Witajcie,
przymierzam się pod zakup jakiejś przyczepki. Chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę . Na necie i anonsach pełno jest przyczepek i to nie tanich a różniących się do siebie. Przyczepka ma być używana bardzo okazjonalnie no ale jednak .Wymiary ok 2-2,5 m długości z 1,2 szerokości z plandeką dmc 750. I teraz kilka pytań
1. Jaka powinna być rama żeby to się nie pogięło profile itp
2 . Jakie materiały
a) burty alu czy fala ocynk
b) podłoga antypoślizgowa czy warto
c) profile ocynk czy mogą być malowane
3 Jakie zawieszenie resory piórowe amortyzatory itp
4 Kółko manewrowe/podporowe czy warto dokupić czy lepiej zwykły stojak
5 Jaki zaczep 750 kg czy 1400 kg bo podobno ten 750 jest badziewny
6 Oświetlenie czy muszą być obrysówki
7 Plandeka i stelaż na co zwrócić uwagę
8 Kolo zapasowe czy jest wymagane
9 Jakie dokumenty muszę zdobyć żeby to zarejestrować
10 Hamulce chociaż do 750 kg nie są wymagane
11 Gdyby ktoś znał jakiegoś dobrego producenta przyczepek w rozsądnych pieniądzach dobrej jakości a nie koniecznie znanego(moze byc info na prv) z okolic pomiędzy Radomiem-Lublinem-Kielcami
Czekam na wasze spostrzeżenia na co zwrócić uwagę przy zakupie przyczepki nowej i używanej . Z tematem mi się nie pali . Budżet do 2500 max za nową chociaż nie ukrywam że wolałby zejść z tej sumy o kilka stówek . Pozdrawiam Wojtek
Ja co prawda bardziej z kempingowymi ale i tu pewne rzeczy się przekładają
Zamieszczone przez Nabuch
3 Jakie zawieszenie resory piórowe amortyzatory itp
Bezapelacyjnie resor nawet nie wiem czy z amortyzatorem znajdziesz taką przyczepę bo bardziej awaryjne (znaczy amortyzator trzeba wymieniać resor praktycznie na całe życie) ciężkie no i zajmujące sporo miejsca, resor ma mniejsze resorowanie ale przecież w takiej przyczepie aż takich elementów nie wozisz (no chyba że zamierzasz wozić tafle szkła ale to i tak lepiej na aucie bo przyczepa ma tylko 2koła więc i tak bardzo nią telepie)
Zamieszczone przez Nabuch
5 Jaki zaczep 750 kg czy 1400 kg bo podobno ten 750 jest badziewny
Zaczepów jest tyle że ciężko zliczyć (ja np: mam z blokadą boczną) więc jaki jest ten do 750kg ??
Zamieszczone przez Nabuch
6 Oświetlenie czy muszą być obrysówki
na kempingowych nie więc tu raczej też nie.
Zamieszczone przez Nabuch
8 Kolo zapasowe czy jest wymagane
Nie koło zapasowe to i w aucie wymaganie nie jest Apteczka też nie, kamizelka tak samo. Trójkąt ostrzegawczy - Tak ! ten musisz mieć (czyli jeden do auta drugi do przyczepy) - bo możesz zostawić przyczepę na drodze (wystawiając trójkąt) i jechać autem dalej (no i musisz mieć ten trójkąt)
Zamieszczone przez Nabuch
10 Hamulce chociaż do 750 kg nie są wymagane
Jeśli już jakiś może być to najazdowy ten a i owszem się przydaje nawet w przyczepach <750kg
Zamieszczone przez Nabuch
4 Kółko manewrowe/podporowe czy warto dokupić czy lepiej zwykły stojak
750kg to nie jest wielki ciężar sam dasz radę przesunąć przyczepę więc kółko się przydaje (na czas jazdy skręcasz i podnosisz max do góry - tylko tak aby się obracać mogło) i da rade spokojnie jechać. Ale jak odchodzisz od przyczepy (np idziesz do domu a przyczepa zostaje na dworze ) to stojak czy kółko zabieraj z sobą bo lubi dostawać skrzydeł)
przede wszystkim, to sprawdź czy przyczepka ma jakąś homologację, czy inne dopuszczenie do ruchu
nie odpowiem na znakomita większość pytań, ale wiem jedno: wybrałbym ocynkowaną, jesli ma posłuzyc mi dłużej niż jeden sezon... ale rózne są gusta
If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
przejedz sie do jakiejs castoramy i poogladaj co tam maja.
za 2500 powinienes cos znalezc i nie martwic sie wtedy o dokumenty (jest homologacja producenta), oswietlenie iitp.
ocynk bedzie na perwno duzo trwalszy i bardziej estetyczny, ale malowana tez daje rade.
swoja przyczepe zrobilem chyba 10 lat temu z profili kwadratowych 20x20x2 (obliczalem ja na jakies 700kg, dostala homologacje na 400 kg a wozila juz 1500kg)
potwierdzam ze lepiej kupic resorowana - mniej rzuca ladunkiem. jakby co mozesz dospawac mocowanie amortyzatorow.
zaczep mozna zawsze wymienic, nie kosztuje duzo.
hamulec najazdowy przyda sie gdy zamierzasz ciagnac duze ciezary. tak samo kolko - nawet z 200kg ciezarem swoja przyczepe przesuwam bez zbytniego napinania sie.
obrysowki nei sa wymagane, wystarcza 2 swiatla z tylu, tylne przeciwmgielne. reszte zalatwiasz odblaskami.
powodzenia.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Nabuch, z własnego doświadczenia z przyczepkami mogę Ci doradzić:
Zamieszczone przez Nabuch
2 . Jakie materiały
a) burty alu czy fala ocynk
c) profile ocynk czy mogą być malowane
Jeżeli używasz okazjonalnie i będzie stała w garażu zamiast pod chmurką to jeżeli znajdziesz lakierowaną to nie jest powód aby z niej rezygnować.
Zamieszczone przez Nabuch
b) podłoga antypoślizgowa czy warto
jeżeli coś włożysz na przyczepkę to i tak musisz to przymocować. Podłoga sama nie utrzyma. Osobiście bym nie dopłacał, no chyba że to niewiele kosztuje.
Zamieszczone przez Nabuch
3 Jakie zawieszenie resory piórowe amortyzatory itp
W marketach nie kupisz na resorach i amortyzatorach przyczepki. Osobiście mam przyczepkę z amortyzatorami i resorami. Prowadzi się super w porównaniu do zwykłej na "gumach".
Zamieszczone przez Nabuch
4 Kółko manewrowe/podporowe czy warto dokupić czy lepiej zwykły stojak
Kupiłem koło i nie założyłem do swojej przyczepki.Leży w garażu. Gadżet który swoje waży i kosztuje. Nie zmienia to faktu że przyczepka z kółkiem wygląda profesjonalnie.
Zamieszczone przez Nabuch
5 Jaki zaczep 750 kg czy 1400 kg bo podobno ten 750 jest badziewny
Na 1400kg też jest badziewny. Wystarczy na 750kg zaczep. Powyżej DMC musisz mieć hamulec najazdowy.
Zamieszczone przez Nabuch
6 Oświetlenie czy muszą być obrysówki
Jeżeli całkowita szerokość przyczepki przekracza 1500mm.
7 Plandeka i stelaż na co zwrócić uwagę
Nie mam i nie wiem na co zwrócić uwagę. Warto tą rzecz mieć.
Zamieszczone przez Nabuch
8 Kolo zapasowe czy jest wymagane
Nie jest wymagane, ale warto mieć ze sobą.
Zamieszczone przez Nabuch
9 Jakie dokumenty muszę zdobyć żeby to zarejestrować
Zależy jak będzie rejestrowana. Jeżeli będzie rejestrowana jako SAM to wtedy mając przyczepkę idziesz do wydziału komunikacji i dostajesz skierowanie na stację diagnostyczną okręgową w celu przeprowadzenia badania technicznego i nadania numeru nadwozia (na przyczepce zostają nabite numery nadwozia i zostaje zamontowana tabliczka znamionowa). Warunkiem przejścia badania jest zamontowanie w przyczepce zaczepu, świateł z homologacją. Dodatkowo koła i opony muszą mieć nośność taką jak DMC przyczepy. I tutaj ważna rzecz, tylko przyczepka lekka (750kg DMC) przechodzi przegląd raz na czas nieokreślony.
Zamieszczone przez Nabuch
10 Hamulce chociaż do 750 kg nie są wymagane
sobie sam odpowiedziałeś.
11 Gdyby ktoś znał jakiegoś dobrego producenta przyczepek w rozsądnych pieniądzach dobrej jakości a nie koniecznie znanego(moze byc info na prv) z okolic pomiędzy Radomiem-Lublinem-Kielcami
Na giełdzie w Kielcach (Miedzianej Górze) są przyczepki lekkie do sprzedania w dobrych cenach. Kup gazetę z ogłoszeniami Anonsehttp://www.anonse.com/nasze_gazety/h...kcji/page/1/.W niej ogłaszają się osoby które robią je na handel w przystępnych cenach.
Ogólnie przyczepki są bardzo drogie. Swoją jak robiłem z 5 lat temu to kosztowała mnie 800zł wraz z rejestracją (rejestracja to około 300zł).Wtedy taka z ogłoszeń z gazety Anonse kosztowała około 1400zł + koszty rejestracji i przeglądu.
Nabuch napisał/a:
3 Jakie zawieszenie resory piórowe amortyzatory itp
Bezapelacyjnie resor nawet nie wiem czy z amortyzatorem znajdziesz taką przyczepę bo bardziej awaryjne (znaczy amortyzator trzeba wymieniać resor praktycznie na całe życie) ciężkie no i zajmujące sporo miejsca, resor ma mniejsze resorowanie ale przecież w takiej przyczepie aż takich elementów nie wozisz (no chyba że zamierzasz wozić tafle szkła ale to i tak lepiej na aucie bo przyczepa ma tylko 2koła więc i tak bardzo nią telepie)
pomieszanie z poplątaniem, chyba że gumki zaczęto nazywać amortyzatorami. przyczepa powinna mieć i resor i amortyzator. Resor jest sprężyną - tyle że płaską, a amortyzator - tłumi jej wahania. Bez sprężyn czy płaskiej czy śrubowej będzie Ci odbijać na każdej nierówności, tylko z resorem (zwłaszcza na pusto) będzie miała tendencję do skakania jak piłka, resor + amortyzator - na pusto trochę wytłumi skakanie, a z ładunkiem będzie zachowywać się mniej więcej jak samochód - i o to chyba chodzi.
7. Plandeka - łatwość montażu/demontażu oraz trwałość/grubość plandeki i konstrukcji
rezon, tylko tak naprawdę to przyczepy lekkie robione są na wahaczu skrętnym i one nie posiadają amortyzatorów.
Resory z amortyzatorami są tylko w przyczepkach typu SAM.
rezon, tylko tak naprawdę to przyczepy lekkie robione są na wahaczu skrętnym i one nie posiadają amortyzatorów.
to wiem, tylko poczytaj wpis, który cytowałem. Była mowa wyraźnie o resorach jako alternatywie dla amortyzatorów :shock:, bo amortyzatory są bardziej awaryjne. A resor+amortyzator to przecież komplet a nie alternatywa -niezależnie w jakiej przyczepie. FAktycznie miałem kiedyś SAM-a z amortyzatorami, i żadna z wypożyczalni się do niej nie umywa, głównie z uwagi na zachowanie na drodze z ładunkiem.
Była mowa wyraźnie o resorach jako alternatywie dla amortyzatorów :shock:
Przejrzałem wypowiedzi. Przyjąłem, że Thundi pisze o wersji z resorami z amortyzatorami i resorami bez amortyzatorów. No chyba że ma na myśli alternatywę dla resora amortyzator z sprężyną. Napisał trochę ogólnikowo.
Mozna przyjac ze przyczepa do ciezkich rzeczy czyli z osia DMC1300kg z hamulcem + zaczep pod hamulec to koszt 2x taki jak zwykla lekka, pomimo ze od biedy obie mozna zarejestrowac jako lekkie. Prawda jest taka, ze OI z przyczepa gdzie bedzie wiecej jak te 500-600kg to jezdzi sie juz slabo(w koncu to nie sa mocne silniki do tego zawieszenie z tylu przy jednej osi w przyczepie tez dostaje po dupie itd, hamulce tez takie sobie przy przyczepie niehamowanej).
Wszystko zalezy co chcesz wozic i jak czesto no i jaka kwota, bo dobra samorobka z zarejestrowaniem to koszt minimum 2tys, a gotowiec z hamulcem lepsza osia 4-5tys.
pomieszanie z poplątaniem, chyba że gumki zaczęto nazywać amortyzatorami. przyczepa powinna mieć i resor i amortyzator. Resor jest sprężyną - tyle że płaską, a amortyzator - tłumi jej wahania. Bez sprężyn czy płaskiej czy śrubowej będzie Ci odbijać na każdej nierówności, tylko z resorem (zwłaszcza na pusto) będzie miała tendencję do skakania jak piłka, resor + amortyzator - na pusto trochę wytłumi skakanie, a z ładunkiem będzie zachowywać się mniej więcej jak samochód - i o to chyba chodzi.
Może faktycznie ta moja wypowiedz była niezbyt składna
Generalnie w rzyczepach znajdziemy takie rodzaje zawieszeń (choć wymieniam te co są w kempingowych)
1. Resor z amortyzatorem
2. Sam Resor
3. Sam Amortyzator
4. Sztywne
Ułożyłem od najlepszego do najgorszego
Maicroft: no fakt jest jeszcze to
Takie rozwiązanie (nigdy nie znałem nazwy więc mi wyleciało) jest porównywalne z Resorem z Amortyzatorem
Ja posiadam przyczepe z "wiola" na belce skrętnej i złego słowa nie powiem.
Przyczepki z marketu są dobre do .... (jedną taka posiadałem)
Do 2500zł można wyrwać używkę w dobrym stanie (tam nie ma się co spitolić)
Unikaj przyczep noname części często nie osiągalne i trzeba kombinować.
Warto dopłacić do przyczepy z hamulcem najazdowym poprawia to komfort jazdy, a bajką już jest dwuosiowa cały ciężar opiera się na kołach a nie na haku jak to często bywa przy złym załadunku jednosiowej przyczepki.
Dobre marki to wiola, niewiadów, Holenderskie Saris bardzo wytrzymałe i tyle.
Pozdrawiam Rabin
Komentarz