Dyskusje o ABS i ESP

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mixD
    Classic
    • 2010
    • 38

    Dyskusje o ABS i ESP



    tam jest troche na ten temat,
    chociaz zdjecia sa juz mocno nie aktualne :?
  • Jac_ek
    RS
    • 2009
    • 1733

    #2
    Re: ... a jeszcze jedna rzecz wczoraj zauwazylem

    Zamieszczone przez Maciek_H
    Zamieszczone przez Jac_ek
    Mi danielcio przy odbiorze (a mam przed najnowszymi zmianami), mówił że się w 100% nie da dezaktywować, ale też czekam na śnieg i testy
    Ja to już przetestowałem w moim poprzednim aucie (O2 4x4). Nie dało się wyłączyć całkiem ESP. Znaczy wydawało się, że jest wyłączone (bączki itp można było robić) ale w skrajnych sytuacjach, czyli dość mocno po gazie i koła całkiem skręcone, to słychać było chrobotanie jak podczas pracy ABS czy ESP podczas lekiego poślizgu.
    No i po pierwszych testach z wyłączonym ESP (DSG w trybie D)
    zakręty 90 st. da się zrobić ale .... nie da się dobrze dodać gazu żeby wyciągnąć jeśli za bardzo nas obraca
    180 st. jw. nie da się dokręcić gazem jak braknie prędkości

    w obu przypadkach załącza się ESP które niestety wyprowadza samochód z kontrolowanego poślizgu, więc poślizg jest średnio kontrolowany :|

    Jak będę miał więcej miejsca następnym razem to zobaczę w trybie Sport z ręczna zmiana biegów ;-) może będzie lepiej

    I jeszcze jedno spostrzeżenie, trzeba wyłączyć radio i nawiewy bo słabo słychać silnik (1.4TSI) i nie wiadomo czy już mamy przycięte obroty czy się jeszcze dobrze kręci ;-)
    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

    Komentarz

    • Yarek
      Elegance
      • 2005
      • 992

      #3
      Re: ... a jeszcze jedna rzecz wczoraj zauwazylem

      Zamieszczone przez Jac_ek
      Zamieszczone przez Yarek
      Ze spisu zmian na 11/2009 wynika, że zmieniono to dopiero od tego terminu. Jak zrobi się trochę bardziej ślisko to sprawdzę sam.
      Mi danielcio przy odbiorze (a mam przed najnowszymi zmianami), mówił że się w 100% nie da dezaktywować, ale też czekam na śnieg i testy
      Spadło trochę śniegu i mogłem wreszcie przetestować. No i tak jak myślałem u mnie da się całkiem wyłączyć ESP (auto odbierałem w lipcu 2009, więc jest przed ostatnimi zmianami FL).
      Jedynie EDS cały czas działa.
      . pzdr Jarek
      aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

      Komentarz

      • marbab
        RS
        • 2009
        • 4713
        • Fiat
        • BMM 2.0 TDI 140 KM

        #4
        kropeck, Dzieki za cenne info
        Marek



        Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
        Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

        Komentarz

        • RS
          Ambiente
          • 2009
          • 238

          #5
          Witam Wszystkich
          Wtrące się do dyskusji , nie jako uzytkownik Skody lecz jako kierowca z długim stazem
          Oprócz wielu przydatnych rzeczy widzę tu zapedy niektórych do rzeczy makabrycznych
          Otóż:
          Wyłączanie ESP podczas jazdy- jest to proceder karygodny . Układ ten ma słuzyc do wyciągania kierowców z opresji , kiedy zawodzi ludzki umysł . Nie po to są projektowane takie układy aby z nich nie korzystać ( przykład obowiązkowy ABS w nowych autach ) Ja rozumiem iz krecenie "bączków" jest dalece utrudnione , lecz czy samochod jest do ewolucji czy do jazdy ( bezpiecznej )

          Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy - Nie wiem czy ktos z Was widział kiedys jak strazacy ratują ludziom zycie po uderzeniu bocznym . Ja wdziałem na własne oczy jak wyciągali poszkodowanych z VW Polo po zablokowaniu drzwi - niestety ratownicy musieli odcinac dach - przez co czas przeznaczony na ratunek znacznie się wydłuzył . Oczywiscie nikomu z Was tego nie zyczę , ale pomyslcie o sobie i o swoich rodzinach kiedy blokujecie drzwi od wewnatrz . Rozumiem iz blokada drzwi ma zapobiegac kradzieżom , pomyslcie o chowaniu cennych rzeczy w schowkach a drzwi zostawiać jednak odblokowane ( jest to czasami jedyne "okno " ratunku )
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • radik79
            Ambiente
            • 2008
            • 222
            • Octavia III (5E3)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            Odnosnie blokowania drzwi, to chyba auto ma się odryglowac automatycznie po "odpaleniu" poduch, także ten argument chyba możemy odrzucić.

            Jeżeli chodzi o ESP, to jak najbardziej zgadzam się z Tobą RS.

            Pozdrawiam,
            Radek
            ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              RS, Przeczytaj instrukcje obslugi auta i tam jest rozdzial co zrobic jak auto zakopie sie w sniegu piasku lub jak jezdzisz na lancuchach. Pisze wyraznie o WYLACZENIU ukladu ASR/ESP (obecnie nie ten pierwszy jest polaczony z drugim wiec musisz wylaczyc ESP zeby dezaktywowc ASR).


              A co do drzwi, auto jest wyposazone w procedure powypadkowa. Maja otworzyc sie drzwi i chyba uruchomic swiatla awaryjne. A co do strazakow, szybciej niz ciac dach mozna wyciac drzwi - moze tu chodzilo o brak mozliwosci wyciecia (otwarcia) drzwi -napisales ze bylo to uderzenie boczne wiec i tak drzwi pewnikiem nie daloby sie otworzyc wiec cieto dach.


              Idźmy dalej, pasy tez w trakcie wypadku dzialaja i dociagaja czlowieka do siedzenia, moze nie zapinac bo lamia ręce, żebra, obojczyki :twisted:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • RS
                Ambiente
                • 2009
                • 238

                #8
                Radik
                Ma się odblokować - ale czy na pewno to zadziała . Poduchy i napinacze to milisekundy ( wytarczy impuls - reszta dzieje się sama ) a rygle - to sygnał z czujników do centralki -z centarlki do zamków - inercja mechanizmu- to trwa !!!! , a blacha się gniecie , myslę ze nie zawsze układ zdązy - po co prowokować los - ja jeżdzę zawsze z otwartymi drzwiami ( mam tylko blokadę dla dziecka , przeciw otwarciu drzwi od wewnątrz )
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • Jac_ek
                  RS
                  • 2009
                  • 1733

                  #9
                  ABS - jest mniej skuteczny od hamowania na granicy utraty przyczepności, de facto wydłuża drogę hamowania. Natomiast jeśli ktoś nigdy nie hamował awaryjne to jego naturalnym odruchem jest hamowanie ze zblokowanymi kołami co jest gorszą sprawą niż hamowanie z ABS. Podobnie jest z ESP, nie zawsze wyprowadzenie z poślizgu natychmiast jest korzystne czasami lepiej jest to zrobić samemu - ale oczywiście trzeba to umieć i często ćwiczyć. ESP nie analizuje sytuacji na drodze a jedynie trakcje samochodu, czasami lepiej jest np obrócić samochód i walnąć bokiem, tyłem niż czołowo. Jednak na codzień niewiele osób jest w stanie podjąć taką decyzje "czym walnąć".

                  Miałem kiedyś taką sytuację że z na przeciwka nadjeżdżający samochód wpadł w poślizg i sunął na mnie bokiem na czołówkę - gdybym hamował to bym pewnie tu nie pisał a że przyśpieszyłem i odbiłem na dość mocno dziurawe pobocze to się minęliśmy. ja pojechałem dalej a on bezpiecznie zatrzymał się na poboczu nie wpadając do rowu obrócony o 180 st.
                  Dlatego należy pamiętać że nie ESP, ABS itd są kluczowe a myślenie i przewidywanie - mimo tego że jeżdżę z ABS już od bardzo dawna to właściwie mi się nigdy nie włączył przy hamowaniu (poza paroma testami ;-))
                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                  Komentarz

                  • radik79
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 222
                    • Octavia III (5E3)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    RS,

                    ... fakt.

                    Muszę obejrzeć testy na EuroNCAP.

                    Pozdrawiam,
                    ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

                    Komentarz

                    • Jarek_wawa
                      Rider
                      • 2009
                      • 283

                      #11
                      Zamieszczone przez RS
                      Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy - Nie wiem czy ktos z Was widział kiedys jak strazacy ratują ludziom zycie po uderzeniu bocznym . Ja wdziałem na własne oczy jak wyciągali poszkodowanych z VW Polo po zablokowaniu drzwi - niestety ratownicy musieli odcinac dach - przez co czas przeznaczony na ratunek znacznie się wydłuzył . Oczywiscie nikomu z Was tego nie zyczę , ale pomyslcie o sobie i o swoich rodzinach kiedy blokujecie drzwi od wewnatrz . Rozumiem iz blokada drzwi ma zapobiegac kradzieżom , pomyslcie o chowaniu cennych rzeczy w schowkach a drzwi zostawiać jednak odblokowane ( jest to czasami jedyne "okno " ratunku )
                      Pozdrawiam
                      Zapewniam Cię że strażak nie jest głupi i nawet jeśli drzwi się nie odryglują po wypadku to je otworzy po prostu od wewnątrz, ręcznie.
                      W sytuacji którą opisujesz drzwi były zablokowane mechanicznie po uderzeniu a nie przez zamknięty zamek.

                      Komentarz

                      • RS
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 238

                        #12
                        No cóz rozgorzała dyskusja
                        Co do wyłaczania ESP , owszem jest ta funkcja po to aby uzyć ją w takich sytuacjach jak mówi instrukcja ( czytałem ) ale Maicroft !!!!- poczytaj wcześniejsze posty , czemu miała słuzyć forumowiczom ( bez dalszego komentarza )
                        Co dp pasów , to się chyba nie rozumiemy , ja mówię o zwiększaniu bezpieczeństwa , a nie zapinanie stanowczo temu nie słuzy . !!!!!

                        Co do wypowiedzi o zablokowanych drzwiach - nie wiem czy drzwi były zablokowane siłą uderzenia w drugą stronę pojazdu , gdyz ich nie otwierałem - słyszałem tylko opinię strazaków cyt . " k...... następny z zablokowanymi drzwiami " - domniemywam iż strażak próbował otworzyć je normalnie - czyli ręcznie , lecz musi być spełniony warunek - brak szyby ( a tu szyby były na miejscu ) druga strona była rzeczywiscie wbita i zablokowana mechanicznie . Nie to iz się mądrze . Po prostu pewne funkcje auta są po to aby nas chronić i wyłaczanie ich jest nieodpowiedzialnoscią

                        Oczywiscie są skrajne przypadki iz wymienione urządzenia wręcz zabijają , a nie uzywanie ich ratuje zycie - lecz statystyka jest nieubłagalna

                        Komentarz

                        • Big
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 6389

                          #13
                          Zamieszczone przez RS
                          Ma się odblokować - ale czy na pewno to zadziała .
                          Dramatyzujesz kolego A czy masz pewność, że ESP NA PEWNO zadziała ?? A czy masz pewność, że ABS NA PEWNO zadziała?? A czy poduszka NA PEWNO zadziała?? Jesteś tego na 100% pewnien ? Przecież to tylko elektronika.
                          Octavia II jest wyposażona w układ ACS (ten sam który z powodzeniam działa np. w Audi) - układ ten po kolizji w której doszło do odpalenia poduszek odryglowuje zamki drzwi, otwiera szyby, włącza swiatła awaryjne i odcina dopływ paliwa. Czy myślisz, że gdyby blokada zamków była niebzepieczna O II dostała by homologację?? Czy myslisz, że producent sprzedawałby coś za co mogłyby się na niego posypac wielomilionowe pozwy sądowe ?? Przesadzasz kolego. Równie dobrze mozna napisać - nie jeździjcie samochodem gdy spadnie snieg, bo to igranie ze śmiercią
                          Czarny Elegance

                          Komentarz

                          • kropeck
                            RS
                            • 2009
                            • 2319
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BLF 1.6 FSI 115 KM

                            #14
                            A ja chciałbym dodać iż ABS ma sens i zastosowanie TYLKO I WYŁĄCZNIE na suchej nawierzchni. Na śniegu i lodzie droga hamowania potwornie się wydłuża (nawet dwukrotnie). Osobiście brałem udział w testach gdzie w kilku próbach zostało mi udowodnione że na śniegu lepsze jest hamowanie z zablokowanymi kołami (w stosunku do hamowania w takich samych warunkach z ABS). To samo dotyczy hamowania na tafli lodu (albo przede wszystkim na tafli lodu ta różnica jest widoczna) - jestem gotów się nawet o to założyć o grubą kasę :-). Wszystko jest do bardzo logicznego wyjaśnienia.

                            Oczywiście przy zblokowanych kołach nie da się sterować pojazdem (pomijamy celowo wywołaną nadsterownością poprzez zaciągnięcie ręcznego), ale mówię tutaj o samej długości drogi hamowania.
                            Pozdrawiam,
                            Michał

                            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                            Komentarz

                            • fan
                              Elegance
                              • 2009
                              • 760

                              #15
                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              ABS - jest mniej skuteczny od hamowania na granicy utraty przyczepności, de facto wydłuża drogę hamowania. ;-))
                              BZDURA! ABS nie wydluza drogi hamowania! System ten zapobiega blokowaniu sie kół,dzieki czemu panujemy nad autem np. w zakretach na sliskiej nawierzchni.p.s.oczywiscie czasami i ABS nie pomoze.
                              Respect All,Fear No One!

                              Komentarz

                              • Jarek_wawa
                                Rider
                                • 2009
                                • 283

                                #16
                                Zamieszczone przez kropeck
                                A ja chciałbym dodać iż ABS ma sens i zastosowanie TYLKO I WYŁĄCZNIE na suchej nawierzchni. Na śniegu i lodzie droga hamowania potwornie się wydłuża (nawet dwukrotnie). Osobiście brałem udział w testach gdzie w kilku próbach zostało mi udowodnione że na śniegu lepsze jest hamowanie z zablokowanymi kołami (w stosunku do hamowania w takich samych warunkach z ABS). To samo dotyczy hamowania na tafli lodu (albo przede wszystkim na tafli lodu ta różnica jest widoczna) - jestem gotów się nawet o to założyć o grubą kasę :-). Wszystko jest do bardzo logicznego wyjaśnienia.

                                Oczywiście przy zblokowanych kołach nie da się sterować pojazdem (pomijamy celowo wywołaną nadsterownością poprzez zaciągnięcie ręcznego), ale mówię tutaj o samej długości drogi hamowania.
                                Wielokrotnie słyszałem że ABS wydłuża drogę hamowania. Z chęcią zapoznałbym się z wynikami takiego testu. Właśnie na śniegu i lodzie bo tu nie trzeba dużych prędkości żeby zobaczyć różnice.
                                Logiczne wyjaśnienia do mnie nie trafiają, tu nie ma logiki.

                                Komentarz

                                • Jac_ek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1733

                                  #17
                                  Zamieszczone przez fan
                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                  ABS - jest mniej skuteczny od hamowania na granicy utraty przyczepności, de facto wydłuża drogę hamowania. ;-))
                                  BZDURA! ABS nie wydluza drogi hamowania! System ten zapobiega blokowaniu sie kół,dzieki czemu panujemy nad autem np. w zakretach na sliskiej nawierzchni.p.s.oczywiscie czasami i ABS nie pomoze.
                                  W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku przyczepności. Podobnie jest na tzw tarce przed światłami.

                                  Nic nie zastąpi myślenia a każdy automat powinien dać się wyłączyć.

                                  poza tym gdyby ABS skracał drogę hamowania to byłby powszechny we wszystkich sportach motorowych - a tak nie jest.

                                  ABS - to system (tak jak napisałeś) zapobiegający blokowaniu się kół - a nie skracający drogę hamowania
                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                  Komentarz

                                  • kropeck
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2319
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BLF 1.6 FSI 115 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez fan
                                    BZDURA! ABS nie wydluza drogi hamowania! System ten zapobiega blokowaniu sie kół,dzieki czemu panujemy nad autem np. w zakretach na sliskiej nawierzchni.
                                    Kolego... no widzisz... To co napisałem o teście, to jak byłem na studiach, to niemal tak samo pewnie podszedłem do tematu - to mi udowodniono, że się mylę - sam prowadziłem wtedy samochód więc się dowiedziałem.

                                    Ale wracając do wątku, to po pierwsze napisałeś dwie 'bzdury'. Po pierwsze, że ABS nie wydłuża drogi hamowania (pofatygowałem się i straciłem kilka chwil na znalezienie czegoś jednoznacznego i znalazłem: HAMOWANIE ABS ), a drugi to fakt, że w zakrętach na śliskiej nawierzchni, to nawet ABS nie pomoże - fizyka staje się tu bezwzględna, dlatego np. na kursach prawa jazdy powinno się mówić, że manewr hamowania rozpoczyna się PRZED wejściem w zakręt i najlepiej go tam zakończyć (polecam przyjazd na http://drivemotion.pl/ jeśli jesteś gdzieś ze Śląska - tu będziesz mógł WSZYSTKO przetestować swoim autem).

                                    Ale faktycznie system ten zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania.
                                    Pozdrawiam,
                                    Michał

                                    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

                                    Komentarz

                                    • Jac_ek
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1733

                                      #19
                                      Człowiek po przeczytaniu prospektów, folderów, obejrzeniu filmów instruktażowych itd. nabiera przekonania o zbawiennej roli elektroniki w samochodzie. Przeprowadzono badania (odnośnie ABS) w kilku krajach i wnioski są jednoznaczne. Kierowcy którzy mają ABS jeżdżą szybciej, i hamują później przez co stwarzają więcej sytuacji niebezpiecznych niż kierowcy bez ABS.
                                      - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                      Komentarz

                                      • shado
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 5315
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        I dlatego wprowadzili obowiązek montażu ABS w każdym samochodzie, a od 2011 będzie obowiązek ESP
                                        BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                        SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                        Komentarz

                                        • Jarek_wawa
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 283

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          Człowiek po przeczytaniu prospektów, folderów, obejrzeniu filmów instruktażowych itd. nabiera przekonania o zbawiennej roli elektroniki w samochodzie. Przeprowadzono badania (odnośnie ABS) w kilku krajach i wnioski są jednoznaczne. Kierowcy którzy mają ABS jeżdżą szybciej, i hamują później przez co stwarzają więcej sytuacji niebezpiecznych niż kierowcy bez ABS.
                                          Demagogia.
                                          Kiedy były robione te badania ?
                                          Jak wszystkie nowe samochody maja ABS.
                                          To kogo badają, kierowców polonezów i maluchów którzy jeżdżą dużo wolniej ale nie z powodu braku ABS'u.
                                          O zapinaniu pasów też pisali, że ludzie z zapiętymi pasami jeżdżą szybciej bo czują większe bezpieczeństwo.

                                          Link od kropeck udowania że w tych badaniach samochód bez ABSu miał krótszą drogę hamowania.

                                          Nie zgodzę się tylko ze stwierdzeniem
                                          Zamieszczone przez kropeck
                                          a drugi to fakt, że w zakrętach na śliskiej nawierzchni, to nawet ABS nie pomoże - fizyka staje się tu bezwzględna,
                                          .
                                          Zainspirowany szkoleniem SzkołaAuto SKODA, przetestowałem działanie ABSu w zakręcia na śniegu/lodzie. I potwierdzam że hamowanie z ABSem w zakręcie pozwala w pełni kontrolować pojazd.
                                          Oczywiście wszystko zależy od prędkości, ale w pewnym momencie to ani ABS, ani ESP ani poduszki, kontrolowane strefy zgniotu nie pomogą.

                                          Komentarz

                                          • shado
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 5315
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Jarek_wawa
                                            Jak wszystkie nowe samochody maja ABS ?
                                            A co Ty wczoraj się urodziłeś? :szeroki_usmiech
                                            Od 1 lipca 2006 r. wszystkie nowe samochody osobowe oferowane w Polsce będą mieć w wyposażeniu standardowym układ ABS.

                                            Zobowiązanie do instalowania w autach osobowych systemu zapobiegającego całkowitemu blokowaniu się kół podczas hamowania podpisali w 2001 r. wytwórcy zrzeszeni w Europejskim Związku Producentów Samochodów (ACEA).

                                            W Europie Zachodniej już od 1 lipca 2004 r. każdy samochód osobowy dostarczany na rynek wyposażony jest w ABS. W naszym kraju, podobnie jak w innych nowych państwach członkowskich Unii Europejskiej, auta z ABS-em w standardzie dostępne będą od lipca przyszłego roku.

                                            BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                            SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                            Komentarz

                                            • Jarek_wawa
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 283

                                              #23
                                              Zamieszczone przez shado

                                              A co Ty wczoraj się urodziłeś? :szeroki_usmiech
                                              Miało być twierdzenie a nie pytanie. Już zmieniam.
                                              Czujny moderatorr nawet znak zapytania zauważy

                                              Komentarz

                                              • shado
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 5315
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Mały szczegół, a zupełnie zmienia sens wypowiedzi :szeroki_usmiech
                                                BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                                SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                                Komentarz

                                                • Jac_ek
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1733

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Jarek_wawa
                                                  Demagogia.
                                                  Kiedy były robione te badania ?
                                                  1 Grant and Smiley, "Driver response to antilock brakes: a demonstration on behavioural adaptation" from Proceedings, Canadian Multidisciplinary Road Safety Conference VIII, June 14-16, Saskatchewan 1993.
                                                  2 Sagberg, Fosser, and Saetermo, "An investigation of behavioural adaptation to airbags and antilock brakes among taxi drivers" Accident Analysis and Prevention #29 pp 293-302 1997.
                                                  3 Aschenbrenner and Biehl, "Improved safety through improved technical measures? empirical studies regarding risk compensation processes in relation to anti-lock braking systems". In Trimpop and Wilde, Challenges to Accident Prevention: The issue of risk compensation behaviour (Groningen, NL, Styx Publications, 1994).

                                                  Badania skupiły się na reakcjach kierowców posiadających ABS - ale dotyczą wszystkich kierowców i ich podświadomych reakcji na to, że ich samochód jest wyposażony w systemy kontrolujące jazdę i poprawiające bezpieczeństwo - stąd niemalże naturalnie czujemy się bezpieczniejsi i jesteśmy skłonni do podejmowania większego ryzyka.
                                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...