Fabia na Octavie Tour, czy po FL?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Piotrek185
    Classic
    • 2010
    • 11

    Fabia na Octavie Tour, czy po FL?

    leszekmw, "prawie" robi różnice Jak co to pytaj.
  • snooper
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    Fabia na Octavie Tour, czy po FL?

    Witam, wyprzedaże inne aże.

    Myslimy z tatą nad zmianą autka odstawienie fabii 1.4 sedan (2007) za 50% ceny początkowej i dołożenie do Octavii, teraz moje rozumowanie zaczelo sie od tego, czy opłaca sie w ogóle brać jeszcze Octavie Tour, z wyglądem przypominającym bardziej moją obecną w użytku felicie niż nowe auto z salonu. Podejrzewam, że niedługo zejdzie z rynku ten model (chyba że ma ciagle zastępowac brak Nowej Fabii - sedan).

    Czy opłaca sie wymieniać dobry samochód - póki co bezawaryjny, przy naszej eksploatacji oszczędny, mowa oczywiscie o Fabii, na Octavie Tour - stwierdizłem żę wyposażenie praktycznie sie pokryje (klima, centralny zamek itd), w sumie zmieniłby sie tylko silnik Fabia 1,4 a Octavia 1,6? Rokuje jakoś taki biznes?

    W ogóle posiadam 1,6 w swojej Felici (rok 1999) i myśle ze chyba technologia tego silnika jest dość stara, ale nie wiem może sie myle (?)

    Czy może lepiej poczekać i Fabke opchnąć za rok i wziąć octavie II, niestety w tym roku nie styknie budżetu! A za rok mogłoby dac rade z 1,4 TSI.

    Jeszcze sprawa apropo zamiany auta, jeśli po 3 latach dostaliśmy propozycje połowy wartości, to ile możemy spodziewac sie za rok? Pan w komisie współpracującym z salonem powiedział że po 1 stycznia oferta spadnie bo samochód rok starszy, w ogóle nie patrzy na zużycie itd, tylko na rubryczke produkcji... I oczywiscie namawia do odsprzedaży...

    Dzięki za pomoc ; )

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Jeżeli wybierasz pomiędzy O1 1.6 a O2 1.4TSI to w ogóle nie ma o czym rozmawiać - bierz O2!
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • lepicky
        Ambiente
        • 2009
        • 115
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez snooper
        Jeszcze sprawa apropo zamiany auta, jeśli po 3 latach dostaliśmy propozycje połowy wartości, to ile możemy spodziewac sie za rok? Pan w komisie współpracującym z salonem powiedział że po 1 stycznia oferta spadnie bo samochód rok starszy, w ogóle nie patrzy na zużycie itd, tylko na rubryczke produkcji... I oczywiscie namawia do odsprzedaży...
        Miałem 3-letnie Punto w super stanie z bogatym wyposażeniem, które sprzedałem jakieś 2 tygodnie temu. W salonie chcieli mi dać 7000 pln mniej a w kilku komisach 10000 (!!!) niż sprzedałem! Olewaj pośredników i giełdy!!! Wyceń sobie auto w Eurotax (sms chyba 5 pln) i da Ci to prawdziwą wartość Twojego samochodu +/- 2000 raczej "-"
        Nowości motoryzacyjne, premiery nowych modeli, galerie, filmy i testy samochodów - Bądź na bieżąco dzięki portalowi motoryzacyjnemu moto.wp.pl

        Potem wystaw autko w lokalnej prasie (12 pln w moim mieście) i na allegro (okolo 40 pln na 2 tygodnie) Efekt był taki, że po niecałym tygodniu autko miało już nowego właściciela a ja czekałem no moją Octavię, na szczęście wcześniej ją zamówiłem i było to tylko kilka dni bez autka.
        Zamieszczone przez _tm_
        Jeżeli wybierasz pomiędzy O1 1.6 a O2 1.4TSI to w ogóle nie ma o czym rozmawiać - bierz O2!
        Dokładnie tak! W 100% popieram
        *************

        Tłumaczenia, kursy językowe i korepetycje j. angielski.

        Rabat dla OCP

        www.primusal.pl

        [email protected]

        *************

        Komentarz

        • rkb
          RS
          • 2008
          • 2152
          • Rapid Spaceback (NH1)
          • CYVB 1.2 TSI 110 KM

          #5
          Jak masz brać O1 a nie bedzie Cie stac na O2 to juz bierz Fabie 2... bylem w ciezkim szoku po wyjsciu z nowej fabki bo czulem sie tam o wiele luzniej niz w O1 a mam 198 cm wzrostu i 100 kg wagi
          Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

          Komentarz

          • Marx
            Elegance
            • 2009
            • 865

            #6
            Fabia 2 jest paskudna... A wersja kombi wyglada jak bryczka.
            Jesli masz konto w MBanku to wycene mozesz sobie zrobic za free, po prostu startujesz skladanie wniosku o ubezpieczenie i tam online dostajesz wycene auta w ktoryms z krokow. Oczywiscie wniosku nie musisz skladac...

            Komentarz

            • oti
              Ambiente
              • 2009
              • 114

              #7
              Zamieszczone przez rkb
              Jak masz brać O1 a nie bedzie Cie stac na O2 to juz bierz Fabie 2
              Może jestem stronniczy bo jeżdzę O1, swoje się podobno zawsze chwali...

              ale

              rozmówiłem się któregoś dnia całkiem hobbystycznie z pracownikiem ASO w moim mieście, popatrzałem posłuchałemi i zwróciłem uwagę na 3 kwestie.
              Po pierwsze O1 Tour jest w cenie Fabii, lub bardzo zbliżonej, znacznie niższej niż O2, a nie można powiedzieć że to złe auto (zważywszy chociażby na to że jest produkowana nadal).
              "im nowsze tym większe gówno" - krótko mówiąc osoba zajmująca się serwisem powiedziała że O1 są dobre jakościowo...
              Po trzecie w O2 rozbawiła mnie dopłata za matę wyciszającą silnika, chlapacze i za każdą, każdą pierdołę.

              No i widziałem przygotowywaną do odbioru przez klienta O1 Kombi na ful wypasie w kolorze czerwono winnym, porostu wszystkie nowe auta są przepiękne

              Komentarz

              • zpluta
                L&K
                • 2008
                • 1194

                #8
                Zamieszczone przez Marx
                Fabia 2 jest paskudna...
                Tu się zgadzam. Nie wiem co projektantom dali, że takiego koszmarka wyprodukowali. Mówię oczywiście o wyglądzie zewnętrznym.
                :

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #9
                  Ja zdania nie zmienie, jesli O1 to tylko używka, co z tego ze O1 jest tanie skoro wyposarzenie to epoka lodowcowa? nawet ICE+ za ktory ponad 5 kloca trzeba dac nijak sie ma do zwyklego MINTA w O2...a jakbys chcial skonfigurowac O1 na poziomie elegance (gdy wychodziła) wyszła by ci cena jak za 1.4 tsi w ambiente.... pakiet sport jakos ratuje sytuacje ale to jeszcze wieksza kasa
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • Big
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 6389

                    #10
                    Podstawowa sprawa :
                    Zamieszczone przez snooper
                    Czy opłaca sie wymieniać dobry samochód - póki co bezawaryjny, przy naszej eksploatacji oszczędny, mowa oczywiscie o Fabii, na Octavie Tour
                    NIE OPŁACA SIĘ !!
                    Macie 2,5 roczne auto dobre i sprawdzone z którego, jak wynika z Twojej wypowiedzi, jesteście zadowoleni, więc po co je sprzedawać ??!!
                    Jesli ta Fabia była kupiona jako nowa to przed upływem 5-6 lat nie opłaca sie wam jej sprzedawać. Za duzo dostaniecie po kieszeni. Niech przez te 5-6 lat wyjeździ swoje i wtedy ją wymienicie na O II czy moze nawet juz O III. Takie jest moje zdanie w tym temacie.
                    Czarny Elegance

                    Komentarz

                    • mlac
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 200
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      No coż ja kupiłem swoją O1 rok temu z salonu i mimo, że spokojnie mogłem kupić O2 to wybrałem z rozsądku i "polityki" O1.

                      Ale prawda jest taka że za O1 dałem 45tyś z gazem i z wszystkim co mi potrzeba a za O2 musiałbym dać około 60 czyli 33% wiecej.

                      Poza tym miałem cynk że będzie wchodzić O2 FL więc stwierdziłem że chyba nie warto przed FL kupować O2.

                      Faktycznie rozsądek przemawia w eksploatacji za O1 ale liczy się też każda chwila w życiu więc może warto iść na całość. Ja rok temu nie mogłem ze względów "politycznych" więc wybrałem O1. Sam musisz to ocenić co dla Ciebie się liczy, jak wół roboczy to O1 a jak radość korzystania to O2.

                      PS. Zgadzam się z przedmówcami, że jak Fabia jeździ dobrze to jeździć i na razie nie zmieniać.
                      Skoda Octavia Tour MORE 1.6 TWIN POWER
                      Yamaha FZ6 s2 Fazer ABS

                      Komentarz

                      • nemi
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 227

                        #12
                        Ja również bym nie zmieniał - to okres największej utraty wartości, więc po prostu nie warto. Spadek wartości aut powyżej 3 lat znacznie wyhamowuje, więc moim zdaniem lepiej pojeździć jeszcze trochę, niż kupować nowe auto (bądź co bądź z wyglądem z roku 1996 (!) nie licząc liftu reflektorów i deski) i mieć na starcie znów kupę kasy w plecy po wyjeździe z salonu.
                        Lepiej zaczekać i zakupić O2, imho.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=544518#544518

                        Komentarz

                        • t271828
                          Elegance
                          • 2008
                          • 928

                          #13
                          Re: Fabia na Octavie Tour, czy po FL?

                          Zamieszczone przez snooper
                          Witam, wyprzedaże inne aże.

                          Czy opłaca sie wymieniać dobry samochód - póki co bezawaryjny, przy naszej eksploatacji oszczędny, mowa oczywiscie o Fabii, na Octavie Tour - stwierdizłem żę wyposażenie praktycznie sie pokryje (klima, centralny zamek itd), w sumie zmieniłby sie tylko silnik Fabia 1,4 a Octavia 1,6? Rokuje jakoś taki biznes?

                          Czy może lepiej poczekać i Fabke opchnąć za rok i wziąć octavie II, niestety w tym roku nie styknie budżetu! A za rok mogłoby dac rade z 1,4 TSI.

                          Jeszcze sprawa apropo zamiany auta, jeśli po 3 latach dostaliśmy propozycje połowy wartości, to ile możemy spodziewac sie za rok? Pan w komisie współpracującym z salonem powiedział że po 1 stycznia oferta spadnie bo samochód rok starszy, w ogóle nie patrzy na zużycie itd, tylko na rubryczke produkcji... I oczywiscie namawia do odsprzedaży...
                          Jesli nie potrzebujecie wiekszego samochodu to "opłaca sie" jezdzic jak najdluzej.
                          IMO bledem byloby kupowanie teraz O1 Tour po to zeby po 2-3 latach
                          znowu ja sprzedac ( i znowu stracic 50% ceny). Lepiej poczekac rok lub dwa
                          ale kupic taki samochod i w takiej konfiguracji zeby byc z niego rzeczywiscie
                          zadowolonym i jezdzic nim dluzej.

                          Wyjatkiem jest jesli jezdzi sie duzo - wtedy mozna wymienic np na O1+LPG
                          zeby onizyc koszty paliwa. Ale z tego co napisales to nie jest Twoj przypadek.

                          Komentarz

                          • elpiter
                            Classic
                            • 2009
                            • 3

                            #14
                            Witam

                            W styczniu tego roku skasowali mi fabię - praktycznie nadawała się na złom (choć gościu który kupił wrak mówił, że sprzeda jako bezwypadkową )
                            Za samochód dostałem z ubezpieczenia 39% wartości początkowej (rocznik 2003, wersja clasic, przebieg ~150 tys)
                            Jak sprzedasz do komisu swoją fabkę to tracisz trochę kasy.
                            Jeśli nie jest to pilna sprawa, to bym spróbował sprzedać samochód na własną rękę lub jak nie ma z nim problemów to bym nadal jeździł i uzbierał na Octavię II.

                            Zostałem zmuszony do zakupu samochodu. Zdecydowany bylem na większy niż fabia ze względu na bezpieczeństwo. Po jazdach testowych wybór ostatecznie padł na Octavię II. Bez porównania - samochód lepszy od Octavii I (OII ma minimum w standardzie 4 poduchy, ESP, z tyłu lepsze zawieszenie, w wersji Mint ma klimę półautomat itp. - generalnie samochód o klasę lepszy od OI). Jak by się przyjrzeć na ceny i porównywalne wyposażenie to zakup OII jest niewiele droższy. Ostatecznie zakupu dokonałem w Krakowie na Kocmyrzowskiej (polecam )

                            Po prawie roku używania stwierdzam że był to strzał w 10.
                            Wybrałem 1.6 + gaz. Eksploatacja kosztuje o dziwo mniej niż fabii (tam była benzyna). Koszty przeglądu niewiele większe od fabii.
                            Komfort i bezpieczeństwo - chyba nie trzeba pisać
                            Osiągi - znacznie lepsze jak w fabii, dla mnie w zupełności wystarczające - zresztą po naszych drogach nie ma za bardzo gdzie przycisnąć.


                            Pozdrawiam i życzę zadowolenia z dokonanego wyboru.

                            Komentarz

                            • snooper
                              Classic
                              • 2009
                              • 4

                              #15
                              dizękuje za wypowiedzi, doszedłem do tego samego wniosku, czyli poczekać i dozbierać do O II.

                              Fabia była kupowana na szybko i za mała kase (o to wtedy chodziło) jednak teraz są ambicje, warunki i chęci do zmiany ; )

                              i choć przyznam ze nie lubiłem tego samochodu, to teraz sie do niego przekonałem, choć, żeby uzyskać jako takie 'do przodu' kręcić trzeba bidulke, a krecić ; D

                              Komentarz

                              Pracuję...