[Inne] fabia z jakim silnikiem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Duo
    Classic
    • 2010
    • 23

    [Inne] fabia z jakim silnikiem?

    A u mnie jakoś ma parę lat ale nic nie schodzi
  • przemek77
    Ambiente
    • 2009
    • 100

    #2
    [Inne] fabia z jakim silnikiem?

    Witam
    Mam juz Octavie,a teraz myślę o kupnie fabii. Ma być z silnikiem 1,,4 i teraz jaki polecacie 60 68 KM lub 16 zaworowy 75 - 101KM Szukam trwałego i taniego w eksploatacji
    Octavia 1,8 20V

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Re: fabia z jakim silnikiem?

      Zamieszczone przez przemek77
      Witam
      Mam juz Octavie,a teraz myślę o kupnie fabii. Ma być z silnikiem 1,,4 i teraz jaki polecacie 60 68 KM lub 16 zaworowy 75 - 101KM Szukam trwałego i taniego w eksploatacji
      Zakładam, że mówisz o Fabii I. W takim razie 1.4 75KM. Najlepszy stosunek jakści do ceny. Te 60KM i 68KM ledwo jadą (miałem kiedyś Fabie 68KM jako drugi samochód), a ta 100KM jedzie niewiele lepiej niż 75KM, a jest droższa. W sumie najlepszy wybór to 1.9TDI .
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • aniam111
        Rider
        • 2009
        • 436

        #4
        Kolego ja miałam 1,4 75KM w wersji sedan. Do miasta wystarczy. Ale jak ktoś planuje dłuższe trasy z włączoną klimą, pełnym bagażnikiem i pasażerami to już da się odczuć mało mocy. Ogólnie potwór to nie jest ale sprawnie posuwa autko i nie jest jakoś paliwożerny.

        Ja brałabym pod uwagę tylko 75km lub 101km. Te poprzednie wersje to nie są silniki VW.
        A 1,2 w ogóle sobie odpuść. Głośny, słaby i lubi paliwko bardziej niż 1,4.

        Jeśli szukasz fabii 2 to tam masz już 1,4 85km.
        AniaM
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
        O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

        Komentarz

        • czernobyl
          L&K
          • 2008
          • 1276
          • Octavia III (5E3)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          głos na 1.4 75KM - da się jeździć, spalanie w okolicach 6-7L bez nadmiernego oszczędzania auta - bo i nie da się oszczędzać, tam trzeba butować

          Komentarz

          • przemek77
            Ambiente
            • 2009
            • 100

            #6
            Tak fabia I, taka około 2000 roku
            To ma być drugie auto w domu (dla żony tylko na dojazd do pracy) , bardziej interesuje mnie trwałość i koszt utrzymania niż moc silnika.
            Np 1,4 16V zestaw rozrządu 400-500 zł + robocizna, a zwykły od 100zł i rzadsza wymiana.
            Silnik 1,2 odpada
            Octavia 1,8 20V

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              przemek77, a nie zastanawiałeś się nad leonkiem ? trochę obszerniejszy i jak dla mnie milszy w środku a jak wiesz kobiety "kupują" oczami .
              masz do wyboru podstawowe w benzynce :
              1.4 8V (75KM)
              1.6 8V (102KM)
              1.6 16V (105KM) - taki kupiłem żonce
              1.8 20V (125KM)
              1.8T (180KM, 210KM, 225KM) :diabelski_usmiech
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • zgucio
                Rider
                • 2007
                • 691

                #8
                jak szukałem drugiego autka myślałemteż o fabi tylko wersja kombi jeździłem taką z silnikiem 1.2 tragedia to już moje 1.6 75KM w octavi z przebiegiem prawie 300 tyś sie lepiej zbierało niż ta fabia do tego strasznie głośny motor. Czytałem troche forum fabi i polecane silniki to 1.4 75kM lub diesel TDI lub SDI. Silnik 1.4 101 KM nie wiele szybszy od 75KM i trzeba piłować do wyższych obrotów ogólnie eksploatacja też droższa. 1.9 TDI też jeździłem nieźle sie zbiera. Jeśli chodzi o 1.9 SDI to tym też jeźdiłem, pożyczyłem od przedstawiciela któy przyjeżdza do firmy przebieg miał lekko ponad 300 tyś i wcale nie jest takim mułem jak niektórzy piszą coś ala moje AEE w octavi. Mówie oczywiście o jeździe we dwójke bo komplet pasażerów plus bagaże to już słabo wychodzi ale i 1.4 75KM tak samo. Co do spalania SDI przedsatwiciel mówił, że przy jego jeździe czyli maks obrotów wychodzi 4,5L. Jeździł nim od nowości i mówi że nic przy nim nie było robione.

                Niestety cięzko było znaleść SDI w kombi z klimą nie od przedstawiciela z TDI też było ciężko a trafił sie Seat Toledo II 1.6 102KM to go kupiłem. Jak autko dla żony to SDI wystarczy.

                Jesli jeszcze chodzi o 1.2 to był tam z tego co pamiętam problem z rozrządem, fabryko coś spierd.... i przeskakiwał robiąc bałagan.

                Jest jeszcze 1.4 TDI 75km na forum mało polecane ale żadnych konkretów.
                ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                Komentarz

                • tomil
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 1179

                  #9
                  Zamieszczone przez zgucio
                  Jest jeszcze 1.4 TDI 75km na forum mało polecane ale żadnych konkretów.
                  To może się troszkę wypowiem, bo poznałem troszkę ten silnik.
                  Jeździłem zarówno FI jak i FII. Oba samochody miały przelot po ok 100 tys km. (w tym FII od nowości- 11 km miała na szafie jak wsiadłem)
                  Ogólne wrażenia: jest to silnik na miasto, ale przecież samochód będzie do tego kupiony. Jest niemiłosiernie głośny przy wyższych prędkościach. Przy okazji muł skończony, ale nie do tego został skontruowany.
                  Spalanie: cóż, nie miałem okazji jechać przez dłuższy odcinek z prędkościami normalnymi. Z nienormalnymi prędkościach pochłania ok 6-6,5 l/100 km. Ale niżej też da się zejść, pewnie przy lekkiej nodze zadowoli się 4 litrami z haczykiem. Jak w ruchu miejskim tego niestety nie wiem.
                  Osiągi: jak już nadmieniłem jest to muł- nie do zarżnięcia i powolny (cósik ok 13,5 s do setki). Ale jak już się rozbuja to 170 licznikowe poleci (znaczy 160-165 km/h).
                  Trwałość: w dwóch pojazdach silniki przetrzymały jazdę 2 kierowców (mocno odmienny temperament i sposób jazdy, dość powiedzieć, że średnie spalanie potrafiło się różnić do 1 litra na stówkę). W tym czasie żadnych, nawet najmniejszych jęknięć. But w podłodze praktycznie bez nagrzewania (w przypadku FII staram się odczekać aż zniknie niebieska kontrolka temeratury płynu chłodzącego- brak wskaźnika temperatury) Stwierdziłem, że samochód jest ukuty ze stali. Ma trwałe zawieszenie- zarówno w FI jak i FII było spotkanie przednim kołem: w pierwszym przypadku z krawężnikiem, w drugim z czarną dziurą- w obu przypadkach felga do wyrzucenia. Ustawienie zbieżności i do przodu :diabelski_usmiech . Żadnych oznak rdzewienia. W FII sama z siebie pękła szyba czołowa, ale ten problem znają właściciele Skód.
                  Jak oba te samochody wyglądają każdy wie. Mi osobiście w środku podoba się bardziej FII- zwłaszcza ładnie w wyższych wersjach z dodatkami szarymi imitującymi aluminium. Z zewnątrz- obie są tak samo paskudne, choc w heczbeku FII mi się bardziej podoba. Zwłaszcza z fabrycznym radiem- troszkę rozświetla wnętrze, w wersji najtańszej, którą jeżdżę bardzo smutne wnętrze.

                  I to co teraz na czasie- nagrzewanie autka w zimie. Przy minus 15 stopniowym "upale" autko zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem po:
                  - wypaleniu jednego papierosa i odśnieżaniu (ok. 5 minut), plus
                  - przejechaniu ok 4 km (sprawdzone).

                  Jeśli zaś chodzi o silnik benzynowy 1,4- miałem okazję zrobić parę kilometrów FI z takim slinikiem (tylko niestety nie pamiętam mocy ops: - podejrzewam, że słabsza jednostka). Do demonów to on nie należy, chyba że spojrzy się na spalanie zwłaszcza z włączoną klimą. A po włączeniu klimy odczucie jest jakby zaciągnęło się ręczny.

                  Ogólnie- polecam wersję 1,4 TDI, nawet w słabszej wersji. Ekonomia jazdy samochodem i trwałość jest na dobrym poziomie. Suszarka ze stałą geometrią daje większy komfort, że auto bezawaryjnie przejedzie kilkaset tysięcy kilometrów.
                  It doesn't matter what we're losing
                  It only matters what we're going to find!

                  Komentarz

                  • adym
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 179

                    #10
                    Zamieszczone przez tomil
                    Jak oba te samochody wyglądają każdy wie. Mi osobiście w środku podoba się bardziej FII- zwłaszcza ładnie w wyższych wersjach z dodatkami szarymi imitującymi aluminium. Z zewnątrz- obie są tak samo paskudne.
                    hehe mnie tam sie FI z zewnatrz nawet podobala, ale wnetrze dopiero wygląda w FII, deska rozdzielcza w FI to bieda straszna.

                    Podpisuje sie pod opiniami wszystkich, sam dlugo sie zastanawialem nad silnikiem i 1.4 16V to byl strzal w 10.

                    Komentarz

                    • szachu
                      Rider
                      • 2009
                      • 639
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Miałem Fabię I (2002), silnik 1.4 16V 75 KM, kombi z klimą i złego słowa nie dam powiedzieć o tym samochodzie. Oczywiście silnik na trasy przydał by się lepszy, ale i tym sobie jakoś dawałem radę. Co do spalania, to oczywiście wszystko zależy od tego jak kto jeździ. Rodzinny wypad nad morze (dwie dorosłe osoby, dziecko, pełny bagażnik) i średnie spalanie na poziomie 6 l/100 km. Co do serwisu, to standard w Fabii, czyli łączniki i tuleje metalowo-gumowe (łączniki wymieniałem raz, tuleje drugi raz wymieniłem tuż przed sprzedażą). Ogólnie autko bardzo sympatyczne, w mrozy niezawodne.

                      Komentarz

                      • tomil
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1179

                        #12
                        Zamieszczone przez szachu
                        i złego słowa nie dam powiedzieć o tym samochodzie
                        I nie ma co złego mówić. Jest niezawodna.

                        Zamieszczone przez szachu
                        Ogólnie autko bardzo sympatyczne
                        No tu bym nie przesadzał, ale ujdzie :wink:
                        It doesn't matter what we're losing
                        It only matters what we're going to find!

                        Komentarz

                        • czernobyl
                          L&K
                          • 2008
                          • 1276
                          • Octavia III (5E3)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez przemek77
                          trwałość i koszt utrzymania
                          żona jeździła tym jako ph, 1.4 16v kombi, zagazowane OMVL XXI Dream od nowości- przejęła przy ~169kkm, zdała przy ~215kkm po roku jeżdżenia - silnik w zasadzie nie istniał dla użytkownika jako element do obsługi. olej od wymiany do wymiany bez dolewek, zero problemów. jak skończyła się cewka 300km od domu (bo szefowa w firmie zaleciła serwisowanie auta dopiero jak się coś zaświeci na szafie....to się zaświeciło) - to auto wróciło na trzech garach z czerwonym check-engine pod dom, po wymianie cewki silnik znów jak nowy. trudno się do czegokolwiek przyczepić. przez cały ten czas nie było żadnej inwestycji "ponad program" - bo oczywiście przy 180kkm był rozrząd i świece
                          ogólnie idealny silnik do toczenia się. poza tym, że do jazdy za miastem trzeba nauczyć się tym wyprzedzać "z najazdu"

                          Komentarz

                          • aniam111
                            Rider
                            • 2009
                            • 436

                            #14
                            Podobno wersje z przed lat 2003 miewały problemy z wiązkami elektrycznymi.
                            AniaM
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
                            O2 FL 2009 Combi Ambiente 1,8TSI (160KM)

                            Komentarz

                            • szachu
                              Rider
                              • 2009
                              • 639
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez aniam111
                              Podobno wersje z przed lat 2003 miewały problemy z wiązkami elektrycznymi.
                              Tak i nie. A dokładnie to problem z gnijąca wiązką dotyczył wszystkich Fabii, niezależnie od rodzaju silnika. Problem polega na tym, że jakiś "inteligent' kazał izolować szczelnie cała wiązkę i kłaść w rynience. Tyle, że tą rynienką jest odprowadzana woda z podszybia! Reszty można się domyśleć. Wystarczyło rozizolować wiązkę (usuną ciasny oplot z taśmy izolacyjnej) i podwiesić wiązkę, by nie leżała w tej rynience. No chyba, że komuś zgniły przewody, to już trzeba było sztukować (ceny nowej wiązki nie podam, szkoda gadać). Była specjalna akcja serwisowa (oczywiście jak to zwykle w Skodzie nieoficjalna). Polecam więc przy kupnie sprawdzenie w jakim stanie są kable (gruba wiązka kabli po prawej stronie).

                              tomil, a czemu niby przesadzam? Uważam, że jak za swoja cenę to autko było bardzo dobre.

                              Komentarz

                              • rss
                                L&K
                                • 2009
                                • 1098

                                #16
                                kiedys mialem na stanie sluzbowa Fabie 1 Combi 1.4, 75KM. Samochod nie do zdarcia, dosc obszerny, cfalkowicie bezobslugowy.
                                Jesli niezawodnosc jest priorytetem to chyba takiego silnika bym szukal. to bodajze rozwiniecie 1.3 z Felicji (w duzym uproszczeniu) , a ten naprawia sie przyslowiowym mlotkiem i klebkiem drutu.

                                1.4 TDI to chyba 3 cylindy na pompowtryskach. Sasiad ma Roomstera z taka kataryna. Straszny klekot.
                                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                _________________________________________
                                Do sprzedania:
                                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                zaciski do hamulcow 280mm.

                                Komentarz

                                • szachu
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 639
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez rss
                                  ... to bodajze rozwiniecie 1.3 z Felicji (w duzym uproszczeniu) , a ten naprawia sie przyslowiowym mlotkiem i klebkiem drutu.
                                  Tu się pozwolę nie zgodzić. Rozwinięciem 1.3 jest 1.4 MPI, to zupełnie inny silnik (nie to, że zły). 1.4 16V (75 lub 100 KM) to silniki VW, identyczne jak te z Polo, Golfa, Octavii. Później (chyba 2007 roku) wzmocniono trochę ten silniczek i był w wersji 85 KM (z wersji 100 KM zrezygnowano).

                                  Komentarz

                                  • tomil
                                    L&K
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 1179

                                    #18
                                    Zamieszczone przez rss
                                    1.4 TDI to chyba 3 cylindy na pompowtryskach
                                    Dokładnie tak- taka większa kosiarka do trawy :wink:

                                    Zamieszczone przez szachu
                                    tomil, a czemu niby przesadzam? Uważam, że jak za swoja cenę to autko było bardzo dobre.
                                    Właśnie dlatego:

                                    Zamieszczone przez szachu
                                    Ogólnie autko bardzo sympatyczne
                                    Czy bardzo sympatyczne :?: Ale ogólnie naprawdę w porządku wozidełko. Jeszcze jakby dostało 1,9 tdi :diabelski_usmiech .
                                    It doesn't matter what we're losing
                                    It only matters what we're going to find!

                                    Komentarz

                                    • szachu
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 639
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Dla mnie sympatyczne , no może dlatego, że mam do niego sentyment (pierwszy samochód )

                                      Komentarz

                                      • rss
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1098

                                        #20
                                        Zamieszczone przez szachu
                                        Zamieszczone przez rss
                                        ... to bodajze rozwiniecie 1.3 z Felicji (w duzym uproszczeniu) , a ten naprawia sie przyslowiowym mlotkiem i klebkiem drutu.
                                        Tu się pozwolę nie zgodzić. Rozwinięciem 1.3 jest 1.4 MPI, to zupełnie inny silnik (nie to, że zły). 1.4 16V (75 lub 100 KM) to silniki VW, identyczne jak te z Polo, Golfa, Octavii. Później (chyba 2007 roku) wzmocniono trochę ten silniczek i był w wersji 85 KM (z wersji 100 KM zrezygnowano).
                                        sluszna uwaga, powinienem napisac wczesniej: mi chodzi wlasnie o 1.4 MPI (osmiozaworowy, taki mialem w 'sluzbowce' i o takim moge cos powiedziec) - jednak napisalem ze 'w duzym uproszczeniu', bo ma inny 'dol', inaczej mocowane kolo zamachowe i pare innych drobiazgow.
                                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                        _________________________________________
                                        Do sprzedania:
                                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                        zaciski do hamulcow 280mm.

                                        Komentarz

                                        • szachu
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 639
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez rss
                                          sluszna uwaga, powinienem napisac wczesniej: mi chodzi wlasnie o 1.4 MPI (osmiozaworowy, taki mialem w 'sluzbowce' i o takim moge cos powiedziec) - jednak napisalem ze 'w duzym uproszczeniu', bo ma inny 'dol', inaczej mocowane kolo zamachowe i pare innych drobiazgow.
                                          i rozrząd to łańcuch (w 1.4 16V jest pasek)

                                          Komentarz

                                          • Adam-Ski
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 476
                                            • Seat
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            przemek77,
                                            miałem okazję jeździć służbowymi:
                                            - Fabia I HB z silnikiem 1,2 - do poruszania sie w obrębia miasta i krótsze trasy całkiem nieźle, fajnie sie zbiarał na 3 biegu. Prócz tego nie jest taki oszczędny i chodzi trochę jak kosiarka, głośny.
                                            - Fabia I HB z zagazowanym silnikiem 1,4 (moc 68KM) - na trasy w obrębie misata OK.
                                            Spalanie gazu - ok. 8,5l/100km.
                                            Przy przejechanych dystansach ca. 65kkm - 75kkm - wymiana drążków i piast przednich kół z łożyskami. A tak poza tym, klasyczne przeglądy co 15kkm. A w FI 1,4 2 razy padło servo kierownicy.
                                            Obecnie służbowa FII Combi - zagazowana 1,4 86KM. Jak na przejechany dystans ok. 2500km jest ok. Użytkowanie głównie w 80% miasto. Spalanie początkowo miasto ok. 11 l gazu/ 100km. Po dokładnej kalibracji - miasto ok. 8,5-9l gazu trasa - na poziome 7,5l/100km
                                            Jeśli chodzi o wnetrze lepiej mi się siedziało w FI, w FII jak dla mnie wysoko poprowadzona deska rozdzielcza.
                                            Wygląd zewnetrzny - cóż, każdy ma swój gust. A o gustach się nie dyskutuje
                                            Była Octavia II (Combi) 1.9 TDI PD

                                            Był Rapid 1.4 TDI-CR

                                            Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

                                            Komentarz

                                            • przemek77
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 100

                                              #23
                                              Dziekuje wszystkim
                                              widzie ze 16V ma więcej zwolenników więc bede szukał FI z takim silnikiem
                                              Octavia 1,8 20V

                                              Komentarz

                                              • szachu
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 639
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                To jeszcze jedna rada. Bierz 75 KM wersję, te 100 KM strasznie się cenią, a na prawdę nie warto przepłacać za te 15 KM więcej. Tym bardziej, że 100 KM to tankowanie 98 i dodatkowe koniki odczujesz dopiero pod koniec skali obrotomierza.

                                                Komentarz

                                                • tomil
                                                  L&K
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2008
                                                  • 1179

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez szachu
                                                  a na prawdę nie warto przepłacać za te 15 KM więcej
                                                  Chyba 25 :wink:
                                                  It doesn't matter what we're losing
                                                  It only matters what we're going to find!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...