TDI = Wolne nagrzewanie -Jest to norma ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koleszek
    Drive
    • 2006
    • 99

    TDI = Wolne nagrzewanie -Jest to norma ?

    65 tys i nic nie wymieniane , tak jak ktoś napisał zalezy jak ktoś jeździ , czy dojeżdza na światłach na luzie czy na biegu to taki mały przykład
  • Czader
    Ambiente
    • 2005
    • 145

    #2
    TDI = Wolne nagrzewanie -Jest to norma ?

    Witam,

    Mam do Was takie pytanko: Po ilu km przy temp zew. ok 0 st.C macie 90 st C plynu chlodzacego ? U mnie przy jezdzie poza miastem dochodzi do 90 dopiero po ok. 7 km Ogrzewanie mam ustawione od poczatku na max ale wentylator na 1. Zreszta jak dam na regulacje zimno od poczatku to jest 90 moze po 6 km wiec mala roznica ...

    Wczesniej mialem benzyne wiec nagrzewala sie duzo szybciej - slyszalem ze TDI slabo grzeja ( wysoka sprawnosc) ale czy u mnie jest w normie ? Bo jak nie to pewnie siada termostat....

    Dzieki
    Czader

    OCTA COMBI 2003 ALH

    Komentarz

    • arci9
      RS
      • 2004
      • 2007

      #3
      Wszystko jest oki - ten typ tak ma, zimą to trwa i trwa.

      Poszukaj na forum info - było kilkakrotnie wałkowane :wink:

      Komentarz

      • Purchawa
        Admin
        S_OCP Member
        • 2004
        • 8007

        #4
        Czader, wszystko w normie.

        Przy nagrzewaniu warto dodac jeszcze, ze osiagniecie temp 90C na wskazniku, wcale nie oznacza, ze temp silnika faktycznie juz jest 90C!

        Do tego pamietajmy, ze olej nagrzewa sie duzo dluzej, tak wiec mimo ze juz widzimy na wskazniku 90C, nie dawajmy od razu w palnik :!:
        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

        STOP ECO-TERRORISM!

        Komentarz

        • misiekwaw
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7715
          • Ford

          #5
          Zamieszczone przez Purchawa
          Czader, wszystko w normie.

          Przy nagrzewaniu warto dodac jeszcze, ze osiagniecie temp 90C na wskazniku, wcale nie oznacza, ze temp silnika faktycznie juz jest 90C!

          Do tego pamietajmy, ze olej nagrzewa sie duzo dluzej, tak wiec mimo ze juz widzimy na wskazniku 90C, nie dawajmy od razu w palnik :!:
          ostatnio sprawdzałem :? jak wskazówka osiagnie 90 to VAG pokazuje 75 stopni :evil: i wciąż mowimy o temperaturze płynu chłodzącego :?
          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
          http://www.disi-tune.pl
          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
          Był WRX
          Była Octa

          Komentarz

          • paulm
            Ambiente
            • 2005
            • 108

            #6
            Re: TDI = Wolne nagrzewanie -Jest to norma ?

            Zamieszczone przez Czader

            Ogrzewanie mam ustawione od poczatku na max

            Ja zawsze ustawiam na min - silnik znacznie szybciej złapie temperaturę.

            Zamieszczone przez MisiekWAW
            ostatnio sprawdzałem Confused jak wskazówka osiagnie 90 to VAG pokazuje 75 stopni i wciąż mowimy o temperaturze płynu chłodzącego
            To ile jest przy wskazaniu 70 stopni ? Ja często daje w palnik właśnie od tej wartości. :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • BioBogon
              Elegance
              • 2005
              • 921

              #7
              Zamieszczone przez Purchawa
              Przy nagrzewaniu warto dodac jeszcze, ze osiagniecie temp 90C na wskazniku, wcale nie oznacza, ze temp silnika faktycznie juz jest 90C!

              Do tego pamietajmy, ze olej nagrzewa sie duzo dluzej, tak wiec mimo ze juz widzimy na wskazniku 90C, nie dawajmy od razu w palnik :!:
              Przez VAGa można wyczytać temp. oleju?
              Czy są jakieś customowe czujniki temperatury oleju, żeby mieć fajną kontrolkę na kokpicie?
              Leon FR 2.0TDI 170KM

              Komentarz

              • Purchawa
                Admin
                S_OCP Member
                • 2004
                • 8007

                #8
                Zamieszczone przez MisiekWAW
                ostatnio sprawdzałem :? jak wskazówka osiagnie 90 to VAG pokazuje 75 stopni :evil: i wciąż mowimy o temperaturze płynu chłodzącego :?
                Dokladnie!
                Jak jest naprawde duzy mroz, potrafi rozgrzac sie do max 82C wedlug VAGa, mimo ze na wskazniku dawno bedzie 90C.

                [ Dodano: 05 Sty 2006 02:01 pm ]
                Zamieszczone przez BioBogon
                Przez VAGa można wyczytać temp. oleju?
                ZTCW to nie.

                Zamieszczone przez BioBogon
                Czy są jakieś customowe czujniki temperatury oleju, żeby mieć fajną kontrolkę na kokpicie?
                Oczywiscie, do wyboru do koloru. A swoja droga, taki wskaznik powinien byc seryjnie... :?
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez BioBogon
                  Przez VAGa można wyczytać temp. oleju?
                  ZTCW to nie :?
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • Jacek Nowak
                    Rider
                    • 2005
                    • 390

                    #10
                    Ja zawsze ustawiam na min - silnik znacznie szybciej złapie temperaturę.


                    ja robie dokladnie tak samo. Jak jade np za miastem to 90 st lapie dopiero po przejechaniu jakis 7,-8 km w zimie oczywiscie a tak to ustawiam na min i silniczek sie rozgrzewa juz po 4 (a wedlug mnie rowniez paliwko spada).
                    Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                    Komentarz

                    • Piotrus
                      Rider
                      • 2004
                      • 524

                      #11
                      A probowaliscie zaslaniac czesciowo chlodnice, czy przynosi to jakis efekt?

                      Z tym slabym nagrzewaniem to niestety placimy taka cene za niskie zuzycie paliwa :wink:
                      Piotruś
                      AGR(RIP) + ALH

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Piotrus, Próbowałem ale na darmo , tak samo jak są plastikowe osłony do Octavi blee , nie wiem po co od razu robić temperature na maxa , przeciez dluzej bedzie sie nagrzewał .
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Wlozylem cos tam, zeby zaslanialo pol chlodnicy. I wg mnie nic nie daje, bo termostat jest sprawny i nie pusci wody na duzy obieg puki sie nie zagrzeje.

                          Poprostu, w kazdym aucie musialoby byc webasto, albo te swiece dogrzewajace w ilosci 10 sztuk a nie 3 to cos by to dalo i wylaczane nie przy 40'C tylko 75'C
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • hubert
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 119

                            #14
                            tak tak na zimno spokojnie,będzie mniej wydatków,u mnie tesz pokazuje 90 stopni po ok 6-8km.fajne forum-jestem nowy k
                            X1 20d s-drive m-pakiet i Ducato 100 Multijet...Skode miło wspominam

                            Komentarz

                            • ikrzysiek
                              Classic
                              • 2006
                              • 19

                              #15
                              też przestałem zbyt szybko włączać ogrzewanie jak przyuważyłem, że w korku na biegu jałowym i przy nierozgrzanym silniku, włączone ogrzewanie powoduje stopniowy spadek temp. na wskaźniku (im większy mróz na zewnątrz tym szybciej spada temperatura)
                              jeśli już musze (szyby parują :? ) to włączam ogrzewanie na min.
                              OctaIIAmbiente - ile fabryka dała

                              Komentarz

                              • Kmab
                                Rider
                                • 2005
                                • 269

                                #16
                                Zamieszczone przez ikrzysiek
                                też przestałem zbyt szybko włączać ogrzewanie jak przyuważyłem, że w korku na biegu jałowym i przy nierozgrzanym silniku, włączone ogrzewanie powoduje stopniowy spadek temp. na wskaźniku (im większy mróz na zewnątrz tym szybciej spada temperatura)
                                jeśli już musze (szyby parują :? ) to włączam ogrzewanie na min.
                                Też kiedyś już o tym pisałem.
                                Wkurzające trochę :x. Kilka razy jechałem (właściwie to głównie stałem ) w korku do pracy i silnik mi się nie zdążył rozgrzać nawet. A do roboty mam 12 kilosów.
                                No i potem są takie rezultaty jak spalanie 9 litrów/100 :cry:
                                Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                                Komentarz

                                • mlody
                                  Ambiente
                                  • 2005
                                  • 117

                                  #17
                                  normalka ale cóż trzeba to przeboleć, albo sobie webasto założyć z 1000zł k

                                  Komentarz

                                  • chester121
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1053

                                    #18
                                    albo jest jeszzcze inna opcja procz webasto

                                    nasze tdi maja 3 dodatkowe swiece ktore rozgrzewaja sie i pomagaja podniesc temperature plynu chodzacego

                                    a gdyby te swiece wymienic na mocniejsze?????

                                    lub zamontowac sobie jakis wlacznik(ktos z forumowiczow ma taki zamontowany)
                                    bo te swiece nie wlaczaja sie tuz po odpaleniu auta tylko po jakims czasie
                                    i na postoju chyba tez sie nie zaalaczaja tylko podczas jazdy :|
                                    a tak mozna by odpalic auto zalaczyc swiece i spokojnie odskrobac autko ze sniegu
                                    tak propo to jedna taka swieca moze zagotowac wode w kubku w ciagu kilku(nastu)
                                    sec wiec powera ma 8)

                                    Komentarz

                                    • BioBogon
                                      Elegance
                                      • 2005
                                      • 921

                                      #19
                                      Zamieszczone przez chester121
                                      albo jest jeszzcze inna opcja procz webasto

                                      nasze tdi maja 3 dodatkowe swiece ktore rozgrzewaja sie i pomagaja podniesc temperature plynu chodzacego

                                      a gdyby te swiece wymienic na mocniejsze?????

                                      lub zamontowac sobie jakis wlacznik(ktos z forumowiczow ma taki zamontowany)
                                      bo te swiece nie wlaczaja sie tuz po odpaleniu auta tylko po jakims czasie
                                      i na postoju chyba tez sie nie zaalaczaja tylko podczas jazdy :|
                                      a tak mozna by odpalic auto zalaczyc swiece i spokojnie odskrobac autko ze sniegu
                                      tak propo to jedna taka swieca moze zagotowac wode w kubku w ciagu kilku(nastu)
                                      sec wiec powera ma 8)
                                      Kiedyś w dieslach montowali w misce olejowej grzałki podłączane do prądu. Wystarczy wtedy zapodać do gniazdka wtyczkę na 2 minuty i silnik jest już ciepły :lol:

                                      [ Dodano: Pią 06 Sty, 06 08:28 ]
                                      Zamieszczone przez Purchawa
                                      Zamieszczone przez BioBogon
                                      Czy są jakieś customowe czujniki temperatury oleju, żeby mieć fajną kontrolkę na kokpicie?
                                      Oczywiscie, do wyboru do koloru. A swoja droga, taki wskaznik powinien byc seryjnie... :?
                                      Jest jakieś miejsce w TDIku gdzie można wepchnąć sondę od takiego czujnika? Oczywiście poza bagnetem do sprawdzania poziomu oleju :wink:
                                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                                      Komentarz

                                      • Purchawa
                                        Admin
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 8007

                                        #20
                                        Zamieszczone przez BioBogon
                                        Jest jakieś miejsce w TDIku gdzie można wepchnąć sondę od takiego czujnika? Oczywiście poza bagnetem do sprawdzania poziomu oleju :wink:
                                        Najlatwiej to kupic taki wkrecany w korek spustowy w misce olejowej, ale nie polecam tego rozwiazania, bo wczesniej czy pozniej bedzie cieklo.
                                        W VW ktore maja czujnik w serri, montowany on jest w podstawie filtra oleju.
                                        I najlepiej w to sie w wiercic, lub jak ma sie szczescie i trafi sie podstawa od razu z zaslepka to zamontowac w jej miejsce. Tak ma Masters w Lupku zrobione i tak ja bede montowal.
                                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                        STOP ECO-TERRORISM!

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Zamieszczone przez BioBogon
                                          Kiedyś w dieslach montowali w misce olejowej grzałki podłączane do prądu. Wystarczy wtedy zapodać do gniazdka wtyczkę na 2 minuty i silnik jest już ciepły :lol:
                                          Nie bedziemy robic z Octavki Kamaza czy innego Jelcza :twisted: No i nie kazdy ma jakies gniazdko w odleglosci 10m. Chociaz znam takich co z 10 pietra rano rzucali przewod, zeby wlasnie podgrzac swojego mietka, bo inaczej nie zapalil :diabelski_usmiech
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • kristo
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 266

                                            #22
                                            Re: TDI = Wolne nagrzewanie -Jest to norma ?

                                            Zamieszczone przez Czader
                                            Witam,

                                            Mam do Was takie pytanko: Po ilu km przy temp zew. ok 0 st.C macie 90 st C plynu chlodzacego ? U mnie przy jezdzie poza miastem dochodzi do 90 dopiero po ok. 7 km Ogrzewanie mam ustawione od poczatku na max ale wentylator na 1. Zreszta jak dam na regulacje zimno od poczatku to jest 90 moze po 6 km wiec mala roznica ...


                                            Dzieki
                                            ja mam podobnie z tym że włączam ogrzewanie dopiero jak wskazówka stanie koło 80 stopni a i na grilu mam HEKO - trochę zmniejsza przepływ powietrza koło bloku silnika a tym samym robię sobie nadzieję że silnik będzie chociaż minimalnie cieplejszy :cry:
                                            Pink Floyd fan.

                                            Komentarz

                                            • chester121
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1053

                                              #23
                                              Kiedyś w dieslach montowali w misce olejowej grzałki podłączane do prądu. Wystarczy wtedy zapodać do gniazdka wtyczkę na 2 minuty i silnik jest już ciepły
                                              takie rozwiazaanie jest nadal stosowane w Canadzie
                                              tam na kazdym parkingu sa gniazdka aby podlaczyc auto do niego
                                              i w prawie kazdym aucie montowane jest wlasnie takie zewnetrzne grzanie
                                              ogolnie super sprawa bo niedojsc ze grzeje to akumulator tez sie doladowuje k

                                              Komentarz

                                              • marcind
                                                Rider
                                                • 2005
                                                • 438

                                                #24
                                                i tak uwazam ze zaslanianie chlodnicy nic nie daje, natomiast nie wlaczanie ogrzewania odrazu jest dobre bo przyspiesza znacznie nagrzanie silnika.
                                                Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                                                mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                                                Komentarz

                                                • chester121
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1053

                                                  #25
                                                  czlowieku wez na wstrzymanie!!!!
                                                  po cholere odgrzewasz kotlety
                                                  nic nowego nie wniosles do topicu, wiec pohamuj sie z twoimi uwagami!!!!

                                                  regulaminu nie przeczytales????? :|

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...