__atomek__, odwidziało mi się :P
[O2] TDI - chip-tuning a DSG
Zwiń
X
-
[O2] TDI - chip-tuning a DSG
Witam,
jestem przed zakupem. Być może będzie to O2fl, nie wiem jeszcze który silnik, ale patrze w strone DSG. Skłaniam się ku 1,4TSI i 1,9TDI.
Jak wiadomo przy silniku 1,9TDI (BXE) można bez większych problemów podnieść moc do 130KM (niektórzy twierdzą że nawet do 150KM bez zmian w mechanice).
Czy w takim przypadku skrzynia nie powinna być także przeprogramowana? Czy będzie działała bezproblemowo?
Jaka jest różnica w użytkowaniu DSG "suchej" i "mokrej"?
Pozdrawiam,
-
-
pitbull, a poszukać nie łaska
tu masz parę wykresów BXE po programie http://forum.octaviaclub.pl/viewforum.php?f=18 a te 130 to bardzo delikatny program a co do DSG to go nie ruszamy.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Wybierz silnik na podstawie swoich przebiegów - to jest czysta ekonomia, choć czasami ekonomia nie ma znaczenia tylko chęci i przyzwyczajenia, niemniej jednak 1.4TSI również można jeździć ekonomicznie.
1.4 ma większą moc i nie musisz go wirusować IMHO w zupełności wystracza do normalnej jazdy, nie tracisz gwarancji co jest tez dosyć ważne
Co do DSG to ona występuje tylko jako "sucha" bo są to tak jakby dwie normalne skrzynie biegów sterowane automatycznie, co za tym idzie wszystkie mankamenty mokrych skrzyń czyli utrata mocy, zwiększone spalanie, zwiększone ponad miarę obroty silnika przy przyspieszaniu, szarpanie przy zmianie biegów, słaby czas reakcji na nacisnięcie gazu (redukcja biegu) - to wszystko nie dotyczy DSG.- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekWybierz silnik na podstawie swoich przebiegów - to jest czysta ekonomia, choć czasami ekonomia nie ma znaczenia tylko chęci i przyzwyczajenia, niemniej jednak 1.4TSI również można jeździć ekonomicznie.
1.4 ma większą moc i nie musisz go wirusować IMHO w zupełności wystracza do normalnej jazdy, nie tracisz gwarancji co jest tez dosyć ważne
Co do DSG to ona występuje tylko jako "sucha" bo są to tak jakby dwie normalne skrzynie biegów sterowane automatycznie, co za tym idzie wszystkie mankamenty mokrych skrzyń czyli utrata mocy, zwiększone spalanie, zwiększone ponad miarę obroty silnika przy przyspieszaniu, szarpanie przy zmianie biegów, słaby czas reakcji na nacisnięcie gazu (redukcja biegu) - to wszystko nie dotyczy DSG.Spider
---------------
Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Spider@Jac_ek - DSG występuje w wersji ze sprzęgłami mokrymi lub suchymi, w 1.9 TDI jest na mokro, 6 biegów, w 1.4 TSI jest sucho, 7 biegów, podobno dużo oszczędniej.
Zamieszczone przez MaicroftOlej jest w kazdej, tylko w duzych jest go 6-7l a w malych 1,7 czyli tyle ile w manualnej skrzyni- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jac_ekprzelozenia i przenoszony moment to wiem ;-)
Zamieszczone przez Jac_ekw sumie tym DSG "mokrym" to chyba jezdzilem (superbem z TDI) ? - jeśli tak to pracuje identycznie jak u mniesaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodawłaśnie ze zdolnością przenoszenia większych obciążeń związana jest większa ilość oleju, ta większa skrzynia siedzi też w benzynowym 2.0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pitbullwięc DSG sucha (siedmiobiegowa w 1,4TSI) nie powinna przenosić tak dużych obciążeń jak mokra, czy oznacza to że przy podkręceniu silnika, mogą być problemy?
benzyna jedzie mocą a ta nie jest groźna.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
RSS_OCP Member
- 2004
- 2333
- Superb III (3V3)
- ASV 1.9 TDI VP 110 KM
- CDAA 1.8 TSI 160 KM
- CHHB 2.0 TSI RS 220 KM
Zamieszczone przez pitbullZamieszczone przez szkodawłaśnie ze zdolnością przenoszenia większych obciążeń związana jest większa ilość oleju, ta większa skrzynia siedzi też w benzynowym 2.0
Komentarz
-
w 160KM siedzi "mała" skrzynia, no i tam jest moment rzędu 250Nm więc ciągle nieduży - patrząc z perspektywy dieslowca
[ Dodano: Czw 07 Sty, 10 13:26 ]
Zamieszczone przez _tm_Czy zniesie więcej to dowiemy się za jakiś czas - gdy ktoś się zdecyduje np. na 300Nm i zrobi na takim programie kilkadziesiąt tysięcy km.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
wygląda na to, że VW wkłada DSG7 do Nm250 no i powinien tam być jakiś zapas, 1,4 ma 200Nm więc moim zdaniem luzik
[ Dodano: Czw 07 Sty, 10 13:32 ]
Zamieszczone przez _tm_Zamieszczone przez szkodawięc działaj kurde :!: :wink:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KarpieMój brat, który ma O2 2.0 TDI z (6 biegów) DSG twierdzi, że moja 7 biegowa szybciej redukuje biegi (jego DSG podobno ma dłuższe momenty zawahania).
ja rozumiem, że chodzi o porównanie samych skrzyń, ale jeśli siedzą one w dwu tak diametralnie różnych silnikach, to nie ma to większego sensu, zwłaszcza przy skrzyniach adaptacyjnych, gdzie u mnie w BKD prawie wcale nie chce redukować a związane jest to tylko i wyłącznie ze stylem jazdy kierowniczki a nie charakterystyką samej skrzyni :idea:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodamusi ją zacząć bardziej deptać
jest dokładnie tak jak piszę "szkoda" jadąc spokojnie pomału przełącza(aczkolwiek bez wyczuwalnej zmiany) biegi,ale co się dzieje jak mocniej przyciśnie się w pedał gazu :diabelski_usmiech
tylko i wyłącznie zależy od kierownika jak szybko następują zmiany biegówJacek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jago7270Zamieszczone przez szkodamusi ją zacząć bardziej deptać
jest dokładnie tak jak piszę "szkoda" jadąc spokojnie pomału przełącza(aczkolwiek bez wyczuwalnej zmiany) biegi,ale co się dzieje jak mocniej przyciśnie się w pedał gazu :diabelski_usmiech
tylko i wyłącznie zależy od kierownika jak szybko następują zmiany biegówsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
a już myślałem,że to tylko tak u mnie jest,
wydaje mi się,że to w związku z temperaturami ujemnymi,więcej potrzeba czasu na osiągnięcie tej nominalnej temperatury,w głowie,chyba wszyscy posiadający silnik diesla,mamy zakodowane aby nie deptać mocniej póki silnik nie dojrzeje,a i skrzynia odczytuje żeby spokojniej przełączać biegi(przecież jest adaptacyjna)
tak mi się wydaje,że o to w tym wszystkim chodziJacek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jago7270a już myślałem,że to tylko tak u mnie jest,
wydaje mi się,że to w związku z temperaturami ujemnymi,więcej potrzeba czasu na osiągnięcie tej nominalnej temperatury,w głowie,chyba wszyscy posiadający silnik diesla,mamy zakodowane aby nie deptać mocniej póki silnik nie dojrzeje,a i skrzynia odczytuje żeby spokojniej przełączać biegi(przecież jest adaptacyjna)
tak mi się wydaje,że o to w tym wszystkim chodzisaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
a latem nie zauważyłeś,że czas kiedy skrzynia już nie jest zamulona jest krótszy,
trzeba by było przy bardziej wyższej temperaturze spróbować jak to jest-muli czy nie muli
ale będę twierdził,że te 2 czynniki mają wpływ na to,że skrzynia jest jakby zamulona z rana-jak każdy z nas-w końcu jest myślącą skrzynią biegówJacek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jago7270a latem nie zauważyłeś,że czas kiedy skrzynia już nie jest zamulona jest krótszy,
trzeba by było przy bardziej wyższej temperaturze spróbować jak to jest-muli czy nie muli
ale będę twierdził,że te 2 czynniki mają wpływ na to,że skrzynia jest jakby zamulona z rana-jak każdy z nas-w końcu jest myślącą skrzynią biegów
a z rana to sam jestem zamulonysaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz