[O2] TDI - chip-tuning a DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arcam32
    Classic
    • 2011
    • 6

    [O2] TDI - chip-tuning a DSG

    __atomek__, odwidziało mi się :P
  • pitbull
    Drive
    • 2010
    • 60

    #2
    [O2] TDI - chip-tuning a DSG

    Witam,

    jestem przed zakupem. Być może będzie to O2fl, nie wiem jeszcze który silnik, ale patrze w strone DSG. Skłaniam się ku 1,4TSI i 1,9TDI.
    Jak wiadomo przy silniku 1,9TDI (BXE) można bez większych problemów podnieść moc do 130KM (niektórzy twierdzą że nawet do 150KM bez zmian w mechanice).
    Czy w takim przypadku skrzynia nie powinna być także przeprogramowana? Czy będzie działała bezproblemowo?

    Jaka jest różnica w użytkowaniu DSG "suchej" i "mokrej"?

    Pozdrawiam,

    Komentarz

    • westwi78
      RS
      • 2008
      • 2940

      #3
      U mnie po czipie bxe + dsg. Przejechalem na nim juz 13 tys. Rewelka.
      Nic się nie dzieje, auto nie to co seria. Soft tylko w silniku.

      inna sprawa że już było o tym na forum

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        pitbull, a poszukać nie łaska
        tu masz parę wykresów BXE po programie http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=18 a te 130 to bardzo delikatny program a co do DSG to go nie ruszamy.
        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #5
          Wybierz silnik na podstawie swoich przebiegów - to jest czysta ekonomia, choć czasami ekonomia nie ma znaczenia tylko chęci i przyzwyczajenia, niemniej jednak 1.4TSI również można jeździć ekonomicznie.


          1.4 ma większą moc i nie musisz go wirusować IMHO w zupełności wystracza do normalnej jazdy, nie tracisz gwarancji co jest tez dosyć ważne

          Co do DSG to ona występuje tylko jako "sucha" bo są to tak jakby dwie normalne skrzynie biegów sterowane automatycznie, co za tym idzie wszystkie mankamenty mokrych skrzyń czyli utrata mocy, zwiększone spalanie, zwiększone ponad miarę obroty silnika przy przyspieszaniu, szarpanie przy zmianie biegów, słaby czas reakcji na nacisnięcie gazu (redukcja biegu) - to wszystko nie dotyczy DSG.
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Moze inaczej to powiedzmy.

            Sa male i duze DSG.

            Male sa w silnikach benzynowych 1.4 i 1.8TSI a duza jest w dieslach 1.9 - oczywiscie to przy tych kryteriach o jakie pytasz.


            Moje DSG zrobilo 20kkm i tez dziala, a 370Nm ma :twisted:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Spider
              Drive
              • 2005
              • 95

              #7
              Zamieszczone przez Jac_ek
              Wybierz silnik na podstawie swoich przebiegów - to jest czysta ekonomia, choć czasami ekonomia nie ma znaczenia tylko chęci i przyzwyczajenia, niemniej jednak 1.4TSI również można jeździć ekonomicznie.


              1.4 ma większą moc i nie musisz go wirusować IMHO w zupełności wystracza do normalnej jazdy, nie tracisz gwarancji co jest tez dosyć ważne

              Co do DSG to ona występuje tylko jako "sucha" bo są to tak jakby dwie normalne skrzynie biegów sterowane automatycznie, co za tym idzie wszystkie mankamenty mokrych skrzyń czyli utrata mocy, zwiększone spalanie, zwiększone ponad miarę obroty silnika przy przyspieszaniu, szarpanie przy zmianie biegów, słaby czas reakcji na nacisnięcie gazu (redukcja biegu) - to wszystko nie dotyczy DSG.
              @Jac_ek - DSG występuje w wersji ze sprzęgłami mokrymi lub suchymi, w 1.9 TDI jest na mokro, 6 biegów, w 1.4 TSI jest sucho, 7 biegów, podobno dużo oszczędniej.
              Spider
              ---------------
              Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Olej jest w kazdej, tylko w duzych jest go 6-7l a w malych 1,7 czyli tyle ile w manualnej skrzyni
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • Jac_ek
                  RS
                  • 2009
                  • 1733

                  #9
                  Zamieszczone przez Spider
                  @Jac_ek - DSG występuje w wersji ze sprzęgłami mokrymi lub suchymi, w 1.9 TDI jest na mokro, 6 biegów, w 1.4 TSI jest sucho, 7 biegów, podobno dużo oszczędniej.
                  A to tego nie wiedzialem ze jest kilka typow DSG (jesli chodzi o olej) bo przelozenia i przenoszony moment to wiem ;-)

                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Olej jest w kazdej, tylko w duzych jest go 6-7l a w malych 1,7 czyli tyle ile w manualnej skrzyni
                  no wlasnie mniej wiecej o to mi chodzilo - w sumie tym DSG "mokrym" to chyba jezdzilem (superbem z TDI) ? - jeśli tak to pracuje identycznie jak u mnie
                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez Jac_ek
                    przelozenia i przenoszony moment to wiem ;-)
                    właśnie ze zdolnością przenoszenia większych obciążeń związana jest większa ilość oleju, ta większa skrzynia siedzi też w benzynowym 2.0

                    Zamieszczone przez Jac_ek
                    w sumie tym DSG "mokrym" to chyba jezdzilem (superbem z TDI) ? - jeśli tak to pracuje identycznie jak u mnie
                    pracują identycznie, identycznie dobrze
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • pitbull
                      Drive
                      • 2010
                      • 60

                      #11
                      Zamieszczone przez szkoda
                      właśnie ze zdolnością przenoszenia większych obciążeń związana jest większa ilość oleju, ta większa skrzynia siedzi też w benzynowym 2.0
                      więc DSG sucha (siedmiobiegowa w 1,4TSI) nie powinna przenosić tak dużych obciążeń jak mokra, czy oznacza to że przy podkręceniu silnika, mogą być problemy? Jaką DSG mają Golfy 1,4TSI o mocy 160KM?

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez pitbull
                        więc DSG sucha (siedmiobiegowa w 1,4TSI) nie powinna przenosić tak dużych obciążeń jak mokra, czy oznacza to że przy podkręceniu silnika, mogą być problemy?
                        nie sądzę, jakoś nie widzę, żeby z 1,4 wydębić moment rzędu 350Nm+ a o takim mowa.
                        benzyna jedzie mocą a ta nie jest groźna.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • _tm_
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 2333
                          • Superb III (3V3)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez pitbull
                          Zamieszczone przez szkoda
                          właśnie ze zdolnością przenoszenia większych obciążeń związana jest większa ilość oleju, ta większa skrzynia siedzi też w benzynowym 2.0
                          więc DSG sucha (siedmiobiegowa w 1,4TSI) nie powinna przenosić tak dużych obciążeń jak mokra, czy oznacza to że przy podkręceniu silnika, mogą być problemy?
                          Teoretycznie skrzynia ta znosi 250Nm (tyle katalogowo ma 1.8TSI w serii). Czy zniesie więcej to dowiemy się za jakiś czas - gdy ktoś się zdecyduje np. na 300Nm i zrobi na takim programie kilkadziesiąt tysięcy km.
                          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                          -------------------------------------------------------------------------
                          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            w 160KM siedzi "mała" skrzynia, no i tam jest moment rzędu 250Nm więc ciągle nieduży - patrząc z perspektywy dieslowca

                            [ Dodano: Czw 07 Sty, 10 13:26 ]
                            Zamieszczone przez _tm_
                            Czy zniesie więcej to dowiemy się za jakiś czas - gdy ktoś się zdecyduje np. na 300Nm i zrobi na takim programie kilkadziesiąt tysięcy km.
                            więc działaj kurde :!: :wink:
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • _tm_
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 2333
                              • Superb III (3V3)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              więc działaj kurde :!: :wink:
                              Cierpliwości, pierwsze kroki zostały poczynione .
                              S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                              Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                              -------------------------------------------------------------------------
                              O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                              O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                              O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                wygląda na to, że VW wkłada DSG7 do Nm250 no i powinien tam być jakiś zapas, 1,4 ma 200Nm więc moim zdaniem luzik

                                [ Dodano: Czw 07 Sty, 10 13:32 ]
                                Zamieszczone przez _tm_
                                Zamieszczone przez szkoda
                                więc działaj kurde :!: :wink:
                                Cierpliwości, pierwsze kroki zostały poczynione .
                                no ja myślę :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • Karpie
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 53

                                  #17
                                  pracują identycznie, identycznie dobrze
                                  Mój brat, który ma O2 2.0 TDI z (6 biegów) DSG twierdzi, że moja 7 biegowa szybciej redukuje biegi (jego DSG podobno ma dłuższe momenty zawahania).
                                  W weekend spróbuję zweryfikować te twierdzenia
                                  1.4TSI + DSG Biała

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Karpie
                                    Mój brat, który ma O2 2.0 TDI z (6 biegów) DSG twierdzi, że moja 7 biegowa szybciej redukuje biegi (jego DSG podobno ma dłuższe momenty zawahania).
                                    musi ją zacząć bardziej deptać
                                    ja rozumiem, że chodzi o porównanie samych skrzyń, ale jeśli siedzą one w dwu tak diametralnie różnych silnikach, to nie ma to większego sensu, zwłaszcza przy skrzyniach adaptacyjnych, gdzie u mnie w BKD prawie wcale nie chce redukować a związane jest to tylko i wyłącznie ze stylem jazdy kierowniczki a nie charakterystyką samej skrzyni :idea:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • jago7270
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 815

                                      #19
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      musi ją zacząć bardziej deptać
                                      ,
                                      jest dokładnie tak jak piszę "szkoda" jadąc spokojnie pomału przełącza(aczkolwiek bez wyczuwalnej zmiany) biegi,ale co się dzieje jak mocniej przyciśnie się w pedał gazu :diabelski_usmiech
                                      tylko i wyłącznie zależy od kierownika jak szybko następują zmiany biegów
                                      Jacek

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #20
                                        Zamieszczone przez jago7270
                                        Zamieszczone przez szkoda
                                        musi ją zacząć bardziej deptać
                                        ,
                                        jest dokładnie tak jak piszę "szkoda" jadąc spokojnie pomału przełącza(aczkolwiek bez wyczuwalnej zmiany) biegi,ale co się dzieje jak mocniej przyciśnie się w pedał gazu :diabelski_usmiech
                                        tylko i wyłącznie zależy od kierownika jak szybko następują zmiany biegów
                                        ale zauważ też, że jak z jakichś powodów dłuższy czas jeździ się delikatnie, to potem trzeba właśnie troszkę podeptać, żeby skrzynia przestawiła się na nieco inny tryb działania a potem jest już normalnie, ja to widzę za każdym razem jak wsiadam do BKD Oli, która jeździ bardzo delikatnie, zawsze na początku klnę na zamuloną skrzynię
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • jago7270
                                          Elegance
                                          • 2008
                                          • 815

                                          #21
                                          a już myślałem,że to tylko tak u mnie jest,
                                          wydaje mi się,że to w związku z temperaturami ujemnymi,więcej potrzeba czasu na osiągnięcie tej nominalnej temperatury,w głowie,chyba wszyscy posiadający silnik diesla,mamy zakodowane aby nie deptać mocniej póki silnik nie dojrzeje,a i skrzynia odczytuje żeby spokojniej przełączać biegi(przecież jest adaptacyjna)
                                          tak mi się wydaje,że o to w tym wszystkim chodzi
                                          Jacek

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez jago7270
                                            a już myślałem,że to tylko tak u mnie jest,
                                            wydaje mi się,że to w związku z temperaturami ujemnymi,więcej potrzeba czasu na osiągnięcie tej nominalnej temperatury,w głowie,chyba wszyscy posiadający silnik diesla,mamy zakodowane aby nie deptać mocniej póki silnik nie dojrzeje,a i skrzynia odczytuje żeby spokojniej przełączać biegi(przecież jest adaptacyjna)
                                            tak mi się wydaje,że o to w tym wszystkim chodzi
                                            no tutaj są 2 rzeczy, zamulenie spowodowane mrozem i zamulenie spowodowane sposobem jazdy
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • jago7270
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 815

                                              #23
                                              a latem nie zauważyłeś,że czas kiedy skrzynia już nie jest zamulona jest krótszy,
                                              trzeba by było przy bardziej wyższej temperaturze spróbować jak to jest-muli czy nie muli
                                              ale będę twierdził,że te 2 czynniki mają wpływ na to,że skrzynia jest jakby zamulona z rana-jak każdy z nas-w końcu jest myślącą skrzynią biegów
                                              Jacek

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez jago7270
                                                a latem nie zauważyłeś,że czas kiedy skrzynia już nie jest zamulona jest krótszy,
                                                trzeba by było przy bardziej wyższej temperaturze spróbować jak to jest-muli czy nie muli
                                                ale będę twierdził,że te 2 czynniki mają wpływ na to,że skrzynia jest jakby zamulona z rana-jak każdy z nas-w końcu jest myślącą skrzynią biegów
                                                być może, w końcu zazwyczaj tak jest jak jakieś smarowidło trzeba doprowadzić do własciwej temperatury, ja w każdym razie miałem na myśli ten efekt adaptacji.
                                                a z rana to sam jestem zamulony
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • jago7270
                                                  Elegance
                                                  • 2008
                                                  • 815

                                                  #25
                                                  być może sam efekt adaptacji uzyskuje się wtedy kiedy skrzynia na to pozwoli :roll:
                                                  Jacek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...