Najlepiej napieprzyć głupot że to co na wschodzie to jeden wielki chuj, ale niemieckie to nawet gówno w papierku od cukierka jest dobre, bo wiadomo - raz że z niemiec, po drugie niemiec je wysrał, a po trzecie to niemiecki papierek
Toż mnie zaskoczył Kazik w tym momencie... ale w pełni się z tobą zgadzam.Podobnie na zachodzie myślą o Polsce.Kolega zabrał ostatnio kolegę z pracy pochodzenia Marokańskiego.Pokazał mu Polskę taką jaka jest.Był zachwycony narobił więcej zdjęć niż planował bo musiał ,aż dokupić kartę.Powiedział tak... ludzie mają dużo do powiedzenia o kraju w którym nawet nie byli przez 5 minut...
Co do tematu z olejami się nie wypowiem bo jak mam pisać bzdury to wolę jedynie poczytać.
Witam, wiem, ze na forum jest o tym duzo postów ale interesuja mnie aktualne dane dotyczące konkretnego sprzedawcy na allegro lub innej aukcji lub konkretnej firmy. Może ktos z was ostatnim czasem kupował takie osłony (komplet) do benzyny i ma jakieś sugestie?? Czy do RSa jest taka sama jak do zwyklej O1?? i czy w benzynie występuja tylko takie krótkie środkowe osłony czy są jakieś opcje dłuższych ale z tworzywa??
Z tego co pamiętam z lektury któregoś postu to po niewielkich przeróbkach pasuje osłona od TDI a w dodatku składa się z 1 części więc chyba lepiej zabezpiecza spód a może mnie się tak tylko wydaje i kilkuczęściowa jest lepsza bo jak się urwie coś to tylko część z całości. W ubiegłym roku wymieniałem 2 kawałki tej osłony dolnej bo jakieś gnoje rzuciły mi pudełko plastikowe z wiaduktu i na nie najechałem. Pękł mi zderzak i 2 kawałki osłony :grrr Kupowałem w sklepie w Krakowie na ul Kalwaryjskiej a założyli mi (i naprawili zderzak) goście przy ul Podgórskiej, oczywiście w Krakowie a do Mielca kawałek drogi więc tu nie pomogą adresy :?
z tego co mi sie wydaje to od TDI tez jest trzy czesciowa ale gdyby podeszła to było by git. Moze to ktos potwierdzic?? Bo środkowa od TDI jes duzo dłuzsza...
A owszem źle napisałem bo ta środkowa do benzyny jest tańsza ale mniejsza a do TDI lepiej osłania silnik przed brudem ale jest droższa. Nie wiem jak z chłodzeniem bo gdzieś na forum pisali, że się trochę więcej i szybciej grzeje z dużą metalową osłoną ale za to można jeździć jak autem służbowym po krawężnikach i miska jest bezpieczna. Mi w tym warsztacie co naprawiali zderzak proponowali osłonę z 1 kawałka tylko nie pamiętam od czego czy od Audi czy od VW ale ja już miałem kupione oryginały i nie skorzystałem. RS ma inny zderzak to pewnie osłona też będzie inna.
Kolego orzus do benzyny lepiej nie zakładaj długiej osłony. Standardowo zakładane są krotkie po o żeby silnik lepiej sie chłodził, bo jak wiadomo benzynę można szybko przegrzać i potem będzie Ci olej siorpała. Ja chciałem założyć do swojej ale mechanik mi odradził. No chyba że na lato będziesz ściągał. Pozdrawiam
w 1,6 SR zalozylem kpl oslon plus ta dolna dluga taka jak w TDi pasouje, jednak trzeba zawsze troche otworki przewiercic lub poszerzyc. Napewno ta dluzsza jest lepsza, oslania caly silnik od spodu od brudy i sniegu. Nie wiem jak latem ale zima to jezdze i sprawuje sie super.
zdecydowałem sie na ta http://moto.allegro.pl/item855983383...oledo_ben.html poniewaz troche mi sie spieszy, bo stare niestety nie wytrzymała ataku zimy a wole nie jeżdzic bez bo chyba spalił sie wentylator od chłodnicy jak nawaliło w niego śniegu i zamarzło. Aż strach pomyśleć co by było gdyby nawaliło w sprężarkę od klimy, alternator i te inne ustrojstwa... jak jeszcze raz sie posypia to kupuje metalową. Dam znac jak wykonanie i jakośc tych zamienników.
Do benzyny osłona wcale nie jest konieczna, ja mam tylko przednią, kolega nie ma wcale i jeżdzi juz dwa lata, i to po takich bezdrożach ze się za glowe zlapalem
no fakt osłony dzis przyszły. ale nie zakładam jeszcze bo niestety potwierdziły sie moje obawy o wentylator i najpierw musze jego wymienić. I tu zielony49 masz dowód, ze jednak w benzynie sa konieczne osłony
Jezdzilem bez oslon i powiem ze warto kupic nawet te tanie w kpl za 120 zl. Silnik zima dluzej trzyma temperature, snieg i woda nie dostaje sie do komory. Jak nie mialem oslony to paski czasem piszczaly, szkoda tylko ze skoda ma tak niski przeswit no i trzeba uwazan na koleinach szczegolnie zima. Mimo to warto. Po zamontowaniu oslon jest dosc szczelnie, z tym ze ja mam ta duza oslone od tdi. Zastanawialem sie nad krotka do benzyny bo taka idzie, ale zdecydowanie ta dluzsza jest lepsza.
latem nie testowalem, zawsze mozna zdjac ale tylko ta od spodu. Po to jest wentylator chlodnicy aby chlodzic wiec jesli w dieslu sie nie grzeje to czemu ma sie w benzyniaku tak dziac
załozyłem dzis te z allegro. niestety w srodkowej osłonie nie pasowały dwa otwory i tzreba było zrobić nowe. Poza tym ok, material wygląda na wytrzymały myśle ze bedą ok...
Mi po zimie padł wentylator od klimy (przez całą zimę brak osłony więc może, dlatego) ale dzięki dość długiemu spoilerowi na dole śnieg się nie dostawał... Jedynie po chlapie to całą osłonę kolektora ssącego miałem zachlapaną (tam gdzie napis 1.8 20V)...
Czyli co Panowie, śmiało kupować, krótką osłonę do mojego AGN???
Ja potrzebuję trochę z innego powodu, a mianowicie jak nie było osłony, a tylko sam spoiler, to jak kiedyś brat wycofywał z pod wysokiego krawężnika to zahaczył spoilerem i go wyrwał z mocowań, łamiąc go na pół... Teraz jest posklejany spoiler i chcę przeciwdziałać ponownemu urwaniu, dlatego wydaję mi się, że z osłoną środkową w razie wysokiego krawężnika auto oprze się na osłonie...
Ile w sumie będzie miała długość (mniej więcej) ta osłona + kawałek spoilera??? Nawet jak dojadę kołami do krawężnika do końca to chyba osłona będzie wystawać jeszcze po za krawężnik, co???
Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Kolego orzus do benzyny lepiej nie zakładaj długiej osłony. Standardowo zakładane są krotkie po o żeby silnik lepiej sie chłodził, bo jak wiadomo benzynę można szybko przegrzać i potem będzie Ci olej siorpała. Ja chciałem założyć do swojej ale mechanik mi odradził. No chyba że na lato będziesz ściągał. Pozdrawiam
Fajny fachura ten mechanik skoro takie bzdety wygaduje.Ludzie jakie grzeje się silnik,ja w benzynie mam długą osłonę już trzeci rok lato/zima w upały i mrozy i nie stwierdziłem żadnego przegrzewania się silnika przy upałach.
Kurde, szkoda, że tak "szybko" ktoś napisał... Kupiłem u siebie w mieście już krótką za 33 zł. i jest naprawdę z porządnego plastiku (oryginalna w Seacie Toledo wygląda o połowę gorzej).
Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
Kolego orzus do benzyny lepiej nie zakładaj długiej osłony. Standardowo zakładane są krotkie po o żeby silnik lepiej sie chłodził, bo jak wiadomo benzynę można szybko przegrzać i potem będzie Ci olej siorpała. Ja chciałem założyć do swojej ale mechanik mi odradził. No chyba że na lato będziesz ściągał. Pozdrawiam
Fajny fachura ten mechanik skoro takie bzdety wygaduje.Ludzie jakie grzeje się silnik,ja w benzynie mam długą osłonę już trzeci rok lato/zima w upały i mrozy i nie stwierdziłem żadnego przegrzewania się silnika przy upałach.
A po czym wiesz, że się nie przegrzewa? Po czujniku temperatury wody?
Kilka osób na OCP po zamontowaniu czujnika temperatury oleju w misce pokazywało, że pełna osłona podnosi temperaturę oleju. Wskaźnik cieczy chłodzącej niewiele Ci powie... zresztą jak dobrze pamiętam to w zakresie 80-100 czy nawet 110 wskazuje zawsze 90.
Zamieszczone przez money555
Kurde, szkoda, że tak "szybko" ktoś napisał... Kupiłem u siebie w mieście już krótką za 33 zł. i jest naprawdę z porządnego plastiku (oryginalna w Seacie Toledo wygląda o połowę gorzej).
Ale co to znaczy porządny plastik? Jak kiedyś kupiłem solidną przy której oryginały były cienkie i delikatne. Jednak zima pokazała jej słabość. Pierwsza bryła lodu i pękła. Oryginały wydają się cienkie - prawie jak tektura... ale są bardzo elastyczne niezależnie od temperatury.
Środkową IMHO można jeszcze dawać tanią, ale bocznych nie polecam;-)
pzdr
No właśnie, założyłem krótką osłonę i jednak to dobrze...
Ona jest tak wyprofilowana, że strumień powietrza ma chłodzić gorącą miskę olejową (aż się oparzyłem jak zakładałem osłonę przy rozgrzanym aucie)... Fakt mocowania są do tej od diesla (podejrzewam, że buda jest i do dielsa i do benzyniaka przystosowana stąd nie ma problemów z dopasowaniem) ale z jakiegoś powodu jednak do diesla są dłuższe, a do benzyny krótkie...
Twardy plastik i mam nadzieję wytrzymały... Czas pokaże, ale jak ktoś umie jeździć to nie powinien urwać tej osłony...
W Toledo jest już 13 lat!
Skoda Octavia I 1.8 20V & Seat Toledo 1.8 20V - JAK BRACIA BLIŹNIAKI !!! Pozdrawiam!
b707 napisał;A po czym wiesz, że się nie przegrzewa? Po czujniku temperatury wody?
Kilka osób na OCP po zamontowaniu czujnika temperatury oleju w misce pokazywało, że pełna osłona podnosi temperaturę oleju. Wskaźnik cieczy chłodzącej niewiele Ci powie... zresztą jak dobrze pamiętam to w zakresie 80-100 czy nawet 110 wskazuje zawsze 90.
Po tym że nigdy nie uszczelnisz komory tak że nie będzie szczelna na 100%,zawsze są nieszczelności prze które wydostaje się gorące powietrze.Poza tym powietrze wlatuje przez gril,owiewa silnik i wylatuje za silnikiem.Na osłonie którą zamontowałem jest nalepka że jest ona też do silników benzynowych.
Komentarz