[O2] Filtr paliwa w FSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojciesze
    Drive
    • 2010
    • 51

    [O2] Filtr paliwa w FSI

    Witam kolegów.

    Po przejrzeniu archiwum, znalazłem tylko problem ze stacyjką polegający
    na zablokowaniu stacyjki uniemożliwiając włożenie kluczyka.
    U mnie kluczyk wchodzi bez problemu, jedno przekręcenie zapalają się kontrolki
    i wszystko jest ok, ale gdy przekręcam dalej aby uruchomić silnik to czuje zgrzyt w stacyjce jakby coś haczyło. Auto zapala bez problemu ale zgrzyt jest przy każdym odpalaniu. Czy któryś z kolegów miał już podobny problem i wie co z tym można zrobić? Stacyjka do wymiany czy może naprawy?
  • kropeck
    RS
    • 2009
    • 2319
    • Octavia II (1Z3)
    • BLF 1.6 FSI 115 KM

    #2
    [O2] Filtr paliwa w FSI

    Witam,
    gdyby ktoś szukał filtru paliwa w aucie z silnikiem FSI, to dziś podczas wymiany się lekko zaskoczyłem - filtr jest przed tylnym prawym kołem :-) Kolejne zaskoczenie, to ciśnienie - 6,4 BAR'a - w zdecydowanie większości filtrów jest 4 bary. Dziś generalnie miałem dzień wymiany filtrów :-) Auto trochę brudne od spodu, więc proszę o niekomentowanie :-) Zdjęcie auta z zewnątrz wypożyczone z netu - ja chyba nie mam ani pół swojego
    Załączone pliki
    Pozdrawiam,
    Michał

    Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

    Komentarz

    • El Zygmunto
      Elegance
      • 2008
      • 838

      #3
      Chyba wszystkie benzyny w O2 mają właśnie tam filtr. Ważne, żebyś nie pomylił przewodów IN/OUT bo będzie się dławić
      Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

      Komentarz

      • majkel84
        Classic
        • 2010
        • 12

        #4
        To ja może z innej beczki. Ile ci pali taki silniczek po mieście? ile na trasie? Jakie max i min spalanie?

        Pytam bo jestem akurat na zakupie (lub będę w tym roku :-D ) i zastanawiam się właśnie nad benzynką. Akurat trafiłem odpowiednią wersję.

        Diesla mi się nie opłaca, bo jeżdżę głównie krótkie trasy po mieście. A na trasie to słyszałem, że i z FSI można zejść do 6 :-D

        Komentarz

        • kropeck
          RS
          • 2009
          • 2319
          • Octavia II (1Z3)
          • BLF 1.6 FSI 115 KM

          #5
          majkel84, Na długiej trasie faktycznie można zejść do 6-6,2l. [jeżdżę spokojnie, rzadko kiedy "pruję" więcej niż 120km/h]. Staram się jeździć ECO (nie mylić z EMO) :-) Nie jestem zawalidrogą :-) i wkurza mnie styl jazdy a'la "Pan w kapeluszu".
          Od marca regularnie prowadzę statystyki na motostat.pl no i poza ostatnim miesiącem, gdzie temperatury poniżej -12 stopni, gdzie spalanie na bak mi wyszło 8,1l (na trasie którą często jeżdżę zamiast 6,3 miałem ponad 7,5l) to średnio za te miesiące mam 7l. Jak na benzynę uważam, że to nie najgorszy wynik.

          Przyjemność jazdy psuje:
          - brak szóstego biegu (co w golfie V przy tym samym dokładnie silniku jest skrzynia 6'tka) - myślę, że na trasie dałoby się zejść jeszcze z litr mniej :-) Ale da się to BEZPROBLEMOWO zrobić :-)
          - brak możliwości (opłacalnego i zdrowego dla silnika) montażu gazu,
          - brak możliwości (opłacalnego) chipowania - przyrost mocy o 10-15KM, moment o 10NM. Nie wiem jak ze spalaniem.
          - tankowanie PB98. Jest opcja tankowania PB95, bo istnieje system zapobiegania spalaniu stukowemu, ale ponoć KM (moc) w dół lecą, a zupełnie nie mam pojęcia co ze spalaniem. Może kiedyś potestuję, ale do tego trzeba będzie ze dwa miesiące pojeździć, żeby uzyskać miarodajne wyniki.
          Pozdrawiam,
          Michał

          Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

          Komentarz

          • majkel84
            Classic
            • 2010
            • 12

            #6
            No właśnie tu i ówdzie czytam o isntalkach gazu do bezpośredniego wtrysku. Może coś się ruszy w temacie w ciągu kilku lat. Żeby to tylko 8 tys nie kszotowało :-D

            Ja myśle o 2,0 FSI... tam szóstka jest, ale spalanie na pewno większe.

            Komentarz

            • El Zygmunto
              Elegance
              • 2008
              • 838

              #7
              Nie ma tragedii ze spalaniem
              Na trasie przy butowaniu 7.4 - 8.5
              Na autostradzie przy prędkościach znacznie przekraczających dopuszczalne niestety powyżej 10 l
              A w mieście bardzo różnie - w korkach i na krótkich dystansach nawet ponad 12, ale przy spokojnej i w miarę płynnej jeździe kilka razy udało mi się nieznacznie przekroczyć 8 litrów; średnio w mieście 9.2 - 9.7

              Jak na pojemność i moc tragedii nie ma, choć rekordów tdi raczej nigdy nie pobije
              Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

              Komentarz

              • Jareczek71
                Drive
                S_OCP Member
                • 2005
                • 88

                #8
                U mnie w mieście - 10-12 l/100km

                Na trasie zależy jak się jeździ - od 6 do 9 l/100km

                Dziś na przykład trasa 400 km; prędkość do 116 km/h (GPS) czyli licznikowe 120 km/h; zmiana biegów przy 2500 obrotów/min. i zużycie 6,3 l/100 km (średnia prędkość wg komputera ok 80 km/h).

                Ale przy powyższych warunkach ten silnik śpi. Jak się go budzi i przyspiesza powyżej 3,5 tys obrotów to frajda jest super ale zużycie paliwa idzie sporo do góry...
                O2 2.0 FSI (BVY) Elegance 150 KM 200 Nm ...najbardziej aksamitny silnik benzynowy VW...

                Komentarz

                Pracuję...