w cenniku za 3.600 można doposażyć O2fl ambiente w niezalezny system ogrzewania i wentylacji. jak dziala ten system? czy to wlasnie webasto? w sumie nie jest duzo drozej niz link podany przez autorusa. chyba duzo bartdziej przydatne od podgrzewanych foteli. co o tym myślicie?
zamiast sterowania zegarem fajniejsze - a właściwie dla mnie jedyne akceptowalne - jest sterowanie pilotem o dużym zasięgu. Przynajmniej ja nie mam regularnych godzin wychodzenia z pracy.
Druga sprawa, to rozwiązanie traci sens jeżeli masz garaż.
w cenniku za 3.600 można doposażyć O2fl ambiente w niezalezny system ogrzewania i wentylacji. jak dziala ten system? czy to wlasnie webasto? w sumie nie jest duzo drozej niz link podany przez autorusa. chyba duzo bartdziej przydatne od podgrzewanych foteli. co o tym myślicie?
Działa świetnie, i chyba dużo szybciej niż niezależnie montowany Eberspacher jaki miałem w Corolli. Co do wentylacji to nie wiem, nie miałem okazji jeszcze sprawdzić w O2, ale w Corolli sprawdzało się to tylko, jeśli zostawiało się z uchylonymi szybami, by po prostu zrobić przeciąg. Jeśli w O2 opcja wentylacji działa razem z klimą, to może mieć to sens. Ale by sprawdzić trzeba poczekać aż będzie cieplej.
Zamieszczone przez tomek
zamiast sterowania zegarem fajniejsze - a właściwie dla mnie jedyne akceptowalne - jest sterowanie pilotem o dużym zasięgu. Przynajmniej ja nie mam regularnych godzin wychodzenia z pracy.
To racja, brak pilota to męka. Zegar mało kiedy się sprawdza
Co najdziwniejsze w Superbie jest to samo ogrzewanie i tam jest pilot z tego co mi mówiono w ASO.
Zamieszczone przez tomek
Druga sprawa, to rozwiązanie traci sens jeżeli masz garaż.
Traci sens jak masz garaż ogrzewany i tylko w nim parkujesz.
Ja mam garaż od kilku miechów (niestety cudzy, więc nie wiem na jak długo) a i tak ogrzewanie się przydaje. W garażu temperatura teraz też bywa na minusie i mimo że auto nie jest zasypane śniegiem ani oszronione, to jest w nim zimno jak w psiej budzie. A dzięki ogrzewaniu, które przy niskich temperaturach włącza się automatycznie zaraz po starcie silnika, mam w nim chwila moment ciepło. To samo jak nie korzystam z zegara, a auto zasypie na mieście, to zanim skończę je odśnieżać jest już ciepło.
Więc moim zdaniem warto, mimo że przydaje się tylko kilka miesięcy w roku :szeroki_usmiech
więc tam nie ma pilota? no to troche kicha... Bo ustawianie na zegar rzeczywiście jak dla mnie troche mało wygodne... przy wentylacji włączona jest klima?
steelrat, Nie wiem co ty masz ale u mnie nie dziala przy wylaczonym silniku mam tylko zwykly nawiew o tem. jak jest na zewnatrz nic nie podgrzewa. Ale czuje ,ze mowiles o ogrzewaniu postojowym.
1) Skoda Felicja 1,3 Lxi -97 jest :-)
2) Skoda Octavia II 1,9 TDI -04 jest :-)
3) Skoda Octavia I RS 1.8T -04 jest :-D
4) Skoda Fabia 1,2 TSI DSG -2016 jest :-)
mam to webasto, ma 2 tryby grzanie i wentylacja / klimatyzacja, podpiete pod klimatronika utrzymuje nastawy sprzed wylaczenia silnika czyli np moze sie zdarzyc ze wieczorem klimatronik sobie lekko chłodził bo nie jechalismy w pelnym słoncu i nastepnego dnia załaczone webasto w trybie chlodzenia jedzie na "leniucha" bo nie potrafi przestawiac klimatronika a stoimy w pelnym sloncu czarną budą, pilot t 100 htm polecam z prawie km potrafi sterowac oczywiscie jak nie ma przeszkod w postaci stropu czy innej scianki... a ten sterownik analogowy nie potrzebny wszytko ustawisz z pilota..
autorus, wracając konkretnie do Twojego pytania, to najlepiej będzie jak się np. u polskiego przedstawiciela Webasto dowiesz, jaki jest zestaw elementów ogrzewania konkretnie do Twojego modelu auta.
Jak szukałem ogrzewania do Corolli dobre 5 lat temu, to nie było problemu z takimi informacjami. Tyle że to był Eberspacher a nie Webasto. I do automatycznej klimy był oddzielny sterownik.
Do O1 najwygodniej jest podłączyć Webasto analogowe, głównie z uwagi na łatwość sterowania - wystarczy podać +12V na pin nr 1. Sterować można wtedy praktycznie wszystkim i bez większych kombinacji: zegarem (lub tańszym kwadratowym) lub zdalnie pilotem lub tel. komórkowym.
Jeżeli założysz Webasto cyfrowe to starować można nim wyłączenie CAN lub W-bus. Musisz się albo wpiąć w magistralę samochodu, albo zastosować zegar owalny typu 1533. Upierdliwe jest wtedy zastosowanie zdalnego sterowania, gdyż trzeba: rozebrać zegar, wlutować się w piny od przycisku włączenia ogrzewania, wyprowadzone przewody podłączyć do zewnętrznego sterownika. Nie wiem niestety jak podłączyć wersję, aby załączała climatrownica
Zamieszczone przez tomek
zamiast sterowania zegarem fajniejsze - a właściwie dla mnie jedyne akceptowalne - jest sterowanie pilotem o dużym zasięgu. Przynajmniej ja nie mam regularnych godzin wychodzenia z pracy.
Dużo bardziej przydatniejsze jest sterowanie przez SMSy. Nie masz ograniczenia zasięgu działania pilota w gęstej zabudowie, dodatkowo w razie "ulotnienia się" samochodu można go zlokalizować. Koszt sterownika < 200zł
Zamieszczone przez autorus
Interesuje mnie czy jeśli jest to analogowe to będę mógł połączyć klimatyzacja automatyczna?
Nie ma problemu - pin nr 4 steruje włączeniem dmuchawy w (klima manulna) albo climatronica (jest tam pin sterujący z ogrzewań postojowych).
Obudziłem sie 0 4.10 z rana , na 6.00 dojechałem do ABserwis w Działdowie na ulicy Lidzbarskiej 63.
Pojechałem na dwa samochody i dwa montaże sorento i tucson.
Wstawiłem samochody na kanał i zaczęły się problemy. Szef chodził oglądał. W końcu po 1,5h przyszedł i poinformował mnie ze trzeba poczekać do 8.00 bo musi ściągnąć schemat instalacji do samochodu. Po następnej 1.5h dowiedziałem się ze do tucsona to w sumie by można było podłączyć do climatronic ale sorento to nie bo jakis moduł jest potrzebny choć on w sumie nie wie na pewno bo na schemat do sorento z 2004r. Aby mnie zupełnie zniechęcić stwierdził ze koszt będzie większy 2x + 300zł bo instalacja jaką przywiozłem jest uniwersalna i trzeba ja będzie dostosowywać do auta. Na końcu zeby już mnie totalnie dobić powiedział ze dziś to już się nie uda nic zrobić smutny
Dla wyjaśnienia muszę napisać ze umawiałem się z gościem w czwartek wiec miał dostateczną ilość czasu żeby się przygotować.
Absolutnie ODRADZAM.
jakby ktoś znał warsztat w którym by zrobili to profi i jednocześnie nie robili mnie w konia to sie polecam.
dowiadywałem sie jak to jest z pilotem do fabrycznego systemu ogrzewania, Skoda odpowiedziała, że jest dostępny jako wyposażenie akcesoryjne, i wg cennika kosztuje... 1800 netto
Komentarz