Kompresja w cylindrach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gufi24
    Classic
    • 2010
    • 11

    Kompresja w cylindrach

    navigator, cokolwiek bierzesz - ja też chcę (sorry za OT )
  • adi2009
    Ambiente
    • 2009
    • 105

    #2
    Kompresja w cylindrach

    Witam.
    Zamierzam kupić używaną Octavie Tour z 2007r z przebiegiem 87tys, silnik 1.6 BFQ 102kM. Przeprowadziłem w serwisie Skody przegląd. Z tego co powiedział mechanik to wszystko jest ok ale mimo wszystko zastanawia mnie wykres kompresji w cylindrach. Wyszedł następująco:

    1. 12 bar
    2. 12,5 bar
    3. 12,5 bar
    4. 13,5 bar

    Nie znam się i chciałbym się dowiedzieć czy silnik jest mocno wyeksploatowany.
    Amortyzatory mają przyczepność 70% więc chyba nie jest źle.

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      amory na poziomie 70% to wynik bdb praktycznie nowe tez tak wychodza

      natomiast z tym cisnieniem cos nie tak napewno dobrze zczytałes te wartosci ponieważ z tego co mi widomo sprezanie w tym silniku to 10,5 : 1

      Produkcja 10.00 ? 04.02 05.02 ?
      Pojemność skokowa l 1,595
      Moc kW przy obr./min. 75/5600
      Moment obrotowy Nm przy obr./min. 148/3800
      Średnica cylindra Ø mm 81,0
      Skok cylindra mm 77,4
      Stopień sprężania 10,5 : 1
      Kolejność zapłonu 1-3-4-2
      Paliwo – liczba oktanowa badawcza co najmniej 95 bezołowiowa → Przypis
      Wtrysk, zapłon Simos 3.3
      Regulacja przeciwstukowa tak
      Samodiagnoza tak
      Regulacja lambda tak
      Katalizator tak
      Recyrkulacja spalin tak
      Przełączanie kolektora dolotowego tak
      Układ napowietrzania spalin tak
      Norma czystości spalin EU-4
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • adi2009
        Ambiente
        • 2009
        • 105

        #4
        Z tego co mi Pan na serwisie powiedział to nie powinno być poniżej 10,5. Życie mnie nauczyło, że panowie z serwisu czasami ściemniają, dlatego wolę się upewnić. Poniżej zdjęcie. I głowy nie dam, że to taki silnik. Na karcie zlecenia mam taki wpisany. Rocznik pojazdu to 2007, jak już wcześniej wspomniałem.
        Załączone pliki

        Komentarz

        • jacog
          Rider
          • 2008
          • 420
          • Felicia I (6U1)

          #5
          Jest OK - źle jest gdy różnica miedzy cylindrami przekracza 10%.

          -> S3 CHRIS: Ciśnienie sprężania a stopień sprężania to dwie różne rzeczy.

          Na sprawnośc amortyzatorów nie ma sie co patrzeć: często jest tak, że nowe amortyzatory a maszyna pokazuje 50%.

          dodane poźniej:
          .... aj nie zauważyłem, że rożnica własnie przekracza 10% hmmm zrobić próbe olejową, jak ciśnienie sie polepszy to wina pierścieni (źle), jeśli będzie to samo to wina głowicy (tańsza naprawa). Jeśli cena auta jest ok to myśle, że można brać.

          Komentarz

          • adi2009
            Ambiente
            • 2009
            • 105

            #6
            Hmmm. To jednak Panowie ze skody ściemniali. A możliwe że to wina oleju? Należy go szybko wymienić bo juz chyba 25tys jest na nim najechane i na nim były wykonywane pomiary. A to normalne jest, że na końcu wykresu dla 4 cylindra leci linia pionowa w dół po osi 13,5bar? Może ktoś skopał pomiar?

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              Zamieszczone przez adi2009
              Hmmm. To jednak Panowie ze skody ściemniali
              Dlaczego????

              Silnik jak najbardziej ma cisnienie OK - proba robiona na zimno czy cieplo ????

              Komentarz

              • adi2009
                Ambiente
                • 2009
                • 105

                #8
                Tego nie wiem bo nie wpuszczają na warsztat podczas przeglądu. Coś pomierzyli i przynieśli. Oczywiście powiedzieli, że jest ok. Przed chwilą poszperałem po internecie i znalazłem w jednym artykule, że różnica pomiędzy cylindrami nie powinna być wieksza niż 10%. Tutaj niestety jest. Boję sie, że jak kupię to auto i założę lpg to zacznie żłopać olej.

                Komentarz

                • jacog
                  Rider
                  • 2008
                  • 420
                  • Felicia I (6U1)

                  #9
                  Jeżeli olej był wymieniany co 30 tyś a auto ostro traktowane to jak najbardziej może byc tego wina Następna wymiana oleju nic nie polepszy. Nie oszukuj sie, masz jakiekolwiek wątpliwości to rezygnujesz - czasem istotnie okazja (pisze tak ogolnie a nie o tym konkretnym aucie) może ci przejśc koło nosa ale nie jesteś przekonany do auta to szukaj dalej.

                  Pomiar raczej ok a lecąca w dół linia to pewnie cecha przyrządu (zobacz, że po lewej linia leci w góre) - tym sie nie przejmuj. No chyba, że robiłeś ten przegląd w Centrum TMT to wtedy istotnie pomiar może byc sknocony hehehe (oj podpadły mi zdolniachy)

                  Komentarz

                  • adi2009
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 105

                    #10
                    Przegląd był robiony w centrum TMT we Wrocławiu przy ul. Chorbaczewskiego. Pan który wpisywał zlecenie pytał drugiego, czy mechanik, który będzie robił ten przegląd poradzi sobie z tym badaniem. Możliwe że zepsuli...Czy okazja to nie wiem. Octavia Tout Plus z Climatronickiem kompletem opon zimowych i letnich za ok 30tys zł. Auto z 2007 z przebiegiem 87000. Serwisowane i kupione w Polsce. A nie jest dziwne to, że tylko na tym ostatnim wykresie są linie w górę i w dół?

                    Komentarz

                    • jacog
                      Rider
                      • 2008
                      • 420
                      • Felicia I (6U1)

                      #11
                      Cena dobra. Zainwestuj i pojedz do Elcaru. Najlepszy byłby jakiś mały solidny warsztat ale nie znam takiego we Wrocławiu (wsio naprawiam sam). Może ktoś z Wrocławia kogoś poleci.

                      Znam tylko bardzo solidny zaklad na Nasypowej ale robia japońce (dwa garaże obok Sparko AutoGaz - nawiasem mówiąc jakbyś montował gaz to mozesz u nich zrobić, nie są tani ale solidni), kolega ostatnio dwukrotnie badał tam japońca przed zakupem i potwierdzili moje dobre zdanie o nich. Może podjedź jutro i pogadaj. Ciśnienie spreżania i bezwypadkowośc powinni zrobić mimo, że to Skoda.

                      Gośc pyta mechanika czy podoła badaniu - hahaha całe Centrum TMT

                      Komentarz

                      • adi2009
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 105

                        #12
                        A nie orientujesz się ile b edzie kosztować takie badanie?
                        I ewentualnie ile może kosztować usunięcie usterki?
                        I ostatnia rzecz - ile moze kosztować LPG? Dzisiaj sie dowiadywałem w Agaz i powiedzieli, że Stella za 3000zł. Opłaca się?

                        Komentarz

                        • jacog
                          Rider
                          • 2008
                          • 420
                          • Felicia I (6U1)

                          #13
                          Ciśnienie spreżania pewnie z jakieś 50-100zł. A ci od japońców wzieli od kumpla tylko tyle ile rzeczywiście sprawdzili - cały przeglad miał kosztować coś koło 200zł ale skończyło się na 50zł (nie było co dalej sprawdzać w tych rumplach).

                          Usunięcie takiej usterki jest nieopłacalne. Nie jest tragicznie, auto pewnie oleju nie łyka i ogólnie nic mu się nie dzieje. Równie dobrze pojeździ 5 lat i silnika nie będziesz dotykał (ale zalecałbym zmieniać mu olej co 15 tyś)

                          3kzł na dobrą instalacje to cena OK. Pewnie tyle wezmą w Sparco a dadzą jakaś dobrą instalacje. Stella to raczej niepopularna instalacja. Albo Stag z dobrym osprzętem albo jakieś Lovato. BRC też ma dobre opinie ale tutaj liczba serwisów jest chyba bardziej ograniczona (montują je gdzieś niedaleko Radwanic na drodze na Brzeg). Nie połakom się na tania instalacje w jakims kurniku. Jak ma byc dobrze to nie będzie najtaniej.

                          Komentarz

                          • adi2009
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 105

                            #14
                            Popytam w Sparco. Szczerze mówiąc to zdziwiłem sie mocno jak okazało sie, że olej był wymieniany co 30 a nie 15tys. Ja oczywiście zawsze wymieniałem co 15. Chyba za duzo węszę. Już byłem zdecydowany na to auto a tu dzisiaj coś mnie tknęło, żeby popytać o wynik na forum. I wszystko legło w gruzach. Już prawie 3 miesiące codziennie szukam "idealnego" auta. Wszystko okazuje się być złomem. W koncu wydawało mi sie ze jest to dobre auto a tu Zonk. Pewnie je kupię bo juz nie mam siły i czasu do szukania ale na pewno nie bede spał spokojnie;-/

                            Komentarz

                            • jacog
                              Rider
                              • 2008
                              • 420
                              • Felicia I (6U1)

                              #15
                              Hehe rozumiem Cie i podziwiam kolegów jak łatwo kupują auta. Im wiecej węszysz tym jest gorzej.

                              Widze na allegro, że potworek ma fajne wyposażenie jak na Toura (to akurat dla mnie nie jest argument). Pojedź jeszcze do Elcaru na Grunwald - jak tam powiedzą, że jest ok to będziesz miał ułatwiona decyzje

                              Komentarz

                              • adi2009
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 105

                                #16
                                Już mi troche kasy szkoda na przeglądy bo to 3 auto, które wziąłem na przegląd. Troche to kosztuje. Jak tak dalej pojdzie to bym sobie auto za tą kasę kupił.
                                Jacog myślisz, że to nie będzie zła decyzja, jeśli go kupię? Mam na myśli badanie silnika bo pozostałe rzeczy wyszły bardzo ok;-)
                                Można w jakiś prosty i szybki sposób sprawdzić czy auto nie bierze oleju?

                                Komentarz

                                • jacog
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 420
                                  • Felicia I (6U1)

                                  #17
                                  Nie można niestety. Zawsze sprawdzam czy są przedmuchy (odrożnić od pulsacji ciśnienia) po wyjęciu bagnetu oraz po zdjęciu korka wlewu oleju - tyle, ze jak już czuć przedmuchy do zużycie oleju jest znaczące (1l na 1-2 tyś km). Z drugiej strony zużycie oleju na poziomie 1l/15kkm jest jak najbardziej akceptowalne ale raczej niespotykane w tym silniku i przy takim przebiegu.

                                  Cieżko mi podjąć za Ciebie decyzje. Po raz trzeci zachęcam cie do wizyty w innym warsztacie.

                                  Niestety zakup auta używanego to męczarnia. Ale lepiej wydać jeszcze 100zł niż sobie pluć w brodę poźniej.

                                  Aj chyba za bardzo Ci w głowie namieszałem Sie wiecej nie odzywam

                                  Komentarz

                                  • adi2009
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 105

                                    #18
                                    Na wtępnych oględzinach był ze mną kolega (były mechanik). Sprawdzał przedmuch tak jak napisałeś i nie miał zastrzeżeń. To chyba tyle co mogę napisać. Ile powinno wynosić ciśnienie dla nowego silnika a jaka jest wartość minimalna? Mechanik w skodzie powiedział, że nie powinno być niższe niż 10,5 ale pewnie pomyliło mu się ze stopniem sprężania wynoszącym 10,5:1

                                    Komentarz

                                    • jacog
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 420
                                      • Felicia I (6U1)

                                      #19
                                      Dla modelu 100/102KM w nowym silniku 10-13 bar, minimalne 7.5bar. W tej samej ksiażce (Etzold) jest podane, że maksymalna dopuszczalna rożnica to 3 bary. Moim zdaniem autor trochę przegiał (zawsze była mowa o 10%) ale powinno Cie to trochę uspokoić

                                      Komentarz

                                      • adi2009
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 105

                                        #20
                                        Gdzieś na internecie wyczytałem wcześniej o tych 3 barach. Może pomiar był wykonywany na zimno stąd ta różnica. Przy wskazaniach 12-13,5 moze bedzie ok wiec chyba jutro dojdzie do transakcji. Dam znać jak poszło. Dzięki za wszelkie wskazówki.

                                        [ Dodano: Sro 13 Sty, 10 15:03 ]
                                        Samochód kupiony:-)

                                        Teraz stoję przed wyborem instalacji LPG. Dzwoniłem do Sparko. Pan mi polecił Włoską instalację (nie pamiętam nazwy a jak poprosiłem Pana żeby powtórzył to odpowiedział, że najważniejszy jest sterownik) ze sterownikiem Stag300 za 2300zł. Powiedział, że to jest bardzo dobra instalacja do tego samochodu. Co Wy na to?

                                        Komentarz

                                        Pracuję...