hhc a dsg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arcam32
    Classic
    • 2011
    • 6

    hhc a dsg

    Zamieszczone przez dylan80
    Zamieszczone przez Sheriff
    Pozdrowienia dla kierownika OI Combi SMI63YS - widzianej dziś pod Leroy Merlin w Mikołowie.
    również pozdrawiam... a czesia stała, czy sie kulała?
    normalnie szok tam był w piątek na tym otwarciu, ludzie na wycieszki spacerowe poprzyjeżdzaLI, a ja niestety zakupy musiałem zrobić duze i to szybko, to se wyobrażasz lawirowanie tym wielkim wózkiem w sklepie pełnym ludzi na maxa....

    aha... pozdrawiam wszystkich którzy stali dziś w korku między czechowicami a pszczyną...... na oko jakieś 8km...
    Stała na first place Podziwiam za zaangażowanie - tam się przejść nie dało a co dopiero z wózkiem przejechać dramat. No i jeszcze te awantury i korek do wyjazdu z parkingu - tego dwno już nie widziałem.
    Pozdrawiam
  • pitbull
    Drive
    • 2010
    • 60

    #2
    hhc a dsg

    witam,

    jestemna etapie konfigurowania skodziny. chyba trafi na 1,9TDi lub 1,4TSi (z pewnych wzgledów nie moge kupic nic mocniejszego). Raczej napewno chcialbym DSG. W zwiazku z tym mam pytanie o system HHC (wspomaganie ruszania z wniesienia). czy przy DSG jest on wogóle przydatny?

    pozdr.,

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Przy DSG auto cofnie sie max o kilka cm, a przy HHC nie cofnie sie NIC przez chyba 5 sekund od puszczenia hamulca. I fajne i nie fajne. Da sie bez tego generalnie zyc
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez Maicroft
        Da sie bez tego generalnie zyc
        generalnie prawda, raz się przydaje a raz nie...przydatne będzie dla tych, którzy stoją pod górkę i na zielonym szukają biegów i w najgorszym przypadku w panice zdycha im auto :evil:

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          ufo, Przy DSG auto nie znika, a biegu szukac nie trzeba

          Tu chodzi o taki mix
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Karpie
            Drive
            • 2009
            • 53

            #6
            Mam 1.4 TSI z DSG i też zastanawiałem się nad HHC. Strata pieniędzy. Może z jakiejś super stromej górki mógły się stoczyć więcej niż klika cm, mi się na razie nie zdażyło (ale dzisiaj dopiero zrobiłem pierwszy 1 tys. km)
            1.4TSI + DSG Biała

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Przy DSG auto nie znika
              wiem...wspomniałem o normalnej skrzyni :wink:

              Komentarz

              • Yarek
                Elegance
                • 2005
                • 992

                #8
                Re: hhc a dsg

                Zamieszczone przez pitbull
                witam,

                jestemna etapie konfigurowania skodziny. chyba trafi na 1,9TDi lub 1,4TSi (z pewnych wzgledów nie moge kupic nic mocniejszego). Raczej napewno chcialbym DSG. W zwiazku z tym mam pytanie o system HHC (wspomaganie ruszania z wniesienia). czy przy DSG jest on wogóle przydatny?

                pozdr.,
                Mam DSG i moim zdaniem szkoda kasy. Tak jak ktoś już pisał, samochód z DSG przy ruszaniu pod górkę nie stacza się więcej niż ~3-5 cm. Zazwyczaj nie stacza w ogóle.
                Ale w poprzednim aucie miałem manuala połączonego z HHC i tam działało to świetnie i się przydawało, w takiej kombinacji polecam
                . pzdr Jarek
                aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                Komentarz

                • jago7270
                  Elegance
                  • 2008
                  • 815

                  #9
                  Zamieszczone przez Yarek
                  samochód z DSG przy ruszaniu pod górkę nie stacza się więcej niż ~3-5 cm
                  ,
                  no nie wiem,u mnie nic takiego nie występuje,
                  zatrzymanie pojazdu pod górkę-noga na hamulcu-odpuszczenie hamulca i auto stoi około 5 sek. jakby było na hamulcu i bezproblemowe ruszenie nawet pod stromą górkę,żadnego cofania auta :!: ja polecam z dsg,bo w takiej kombinacji to dopiero jest jazda
                  Jacek

                  Komentarz

                  • westwi78
                    RS
                    • 2008
                    • 2940

                    #10
                    No mój się jednak cofnie, minimalnie kila cm ale cofnie.

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez jago7270
                      Zamieszczone przez Yarek
                      samochód z DSG przy ruszaniu pod górkę nie stacza się więcej niż ~3-5 cm
                      ,
                      no nie wiem,u mnie nic takiego nie występuje,
                      zatrzymanie pojazdu pod górkę-noga na hamulcu-odpuszczenie hamulca i auto stoi około 5 sek. jakby było na hamulcu i bezproblemowe ruszenie nawet pod stromą górkę,żadnego cofania auta :!: ja polecam z dsg,bo w takiej kombinacji to dopiero jest jazda
                      U mnie też się nie cofa. Ale może nie ruszałem jeszcze z odpowiednio stromej górki .
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz

                      • marlena
                        RS
                        • 2007
                        • 1719

                        #12
                        Przy samym DSG trochę się cofnie jak górka jest dość stroma. Przy mniejszych nie ma problemu.

                        HHC wypróbowane w Tiguanie przy manualnej skrzyni i tam sprawdziło się rewelacyjnie.

                        Komentarz

                        • pkacz
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 214
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          Jak brałem auto to sprzedawca stwierdził, że hhc + dsg jest bez sensu... To jak nawet sprzedawca w salonie nie próbował wcisnąć to chyba o czymś świadczy

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            no no..widzę że coraz częściej ludziska dsg kupują
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • marbab
                              RS
                              • 2009
                              • 4713
                              • Fiat
                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                              #15
                              pitbull, wiec tez ze HHC przy lagodnym nachyleniu wogole nie dziala. Aktywuje sie dopiero przy nachyleniu (szacuje) ok 10 stopni
                              Marek



                              Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                              Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                              Komentarz

                              • Jac_ek
                                RS
                                • 2009
                                • 1733

                                #16
                                Jeśli mieszkasz w górach, lub często stajesz na stromych podjazdach (w ruchu miejskim) to pewnie warto HHC dołożyć do DSG, Jeśli się wjeżdża z DSG pod stromy podjazd i do tego manewruje pomiędzy jakimiś przeszkodami (czyli trzeba jechać wolno) to DSG potrafi odpuścić i samochód zaczyna zjeżdżać.

                                Czyli jeśli musisz jeździć bardzo wolno po bardzo stromych podjazdach (na zwykłych miejskich ulicach nie stosuje się takich pochyleń) to warto kupić HHC i to szczególnie przy DSG gdzie właściwie nie masz kontroli nad sprzęgłem ;-)
                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                Komentarz

                                • g_rego_r
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 496

                                  #17
                                  Jeżeli mieszkasz na płaskim terenie i przez większość użytkowania będziesz jeździł bez górek to HHC nie potrzebne. Ale w moim przypadku ja teraz bym dokupił.
                                  Bo mnie to generalnie nie przeszkadza ale przy większych wzniesieniach moja żona prowadząc, odczuwa dyskomfort, bo jednak autko cofnie się te kilka cm.

                                  Komentarz

                                  • blackspot
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 291

                                    #18
                                    Nie mam HHC więc to co napiszę proszę zweryfikować. Kolega który ma Passata DSG+HHC twierdzi, że w podczas zatrzymania nie musi trzymać nogi na hamulcu. Takiej działanie mogłoby być bardzo wygodne, szczególnie w mieście.
                                    Powered by Rogalotti + DSG

                                    Komentarz

                                    • marbab
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 4713
                                      • Fiat
                                      • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                      #19
                                      blackspot, tak jest ale tylko przez ok 3 sekundy i na pochyleniu wiekszym niz 10 stopni
                                      Marek



                                      Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                      Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Jac_ek
                                        Jeśli się wjeżdża z DSG pod stromy podjazd i do tego manewruje pomiędzy jakimiś przeszkodami (czyli trzeba jechać wolno) to DSG potrafi odpuścić i samochód zaczyna zjeżdżać.
                                        mógłbyś to objaśnić :?: jeszcze nie miałem takiego przypadku a wiedza zawsze się przyda...
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • Jac_ek
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1733

                                          #21
                                          poprostu jeśli jest stromy podjazd i dajesz mniej gazu za mało by wjechać pod niego, a z drugiej strony wystarczająco żeby go "na sprzęgle" utrzymać w miejscu, to dsg najprawdopodobniej chroni sprzęgło i "popuszcza" trzeba dać w palnik - generalnie jest to taka szarpanina.
                                          Raz mi się to zdarzyło u mojego wulkanizatora, który ma zaj%^&* wąski, stromy i lekko ukośny wyjazd, trzeba zacząć zakręcać bardzo delikatnie już przez drzwi garażowe bo na górze nie będzie jak poprawić. Zawsze się pyta klienta "czy Panu wyjechać samochodem?", ja zawsze wyjeżdżam sam bo nie jest to dla mnie problem - ale to DSG mnie dość mocno zaskoczyło. (Oczywiście wyjazd na wstecznym)

                                          Podobnie jest przy cofaniu "bez gazu" po śniegu np przez krawężnik w miejsce parkingowe - jak jest większy śnieg i jest duży opór to samochód przestaje jechać i dsg odłącza sprzęgło.
                                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                          Komentarz

                                          • surtoip
                                            Classic
                                            • 2009
                                            • 1

                                            #22
                                            Kolega powyżej ma rację. Jak staniesz na gorce z DSG bez HHC to po pewnym czasie auto bedzie sie cofac bo sprzegla sie zagrzeja i odpuszcza. Dlatego HHC powienien byc do DSG montowany seryjnie

                                            Komentarz

                                            • Yarek
                                              Elegance
                                              • 2005
                                              • 992

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Jac_ek
                                              poprostu jeśli jest stromy podjazd i dajesz mniej gazu za mało by wjechać pod niego, a z drugiej strony wystarczająco żeby go "na sprzęgle" utrzymać w miejscu, to dsg najprawdopodobniej chroni sprzęgło i "popuszcza" trzeba dać w palnik - generalnie jest to taka szarpanina.

                                              Podobnie jest przy cofaniu "bez gazu" po śniegu np przez krawężnik w miejsce parkingowe - jak jest większy śnieg i jest duży opór to samochód przestaje jechać i dsg odłącza sprzęgło.
                                              Kilka razy podjeżdżałem już pod zaśnieżone wzniesienia, raz walczyłem ze 2 minuty (w końcu musiałem się trochę rozpędzić, fwd to jednak kiszka) i jeszcze nie zdarzyła mi się sytuacja o której piszesz, czyli 'odłączenie sprzęgła'.

                                              Ale może moje górki były za "łatwe"

                                              Zamieszczone przez surtoip
                                              Kolega powyżej ma rację. Jak staniesz na gorce z DSG bez HHC to po pewnym czasie auto bedzie sie cofac bo sprzegla sie zagrzeja i odpuszcza. Dlatego HHC powienien byc do DSG montowany seryjnie
                                              Jeśli dobrze pamiętam zasadę działania HHC, to w sytuacji którą opisujesz niewiele on pomoże, bo 'trzyma' jedynie przez kilka sekund?
                                              . pzdr Jarek
                                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                                              Komentarz

                                              • olejek
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 121

                                                #24
                                                Przy stromej górce jak szybko puścisz pedał hamulca to może się tyćku stoczyć - identycznie na płaskim, jak puścisz szybko pedał hamulca to ruszy z miejsca z lekkim opóźnieniem. Jak puścisz pedał delikatnie, to zanim hamulec odpuści masz już półsprzęgło - nie stoczy się nawet przy stromej górce. W tym wypadku jedynie możesz potrzebować dodać gazu aby ruszyć z miejsca.

                                                Ja mam DSG bez HHC, ale testowałem taką samą konfigurację z HHC - przy DSG zbędny bajer, sprawdzałem specjalnie na górkach, nic to nie daje.

                                                Nigdy nie miałem sytuacji aby sprzęgła mi odpuściły - przejechałem 120kkm.
                                                http://keeprockin.art.pl/‎

                                                Komentarz

                                                • Spider
                                                  Drive
                                                  • 2005
                                                  • 95

                                                  #25
                                                  Tak sobie poczytałem i doszedłem do wniosku że odpuszczanie sprzęgła dotyczy 7-biegowej DSG z suchymi sprzęgłami, w 6-biegowej chyba problem tak łatwo nie występuje, trochę by trzeba było piłować żeby zagrzać cały układ razem z olejem - mi się nie udało, a parę razy w różnych stromych miejscach walczyłem i nigdy samochód mi się nie cofnął więcej niż kilka centymetrów. Więc prawdopodobnie warto montować HHC w połączeniu z 7-biegową skrzynią DSG ze sprzęgłami suchymi.
                                                  Spider
                                                  ---------------
                                                  Octavia II Elegance, 1.9 TDI (BKC) DSG + ESP + Xenon, Czerń Magiczna, chip tuning 140hp/300nm

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...