Zakup przyczepki do skodzianki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Anarki
    Classic
    • 2010
    • 15

    Zakup przyczepki do skodzianki

    Nic tylko współczuć bo cóż można zrobić innego
  • Nabuch
    Drive
    • 2009
    • 65

    #2
    Zakup przyczepki do skodzianki

    Witajcie,
    przymierzam się pod zakup jakiejś przyczepki. Chciałbym się dowiedzieć na co zwrócić uwagę . Na necie i anonsach pełno jest przyczepek i to nie tanich a różniących się do siebie. Przyczepka ma być używana bardzo okazjonalnie no ale jednak .Wymiary ok 2-2,5 m długości z 1,2 szerokości z plandeką dmc 750. I teraz kilka pytań
    1. Jaka powinna być rama żeby to się nie pogięło profile itp
    2 . Jakie materiały
    a) burty alu czy fala ocynk
    b) podłoga antypoślizgowa czy warto
    c) profile ocynk czy mogą być malowane
    3 Jakie zawieszenie resory piórowe amortyzatory itp
    4 Kółko manewrowe/podporowe czy warto dokupić czy lepiej zwykły stojak
    5 Jaki zaczep 750 kg czy 1400 kg bo podobno ten 750 jest badziewny
    6 Oświetlenie czy muszą być obrysówki
    7 Plandeka i stelaż na co zwrócić uwagę
    8 Kolo zapasowe czy jest wymagane
    9 Jakie dokumenty muszę zdobyć żeby to zarejestrować
    10 Hamulce chociaż do 750 kg nie są wymagane
    11 Gdyby ktoś znał jakiegoś dobrego producenta przyczepek w rozsądnych pieniądzach dobrej jakości a nie koniecznie znanego(moze byc info na prv) z okolic pomiędzy Radomiem-Lublinem-Kielcami
    Czekam na wasze spostrzeżenia na co zwrócić uwagę przy zakupie przyczepki nowej i używanej . Z tematem mi się nie pali . Budżet do 2500 max za nową chociaż nie ukrywam że wolałby zejść z tej sumy o kilka stówek . Pozdrawiam Wojtek

    Komentarz

    • Thundi
      L&K
      • 2005
      • 1157

      #3
      Ja co prawda bardziej z kempingowymi ale i tu pewne rzeczy się przekładają
      Zamieszczone przez Nabuch
      3 Jakie zawieszenie resory piórowe amortyzatory itp
      Bezapelacyjnie resor nawet nie wiem czy z amortyzatorem znajdziesz taką przyczepę bo bardziej awaryjne (znaczy amortyzator trzeba wymieniać resor praktycznie na całe życie) ciężkie no i zajmujące sporo miejsca, resor ma mniejsze resorowanie ale przecież w takiej przyczepie aż takich elementów nie wozisz (no chyba że zamierzasz wozić tafle szkła ale to i tak lepiej na aucie bo przyczepa ma tylko 2koła więc i tak bardzo nią telepie)
      Zamieszczone przez Nabuch
      5 Jaki zaczep 750 kg czy 1400 kg bo podobno ten 750 jest badziewny
      Zaczepów jest tyle że ciężko zliczyć (ja np: mam z blokadą boczną) więc jaki jest ten do 750kg ??
      Zamieszczone przez Nabuch
      6 Oświetlenie czy muszą być obrysówki
      na kempingowych nie więc tu raczej też nie.
      Zamieszczone przez Nabuch
      8 Kolo zapasowe czy jest wymagane
      Nie koło zapasowe to i w aucie wymaganie nie jest Apteczka też nie, kamizelka tak samo. Trójkąt ostrzegawczy - Tak ! ten musisz mieć (czyli jeden do auta drugi do przyczepy) - bo możesz zostawić przyczepę na drodze (wystawiając trójkąt) i jechać autem dalej (no i musisz mieć ten trójkąt)
      Zamieszczone przez Nabuch
      10 Hamulce chociaż do 750 kg nie są wymagane
      Jeśli już jakiś może być to najazdowy ten a i owszem się przydaje nawet w przyczepach <750kg
      Zamieszczone przez Nabuch
      4 Kółko manewrowe/podporowe czy warto dokupić czy lepiej zwykły stojak
      750kg to nie jest wielki ciężar sam dasz radę przesunąć przyczepę więc kółko się przydaje (na czas jazdy skręcasz i podnosisz max do góry - tylko tak aby się obracać mogło) i da rade spokojnie jechać. Ale jak odchodzisz od przyczepy (np idziesz do domu a przyczepa zostaje na dworze ) to stojak czy kółko zabieraj z sobą bo lubi dostawać skrzydeł)
      O ortografie dba FF.
      Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
      http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
      Skoda Octavia & Audi A6

      Komentarz

      • aro_40
        RS
        • 2007
        • 1529
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        #4
        przede wszystkim, to sprawdź czy przyczepka ma jakąś homologację, czy inne dopuszczenie do ruchu
        nie odpowiem na znakomita większość pytań, ale wiem jedno: wybrałbym ocynkowaną, jesli ma posłuzyc mi dłużej niż jeden sezon... ale rózne są gusta
        If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
        _______________________________________
        a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          przejedz sie do jakiejs castoramy i poogladaj co tam maja.
          za 2500 powinienes cos znalezc i nie martwic sie wtedy o dokumenty (jest homologacja producenta), oswietlenie iitp.

          ocynk bedzie na perwno duzo trwalszy i bardziej estetyczny, ale malowana tez daje rade.
          swoja przyczepe zrobilem chyba 10 lat temu z profili kwadratowych 20x20x2 (obliczalem ja na jakies 700kg, dostala homologacje na 400 kg a wozila juz 1500kg)

          potwierdzam ze lepiej kupic resorowana - mniej rzuca ladunkiem. jakby co mozesz dospawac mocowanie amortyzatorow.

          zaczep mozna zawsze wymienic, nie kosztuje duzo.

          hamulec najazdowy przyda sie gdy zamierzasz ciagnac duze ciezary. tak samo kolko - nawet z 200kg ciezarem swoja przyczepe przesuwam bez zbytniego napinania sie.

          obrysowki nei sa wymagane, wystarcza 2 swiatla z tylu, tylne przeciwmgielne. reszte zalatwiasz odblaskami.

          powodzenia.
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8033
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Nabuch, z własnego doświadczenia z przyczepkami mogę Ci doradzić:

            Zamieszczone przez Nabuch
            2 . Jakie materiały
            a) burty alu czy fala ocynk
            c) profile ocynk czy mogą być malowane
            Jeżeli używasz okazjonalnie i będzie stała w garażu zamiast pod chmurką to jeżeli znajdziesz lakierowaną to nie jest powód aby z niej rezygnować.

            Zamieszczone przez Nabuch
            b) podłoga antypoślizgowa czy warto
            jeżeli coś włożysz na przyczepkę to i tak musisz to przymocować. Podłoga sama nie utrzyma. Osobiście bym nie dopłacał, no chyba że to niewiele kosztuje.

            Zamieszczone przez Nabuch
            3 Jakie zawieszenie resory piórowe amortyzatory itp
            W marketach nie kupisz na resorach i amortyzatorach przyczepki. Osobiście mam przyczepkę z amortyzatorami i resorami. Prowadzi się super w porównaniu do zwykłej na "gumach".

            Zamieszczone przez Nabuch
            4 Kółko manewrowe/podporowe czy warto dokupić czy lepiej zwykły stojak
            Kupiłem koło i nie założyłem do swojej przyczepki.Leży w garażu. Gadżet który swoje waży i kosztuje. Nie zmienia to faktu że przyczepka z kółkiem wygląda profesjonalnie.

            Zamieszczone przez Nabuch
            5 Jaki zaczep 750 kg czy 1400 kg bo podobno ten 750 jest badziewny
            Na 1400kg też jest badziewny. Wystarczy na 750kg zaczep. Powyżej DMC musisz mieć hamulec najazdowy.

            Zamieszczone przez Nabuch
            6 Oświetlenie czy muszą być obrysówki
            Jeżeli całkowita szerokość przyczepki przekracza 1500mm.

            7 Plandeka i stelaż na co zwrócić uwagę
            Nie mam i nie wiem na co zwrócić uwagę. Warto tą rzecz mieć.

            Zamieszczone przez Nabuch
            8 Kolo zapasowe czy jest wymagane
            Nie jest wymagane, ale warto mieć ze sobą.

            Zamieszczone przez Nabuch
            9 Jakie dokumenty muszę zdobyć żeby to zarejestrować
            Zależy jak będzie rejestrowana. Jeżeli będzie rejestrowana jako SAM to wtedy mając przyczepkę idziesz do wydziału komunikacji i dostajesz skierowanie na stację diagnostyczną okręgową w celu przeprowadzenia badania technicznego i nadania numeru nadwozia (na przyczepce zostają nabite numery nadwozia i zostaje zamontowana tabliczka znamionowa). Warunkiem przejścia badania jest zamontowanie w przyczepce zaczepu, świateł z homologacją. Dodatkowo koła i opony muszą mieć nośność taką jak DMC przyczepy. I tutaj ważna rzecz, tylko przyczepka lekka (750kg DMC) przechodzi przegląd raz na czas nieokreślony.

            Zamieszczone przez Nabuch
            10 Hamulce chociaż do 750 kg nie są wymagane
            sobie sam odpowiedziałeś.

            11 Gdyby ktoś znał jakiegoś dobrego producenta przyczepek w rozsądnych pieniądzach dobrej jakości a nie koniecznie znanego(moze byc info na prv) z okolic pomiędzy Radomiem-Lublinem-Kielcami
            Na giełdzie w Kielcach (Miedzianej Górze) są przyczepki lekkie do sprzedania w dobrych cenach. Kup gazetę z ogłoszeniami Anonse http://www.anonse.com/nasze_gazety/h...kcji/page/1/.W niej ogłaszają się osoby które robią je na handel w przystępnych cenach.


            Ogólnie przyczepki są bardzo drogie. Swoją jak robiłem z 5 lat temu to kosztowała mnie 800zł wraz z rejestracją (rejestracja to około 300zł).Wtedy taka z ogłoszeń z gazety Anonse kosztowała około 1400zł + koszty rejestracji i przeglądu.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Thundi
              Nabuch napisał/a:
              3 Jakie zawieszenie resory piórowe amortyzatory itp

              Bezapelacyjnie resor nawet nie wiem czy z amortyzatorem znajdziesz taką przyczepę bo bardziej awaryjne (znaczy amortyzator trzeba wymieniać resor praktycznie na całe życie) ciężkie no i zajmujące sporo miejsca, resor ma mniejsze resorowanie ale przecież w takiej przyczepie aż takich elementów nie wozisz (no chyba że zamierzasz wozić tafle szkła ale to i tak lepiej na aucie bo przyczepa ma tylko 2koła więc i tak bardzo nią telepie)
              pomieszanie z poplątaniem, chyba że gumki zaczęto nazywać amortyzatorami. przyczepa powinna mieć i resor i amortyzator. Resor jest sprężyną - tyle że płaską, a amortyzator - tłumi jej wahania. Bez sprężyn czy płaskiej czy śrubowej będzie Ci odbijać na każdej nierówności, tylko z resorem (zwłaszcza na pusto) będzie miała tendencję do skakania jak piłka, resor + amortyzator - na pusto trochę wytłumi skakanie, a z ładunkiem będzie zachowywać się mniej więcej jak samochód - i o to chyba chodzi.
              7. Plandeka - łatwość montażu/demontażu oraz trwałość/grubość plandeki i konstrukcji

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8033
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                rezon, tylko tak naprawdę to przyczepy lekkie robione są na wahaczu skrętnym i one nie posiadają amortyzatorów.
                Resory z amortyzatorami są tylko w przyczepkach typu SAM.
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • kazik4x4
                  RS
                  • 2008
                  • 2728

                  #9
                  Jak chcesz kogoś między Radomiem a Lublinem to to jest zakład ok.10km od Radomia.

                  Mam od niego dwie lawety, jedna na 1 i na dwa auta i jestem bardzo zadowolony.


                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez AdamB
                    rezon, tylko tak naprawdę to przyczepy lekkie robione są na wahaczu skrętnym i one nie posiadają amortyzatorów.
                    to wiem, tylko poczytaj wpis, który cytowałem. Była mowa wyraźnie o resorach jako alternatywie dla amortyzatorów :shock:, bo amortyzatory są bardziej awaryjne. A resor+amortyzator to przecież komplet a nie alternatywa -niezależnie w jakiej przyczepie. FAktycznie miałem kiedyś SAM-a z amortyzatorami, i żadna z wypożyczalni się do niej nie umywa, głównie z uwagi na zachowanie na drodze z ładunkiem.

                    Komentarz

                    • AdamB
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 8033
                      • Octavia IV (NX3)
                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez rezon
                      Była mowa wyraźnie o resorach jako alternatywie dla amortyzatorów :shock:
                      Przejrzałem wypowiedzi. Przyjąłem, że Thundi pisze o wersji z resorami z amortyzatorami i resorami bez amortyzatorów. No chyba że ma na myśli alternatywę dla resora amortyzator z sprężyną. Napisał trochę ogólnikowo.
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #12
                        Ale przyczep na resorze jest coraz mniej.

                        Obecnie sa to zestawy, gdzie os jest juz sama w sobie "resorem" + do tego mozna zalozyc amortyzatory, lecz te nie sa wymagane.



                        Jak widac to gola os niehamowana lekka do 750DMC.


                        Mozna przyjac ze przyczepa do ciezkich rzeczy czyli z osia DMC1300kg z hamulcem + zaczep pod hamulec to koszt 2x taki jak zwykla lekka, pomimo ze od biedy obie mozna zarejestrowac jako lekkie. Prawda jest taka, ze OI z przyczepa gdzie bedzie wiecej jak te 500-600kg to jezdzi sie juz slabo(w koncu to nie sa mocne silniki do tego zawieszenie z tylu przy jednej osi w przyczepie tez dostaje po dupie itd, hamulce tez takie sobie przy przyczepie niehamowanej).


                        Wszystko zalezy co chcesz wozic i jak czesto no i jaka kwota, bo dobra samorobka z zarejestrowaniem to koszt minimum 2tys, a gotowiec z hamulcem lepsza osia 4-5tys.



                        Pol przyczepy juz mamy, taka dosc pancerna bedzie :diabelski_usmiech
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Thundi
                          L&K
                          • 2005
                          • 1157

                          #13
                          Zamieszczone przez rezon
                          pomieszanie z poplątaniem, chyba że gumki zaczęto nazywać amortyzatorami. przyczepa powinna mieć i resor i amortyzator. Resor jest sprężyną - tyle że płaską, a amortyzator - tłumi jej wahania. Bez sprężyn czy płaskiej czy śrubowej będzie Ci odbijać na każdej nierówności, tylko z resorem (zwłaszcza na pusto) będzie miała tendencję do skakania jak piłka, resor + amortyzator - na pusto trochę wytłumi skakanie, a z ładunkiem będzie zachowywać się mniej więcej jak samochód - i o to chyba chodzi.
                          Może faktycznie ta moja wypowiedz była niezbyt składna

                          Generalnie w rzyczepach znajdziemy takie rodzaje zawieszeń (choć wymieniam te co są w kempingowych)
                          1. Resor z amortyzatorem
                          2. Sam Resor
                          3. Sam Amortyzator
                          4. Sztywne
                          Ułożyłem od najlepszego do najgorszego

                          Maicroft: no fakt jest jeszcze to
                          Takie rozwiązanie (nigdy nie znałem nazwy więc mi wyleciało) jest porównywalne z Resorem z Amortyzatorem
                          O ortografie dba FF.
                          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                          Skoda Octavia & Audi A6

                          Komentarz

                          • RABIN
                            Rider
                            • 2009
                            • 450
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Ja posiadam przyczepe z "wiola" na belce skrętnej i złego słowa nie powiem.
                            Przyczepki z marketu są dobre do .... (jedną taka posiadałem)
                            Do 2500zł można wyrwać używkę w dobrym stanie (tam nie ma się co spitolić)
                            Unikaj przyczep noname części często nie osiągalne i trzeba kombinować.
                            Warto dopłacić do przyczepy z hamulcem najazdowym poprawia to komfort jazdy, a bajką już jest dwuosiowa cały ciężar opiera się na kołach a nie na haku jak to często bywa przy złym załadunku jednosiowej przyczepki.
                            Dobre marki to wiola, niewiadów, Holenderskie Saris bardzo wytrzymałe i tyle.
                            Pozdrawiam Rabin

                            Komentarz

                            • krzysiek80
                              Ambiente
                              • 2010
                              • 182

                              #15
                              jak by ktos mial jakas mala taka do 500kg to bym kupil. czekam na odpowiedz na pw.

                              Komentarz

                              • ArturTDI
                                Rider
                                • 2008
                                • 469

                                #16
                                SYLAND
                                08-322 Ceranów, Ceranów 9
                                tel.(025)787 07 16, (025) 787 90 58,
                                fax.(025) 787 08 98
                                tel. kom. 0602 383 814, 0600 870 502
                                e-mail: [email protected]
                                Domena scd.pl jest wystawiona na sprzedaż w serwisie premium.pl. Domena oczekuje na oferty zainteresowanych, zachęcamy do zakupów.


                                Polecam tą firmę. Posiadam od nich dwie przyczepki i jestem bardzo zadowolony.
                                Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                DIAGNOSTYKA I ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA

                                USŁUGI TRANSPORTOWE

                                TEL: 531-33-55-77

                                Komentarz

                                Pracuję...