szybko brudzace sie przednie felgi??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czesio
    Classic
    • 2006
    • 33

    szybko brudzace sie przednie felgi??

    Witam
    od kiedy przyszła biała i mroźna zima rano po przekroczeniu 3k rpm moja octa łapie notlauf po wyłaczeniu zapłonu i ponownym przekroczeniu nie dzieje się nic zapier......a jak ta lala.
    No i hiostoria się powtarza codziennie :evil:
    Jezeli poczekam rano z nagrzaniem silnika do 90 C max 2.5 k rpm i potem w palinik to dzieje sie cos takliego ze następuje zdławienie tak jaby brakło paliwa a potem odrzut aż główa leci do tyłu puszczając przy tym dośc znaczącego smoka nie lapiąc przy tym notlauf następnie znowu zapieprza :roll: .
    Po cichutku obstawiam mieszek sterujący kierami ale mogą być i same kiere które przez noc jakoś dziwnie się zespalają.

    Może ma ktoś jakies sugestie, wiem wiem diagnoza i czyszczenie z tym drugim czekam aż będzie ciepło.
    Moze kogoś spotkało coś podobnego?? :lol:

    doam ze turbawka od ARl-a
    czy można zamienic mieszek sterujący ARl-em na taki od AHF-a
    Skoda Octavia 2,0 z gazem sekwencyjnym
    rocznik 2001
    POZDRAWIAM!!!
  • chester121
    L&K
    • 2005
    • 1053

    #2
    szybko brudzace sie przednie felgi??

    czesc
    mam takie pytanko na felgach(tylko przednie tylne sa czysciutkie dlugi czas) aluminiowych zauwazylem ze bardzo szybko po myciu
    felgi pokrywaja sie jakas czarna sadza kolega powiedzial mi ze wina klockow hamulcowych(jak sa juz zniszczone to brudza) ale ja klocki mialem wymieniane a problem nie zniknal (klocki byly wymieniane w serwisie)
    i sie tak zastanawiam czy mnie nie oszukali przy wymianie klockow a moze to cos innego????
    pzdr

    Komentarz

    • greszczyn
      Elegance
      • 2005
      • 893
      • Nissan

      #3
      Na brudzenie felg raczej nie ma sposobu , szczególnie tych z przodu .Ta "jakaś" czarna sadza to po prostu starte klocki i choćbyś nie wiadomo co założył , zawsze będzie się z nich sypało .Przednie hamulce ,( mogę się mylić) biorą zasadniczy udział podczas hamowania (są po prostu bardziej obciążone , tarcze z przodu mają zawsze większą średnicę ) i z tego powodu bardziej się ścierają , a co za`tym idzie , więcej syfu z nich leci . Raczej nikt cię nie oszukał , chyba , że po 10 tyś . po wymianie klocków zostaną Ci tylko same " blachy" .Chyba ,że masz zblokowany tłoczek , ale to od razu można poczuć , auto na luzie dziwnie szybko się zatrzymuje , albo czuć bicie na kółku , albo podczas gwałtownego hamowania , autko niespodziewanie ściąga w którąś stronę ( i koło dziwnie CIEPłE ).Trochę nieprzyjemna sytuacja , bo podczas awaryjnego hamowania , nawet ABS , może nie pomóc .

      Komentarz

      • Ziomal
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 5841
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Dziwne , pył z klocków hamulcowych ma temperature (podobno 600 stopni)
        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

        Jest O1 1.6 BFQ

        Komentarz

        • chester121
          L&K
          • 2005
          • 1053

          #5
          hamulcee raczej nie sa zablokowane bo auto mozna jedna raczka bez
          przykladanie duzej sily ruszyc z miejsca
          czyli idzie mi sie pogodzic(((
          acz kolwiek moze jest jakis plyn na felgi aby ten syf sie nie osadzal bo mnie szlak trafia jak 2-4dniach po umyciu autka przednie felgi juz nie blyszcza jak tylne

          Komentarz

          • kaliber15
            Classic
            • 2005
            • 17

            #6
            Witam . Z hamulcami tak jest , że moc hamowania jest podzielona około 60% przednie koła i 40% tył . Dlatego podczas ostrego hamowania ma się uczucie "nurka " -maska idzie do dołu . Poza tym jezeli masz nowe klocki to ścieranie przez pewien okres jest większe aż do momentu ich dotarcia do tarcz . POZDRO :szeroki_usmiech
            OCTAVIA 1,8 20V TURBO LPG

            Komentarz

            • QBA
              RS
              • 2004
              • 2646

              #7
              chester121, jest dobry sposob... trzeba wolniej jezdzic

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                musza sie brudzic, to jak najbardziej normalne.
                pzdr!
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Castaway
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 125

                  #9
                  no,no...,ale...u mnie też zauważyłem "węgiel" na felgach jak miałem orginały założone. Po wymianie na Ferrodo - jasne, że sie brudzą, ale nieporównywalnie dłużej to trwa. Orginały Skodowskie to jakiś "shit". W poprzednim aucie(Roverek) zakładałem orginalne i było czyściutko przez długi, długi, czas...jak teraz z Ferrodo.
                  Zamieszczone przez QBA
                  chester121, jest dobry sposob... trzeba wolniej jezdzic
                  i czasmi przeczyścić felgi :wink:
                  POzdro - Pit

                  Komentarz

                  • QBA
                    RS
                    • 2004
                    • 2646

                    #10
                    Zamieszczone przez Castaway
                    i czasmi przeczyścić felgi :wink:
                    to oczywiste ale jak sie jezdzi plynnie to felgi wcale sie tak szybko nie brudza przy agresywnej jezdzie po Warszawie to nawet w ciagu jednego dnia feligi moga byc doslownie czarne

                    Komentarz

                    • Ziomal
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 5841
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Nie tylko w warszawie :szeroki_usmiech
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz

                      • chester121
                        L&K
                        • 2005
                        • 1053

                        #12
                        dzieki za rady! Plynna jazda raczej nie dla mnie )
                        wole myc czesciej fele.
                        a nastepne klocki kupie ferrodo i zobaczymy

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          Zamieszczone przez chester121
                          a nastepne klocki kupie ferrodo i zobaczymy
                          Niestety sportowe klocki pyla jeszcze bardziej. Choc Ferodo nie az tak bardzo, jak np. EBC.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            Zamieszczone przez Castaway
                            W poprzednim aucie(Roverek) zakładałem orginalne i było czyściutko przez długi, długi, czas...
                            slyszalem opinie, ze im bardziej pyla - tym lepsze
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            Pracuję...