[O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI
Witam,
Dzisiaj mialem okazje chwile pojedzic Octavia 2 FL Classic z silnikiem 1.2 TSI (skrzynia 6-biegowa manual). Sam mam 1.4 TSI (tez 6 biegowy manual) wiec moge mniej wiecej porownac (bazujac na tej ok. polgodzinnej miejskiej jezdzie) oba silniki. I powiem tylko tyle ze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony 1.2 TSI. Nie ma zadnych roznic miedzy 1.4 TSI a 1.2 TSI a na 2 lub 3 biegu wydaje mi sie ze nawet bardziej sie zrywa niz 1.4 TSI. :shock: Naprawde zwawo zaczyna ruszac od ok. 1650 obr/min i subiektywnie odczucie jest takie, ze ma wiekszego "kopa" na wspomnianych biegach niz 1.4 TSI. Max. udalo mi sie w tych warunkach rozpedzic autko do ok. 120 km/h (obwodnica miasta) i tutaj wydaje mi sie, ze 1.4 TSI mniej sie "meczy". Tzn. oba sie nie mecza ale w 1.2 TSI czuc ze dluzej musi dochodzic do tej predkosci i chyba jest ciut glosniej. Reasumujac po tym bardzo krotkim tescie do miasta 1.2 TSI moglbym smialo brac (pomijam kwestie trwalosci silnika bo wiadomo, ze to jeszcze nowsza jednostka niz 1.4 TSI). Niestety o spalaniu nic nie powiem bo egzemplarz, ktorym jezdzilem nie mial MAXI-DOTa. Przy okazji mialem okazje zobaczyc jak dziala podpowiedz ekonomicznego biegu wprowadzona w listopadzie w Skodzie na wyswietlaczach Octavii - ciekawy bajer Interesujace jest to, ze komputer sugeruje wrzucenie "6" od ok. 80 km/h....
Mnie ciekawi jak ten silnik będzie spisywał się w Yeti, bo przyznam że mnie to auto zaintrygowało mocno. Narazie na niemieckich stronach pochlebne opinie, ale to jeszcze za krótki okres żeby to potwierdzić.
co do podpowiadacza to nie podobało mi się jak jechałem pod górę i przy 70 km/h kazało mieć 5 bieg :/ wkurzyłem się wtedy na to urządzenie i olałem jego "wskazówki"
kumpel zaś jeździł 1,2 TSI po bagnach i asfalcie i mówił że ekstra się to zbiera jak na 105 koni. Ja miałem natomiast okazję jeździć tym w polo nowym - zap***a ;P
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Re: [O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI
Zamieszczone przez Xysiu
Witam,
Przy okazji mialem okazje zobaczyc jak dziala podpowiedz ekonomicznego biegu wprowadzona w listopadzie w Skodzie na wyswietlaczach Octavii - ciekawy bajer Interesujace jest to, ze komputer sugeruje wrzucenie "6" od ok. 80 km/h....
W Civicu "UFO" - 1.8 taki bajer nakazuje jazdę na 6 przy 60 km... gdzie silnik tak naprawdę zaczyna "życie" od 5000 rpm... Ale jak się jedzie eko - to pali 6.2 /100.
Jak jeździłem to przeżyłem szok - sugerował mi zmiany biegu wcześniej niż w dieslu... a tu taka wiertarka.
fajniejsze jest to ze taka Fabia będzie miala taki silnik ...
Żonce się podoba jak bóg da ... moze za 2 latka na pewno jak nie bedzie 1.4 to 1.2 Tsi kupie
Widziałem już w sieci informacje, że ponoć da się zawirusować ten silnik na 130KM, więc po takiej prostej operacji będzie zapewne jeździł trochę lepiej niż seryjne 1.4 TSI .
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
Re: [O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI
Zamieszczone przez grzes74
Zamieszczone przez Xysiu
Witam,
Przy okazji mialem okazje zobaczyc jak dziala podpowiedz ekonomicznego biegu wprowadzona w listopadzie w Skodzie na wyswietlaczach Octavii - ciekawy bajer Interesujace jest to, ze komputer sugeruje wrzucenie "6" od ok. 80 km/h....
W Civicu "UFO" - 1.8 taki bajer nakazuje jazdę na 6 przy 60 km... gdzie silnik tak naprawdę zaczyna "życie" od 5000 rpm... Ale jak się jedzie eko - to pali 6.2 /100.
Jak jeździłem to przeżyłem szok - sugerował mi zmiany biegu wcześniej niż w dieslu... a tu taka wiertarka.
nie no z tą wiertarką to bym nie przesadzał minęły już czasy hond hiper wysoko obrotowych. Jechałem tym nowym civickiem 1,8 140 KM Sport i na 1 do odciny, dwójkę też wysoko pocisnąłem i tak ze 3 razy i nie kręci się to niewiadomo jak i niewiadomo do ilu, a moja dziewczyna powiedziała że nawet nie poczuła żeby ją wcisnęło w fotel (miałem włączoną klimę i w sumie 3 osoby na pokładzie).
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
wojtasos tego się nie włącza. W prawym górnym rogi Maxi-dot pokazuje cały czas na jakim biegu jedziesz i sugeruje zmianę pojawiającą się strzałką. Ma to za zadanie pokazać kierowcom przyzwyczajonym do zwykłych benyzniaków jak elastyczny jest TSI i jak dopasowane są przełożenia skrzyni. Jadąc 60km/h na 6 biegu spalanie spada na 5.9!
Nie wiem jak to działa na dłuższą metę. Narazie mam doświadczenia tylko z jazdy testowej 1.4 TSI
Re: [O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI
Zamieszczone przez Xysiu
Przy okazji mialem okazje zobaczyc jak dziala podpowiedz ekonomicznego biegu wprowadzona w listopadzie w Skodzie na wyswietlaczach Octavii - ciekawy bajer
Ciekawe czy dałoby się ustawić nie na eco a na power driving, tak żeby wskazywał optymalny moment do wbicia biegu, coś jak w rajdówkach zapalająca się lampka
Hmmm, podniecacie sie wskaźnikiem podpowiedzi zmiany biegu. Naprawdę nie ma czym, to nie żadna nowość Mój brejdak miał dobrych kilkanascie lat temu Audi 80 z 1981 r. i tam też była podpowiedz zmiany biegu (zielona strzałeczka która zapalała się gdy trzeba bylo zmienic bieg na wyższy) Silnik to 1.6 d
Re: [O2 FL] Wrazenia na szybko z krotkiej jazdy 1.2TSI
Zamieszczone przez Xysiu
Witam,
Dzisiaj mialem okazje chwile pojedzic Octavia 2 FL Classic z silnikiem 1.2 TSI (skrzynia 6-biegowa manual). Sam mam 1.4 TSI (tez 6 biegowy manual) wiec moge mniej wiecej porownac (bazujac na tej ok. polgodzinnej miejskiej jezdzie) oba silniki. I powiem tylko tyle ze jestem bardzo pozytywnie zaskoczony 1.2 TSI. Nie ma zadnych roznic miedzy 1.4 TSI a 1.2 TSI a na 2 lub 3 biegu wydaje mi sie ze nawet bardziej sie zrywa niz 1.4 TSI. :shock: Naprawde zwawo zaczyna ruszac od ok. 1650 obr/min i subiektywnie odczucie jest takie, ze ma wiekszego "kopa" na wspomnianych biegach niz 1.4 TSI. Max. udalo mi sie w tych warunkach rozpedzic autko do ok. 120 km/h (obwodnica miasta) i tutaj wydaje mi sie, ze 1.4 TSI mniej sie "meczy". Tzn. oba sie nie mecza ale w 1.2 TSI czuc ze dluzej musi dochodzic do tej predkosci i chyba jest ciut glosniej. Reasumujac po tym bardzo krotkim tescie do miasta 1.2 TSI moglbym smialo brac (pomijam kwestie trwalosci silnika bo wiadomo, ze to jeszcze nowsza jednostka niz 1.4 TSI). Niestety o spalaniu nic nie powiem bo egzemplarz, ktorym jezdzilem nie mial MAXI-DOTa. Przy okazji mialem okazje zobaczyc jak dziala podpowiedz ekonomicznego biegu wprowadzona w listopadzie w Skodzie na wyswietlaczach Octavii - ciekawy bajer Interesujace jest to, ze komputer sugeruje wrzucenie "6" od ok. 80 km/h....
Chyba kolego trochę przesadzasz troche, z tym przyspieszeniem. 1.4 ma 20km więcej i większą pojemność, więc zapewno połyka 1.2 bez większych przeszkód. A że silniczek calkiem ladnie przyspiesza to pewnie inna sprawa.
PS ja wrzucam 6bieg mniejwięcej przy 90km/h jak jade spokojnie, pozdro
pozostaje poczekac cierpliwie na 'dni otwarte' u dealerow .....
ciekaw jestem tych 1,4 i 1,2 TSI jak rowniez malych diesli.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
co do obaw co do trwałości 1.2 czy 1.4 tsi. To ja tylko powiem, że 1.4 TSI wcale nie jest taką, aż nowością. Silnik jest produkowany już od ponad 2lat, i nie słychać żeby były jakieś większe problemy. Zapewne, niektóre egzemplarze przelatają niedługo 100tys km.
Na briskoda.net piszą o problemach z 1,2 TSI w Yeti. Generalnie jest problem z softem w silniku + dochodzi uszkodzenie jednego z wtryskiwaczy paliwa. Podobno fabryka wie o problemie i rozwiązaniem jest upgrade softu albo upgrade softu + wymiana elektroniki sterującej.
Komentarz