Witam,
Jestem użytkownikiem Skody Octavia RS 2.0 TDI 170 z 2009roku ( 22K km ). Samochod na gwarancji, kupiony w Irlandii i tu również użytkowany. Samochodem jeździ się świetnie, super moc, trzyma się drogi jak przyklejony, ale ma pewną 'usterkę' ... odgłos tarcia, który jest słyszalny tylko po rozgrzaniu silnika ( non stop ) i tylko w środku pojazdu - wentylacja wyłączona, po wyjściu z samochodu i otworzeniu maski, nic nie słychac :S ( plik dźwiękowy dołączony do postu ).
Ten dziwny dźwięk słyszalny jest na biegu jałowym jak i pierwszym oraz drugim biegu - na kolejnych biegach jest już nieslyszalny ( najprawdopodobniej dlatego, że przy pewnej prędkości słychać już tylko szum opon i dźwięk pracującego silnika ).
Wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, tarcie cały czas występuje dodatkowo dźwięk tarcia przyspiesza wraz z dodaniem gazu. Według moich obliczeń, częstotliwość występowania na biegu jałowym ( obroty okolo 750/min ) to 12,5 razy na 10s z czego wynika, iż jest to okolo ~10 razy wolniej niż obroty silnika.
Podkreślam, że silnik pracuje równo, nie traci mocy, wszystko wydaję sie być w jak najlepszym porządku poza jednym małym szczegółem, samochód zaczął szrapać przy ruszaniu z 1szego biegu (tylko jak silnik jest zimny - z rana najczęściej ) po rozgrzaniu silnika, objaw znika i wszystko jest super... poza odgłosem tarcia. Z tego co znalazłem w sieci to ślizganie się sprzegła na 1dynce przy zimnym silniku jest objawem albo niesprawnego docisku sprzęgła albo problemu z kołem zamachowym, ale czy to byłoby źródłem słyszalnego tarcia?
Warto wspomnieć, że samochód ma przejechane zaledwie 22000km, jestem drugim właścicielem, wcześniej użytkowany przez kogoś w skodzie, prawdpodobnie 'sales person'.
Wielu z Was pewnie zapyta, samochód na gwarancji więc powinien znaleźć się w serwisie i tam zostać naprawiony. Byłem w serwisie, ale powiedziano mi, że nie mogą znaleźć usterki, nie wiedzą co może powodować to tarcie ( szarpanie na jedynce wtedy nie wystepowalo ). Podobno sprawdzali pompę i inne ruchome elementy jakimś specjalnym urządzeniem nasluchowym, ale nie znalezli problemu w niczym do czego mieli dostep po otwarciu maski - ASO w Irlandii to katastrofa także się nie dziwię, że nie wiedzą co i jak ) dlatego może ktoś z Szanowych forumowiczów spotkał sie z problemem i wie jak go naprawić...
Za 3 tygodnie wybieram sie na wakacje samochodem ( kierunek Hiszpania ) i boję się, że coś rozleci się po drodze, a droga długaaaa...
Proszę o pomoc i jeszcze raz krótko podsumuję to co już napisałem:
* odgłos tarcia słyszalny tylko w środku i tylko na rozgrzanym silniku, nieslyszalny na zimnym silniku
* tarcie występuje z częstotliwością 10 razy wolniej niż obroty silnika, na praktycznie każdym biegu , wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, częstotliwość odgłosu przyspiesza wraz z dodaniem gazu ( patrz plik )
* niedawno samochód zaczął szarpać na zimnym silniku, jakby sprzęgło się ślizgało
* ASO w Irlandii bezradne, dwie wizyty już zaliczone - każda w innym ASO ...
* nie wiem czy warto wspomnieć, ale coś czasami klika po otworzeniu maski w okolicach skrzyni (tylko czasami, jakby jakiś kabel był luźny i o coś stukał )
* plik z odgłosem odgłos tarcia mp3 octavia RS 2.0 tdi
Z góry dziękuję za pomoc!!!
Jestem użytkownikiem Skody Octavia RS 2.0 TDI 170 z 2009roku ( 22K km ). Samochod na gwarancji, kupiony w Irlandii i tu również użytkowany. Samochodem jeździ się świetnie, super moc, trzyma się drogi jak przyklejony, ale ma pewną 'usterkę' ... odgłos tarcia, który jest słyszalny tylko po rozgrzaniu silnika ( non stop ) i tylko w środku pojazdu - wentylacja wyłączona, po wyjściu z samochodu i otworzeniu maski, nic nie słychac :S ( plik dźwiękowy dołączony do postu ).
Ten dziwny dźwięk słyszalny jest na biegu jałowym jak i pierwszym oraz drugim biegu - na kolejnych biegach jest już nieslyszalny ( najprawdopodobniej dlatego, że przy pewnej prędkości słychać już tylko szum opon i dźwięk pracującego silnika ).
Wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, tarcie cały czas występuje dodatkowo dźwięk tarcia przyspiesza wraz z dodaniem gazu. Według moich obliczeń, częstotliwość występowania na biegu jałowym ( obroty okolo 750/min ) to 12,5 razy na 10s z czego wynika, iż jest to okolo ~10 razy wolniej niż obroty silnika.
Podkreślam, że silnik pracuje równo, nie traci mocy, wszystko wydaję sie być w jak najlepszym porządku poza jednym małym szczegółem, samochód zaczął szrapać przy ruszaniu z 1szego biegu (tylko jak silnik jest zimny - z rana najczęściej ) po rozgrzaniu silnika, objaw znika i wszystko jest super... poza odgłosem tarcia. Z tego co znalazłem w sieci to ślizganie się sprzegła na 1dynce przy zimnym silniku jest objawem albo niesprawnego docisku sprzęgła albo problemu z kołem zamachowym, ale czy to byłoby źródłem słyszalnego tarcia?
Warto wspomnieć, że samochód ma przejechane zaledwie 22000km, jestem drugim właścicielem, wcześniej użytkowany przez kogoś w skodzie, prawdpodobnie 'sales person'.
Wielu z Was pewnie zapyta, samochód na gwarancji więc powinien znaleźć się w serwisie i tam zostać naprawiony. Byłem w serwisie, ale powiedziano mi, że nie mogą znaleźć usterki, nie wiedzą co może powodować to tarcie ( szarpanie na jedynce wtedy nie wystepowalo ). Podobno sprawdzali pompę i inne ruchome elementy jakimś specjalnym urządzeniem nasluchowym, ale nie znalezli problemu w niczym do czego mieli dostep po otwarciu maski - ASO w Irlandii to katastrofa także się nie dziwię, że nie wiedzą co i jak ) dlatego może ktoś z Szanowych forumowiczów spotkał sie z problemem i wie jak go naprawić...
Za 3 tygodnie wybieram sie na wakacje samochodem ( kierunek Hiszpania ) i boję się, że coś rozleci się po drodze, a droga długaaaa...
Proszę o pomoc i jeszcze raz krótko podsumuję to co już napisałem:
* odgłos tarcia słyszalny tylko w środku i tylko na rozgrzanym silniku, nieslyszalny na zimnym silniku
* tarcie występuje z częstotliwością 10 razy wolniej niż obroty silnika, na praktycznie każdym biegu , wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia, częstotliwość odgłosu przyspiesza wraz z dodaniem gazu ( patrz plik )
* niedawno samochód zaczął szarpać na zimnym silniku, jakby sprzęgło się ślizgało
* ASO w Irlandii bezradne, dwie wizyty już zaliczone - każda w innym ASO ...
* nie wiem czy warto wspomnieć, ale coś czasami klika po otworzeniu maski w okolicach skrzyni (tylko czasami, jakby jakiś kabel był luźny i o coś stukał )
* plik z odgłosem odgłos tarcia mp3 octavia RS 2.0 tdi
Z góry dziękuję za pomoc!!!
Komentarz