Dyskusje o ABS i ESP
Zwiń
X
-
Re: ... a jeszcze jedna rzecz wczoraj zauwazylem
Zamieszczone przez Maciek_HZamieszczone przez Jac_ekMi danielcio przy odbiorze (a mam przed najnowszymi zmianami), mówił że się w 100% nie da dezaktywować, ale też czekam na śnieg i testy
zakręty 90 st. da się zrobić ale .... nie da się dobrze dodać gazu żeby wyciągnąć jeśli za bardzo nas obraca
180 st. jw. nie da się dokręcić gazem jak braknie prędkości
w obu przypadkach załącza się ESP które niestety wyprowadza samochód z kontrolowanego poślizgu, więc poślizg jest średnio kontrolowany :|
Jak będę miał więcej miejsca następnym razem to zobaczę w trybie Sport z ręczna zmiana biegów ;-) może będzie lepiej
I jeszcze jedno spostrzeżenie, trzeba wyłączyć radio i nawiewy bo słabo słychać silnik (1.4TSI) i nie wiadomo czy już mamy przycięte obroty czy się jeszcze dobrze kręci ;-)- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
-
-
Re: ... a jeszcze jedna rzecz wczoraj zauwazylem
Zamieszczone przez Jac_ekZamieszczone przez YarekZe spisu zmian na 11/2009 wynika, że zmieniono to dopiero od tego terminu. Jak zrobi się trochę bardziej ślisko to sprawdzę sam.
Jedynie EDS cały czas działa.. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz
-
-
Witam Wszystkich
Wtrące się do dyskusji , nie jako uzytkownik Skody lecz jako kierowca z długim stazem
Oprócz wielu przydatnych rzeczy widzę tu zapedy niektórych do rzeczy makabrycznych
Otóż:
Wyłączanie ESP podczas jazdy- jest to proceder karygodny . Układ ten ma słuzyc do wyciągania kierowców z opresji , kiedy zawodzi ludzki umysł . Nie po to są projektowane takie układy aby z nich nie korzystać ( przykład obowiązkowy ABS w nowych autach ) Ja rozumiem iz krecenie "bączków" jest dalece utrudnione , lecz czy samochod jest do ewolucji czy do jazdy ( bezpiecznej )
Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy - Nie wiem czy ktos z Was widział kiedys jak strazacy ratują ludziom zycie po uderzeniu bocznym . Ja wdziałem na własne oczy jak wyciągali poszkodowanych z VW Polo po zablokowaniu drzwi - niestety ratownicy musieli odcinac dach - przez co czas przeznaczony na ratunek znacznie się wydłuzył . Oczywiscie nikomu z Was tego nie zyczę , ale pomyslcie o sobie i o swoich rodzinach kiedy blokujecie drzwi od wewnatrz . Rozumiem iz blokada drzwi ma zapobiegac kradzieżom , pomyslcie o chowaniu cennych rzeczy w schowkach a drzwi zostawiać jednak odblokowane ( jest to czasami jedyne "okno " ratunku )
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Odnosnie blokowania drzwi, to chyba auto ma się odryglowac automatycznie po "odpaleniu" poduch, także ten argument chyba możemy odrzucić.
Jeżeli chodzi o ESP, to jak najbardziej zgadzam się z Tobą RS.
Pozdrawiam,
Radek... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...
Komentarz
-
-
RS, Przeczytaj instrukcje obslugi auta i tam jest rozdzial co zrobic jak auto zakopie sie w sniegu piasku lub jak jezdzisz na lancuchach. Pisze wyraznie o WYLACZENIU ukladu ASR/ESP (obecnie nie ten pierwszy jest polaczony z drugim wiec musisz wylaczyc ESP zeby dezaktywowc ASR).
A co do drzwi, auto jest wyposazone w procedure powypadkowa. Maja otworzyc sie drzwi i chyba uruchomic swiatla awaryjne. A co do strazakow, szybciej niz ciac dach mozna wyciac drzwi - moze tu chodzilo o brak mozliwosci wyciecia (otwarcia) drzwi -napisales ze bylo to uderzenie boczne wiec i tak drzwi pewnikiem nie daloby sie otworzyc wiec cieto dach.
Idźmy dalej, pasy tez w trakcie wypadku dzialaja i dociagaja czlowieka do siedzenia, moze nie zapinac bo lamia ręce, żebra, obojczyki :twisted:
Komentarz
-
-
Radik
Ma się odblokować - ale czy na pewno to zadziała . Poduchy i napinacze to milisekundy ( wytarczy impuls - reszta dzieje się sama ) a rygle - to sygnał z czujników do centralki -z centarlki do zamków - inercja mechanizmu- to trwa !!!! , a blacha się gniecie , myslę ze nie zawsze układ zdązy - po co prowokować los - ja jeżdzę zawsze z otwartymi drzwiami ( mam tylko blokadę dla dziecka , przeciw otwarciu drzwi od wewnątrz )
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
ABS - jest mniej skuteczny od hamowania na granicy utraty przyczepności, de facto wydłuża drogę hamowania. Natomiast jeśli ktoś nigdy nie hamował awaryjne to jego naturalnym odruchem jest hamowanie ze zblokowanymi kołami co jest gorszą sprawą niż hamowanie z ABS. Podobnie jest z ESP, nie zawsze wyprowadzenie z poślizgu natychmiast jest korzystne czasami lepiej jest to zrobić samemu - ale oczywiście trzeba to umieć i często ćwiczyć. ESP nie analizuje sytuacji na drodze a jedynie trakcje samochodu, czasami lepiej jest np obrócić samochód i walnąć bokiem, tyłem niż czołowo. Jednak na codzień niewiele osób jest w stanie podjąć taką decyzje "czym walnąć".
Miałem kiedyś taką sytuację że z na przeciwka nadjeżdżający samochód wpadł w poślizg i sunął na mnie bokiem na czołówkę - gdybym hamował to bym pewnie tu nie pisał a że przyśpieszyłem i odbiłem na dość mocno dziurawe pobocze to się minęliśmy. ja pojechałem dalej a on bezpiecznie zatrzymał się na poboczu nie wpadając do rowu obrócony o 180 st.
Dlatego należy pamiętać że nie ESP, ABS itd są kluczowe a myślenie i przewidywanie - mimo tego że jeżdżę z ABS już od bardzo dawna to właściwie mi się nigdy nie włączył przy hamowaniu (poza paroma testami ;-))- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RSAutomatyczna blokada drzwi podczas jazdy - Nie wiem czy ktos z Was widział kiedys jak strazacy ratują ludziom zycie po uderzeniu bocznym . Ja wdziałem na własne oczy jak wyciągali poszkodowanych z VW Polo po zablokowaniu drzwi - niestety ratownicy musieli odcinac dach - przez co czas przeznaczony na ratunek znacznie się wydłuzył . Oczywiscie nikomu z Was tego nie zyczę , ale pomyslcie o sobie i o swoich rodzinach kiedy blokujecie drzwi od wewnatrz . Rozumiem iz blokada drzwi ma zapobiegac kradzieżom , pomyslcie o chowaniu cennych rzeczy w schowkach a drzwi zostawiać jednak odblokowane ( jest to czasami jedyne "okno " ratunku )
Pozdrawiam
W sytuacji którą opisujesz drzwi były zablokowane mechanicznie po uderzeniu a nie przez zamknięty zamek.
Komentarz
-
-
No cóz rozgorzała dyskusja
Co do wyłaczania ESP , owszem jest ta funkcja po to aby uzyć ją w takich sytuacjach jak mówi instrukcja ( czytałem ) ale Maicroft !!!!- poczytaj wcześniejsze posty , czemu miała słuzyć forumowiczom ( bez dalszego komentarza )
Co dp pasów , to się chyba nie rozumiemy , ja mówię o zwiększaniu bezpieczeństwa , a nie zapinanie stanowczo temu nie słuzy . !!!!!
Co do wypowiedzi o zablokowanych drzwiach - nie wiem czy drzwi były zablokowane siłą uderzenia w drugą stronę pojazdu , gdyz ich nie otwierałem - słyszałem tylko opinię strazaków cyt . " k...... następny z zablokowanymi drzwiami " - domniemywam iż strażak próbował otworzyć je normalnie - czyli ręcznie , lecz musi być spełniony warunek - brak szyby ( a tu szyby były na miejscu ) druga strona była rzeczywiscie wbita i zablokowana mechanicznie . Nie to iz się mądrze . Po prostu pewne funkcje auta są po to aby nas chronić i wyłaczanie ich jest nieodpowiedzialnoscią
Oczywiscie są skrajne przypadki iz wymienione urządzenia wręcz zabijają , a nie uzywanie ich ratuje zycie - lecz statystyka jest nieubłagalna
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RSMa się odblokować - ale czy na pewno to zadziała .
Octavia II jest wyposażona w układ ACS (ten sam który z powodzeniam działa np. w Audi) - układ ten po kolizji w której doszło do odpalenia poduszek odryglowuje zamki drzwi, otwiera szyby, włącza swiatła awaryjne i odcina dopływ paliwa. Czy myślisz, że gdyby blokada zamków była niebzepieczna O II dostała by homologację?? Czy myslisz, że producent sprzedawałby coś za co mogłyby się na niego posypac wielomilionowe pozwy sądowe ?? Przesadzasz kolego. Równie dobrze mozna napisać - nie jeździjcie samochodem gdy spadnie snieg, bo to igranie ze śmierciąCzarny Elegance
Komentarz
-
-
A ja chciałbym dodać iż ABS ma sens i zastosowanie TYLKO I WYŁĄCZNIE na suchej nawierzchni. Na śniegu i lodzie droga hamowania potwornie się wydłuża (nawet dwukrotnie). Osobiście brałem udział w testach gdzie w kilku próbach zostało mi udowodnione że na śniegu lepsze jest hamowanie z zablokowanymi kołami (w stosunku do hamowania w takich samych warunkach z ABS). To samo dotyczy hamowania na tafli lodu (albo przede wszystkim na tafli lodu ta różnica jest widoczna) - jestem gotów się nawet o to założyć o grubą kasę :-). Wszystko jest do bardzo logicznego wyjaśnienia.
Oczywiście przy zblokowanych kołach nie da się sterować pojazdem (pomijamy celowo wywołaną nadsterownością poprzez zaciągnięcie ręcznego), ale mówię tutaj o samej długości drogi hamowania.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekABS - jest mniej skuteczny od hamowania na granicy utraty przyczepności, de facto wydłuża drogę hamowania. ;-))Respect All,Fear No One!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kropeckA ja chciałbym dodać iż ABS ma sens i zastosowanie TYLKO I WYŁĄCZNIE na suchej nawierzchni. Na śniegu i lodzie droga hamowania potwornie się wydłuża (nawet dwukrotnie). Osobiście brałem udział w testach gdzie w kilku próbach zostało mi udowodnione że na śniegu lepsze jest hamowanie z zablokowanymi kołami (w stosunku do hamowania w takich samych warunkach z ABS). To samo dotyczy hamowania na tafli lodu (albo przede wszystkim na tafli lodu ta różnica jest widoczna) - jestem gotów się nawet o to założyć o grubą kasę :-). Wszystko jest do bardzo logicznego wyjaśnienia.
Oczywiście przy zblokowanych kołach nie da się sterować pojazdem (pomijamy celowo wywołaną nadsterownością poprzez zaciągnięcie ręcznego), ale mówię tutaj o samej długości drogi hamowania.
Logiczne wyjaśnienia do mnie nie trafiają, tu nie ma logiki.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fanZamieszczone przez Jac_ekABS - jest mniej skuteczny od hamowania na granicy utraty przyczepności, de facto wydłuża drogę hamowania. ;-))
Nic nie zastąpi myślenia a każdy automat powinien dać się wyłączyć.
poza tym gdyby ABS skracał drogę hamowania to byłby powszechny we wszystkich sportach motorowych - a tak nie jest.
ABS - to system (tak jak napisałeś) zapobiegający blokowaniu się kół - a nie skracający drogę hamowania- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fanBZDURA! ABS nie wydluza drogi hamowania! System ten zapobiega blokowaniu sie kół,dzieki czemu panujemy nad autem np. w zakretach na sliskiej nawierzchni.
Ale wracając do wątku, to po pierwsze napisałeś dwie 'bzdury'. Po pierwsze, że ABS nie wydłuża drogi hamowania (pofatygowałem się i straciłem kilka chwil na znalezienie czegoś jednoznacznego i znalazłem: HAMOWANIE ABS ), a drugi to fakt, że w zakrętach na śliskiej nawierzchni, to nawet ABS nie pomoże - fizyka staje się tu bezwzględna, dlatego np. na kursach prawa jazdy powinno się mówić, że manewr hamowania rozpoczyna się PRZED wejściem w zakręt i najlepiej go tam zakończyć (polecam przyjazd na http://drivemotion.pl/ jeśli jesteś gdzieś ze Śląska - tu będziesz mógł WSZYSTKO przetestować swoim autem).
Ale faktycznie system ten zapobiega blokowaniu się kół podczas hamowania.Pozdrawiam,
Michał
Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)
Komentarz
-
-
Człowiek po przeczytaniu prospektów, folderów, obejrzeniu filmów instruktażowych itd. nabiera przekonania o zbawiennej roli elektroniki w samochodzie. Przeprowadzono badania (odnośnie ABS) w kilku krajach i wnioski są jednoznaczne. Kierowcy którzy mają ABS jeżdżą szybciej, i hamują później przez co stwarzają więcej sytuacji niebezpiecznych niż kierowcy bez ABS.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekCzłowiek po przeczytaniu prospektów, folderów, obejrzeniu filmów instruktażowych itd. nabiera przekonania o zbawiennej roli elektroniki w samochodzie. Przeprowadzono badania (odnośnie ABS) w kilku krajach i wnioski są jednoznaczne. Kierowcy którzy mają ABS jeżdżą szybciej, i hamują później przez co stwarzają więcej sytuacji niebezpiecznych niż kierowcy bez ABS.
Kiedy były robione te badania ?
Jak wszystkie nowe samochody maja ABS.
To kogo badają, kierowców polonezów i maluchów którzy jeżdżą dużo wolniej ale nie z powodu braku ABS'u.
O zapinaniu pasów też pisali, że ludzie z zapiętymi pasami jeżdżą szybciej bo czują większe bezpieczeństwo.
Link od kropeck udowania że w tych badaniach samochód bez ABSu miał krótszą drogę hamowania.
Nie zgodzę się tylko ze stwierdzeniemZamieszczone przez kropecka drugi to fakt, że w zakrętach na śliskiej nawierzchni, to nawet ABS nie pomoże - fizyka staje się tu bezwzględna,
Zainspirowany szkoleniem SzkołaAuto SKODA, przetestowałem działanie ABSu w zakręcia na śniegu/lodzie. I potwierdzam że hamowanie z ABSem w zakręcie pozwala w pełni kontrolować pojazd.
Oczywiście wszystko zależy od prędkości, ale w pewnym momencie to ani ABS, ani ESP ani poduszki, kontrolowane strefy zgniotu nie pomogą.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jarek_wawaJak wszystkie nowe samochody maja ABS ?
Od 1 lipca 2006 r. wszystkie nowe samochody osobowe oferowane w Polsce będą mieć w wyposażeniu standardowym układ ABS.
Zobowiązanie do instalowania w autach osobowych systemu zapobiegającego całkowitemu blokowaniu się kół podczas hamowania podpisali w 2001 r. wytwórcy zrzeszeni w Europejskim Związku Producentów Samochodów (ACEA).
W Europie Zachodniej już od 1 lipca 2004 r. każdy samochód osobowy dostarczany na rynek wyposażony jest w ABS. W naszym kraju, podobnie jak w innych nowych państwach członkowskich Unii Europejskiej, auta z ABS-em w standardzie dostępne będą od lipca przyszłego roku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jarek_wawaDemagogia.
Kiedy były robione te badania ?
2 Sagberg, Fosser, and Saetermo, "An investigation of behavioural adaptation to airbags and antilock brakes among taxi drivers" Accident Analysis and Prevention #29 pp 293-302 1997.
3 Aschenbrenner and Biehl, "Improved safety through improved technical measures? empirical studies regarding risk compensation processes in relation to anti-lock braking systems". In Trimpop and Wilde, Challenges to Accident Prevention: The issue of risk compensation behaviour (Groningen, NL, Styx Publications, 1994).
Badania skupiły się na reakcjach kierowców posiadających ABS - ale dotyczą wszystkich kierowców i ich podświadomych reakcji na to, że ich samochód jest wyposażony w systemy kontrolujące jazdę i poprawiające bezpieczeństwo - stąd niemalże naturalnie czujemy się bezpieczniejsi i jesteśmy skłonni do podejmowania większego ryzyka.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
Komentarz