Mrozy i płyn chłodniczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kulawy31
    Classic
    • 2010
    • 12

    Mrozy i płyn chłodniczy

    Po cierpliwej lekturze a także wcześniejszym "podbijaniu" tego wątku - i po jednej nieudanej wizycie w ASO, dziś pojechałem ponownie.

    Efekt - szybka diagnoza "terkotania" i kwalifikacja do wymiany filtru paliwa.

    Ze względu na brak części na stanie - sama wymiana w piątek lub na początku przyszłego tygodnia.

    Oby nastała cisza
  • stalker
    Drive
    • 2009
    • 43
    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    Mrozy i płyn chłodniczy

    Czołem!

    Wraz z niższymi temperaturami (kilkanaście stopni poniżej zera) pojawiają się różne problemy i ciekawe (?) zachowania mojej Octavii. Oto one:

    Trudności z odpalaniem. To akurat mnie zbytnio nie dziwi, niemniej jednak samochód kupiłem na początku października, i już wtedy - również podczas wyjątkowo ciepłego listopada - zauważyłem kłopoty z uruchamianiem. Pierwsze podejrzenie padło na świece - wymieniłem komplet. Jak się okazało, poprzedni komplet był jeszcze oryginalny (190 tys. km przebiegu), a zamiast czterech działała tylko jedna świeca. Teraz świece rozgrzewają się kilka-kilkanaście sekund, rozrusznik kręci parę razy, ale odpala. Chciałbym wiedzieć, jakie elementy/parametry można sprawdzić i ewentualnie poprawić?

    Kontrolka temperatury płynu chłodzącego. Zaświeciła się po raz pierwszy kilka dni temu. W instrukcji sprawdziłem, że włącza się wtedy, gdy: a) temperatura płynu jest zbyt wysoka, b) poziom płynu jest zbyt niski. Możliwość a) wykluczam przy panujących obecnie temperaturach powietrza. Możliwość b) była bardziej prawdopodobna. W ciemno kupiłem 5l Petrygo (zimowego), odkręciłem korek i... okazało się, że poziom płynu jest odpowiedni. Dlaczego zatem włącza się czujnik? Czyżby sygnalizował, że temperatura płynu jest zbyt niska? Zakładam, że do zbiornika wlany jest płyn letni. Jeśli tak, to jak wymienić go na zimowy? I czy w ogóle wymieniać, czy przeczekać ryzykując zamarznięciem płynu? Swoją drogą, do jakiej minimalnej temperatury obliczony jest płyn letni? A co, jeśli płyn zamarznie - czy przy tych temperaturach powietrza i krótkich trasach (ok. 10 km) narażam silnik na duże ryzyko? Udawać, że nie widzę migającej kontrolki (po pewnym czasie gaśnie)?

    Liczę na podpowiedzi doświadczonych kolegów

    Komentarz

    • kornat
      Rider
      • 2007
      • 578

      #3
      Zamieszczone przez stalker
      odkręciłem korek i... okazało się, że poziom płynu jest odpowiedni.
      Ale na ciepłym silniku czy na zimnym ??
      Zamieszczone przez stalker
      Zakładam, że do zbiornika wlany jest płyn letni. Jeśli tak, to jak wymienić go na zimowy?
      Płyny są takie same czy letni czy zimowy, to zależy tylko od jego mrozoodporności.
      Zamieszczone przez stalker
      Kontrolka temperatury płynu chłodzącego. Zaświeciła się po raz pierwszy kilka dni temu.
      To jest wada w skoda psujący się czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Poczytaj na forum było o tym sporo.
      Zamieszczone przez stalker
      I czy w ogóle wymieniać, czy przeczekać ryzykując zamarznięciem płynu?
      Jak zamarznie płyn to masz już po chłodnicy itp. elementów.
      Zamieszczone przez stalker
      Chciałbym wiedzieć, jakie elementy/parametry można sprawdzić i ewentualnie poprawić?
      Napięcie akumulatora po nocy czy nie ma mniej niż 12,5V.
      Trudność z odpalaniem ma również mała ilość paliwa w zbiorniku przy niskich temp. może się robić galaretka pęcherzyki powietrza w układzie paliwowym itp.

      Komentarz

      • sebu
        L&K
        • 2008
        • 1304
        • Octavia II (1Z3)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4

        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
        jak pomogłem to daj punkcik
        sprzęgło od G 60

        Komentarz

        • bradley
          L&K
          • 2008
          • 1465

          #5
          Dobry akumulator, rozrusznik, ustawiony kat wtrysku, grzejace wszystkie swieczki i musi zapalic za 1 obrotem
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Zamieszczone przez bradley
            Dobry akumulator
            to podstawa
            u mnie w zeszłym roku też ciężko palił bałem się,że kąt wtrysku itd. a okazało się ,że rozrusznik potrzebował pomocy padł szczotkotrzymacz po wymianie wszystko ok pali na dotyk
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • rkb
              RS
              • 2008
              • 2152
              • Rapid Spaceback (NH1)
              • CYVB 1.2 TSI 110 KM

              #7
              U mnie dzis aku wyzionol ducha po 7 latach, jeszcze ori. Przekrecił rozrusznik 2 razy a jak nie odpuscilem kluczyka dalej to az zgasly cyferki na wyswietlaczach
              Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

              Komentarz

              • stalker
                Drive
                • 2009
                • 43
                • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                Ale na ciepłym silniku czy na zimnym ??
                Na zimnym.

                Płyny są takie same czy letni czy zimowy, to zależy tylko od jego mrozoodporności.
                To wiem Chodzi mi właśnie o to, do jakiej minimalnej temperatury można używać płynu letniego.

                Zamieszczone przez stalker
                To jest wada w skoda psujący się czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Poczytaj na forum było o tym sporo.
                Dzięki, sprawdzę.

                Napięcie akumulatora po nocy czy nie ma mniej niż 12,5V.
                Trudność z odpalaniem ma również mała ilość paliwa w zbiorniku przy niskich temp. może się robić galaretka pęcherzyki powietrza w układzie paliwowym itp.
                Napięcia na akumulatorze faktycznie ostatnio nie sprawdzałem. Akumulator jednak ładowałem około miesiąc temu, ponieważ podejrzewałem go w pierwszej kolejności przed wymianą świec. Akumulator (Exide) ma około 3 lat; razem z samochodem dostałem dowód zakupu - nie powinien zatem być jeszcze do wymiany.

                Paliwa jest dużo, więc to raczej nie to. Przy okazji - od jakiej temperatury stacje sprzedają zimowy ON?

                [ Dodano: Sob 19 Gru, 09 21:33 ]
                Zamieszczone przez sebu
                Dzięki. A wydawało mi się, że przejrzałem...

                [ Dodano: Sob 19 Gru, 09 21:34 ]
                Zamieszczone przez bradley
                Dobry akumulator, rozrusznik, ustawiony kat wtrysku, grzejace wszystkie swieczki i musi zapalic za 1 obrotem
                Do sprawdzenia został mi zatem rozrusznik i kąt wtrysku

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14888
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  U mnie w zeszłym roku przy dużych mrozach też świeciła kontrolka płynu (na zimno) po rozgrzaniu i ponownym odpalaniu nie świeciła. Pomogła dolewka.
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  • kornat
                    Rider
                    • 2007
                    • 578

                    #10
                    Zamieszczone przez stalker
                    Chodzi mi właśnie o to, do jakiej minimalnej temperatury można używać płynu letniego.
                    To zależy jaką ma mrozoodporność. Mój po kupnie miał - 10 czyli pewnie już bym miał lód albo nie miał chłodnicy. Mrozoodporność sprawdza się przyrządem i nikt tego na oko nie oceni a tym bardziej przez neta
                    Zamieszczone przez stalker
                    Przy okazji - od jakiej temperatury stacje sprzedają zimowy ON?
                    To raczej nie od temp. tylko od któregoś tam listopada. Z tego co dowiedziałem się na bliskiej w chwili obecnej jest ON do -30 stopni.
                    Sprawdź przy kręceniu rozrusznikiem ile obrotomierz wskazuje obrotów.

                    Komentarz

                    Pracuję...