu normalnego programu to zniknie i nie będzie co reklamować.

                          Arek, skoro Twoje ASV też ma taki feler to może poprostu jakaś seria silników ma słabsze koła zamachowe i możemy mieć problem... narazie nie będę panikował i czekam do piątku k

                          BTW ten ASV coś felerny jest: słabe sprzęgło, niewyjaśnione szumy przy spadku obrotów, teraz te wibracje po modzie :x
                          Leon FR 2.0TDI 170KM

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            BioBogon, U Ciebie to ja sie nie dziwie ze dol, ma dosc. 317Nm masz przy 1950obr/min, za to moc masz strasznie wysoko bo prawie 4400obr/min po co tak wysoko go krecic, na nastepny biegu wpadasz dziwnie w niutki i pewnie auto nie ciagnie tak jakby moglo.
                            Trzeba przeniesc wyzej na jakies 2500 jak ma seria i bedzie dobrze, wtedy moze byc nawet wiecej niz te 317Nm
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • BioBogon
                              Elegance
                              • 2005
                              • 921

                              #15
                              Maicroft, dzięki za radę. W piątek wszystko będzie sprawdzone w Jetronicu.

                              Faktycznie trochę przegiąłem z tym 317Nm z dołu. Zasugerowałem się innym programem gdzie z dołu wchodziło jeszcze więcej.
                              Leon FR 2.0TDI 170KM

                              Komentarz

                              • Arek
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 3143

                                #16
                                BioBogon
                                dzieki za info i bede wdzieczny jak napiszesz co wyszło.
                                mysle ze niema co zwalac na sASV poprostu przegielismy z tymy nitami
                                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                Komentarz

                                • MiKruS
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 7976

                                  #17
                                  Niepotrzebnie panikujecie - nic sie nie stalo.

                                  W modyfikowanych TDI kola drgaja. U jednych mniej u innych wiecej.
                                  Mozecie sprobowac zmienic program, ale nie sadze, zeby to w 100% wyeliminowalo objaw.

                                  To, ze sobie wcisniecie z samego dolu od czasu do czasu tez nie oznacza, ze sie cos nagle rozleci.
                                  Chodzi o to, zeby tego unikac.

                                  Nie wymieniajcie kola zamachowego, bo to nie ma sensu.
                                  TDI 205PS

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Wydaje mi sie, ze troche przesadzacie. Ja mam ASV, 335Nm przy 2080RPM i jak niechcacy wcisne gaz przy zbyt malych obrotach to tez czuje delikatne wibracje, ale po prostu jezdze z glowa i normalnie nie butuje go z malych obrotow! Wiele razy bylo tu juz powtarzane - jak chcesz tuningowac samochod to musisz umiec go potem uzywac. Wiadomo, ze podniesie parametrow silnika moze wplynac na pozostale elementy napedu, wiec jezeli przerasta Was kontrolowanie gazu w zaleznosci od obrotow to faktycznie lepiej wgrajcie serie.

                                    P.S. juz rozumiem dlaczego Masters woli robic slabsze programy niz klient wymaga :diabelski_usmiech
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • LKoz
                                      Classic
                                      • 2005
                                      • 11

                                      #19
                                      Posiadam seryjne oII 1,9 PD i mam podobny objaw na IV i V gdy wcisnę gaz poniżej 1700obr/min

                                      Komentarz

                                      • BioBogon
                                        Elegance
                                        • 2005
                                        • 921

                                        #20
                                        Zamieszczone przez _tm_
                                        Wydaje mi sie, ze troche przesadzacie. Ja mam ASV, 335Nm przy 2080RPM i jak niechcacy wcisne gaz przy zbyt malych obrotach to tez czuje delikatne wibracje, ale po prostu jezdze z glowa i normalnie nie butuje go z malych obrotow! Wiele razy bylo tu juz powtarzane - jak chcesz tuningowac samochod to musisz umiec go potem uzywac. Wiadomo, ze podniesie parametrow silnika moze wplynac na pozostale elementy napedu, wiec jezeli przerasta Was kontrolowanie gazu w zaleznosci od obrotow to faktycznie lepiej wgrajcie serie.

                                        P.S. juz rozumiem dlaczego Masters woli robic slabsze programy niz klient wymaga :diabelski_usmiech
                                        Gdyby to się pojawiało tylko z dołu, czyli przy 1500-1900 to ok, ale problem jest taki, że to jest na 3,4,5 biegu przy pełnym bucie od 2000-2500. Wibracja jest mocno odczuwalna i niepokojąca. Nie jest tylko i wyłącznie moje wrażenie, ale i osoby robiącej program

                                        Sprawdzimy wszystko w piątek dokładnie i napisze co tam wyszło.
                                        Leon FR 2.0TDI 170KM

                                        Komentarz

                                        • Luca
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 524

                                          #21
                                          Wszystko da się wyregulować, a program musi byc zrobiony pod samochód i kilka razy sprawdzany w wraunkach drogowych i korekty jeśli jest to wymagane. Da sie zrobic bez drgań, ale to już broszka Tunera i jego podejscia do problemiku :diabelski_usmiech
                                          "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                          Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                          Pionek znów gra.......

                                          Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                          www.dynosoft.pl

                                          Komentarz

                                          • Arek
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 3143

                                            #22
                                            jak odbiore auto z AB to jestem umówiony u MT moze uda sie zmniejszyc drgania(przedewsystkim Nm) i zaczynam jezdzic z głową bo szkoda samochodu.
                                            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                            Komentarz

                                            • MZD
                                              Ambiente
                                              • 2004
                                              • 242

                                              #23
                                              Arek - przy 60 km na 4 biegu jest ok. 1500 obr. Jak ja próbuję dać pełnego buta u siebie (mam taki sam silnik) przy takiej prędkości to na początku silnik też ma ciężko. Myślę że jak się chce jeździć dynamicznie to lepiej tak zmieniać biegi żeby po zmianie było powyżej 2000 obrotów.

                                              Ale jazda emerycka - 1500 obr jest dobra dla obniżenia spalania...
                                              Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

                                              Komentarz

                                              • BioBogon
                                                Elegance
                                                • 2005
                                                • 921

                                                #24
                                                Drgania w zakresie 2000-2500 obr. wyeliminowane! k

                                                Jest tylko lekkie drganie przy 2200 (4,5 bieg), ale to tylko chwilka, bo wtedy jest lekka górka momentu i nie było sensu już tego korygować. Teraz jest tak, że jest górka 304,8Nm przy 2200obr i potem lekki dołek i znowu górka max 306,4Nm przy 2855obr.

                                                Ogólnie moment został ściągnięty z dołu i przesunięty na wyższe obroty. Skan przebiegu wstawię dopiero w poniedziałek, bo skaner mam w pracy.

                                                Na niższych obrotach też jest z pewnością drganie, ale tak ma być :wink: i nie będzie mi nikt gazu do deski wciskał przy 1500obr :evil:
                                                Leon FR 2.0TDI 170KM

                                                Komentarz

                                                • chester121
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1053

                                                  #25
                                                  ja mam tylko 90KM ale sprawdzilem u siebie
                                                  przy 1000obr na 4 biegu dalem gaz do konca i autko bardzo rzesko przyspieszylo bez zadych drgan czy dlawienia a sprzegielko nie mam juz pierwszej swiezosci bo na jolowych obrotach czasem mi nierowno pracuje
                                                  wiec nie wiem czy drgania musza byc :?:

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...