maks przyspieszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wixi
    Classic
    • 2011
    • 10

    maks przyspieszenie

    narazie brak czasu na co kolwiek octavia ma juz zabudowe zrobiana przez firme mcm tem z bialegostoku podziekowania dla rudego i jego ekipy narazie jedna fotka ogolnie to stoi z rozwalana misa i nie ma czasu sie zabrac



    Uploaded with ImageShack.us
  • krzysiek83wpr
    Rider
    • 2010
    • 362

    #2
    maks przyspieszenie

    W moich dotychczasowych "furach" żeby wykorzystać maksymalne przyspieszenie to cianelem obrociki do okolo 5500 i wrzucalem na wyższy bieg.
    jak jest w TSI 1.4, tam krzywa maksymalnego momentu jest prosta. Między 1500 a 4000tys.
    Czy to oznacza, że żeby wykorzystać maks osiągów kręce do 4tys i zmieniam na wyższy?
    pozdro

    Komentarz

    • radik79
      Ambiente
      • 2008
      • 222
      • Octavia III (5E3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      MI się wydaje, że powinno się kręcić do momentu , w kórym krzywa nie momentu a mocy (KM) zaczyna spadać.

      Pozdrawiam,
      ... Èerná Magic s perle»ovým efektem, dvouzónová klimatizace s elektronickou regulací, dal¹í 4 reproduktory vzadu, navigaèní systém "COLUMBUS"...

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        z organoleptyki wynika, że obroty po zmianie biegu nie powinny spadać poniżej ~3000
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #5
          DSG w trybie sport kręci do ~6500 (na czerwone pole)
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            krzysiek83wpr, tak jak mówi radik79, kręcisz do szczytu krzywej mocy i nie dopuszczasz, aby po zmianie biegu, obroty lądowały poniżej szczytu krzywej momentu. Akurat przy "płaskiej" krzywej momentu w TSI to nie problem, ale "zjeżdżanie" z obrotami za nisko też nie jest dobre. Najlepiej tak jak napisał szkoda, nie schodzić poniżej tych 2800 - 3000 rpm ( oczywiście przy "ostrej" jeździe, bo jak jedziesz "spacerowo" to spokojnie te 2000-2200 rpm możesz trzymać ).
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • krzysiek83wpr
              Rider
              • 2010
              • 362

              #7
              do 6,5 aż kręci. duzo duzo bardzo.

              czekam na dalsze opinie

              Komentarz

              • Mati79
                Classic
                • 2009
                • 15

                #8
                powinno sie przyspieszać w przedziale od największego momentu do najwiekszej mocy ale jesli moment max jest od 1500-4000 (200 NM) to powinno sie przyspiesac od 4000- do max moc chyba cos kolo 6200 rpm dla 1.4 tsi (dobrze by miec wykres z hamowni zeby wiedziec jak jest naprawde a nie tylko w katalogu )
                12,6 ET @ 1,1 bara Street FWD

                13,1 ET @ Street RWD N/A

                Komentarz

                • krzysiek83wpr
                  Rider
                  • 2010
                  • 362

                  #9
                  kowal 2002 wiec, jesli ten silnik osiaga mak Moc przy 5000tys, to kręce do ok 5tys po czym wrzucam wyższy bieg

                  Komentarz

                  • Psycho Dad
                    Rider
                    • 2009
                    • 629

                    #10
                    Ale to jest silnik z turbiną i cała zabawa polega na tym żeby jej nie zdusić.
                    Jeśli silnik zaczyna "dobrze" ciągnąć od 3000 obrotów to po zmianie biegu nie możemy spaść poniżej tej wartości ... bo złapiemy muła.
                    Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                    Komentarz

                    • krzysiek83wpr
                      Rider
                      • 2010
                      • 362

                      #11
                      niby tak, ale ciężko jednoznaczenie określić że np od 3tys zaczyna ciągnąć jak trzeba. On już od 1,5 ladnie sie rusza a od 2 to juz zupelnie fajniutko. Powiem tak, jak troszke jeszcze km nastukam to poprobuje co i jak narazie mam przelatane 3tys km i nie wchodz wyżej niż 4,5-5tys i bez dociskania na maksa

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                        niby tak, ale ciężko jednoznaczenie określić że np od 3tys zaczyna ciągnąć jak trzeba
                        nie wiem jak 1,4 ale tak jest IMO w 1,8, zresztą ktoś może mógłby to potwierdzić bo ja nie jeżdżę na co dzień takim autem, ale takie są moje obserwacje z testów, widzę, że niektórzy sugerują się tym, że skoro moment jest dostępny od niskich obrotów to auto już "jedzie"
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Psycho Dad
                          Rider
                          • 2009
                          • 629

                          #13
                          Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                          niby tak, ale ciężko jednoznaczenie określić że np od 3tys zaczyna ciągnąć jak trzeba. On już od 1,5 ladnie sie rusza a od 2 to juz zupelnie fajniutko. Powiem tak, jak troszke jeszcze km nastukam to poprobuje co i jak narazie mam przelatane 3tys km i nie wchodz wyżej niż 4,5-5tys i bez dociskania na maksa
                          To ci powiem ze sie zdziwisz ... wystarczy na 2 przeciągnąć na czerwone pole i wrzucić 4
                          może nie przy takiej pogodzie ale zobaczysz co sie stanie ;p ja sie ostro zdziwiłem :/

                          Co do ciągnięcia ...da się od 2000 przycisnąć do podłogi i odjedziemy ...
                          ale od 3000 to już jest bardzo duża różnica , mi sie najbardziej podoba to że ten silnik bardzo lekko i ochoczo wkręca na wysokie obroty przez co korci jeszcze bardziej .
                          Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                          Komentarz

                          • rkb
                            RS
                            • 2008
                            • 2152
                            • Rapid Spaceback (NH1)
                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                            #14
                            Wypowiem sie z perspektywy starszego 1.8T - najwiekszego kopa mam w przedziale 3-4 k obr wiec na biegu poprzedzajacym trzeba tyle rpm'ów wykrecic zeby po shifcie wskazówka spadła w ten przedział wiec w tym przypadku 6-7 k rpm w zalezności od tego jak kierownik szybko biegi zmienia i operuje sprzegłem :diabelski_usmiech
                            Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Psycho Dad
                              ale od 3000 to już jest bardzo duża różnica
                              Zamieszczone przez rkb
                              najwiekszego kopa mam w przedziale 3-4 k
                              czyli zgadza się to z moimi odczuciami
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • zwirek75
                                Ambiente
                                • 2009
                                • 105

                                #16
                                Wszystko prawda tylko jeszcze ciągnie się obroty aby moment na kołach był najwyższy. Czyli jak zacznie dla danego biegu spadać poniżej momentu na biegu wyższym przy odpowiednio niższych obrotach. Co oznacza u mnie ciągniecie do konca 6500 obr/min na wszystkich biegach, bo krzywe na wykresie mocy na kołach ponizej nie przecinaja sie



                                Efekt wciskania fotel jest wywołany zmianą momentu, a nie dużym momentem ... Ważniejszy przy przyśpieszaniu jest duży moment na kołach.
                                Tomek

                                Komentarz

                                • Shadoon
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 161

                                  #17
                                  co to jest za skrzynia: manual 1Z33L5?
                                  Octavia Ambiente (ICE) 1.6 i Octavia II FL ELEGANCE 1.4 TSI

                                  Komentarz

                                  • krzysiek83wpr
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 362

                                    #18
                                    wiec, wg tego co napisaliście powinno sie ciągnąć do obrotow mocy maksymalnej, w tym silniku ta wartość występuje przy 5tys. Więc zmiana biegu przy tych obrotach wydaje sie logiczna.

                                    Komentarz

                                    • zwirek75
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 105

                                      #19
                                      Zamieszczone przez krzysiek83wpr
                                      wiec, wg tego co napisaliście powinno sie ciągnąć do obrotow mocy maksymalnej, w tym silniku ta wartość występuje przy 5tys. Więc zmiana biegu przy tych obrotach wydaje sie logiczna.
                                      Nie, bo zwykle po zmianie biegu masz mniejszą moc na tym niższym biegu, dodatkowo samochód ma jeszce troche obrotów po przekroczeniu obrotów mocy maksymalnej.
                                      Zmienia się wtedy, kiedy moc na kołach na wyższym biegu byłaby wyższa niż moc na kołach na niższym.

                                      [ Dodano: Pią 29 Sty, 10 16:37 ]
                                      Polecam:
                                      Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.
                                      Tomek

                                      Komentarz

                                      • rss
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1098

                                        #20
                                        najlepiej jakby pojawila sie charakterystyka tego konkretnego silnika.
                                        oczywiscie fabryka chwali sie 'plaskim przebiegiem' ale w rzeczywistosci plaski to on nie jest.

                                        najlepiej zmieniac biegi tak, aby po zmianie obroty byly w okolicach max momentu (lokalnie, chodzi raczej o ten 'max' przy najwyzszych mozliwych obrotach)
                                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                        _________________________________________
                                        Do sprzedania:
                                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                        zaciski do hamulcow 280mm.

                                        Komentarz

                                        Pracuję...