Zmiana na zimówki i niemiła niespodzianka...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • stalker
    Drive
    • 2009
    • 43
    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

    #26
    Re: Zmiana na zimówki i niemiła niespodzianka...

    Zamieszczone przez Piotrus
    Dzisiaj pojechałem zmienić koła i spotkała mnie niemiła niespodzianka :cry: - pomimo że ostatnim razem śruby były dokręcane zalecanym momentem (a zabezpieczenia mniejszym o 1/3) wszystko było zapieczone jak 100 : :smokedevil Oczywiście przy ostatnim kole klucz od zabezpieczenia (firmy AEZ) powiedział adios i skończyło się na tym że auto wylądowało u mechanika.
    Z tego co dowiedziałem via telefon to nawet po dospawaniu nakrętki nie dało się ruszyć śruby o mm, chyba zostanie tylko rozwiercanie
    Odświeżam stary temat, ponieważ będzie to moja pierwsza zima z Octavią. Mnie również nie udało się ruszyć śrub zabezpieczających, po stanie nakładki do śrub domyślam się, że koła były przykręcane pneumatycznie :| Nie obędzie się bez wizyty u mechanika, ale nawet jeśli śruby uda się odkręcić - w co wątpię - będę chciał założyć nowe. Stąd moje pytanie: jaki jest rozmiar standardowych śrub?

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      Nowe zabezpieczenia mozesz kupic w ASO koszt ok. 100zl albo u dobrego wulkanizatora - ceny rozne. Tam juz dobiora takie jak trzeba.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • stalker
        Drive
        • 2009
        • 43
        • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

        #28
        Zamieszczone przez Maicroft
        Nowe zabezpieczenia mozesz kupic w ASO koszt ok. 100zl albo u dobrego wulkanizatora - ceny rozne. Tam juz dobiora takie jak trzeba.
        A jeśli nie chcę w ASO, tylko w zwykłym sklepie z częściami? Chodzi mi o rozmiar...

        Komentarz

        • mamaj12
          RS
          • 2009
          • 1956
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #29
          Jeśli chodzi o komplet złodziejek to widziałem w jakimś sklepie za 50 zł.
          obecnie Mazda 6 GL 2.5 Pb AT
          wcześniej O1 1.9 TDI AGR & O2 2.0 TDI BKD

          Markizy tarasowe, balkonowe, koszowe, rolety wewnętrzne -> www.x-mark.pl

          Komentarz

          • paulob1
            Rider
            • 2008
            • 470
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #30
            Maicroft, , z całym szacunkiem dla Twej wiedzy technicznej(jak domniemywam),ale w instrukcji obsługi od Octavii 1 na stronie nr 165 jest napisane baaaardzo tłustym drukiem, że śrub i tu cytat:"Nie wolno smarować ani oliwić śrub koła!". I kolejny cytat(żeby nie być i tu gołosłownym: "Stalowe obręcze kół i obręcze z metali lekkich powinny być dokręcane momentem 120 Nm". A to że się smaruje,to masz rację,ale piastę by felga lżej schodziła. Nie będę robił skanów książki obsługi,bo przecież każdy ją posiada :wink:
            A tak swoją drogą to ciekawe czy w jakimkolwiek ASO mają coś takiego jak klucz dynamometryczny do kół i go używają...ale to już chyba poza tematem więc już się nie wymądrzam bo mnie zaraz ktoś usunie 8)

            Komentarz

            • stalker
              Drive
              • 2009
              • 43
              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

              #31
              Zamieszczone przez paulob1
              Maicroft, , z całym szacunkiem dla Twej wiedzy technicznej(jak domniemywam),ale w instrukcji obsługi od Octavii 1 na stronie nr 165 jest napisane baaaardzo tłustym drukiem, że śrub i tu cytat:"Nie wolno smarować ani oliwić śrub koła!". I kolejny cytat(żeby nie być i tu gołosłownym: "Stalowe obręcze kół i obręcze z metali lekkich powinny być dokręcane momentem 120 Nm". A to że się smaruje,to masz rację,ale piastę by felga lżej schodziła. Nie będę robił skanów książki obsługi,bo przecież każdy ją posiada :wink:
              A tak swoją drogą to ciekawe czy w jakimkolwiek ASO mają coś takiego jak klucz dynamometryczny do kół i go używają...ale to już chyba poza tematem więc już się nie wymądrzam bo mnie zaraz ktoś usunie 8)
              A czy w książce obsługi, którą wszyscy posiadają są podane parametry śrub?

              Komentarz

              • paulob1
                Rider
                • 2008
                • 470
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #32
                Każde koło jest mocowane za pomocą pięciu śrub M14x1,5
                z podtoczeniem stożkowym (promień = 13 mm), których
                gwintowana część ma długość 27,5 mm. Wysokość sześciokąta
                na łbie śruby wynosi 12,5 mm.
                Jest to w książce Cedrycha którą niedawno tu umieściłem.

                [ Dodano: Wto 27 Paź, 09 14:21 ]


                [ Dodano: Wto 27 Paź, 09 14:24 ]
                Rozdział 19-ty strona 228(to tak dla leniwych napisałem) :wink:

                Komentarz

                • stalker
                  Drive
                  • 2009
                  • 43
                  • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez paulob1
                  Każde koło jest mocowane za pomocą pięciu śrub M14x1,5
                  z podtoczeniem stożkowym (promień = 13 mm), których
                  gwintowana część ma długość 27,5 mm. Wysokość sześciokąta
                  na łbie śruby wynosi 12,5 mm.
                  Jest to w książce Cedrycha którą niedawno tu umieściłem.
                  Dzięki, o to chodziło Teraz już "każdy ma"

                  Komentarz

                  • sucheckit
                    Classic
                    • 2009
                    • 21
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #34
                    Kręciłem felą i kopałem w koło z różnych stron...nic z tego nie wyszło niestety...
                    chyba zostanie mi tylko mechanior[/quote]

                    Polej obficie piastę (od wewnątrz, tak żeby płyn spenetrował) Pepsi lub Coca Colą, zostaw na jakić czas (20 min), ewentualnie powtórz, powinno pomóc. Sprawdzone

                    Komentarz

                    • przemo9
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 228
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #35
                      Panowie czy w skodzie octavii II śruby do alusów są takie same jak do felg stalowych????
                      W poprzednim aucie miałem inne śruby do alusów a inne do stalówek.....
                      A dziś pan w ASO stwierdził że do alusów 16 i felg stalowych 15 (zamówiłem nowe żeby skompletowac 2 zestawy kół) są takie same śruby????
                      O II fl kombi elegance

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        paulob1, No widzisz, smarowanie od smarowania zasadniczo sie rozni. Moja wiedza mowi, ze odpowiednio posmarowana sruba nie ma prawa sie odkrecic, a uzywajac odpowiedni smar nie ma szans zeby smar sie spalil. W instrukcji jest tez wiele innych spraw opisanych, ktore sa dupochronem producenta i nie maja sie nijak do rzeczywistosci jak ekologiczne zuzycie oleju w wysokosci 1l/1000km.

                        Moj kolega ostatnio przyjechal Toyota w ktorej na wiosne zalozyli NOWE nakretki, po sezonie letnim sa tak zardzewiale, ze jest pytanie czy po zimie da rade je jeszcze odkrecic. Oczywiscie niczym nie byly zabezpieczone.

                        przemo9, Fabryczne sruby sa do fabrycznych felg stalowych i aluminiowych
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • py1szczak2
                          Drive
                          • 2009
                          • 75

                          #37
                          A ja myslałem że to ja mam tylko takiego pecha do śrub zabezpieczających :evil: kilka dni temu byłem na wizycie u mechanika czas ok 2 h i pęknięte dwie nasadki kluczy którymi próbował odkręcić śruby kluczem o którym z dumą opowiadał że koła od Stara nim odkręcał w końcu dał radę i kazał wyrzucić zabezpieczenia w pi...du kupiłem 4 nowe zwykłe śruby i mam nadzieję że wiosną nie będzie takich problemów.
                          Według mnie śruby są takie same zarówno do alusów jak stalówek.
                          Pozdrawiam Piotr

                          Komentarz

                          • haragon
                            Rider
                            • 2008
                            • 310

                            #38
                            A ja zauważyłem, że problem z odkręcaniem często występuje gdy gwint jest "przeciągnięty". To, że wszędzie piszą, itd., że koła dokręcamy kluczem dynamometrycznym wszyscy niemal wiedzą ale q...wa dlaczego nikt tego klucza nie używa to już nie wiem. Swojego czasu tak dopierdzielili mi śruby pneumatem, że nie mogłem zmienić na poboczu koła gdy złapałem kapcia (skończyło sie lawetą). Dla porównania śruby kół w octavii dokręcamy kluczem z siła 120 N/m a pneumat kręci 600 N/m- wot i taka różnica. Teraz jak jadę do warsztatu zmienić koła to albo jadę z własnym kluczem dynamometrycznym, albo proszę by dokręcili mi koła ręcznie zwykłym seryjnym kluczem. Zwykły kluczyk ma ramię ok 40cm dł i jest to tak dobrana długość by przeciętna osoba w tym również kobieta dokręciła koło z właściwym momentem. Gdyby było inaczej- producent zapewne w wyposażeniu auta umieściłby klucz o dłuższym ramieniu.
                            Do smarowania piast i śrub z tego co się orientuję warto stosować smar miedziowy, lub grafitowy, nie tylko do śrub i piast kół ale i do prowadnic po których przesuwają się klocki hamulcowe. Pod wpływem wysokiej temperatury smar się wytopi i powstaje warstwa grafitu nadająca właściwy poślizg klockom, a zarazem jest ona odporna na wysokie temp.
                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                            >>Software - rogalotti<<

                            Komentarz

                            • Bialy
                              Rider
                              • 2009
                              • 306

                              #39
                              Jak ktoś miałby problem z odkręceniem śruby bo zardzewiała to zapraszam Mam fajny środek, który doskonale sobie z nią poradzi I nie mówię o WD-40 :P

                              Komentarz

                              • lukasz3112
                                RS
                                • 2008
                                • 3607

                                #40
                                Bialy, no powiedz co tam masz ciekawego
                                Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

                                Komentarz

                                • kjedi
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2008
                                  • 282

                                  #41
                                  Panowie,
                                  W Megance mechanior załatwił mi dwie śruby, a że rok wcześniej ja załatwiłem pierwszą to miałem problem. Aż pojechałem do starego wygi. Podobno zanim ruszy się śruby, a zwłaszcza alusy, należy uderzyć młotkiem w śrubę, pod kątem 90 stopni w główkę śruby, i dopiero wtedy zaczynać odkręcanie. Podobno to stara i sprawdzona metoda. Sprawdziłem na wiosnę-prawie ręką można było odkręcić śruby.
                                  Pozdr

                                  Komentarz

                                  • scr008
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 191

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Bialy
                                    Jak ktoś miałby problem z odkręceniem śruby bo zardzewiała to zapraszam Mam fajny środek, który doskonale sobie z nią poradzi I nie mówię o WD-40 :P
                                    coca-cola
                                    Virus injected!

                                    Komentarz

                                    • paulob1
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 470
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Maicroft, ja nie wiem co to zardzewiała śruba,bo nie miałem nigdy takiego przypadku.W mojej poprzedniej Fabii,którą miałem 5,5 roku ani razu nie miałem problemu z rdzą czy odkręceniem śrub.Nigdy nie miałem pordzewiałych śrub kół.Elementy te podobno są pokrywane elektrolitycznie kadmem czy czymś podobnym.Śruby kół zawsze przykręcam własnoręcznie używając klucza krzyżowego o ramieniu około 30-35 cm średnio silnie, ale bez jakiegoś tam potu na czole :wink:
                                      Masz rację co to pneumatyka.Tego rodzaju metody przykręcania śrub należy unikać, bo jest to metoda udarowa,która tylko zakleszcza śrubę.Najlepiej używać własnej siły.

                                      Komentarz

                                      • djcalibra
                                        Ambiente
                                        • 2025
                                        • 140
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AGP 1.9 SDI 68 KM

                                        #44
                                        A ja na zime i na lato smaruje piasty i sruby smarem miedzianym i nie mam zadnych problemow odkad auto wyjechalo z salonu.puszka tego smaru w sprayu kosztuje ok 20 zl.
                                        www.strzelec.wczasy.pl

                                        Zapraszam wszystkich chetnych na ferie zimowe do pensjonatu STRZELEC" w KARPACZU... rozsadne ceny. informacje odnosnie noclegów i cen pod numerem telefonu 0757619796

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28851

                                        Komentarz

                                        • cartel1
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 249

                                          #45
                                          Zamieszczone przez przemo9
                                          Panowie czy w skodzie octavii II śruby do alusów są takie same jak do felg stalowych????
                                          W poprzednim aucie miałem inne śruby do alusów a inne do stalówek.....
                                          A dziś pan w ASO stwierdził że do alusów 16 i felg stalowych 15 (zamówiłem nowe żeby skompletowac 2 zestawy kół) są takie same śruby????
                                          tak, są inne śruby. Ne powinno się używać tych samych śrub do stalówek i alumów. Zawsze jak kupujesz alumy dostajesz do kompletu nowe sruby
                                          [center:a5df0a9dad]

                                          [/center:a5df0a9dad]

                                          Komentarz

                                          • krz_p
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 164

                                            #46
                                            Zamieszczone przez cartel1
                                            Zamieszczone przez przemo9
                                            Panowie czy w skodzie octavii II śruby do alusów są takie same jak do felg stalowych????
                                            W poprzednim aucie miałem inne śruby do alusów a inne do stalówek.....
                                            A dziś pan w ASO stwierdził że do alusów 16 i felg stalowych 15 (zamówiłem nowe żeby skompletowac 2 zestawy kół) są takie same śruby????
                                            tak, są inne śruby. Ne powinno się używać tych samych śrub do stalówek i alumów. Zawsze jak kupujesz alumy dostajesz do kompletu nowe sruby
                                            nie wprowadzaj w błąd, fabryczne alusy i stalówki w VAG-ach przykręca się tymi samymi śrubami
                                            Golf V GTI

                                            Komentarz

                                            • GeorgeF
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 60

                                              #47
                                              Również nie zawsze do kompletu alusów dają śruby, ja musiałem dokupić.
                                              O1 Tour 2009, 1.6 BFQ.

                                              Komentarz

                                              • nrene
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 62

                                                #48
                                                Wczoraj mój wulkanizator poległ na wymianie kół na zimowe. Mechanik jak mi robił zawias musiał śruby zabezpieczające przykręcić pneumatykiem
                                                2 śruby odpuściły, ale 3-cia niestety nie. Próbował, próbował, nie dał rady. Nakładka do odkręcania nadaje się na śmieci. Zamówiłem już nową przez neta (jedyne 18 euro).
                                                Tylko co dalej? Poradźcie coś. Nie chciałbym rozwalić kolejnej nakładki.

                                                Komentarz

                                                • Sebastian_M26
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 1823
                                                  • Superb II (3T4)

                                                  #49
                                                  U mnie wszystkie śruby i piasty nasmarowane smarem plastycznym wysokotemperaturowym ATE Plastilube oraz dokręcane kluczem dynamometrycznym
                                                  wg. wskazań producenta. Z racji nasmarowania nowych elementów, nie wiem co to korozja na piastach, a koło u mnie odkręci 150cm blądynka z skodowskim kluczem.
                                                  Robię tak z wszystkimi autami od wielu lat.
                                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                  Komentarz

                                                  • eaglemirek
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 14116
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez nrene
                                                    musiał śruby zabezpieczające przykręcić pneumatykiem
                                                    Totalny debilizm :!: :evil:
                                                    Śruby zabezpieczające zawsze przykręcam sam (nawet nie daje im do łapki tych śrób)



                                                    CB Harry II ASC + Triflex

                                                    Pozdrawiam Mirek!!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...