Spis silników w Octavii 2 i Octavii 2 FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spaniel
    Drive
    • 2011
    • 66

    Spis silników w Octavii 2 i Octavii 2 FL

    Octavia 02 FL grudzień 2009

    Od samego początku zawiedziony troszke byłem brakiem wygłuszenia maski i podpórką wtykaną w otwór a nie teleskopy :roll:
    Na chwile obecną mam przebieg 8 tyś. km i odpukać nic nie skrzypi i nie trzeszczy.

    Natomiast są 2 rzeczy które spędzają mi sen z powiek
    W lampach przednich zbierają mi się owady (na razie kilka sztuk) oraz to co opisywane było wcześniej-rezonujący wydech...

    Pzdr.
    Spaniel
  • Coke
    Elegance
    • 2010
    • 771
    • Octavia II (1Z3)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

    #2
    Spis silników w Octavii 2 i Octavii 2 FL

    Tak sobie czytam to forum i widzę, że masa pytań dotyczy tego jak dany silnik przyspiesza, jak się zachowuje, jak z jego trwałością, spalaniem. Postanowiłem więc, że warto stworzyć spis silników występujących w Octavii II oraz Octavii II po FL.

    1.4 16V 80 KM - Podstawowy silnik który dobrze nadaje się dla osób bojących się dużych szybkości Z uwagi na małą pojemność oraz w miarę niskie spalanie dobrze spisze się w warunkach miejskich. Krótko zestopniowana skrzynia oraz maksymalny moment obrotowy już od niskich obrotów sprawia, że do 120 km/h dziarsko się wkręca i sprawia wrażenie podobnych osiągów jak 1,6. W razie potrzeby rozpędzi statecznego seniora na autostradzie do 180 km/h.

    1,6 8V 102 KM - Popularny silnik z uwagi na niską awaryjność oraz dobrą cenę zakupu. Dobrze ciągnie już od najniższych obrotów a przy tym jest zadziwiająco cichy wewnątrz. Dobry kompromis między osiągami a spalaniem, zużywa od około 0,5 do 1 litra więcej niż 1.4. Spokojnie nadaje się na trasę bo potrafi rozpędzić się do tych 200 km/h a i przy wyprzedzaniu nie ma tragedii. Mimo, że nie ma doładowania to bez większych oporów przyspiesza na 5tce już od 70 km/h. Najlepszy silnik z gamy do współpracy z LPG.

    1,2 16V TSI 105 KM - Nowy silnik zastosowany 1 raz w Golfie 6 generacji oraz Skodzie Yeti. Dzięki turbinie i dużemu momentowi obrotowemu 175 Nm dostępnemu w szerokim zakresie oraz 6 biegowej skrzyni jest bardzo elastyczny a przy tym cichy. Przyspieszeniem i prędkością maksymalną przewyższa silnik 1,6 a spala w cyklu miejskim o 3 litry mniej na każde 100 kilometrów a to ogromna oszczędność. Jest idealny dla osób które chcą mieć w miarę dynamiczne auto i pokonują dużo kilometrów a niekoniecznie chcą płacić kilkanaście tysięcy więcej za silnik diesla.

    1,6 16V FSI 115 KM - Silnik który w teście długodystansowym auto świata wypadł genialnie jeżeli chodzi o bezawaryjność, bezpośredni wtrysk paliwa sprzyja racjonalnemu spalaniu. Minusem jest jedynie konieczność tankowania droższej Pb98 aby uzyskać dynamiczną jazdę. Jest on bowiem nieznacznie szybszy niż 1,6 102 KM MPI.

    1,4 16V TSI 122 KM - Najpopularniejszy obecnie silnik w nowej Octavii. Udowodnił, że można dobrze przypieszać, być cichym a przy tym niewiele palić. Wszystkie testy porównawcze w gazetach motoryzacyjnych wygrywa z silnikami konkurencji. Przy umiejętnym operowaniu gazem potrafi średnio zużywać 7 litrów na 100, na trasie zaś spokojnie poniżej 6. Bez wahania można z rodziną udać się nim na długi wakacyjny wyjazd ponieważ od 0 do 100 ma poniżej 10 s a 200 Nm w szerokim zakresie nie jednego zadziwi. Rozrząd na łańcuchu.

    2,0 16V FSI 150 KM - Mocny silnik również z bezpośrednim wtryskiem paliwa i bez doładowania. Przyspieszenie potrafi dać radość z jazdy i paradoksalnie wcale nie pali niewiadomo jakich ilości paliwa. Niezbyt popularny z uwagi na wysoką cenę zakupu, na codzień dobre źródło napędu.

    1,8 16V TSI 160 KM - Doskonała, trwała jednostka dla osób które chcą jeździć i wyprzedzać bezstresowo. Żeliwny blok, rozrząd na łańcuchu oraz dodatkowe smarowanie i chłodzenie zapewnić mają długowieczność tej jednostki. 7,8 s do 100 i prędkośc maksymalna licznikowa sięgająca 240 km/h robi wrażenie a przy tym nie pochłania zbyt dużo paliwa. Ci którzy lubią wysokie kręcenie będą ustatysfakcjonowani ponieważ bez oporów przyspiesza od 1500 obr aż do końca, ponad 100 km/h na dwójce to nie problem. Nawet w Yetim ten silnik daje masę radości.

    2,0 TFSI 200 KM - Silnik montowany w RSie. Miewa problemy z trakcją na jedynce Potrafi przyspieszyć na dobrej nawierzchni ze startu tak że aż nas plecy zabolą I jak na 200 koni nie pali niewiadomo ile. Dobra baza do modyfikacji.


    Diesle


    1,6 TDI 105 KM CR - Nowy silnik po raz pierwszy wprowadzony oczywiście w VW. Cichy bardzo i do tego równiutko pracuje, spalanie bardzo małe. Do normalnej jazdy wystarczy jednak jeżeli lubimy dynamiczna jazdę to będziemy roczarowani bo nie jest zbyt szybki. Nie czuć też tego typowego walnięcia jakie mamy przy pompowtryskiwaczach, rozwija moc harmonijnie a przez to mało efektownie. Posiada DPFa więc co 15 000 km warto przejechać się kawałek na 4 biegu przy obrotach 2500 - 2800 żeby się oczyścił.

    1,9 TDI 105 KM - Głośniejszy ale również oszczędny, bardzo niezawodny silnik. W ruchu miejskim daje radę, tutaj już czuć moment kiedy 250 Nm wyrywa do przodu Do 160 idzie jak przecinak na 5tce. Maksimum jego możliwości to 198 - 200 km/h. Próba sprintu ze świateł pokazuje jednak, że nie to jest jego przeznaczeniem. Jeżeli ktoś zamierza pokonać tym autem 300 000 km i więcej to to jest silnik stworzony dla niego. Przeżyje wszystkie TDCI, HDI i inne badziewie.

    2,0 TDI 140 KM - Ten silnik daje już sporą frajdę z jazdy, 320 Nm potrafi wgnieść w fotel. Przy wyprzedzaniu na 2 czy 3 trzeba trzymać kierownicę dobrze na wilgotnej nawierzchni bo jest narowiste Pali niecały litr więcej niż 1,9 TDI, poziom hałasu podobny. 6 bieg przydaje się bardzo przy wyższych prędkościach.

    2,0 TDI 170 KM CR - Dostępny tylko w RSie, autostradowy przecinak, duży moment, cicha praca. 245 km/h jeżeli jest zdrowa sztuka nie stanowi problemu. Pali w zależności od nogi średnio 6,5 do 7 w mieście do 9 jeżeli korzystamy z osiągów. 16 zaworowa głowica i kręci się prawie jak benzyna.


    Jeżeli macie jeszcze jakieś informacje z praktyki to uzupełniajcie temat. Pzdr
    Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

    Komentarz

    • oculus
      Ambiente
      • 2008
      • 228

      #3
      Ciekawe zestawienie. Jesteś kierowcą testowym w skodzie, że tak znasz te wszystkie silniki?
      Skoda Octavia Scout 2.0TDI

      Komentarz

      • shok
        RS
        • 2009
        • 2070
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        A ja bym to podwiesił.Bo średnio raz w tygodniu powstaje temat jaki silnik wybrać

        Komentarz

        • adi747
          L&K
          • 2008
          • 1138

          #5
          zajefajnie to opisałeś duży plus dla Ciebie
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
          2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
          JEST
          megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
          octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
          octavia 2 2.0TDI BKD

          Komentarz

          • Dig Dug
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1306
            • Seat

            #6
            Nie chce być maruderem, ale taki opis jest bez sensu.

            1) Jest subiektywny i to mocno.
            2) Piszacy nie ma wystarczającego doświadczenia z uzytkowania aut z tymi silnikami.
            3) Jeszcze nie wiemy co powiedzieć na temat 1.2TSI, wiec ile tak naprawde spala to kto wie. Pisanie 3 litry mniej od 1,6 jest wprowadzanie czytającego w błąd.
            4) Podobnie jest z silnikiem 1.6TDI CR, może pokazać jakieś słabe punkty i wtedy tekst straci sens.
            5) Kupujacy samochód będą i tak za każdym razem zakładać wątek o silnikach i pytać sie co wybrac, juz konkretnie z prośba o opinie na temat dwoch silników i oczekiwać komentarzy głównie od ludzi posiadających taki silnik w opisie. :evil:
            Była O1 jest F2.

            Komentarz

            • maxpaynemm
              RS
              • 2008
              • 1764
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Dobrze było bo zrobić dział w którym było by kilka poddziałów (tyle co silników w skodach) tam każdy mógłby opisywać swoje doświadczenia i spostrzeżenia na temat danego przetestowanego osobiście w praktyce silnika
              Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • bardzozlymisio
                Ambiente
                • 2008
                • 208

                #8
                Ja bym tam nie krytykowal, tylko jak cos komus nie pasuje to powinien skorygowac ew. dopisac. Poza tym przeszukujac forum nie znalazlem zbyt wiele info o BMM.
                Zatem:

                2,0 TDI 140 KM (przebieg 30k km)
                Spalanie (dla zwyklego ON w wiekszosci BP):
                V podrozna 160km/h i wiecej: 8,5 - 8,7max
                V podrozna do 140km/h: 7,5
                V podrozna do 120km/h: 6,5
                V podrozna do 100km/h: 5,6 (tylko jeden taki test wytrzymalem).
                Miasto (dzien powszedni): do 8,5 pod warunkiem, ze przejezdzam wiecej niz 20-30km, Jesli tylko do sklepu po browar z zimnym silniku: dowolnie dużo (browara tez).

                Na wszelikch Ultimate i innych poprawionych paliwach pali wiecej nie dajac oszalamiajacych osiagow (ledwie zauwazalna poprawa). Natomiast slabe paliwo od razu czuje sie pod noga slabszym autem.

                Raz jedyny na Szwajcarskiej ropie i drodze, do tego pustej jadac 90km/h max zszedlem do 5,2. Nigdy wecej mi sie to nie udalo.

                Predkosc podrozna to znaczy ze jak sie da to jade z jakas max zalozona predkoscia. Tam gdzie musze zwalniam i z powrotem do max. zalozonej.

                Moj egzemplarz poki co oleju nie bierze. Nie ma koniecznosci dolewac miedzy przegladami, ktore pojawiaja sie u mnie co okolo 15k km.

                Odczuwalna dziura turbo, po ktorej nastepuje kop w plecy (320 Mn). Faktycznie moment rekompensuje nie za wielka moc silnika i odczucia sa naprawde fajne.

                W czasie 30k km nie bylo zadnych usterek. W czasie mrozow (-15 dzien - 20 noc) i staniu 3 dni pod chmurka zapalal z niewielkim trudem ale bez problemu. W innych warunkach 'na dotyk'.

                Nic nie moge powiedziec na temat wirusa, moze ktos inny dopowie - chetnie poczytam.

                W Scoucie z uwagi na 4x4 nie wystepuja zadne problemy z trakcja przy przyspieszaniu bez wzgledu na bieg (takie male off topic)

                Komentarz

                • sazad
                  RS
                  • 2008
                  • 1520
                  • Rapid Spaceback (NH1)

                  #9
                  Zamieszczone przez Coke
                  2,0 TDI 140 KM - Ten silnik daje już sporą frajdę z jazdy, 320 Nm potrafi wgnieść w fotel. Przy wyprzedzaniu na 2 czy 3 trzeba trzymać kierownicę dobrze na wilgotnej nawierzchni bo jest narowiste Pali niecały litr więcej niż 1,9 TDI, poziom hałasu podobny. 6 bieg przydaje się bardzo przy wyższych prędkościach.
                  powinno być raczej 340 Nm

                  Zamieszczone przez bardzozlymisio
                  Miasto (dzien powszedni): do 8,5 pod warunkiem, ze przejezdzam wiecej niz 20-30km, Jesli tylko do sklepu po browar z zimnym silniku: dowolnie dużo (browara tez).
                  - trochę dużo, mój BMM latem bierze w mieście 7,3-7,5 zimą mieści się poniżej 8 - pewnie, dlatego że ty masz 4x4

                  Aktualny przebieg 70 tys hamowany przy 67 tyś wyszło 153 km i 339 Nm - seria

                  DPF pracuje niezauważalnie - jeździ tak samo jakby go nie było, tylko że nie kopci
                  Sebastian

                  Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                  www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                  Komentarz

                  • t271828
                    Elegance
                    • 2008
                    • 928

                    #10
                    Re: Spis silników w Octavii 2 i Octavii 2 FL

                    Zamieszczone przez Coke

                    1,6 8V 102 KM - Popularny silnik z uwagi na niską awaryjność oraz dobrą cenę zakupu. Dobrze ciągnie już od najniższych obrotów a przy tym jest zadziwiająco cichy wewnątrz.
                    Jesli ten silnik jest cichy, to ja nie chce sluchac tych glosnych

                    Komentarz

                    • bardzozlymisio
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 208

                      #11
                      Zamieszczone przez sazad
                      bardzozlymisio napisał/a:
                      Miasto (dzien powszedni): do 8,5 pod warunkiem, ze przejezdzam wiecej niz 20-30km, Jesli tylko do sklepu po browar z zimnym silniku: dowolnie dużo (browara tez).
                      - trochę dużo, mój BMM latem bierze w mieście 7,3-7,5 zimą mieści się poniżej 8 - pewnie, dlatego że ty masz 4x4
                      albo dlatego, ze lubie jak mnie wciska w fotel :P

                      Komentarz

                      • sazad
                        RS
                        • 2008
                        • 1520
                        • Rapid Spaceback (NH1)

                        #12
                        Zamieszczone przez bardzozlymisio
                        albo dlatego, ze lubie jak mnie wciska w fotel
                        - się wie :twisted: swoją drogą to nieźle musisz deptać, że tak ci pali
                        Sebastian

                        Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                        www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                        Komentarz

                        • bardzozlymisio
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 208

                          #13
                          Zamieszczone przez sazad
                          - się wie swoją drogą to nieźle musisz deptać, że tak ci pali
                          kazdy ma swoje chwile slabosci :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • Coke
                            Elegance
                            • 2010
                            • 771
                            • Octavia II (1Z3)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM
                            • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                            #14
                            Re: Spis silników w Octavii 2 i Octavii 2 FL

                            Zamieszczone przez t271828
                            Zamieszczone przez Coke

                            1,6 8V 102 KM - Popularny silnik z uwagi na niską awaryjność oraz dobrą cenę zakupu. Dobrze ciągnie już od najniższych obrotów a przy tym jest zadziwiająco cichy wewnątrz.
                            Jesli ten silnik jest cichy, to ja nie chce sluchac tych glosnych
                            on jest cichy ale w octavii II, Ty masz jak widzę jedynke a to różnica

                            co do pozostałych postów, jestem za tym żeby ten temat podwiesić i uzupełniać info o silnikach z własnych doświadczeń. Wątek jednak dotyczy silników w octavii II i do Octavii I powinien powstać osobny.
                            Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                            Komentarz

                            • krzysiek1974
                              Rider
                              • 2009
                              • 323

                              #15
                              Re: Spis silników w Octavii 2 i Octavii 2 FL

                              Zamieszczone przez Coke
                              1.4 16V 80 KM - Podstawowy silnik który dobrze nadaje się dla osób bojących się dużych szybkości
                              przy 80km/h zamykam oczy i niczego się już nie boję :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • adym
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 179

                                #16
                                Nie wiem czy testowałeś wszystkie, wątpie ale calkiem fajny opis, nawet imho dość obiektywny i na pewno bardzo przydatny dla zielonych ale nie tylko.

                                Komentarz

                                • PiterNZ
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 389

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Dig Dug
                                  Nie chce być maruderem, ale taki opis jest bez sensu.
                                  Twoje zdanie jest subiektywne i to mocno Ja też sobie pomarudze ))))))))

                                  Zamieszczone przez Dig Dug
                                  2) Piszacy nie ma wystarczającego doświadczenia z uzytkowania aut z tymi silnikami.
                                  Jak zdecydowana większość piszących.

                                  Zamieszczone przez Dig Dug
                                  3) Jeszcze nie wiemy co powiedzieć na temat 1.2TSI, wiec ile tak naprawde spala to kto wie. Pisanie 3 litry mniej od 1,6 jest wprowadzanie czytającego w błąd.
                                  Wg danych katalogowych pali w jeździe miejskiej 3 litry mniej. A koncern VW nie wrzucił tam tych danych bez testów czyli pewnym miernikiem zużycia paliwa te dane mogą być.

                                  Zamieszczone przez Dig Dug
                                  4) Podobnie jest z silnikiem 1.6TDI CR, może pokazać jakieś słabe punkty i wtedy tekst straci sens.
                                  Dlaczego?
                                  Na początku z 2.0 TDI były problemy ale je usunięto. Kłopoty są po to, żeby je usuwać a tekst każdy widzi kiedy został napisany.
                                  Poza tym autor może go modyfikować.

                                  Zamieszczone przez Dig Dug
                                  5) Kupujacy samochód będą i tak za każdym razem zakładać wątek o silnikach i pytać sie co wybrac, juz konkretnie z prośba o opinie na temat dwoch silników i oczekiwać komentarzy głównie od ludzi posiadających taki silnik w opisie. :evil:
                                  Najpierw będą chcieli poczytać coś ogólnie, żeby sobie dobrać kilka silników i nie rozważać wszystkich.

                                  Osobiście gratuluję autorowi oby więcej takich pomysłów. Na początek poszukiwań są moim zdaniem w sam raz!

                                  Komentarz

                                  • aymoo
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 53

                                    #18
                                    Zajebiste zestawienie. Właśnie podejmowałem decyzję o wyborze silnika i taka lista zebrana do kupy w jednym miejscu była pomocna. Pozwala na szybkie porównanie najbardziej istotnych dla pospolitego użytkownika parametrów.

                                    Dzięki!
                                    Tworzę fajne strony internetowe - www.aymoo.pl Dla OCP rabat!
                                    Moja Octa: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=528676#528676

                                    Komentarz

                                    • paisak
                                      Drive
                                      • 2010
                                      • 96

                                      #19
                                      Re: Spis silników w Octavii 2 i Octavii 2 FL

                                      Zamieszczone przez t271828
                                      Zamieszczone przez Coke

                                      1,6 8V 102 KM - Popularny silnik z uwagi na niską awaryjność oraz dobrą cenę zakupu. Dobrze ciągnie już od najniższych obrotów a przy tym jest zadziwiająco cichy wewnątrz.
                                      Jesli ten silnik jest cichy, to ja nie chce sluchac tych glosnych
                                      Mialem ten silnik w altei ( w koncu ta sama plyta podlogowa) i palil chlernie duzo, auto ruszalo z trudem, ale trzeba mu oddac, ze na postoju nie bylo go wcale slychyac Glosno robilo sie na autostradzie przy wyzszych predkosciach ( przede wszystkim za sprawa braku 6-go biegu).
                                      W octavii I sprawowal sie niczego sobie i byl w miare cichy.

                                      Komentarz

                                      • Tomasz_WS
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 170

                                        #20
                                        1.9 TDI 105KM BXE - przebieg 106000km, Bardzo ciekawy silnik mam Octavię od 2 lat, ciągnie od 1600-1800 obrotów do ok 3500, bardzo mocny w trasie - jezdzą z cb wielu kierowców pyta mnie co mam pod maską i nie wierzą że to "tylko" 105km. Jak chce może byc bardzo oszczedny - najniższe mozliwe zuzycie w trybie "dziad" czyli 60-90km/h na dystansie ok 70km wyszło na kompie 3.6L na 100km. najwyższe zanotowane na A2 przy średnie predkosci 135km/h 8L. Potrafi zakopcic ale nie mam Dpf'a wiec to nie dziwne szczególnie przy przyspieszaniu. Nie jest cichy choc ostatnio jezdziłem Insignią 2.0 cdti i wcale nie była cichsza :shock: .
                                        Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy tym autem przez moja żonę - uwaza ona Octe za toporną - ciężko chodzące sprzęgło i podobno "dziwna" skrzynia ale mi to pasuje :szeroki_usmiech

                                        Bedzie mi bardzo ciężko rozstac sie z tym silnikiem :?
                                        Ogólnie bardzo polecam.
                                        Focus II FL 1.6tdci

                                        Komentarz

                                        • PiterNZ
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 389

                                          #21
                                          1.9 TDI 105KM BXE to tylko nominał. Dziś sprawdziłem swój na hamowni miał 118 KM )

                                          Komentarz

                                          • Jiro
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 66

                                            #22
                                            Male sprostowanie 1,2 TSI 105 KM ma 8Zaworow a nie jak kolega napisal 16

                                            Komentarz

                                            • beaviso
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 767
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Tomasz_WS
                                              1.9 TDI 105KM BXE - przebieg 106000km, Bardzo ciekawy silnik mam Octavię od 2 lat, ciągnie od 1600-1800 obrotów do ok 3500, bardzo mocny w trasie - jezdzą z cb wielu kierowców pyta mnie co mam pod maską i nie wierzą że to "tylko" 105km.
                                              Niestety, nie mam tak entuzjastycznych odczuć. Myślałem, że jest niezły, ale po pojeżdżeniu Vectrą 1.9 CDTI 16v 150 KM wiem, że BXE to dość stateczne źródło napędu, a do określenia "mocny" jest mu dość daleko. Wyprzedzać się tym da, ale jeśli w wyprzedzanym obudzi się chora ambicja i zechce ci utrudnić manewr, to rezerw nie ma. Ciągnie od 1600-1800 rpm? :roll: Nigdy w życiu, mój BXE przy tych obrotach stęka z wysiłku, a zaczyna się gdzieś od 2500, wyprzedzam w przedziale min. 2500 - typowo od 3000 - do 4000-4200 rpm, wtedy jakoś daje radę. Widocznie silnik dostosował się do swego pana, który lubi redukować biegi i jazdę z obrotami Niestety, rozpędzanie powyżej 120 km/h zdecydowanie nie jest mocną stroną tego silnika. Jakby się nie starać, to 105 KM to za mało, a nie czarujmy się niutonometrami. Do tego jest zauważalnie głośniejszy od tej Vectry, w każdych warunkach. Ale zarazem jakby nie jeździć, to srednio spala przynajmniej litr do półtora litra ON mniej od vectrowego diesla 1.9 - z tym że auta mają zdecydowanie różne rozmiary opon, z korzyścią dla ekonomiki Octavii.

                                              Ja także zostawiam na trasie wielu w pobitym polu, potrafię zaskoczyć swoją O2 BXE, co wynika z dobrego poznania jej charakterystyki i od techniki jazdy, ale wiem, że bardzo często wyciskam z niej naprawdę ostatnie soki i wystarczy, że ktoś się zezłości i pokaże mi, gdzie moje miejsce :P Nie oszukujmy się - seryjne BXE to silnik podstawowy, zapewniający osiągi na poziomie zaledwie dostatecznym.

                                              A moja żona odwrotnie do Twojej - na co dzień jeździ właśnie Vectrą C - ale dla niej Octavia II jest samochodem, w którym wszystko chodzi bardzo cacy Lekko, przyjemnie, precyzyjnie, po prostu jak należy. I za to ją kocham. Żonę. Octavię też. 8)

                                              M.
                                              666 4U

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez beaviso
                                                Nie oszukujmy się - seryjne BXE to silnik podstawowy, zapewniający osiągi na poziomie zaledwie dostatecznym.
                                                to już kwestia punktu odniesienia, dla mnie te osiągi nie byłyby zadowalające.
                                                porównanie z silnikiem 1,5xmocniejszym zupełnie nie na miejscu, w ogóle o czym tu mówimy
                                                silnik ewidentnie do modyfikacji albo spokojnej jazdy, ale chyba nikt nie spodziewa się wiele więcej po stukonnym motorze w kompakcie
                                                zrób podstawowy program i będziesz zadowolony, żona również
                                                wtedy i będzie ciągnął od początku do końca i będzie mocny w trasie i jeszcze będzie mało palił
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • beaviso
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 767
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  No widzisz, wszystko zależy od punktu siedzenia. Dla mnie dostateczny, dla Ciebie niedostateczny, a dla kolegi bardzo mocny...

                                                  Program będzie, to z całą pewnością. Moja firma przed laty użytkowała O1 1.9 TDI, wtedy niektórzy pracownicy dostawali ekstra KM i Nm w prezencie od szefa. Niestety, podobno zasady gwarancji na O2 to już uniemożliwiały, więc wszyscy musieli zadowolić się serią i na początku było trochę narzekań na słabą dynamikę. Dla mnie, po 60-konnym Golfiku TD, to auto latało, ale z czasem przekonałem się, że program z pewnością któregoś dnia je ożywi. Z tego co czytam na Forum, widzę że chyba większość coś dłubnęła w swoich 1.9 TDI i generalnie jest to lepsze wyjście niż zakup niepewnego 2.0 TDI.

                                                  M.
                                                  666 4U

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...