w moim przypadku olej wymieniam dopiero po 30kkm lub po 2 latach
co 30 tys km zmiana oleju..masakra powinna być wymiana co 15tys km/ max 2 lata + max co 30 tys km zmiana filtra paliwa na nowy i w zimie musi palić od pierwszego :P
najważniejsze jest że na tabliczce identyfikacyjnej mojej skodziny jest w opisie skrót QG1
to jest akurat mało ważne mogą sobie naklejać co chcą i jakie chcą tabliczki-masz głowę to myśl- norma VW 505.01 , 506.01 lub 507.00 tego się trzymaj (widziałeś spracowany olej po 30 tys km?, myślisz, że będzie on miał takie same włąściwości jak ten po 15 tys km? dobry olej i świeży+filtr oleju nowy zrobi swoje a jeśli do tego dodasz co drugą wymianę nowy filtr paliwa to będziesz się cieszył z silniczka) też mam AXR i wiem co piszę- no chyba że się nie znam :roll:
Myślę kupić samochód. Ze względu na małe środki wybór padł na skodę Octavię ze względu na wielkość auta.
Jak siadłem tak za pierwszym razem to wybrałem:
-Wersja Kombi z silnikiem 1.4 TSI Ambiente
-Lakier Metalizowany - rosso brunello
-Radio Bolero
-Climatronic
-Reflektory Ksenonowe
-Kierownica, maxi dot, pakiet skórzany
-Auto Alarm
W salonie w Krakowie za takie auto sprzedawca wyliczył mi 85000zł od tego rabat 5000 od skody, czyli wyszło 80000zł no i ubezpieczenie za 2500zł.
Natomiast z Rudy Śląskiej przysłali ofertę na 72500zł i ubezpieczenie 2200zł.
Mimo wszystko jest to za dużo.
No i teraz mając takie fundusze muszę coś odrzucić żeby zmieścić się w tych pieniądzach.
Pierwsze, co mi przyszło do głowy to zmiana silnika na mniejszy 1.2 TSI, ale nie wiem czy to ma sens. Kombi z takim silnikiem. A może warto zainteresować się wersją elegance, bo tam część wybranych dodatków będzie standardem lub miało mniejszą cene.
Jak uważacie? Co z tego wyposażenia można dołożyć później? Czy za pół roku mogę zamontować Climatronik lub Xnenony. W salonie żeby na mnie zarobić powiedzą mi wszystko a za pół roku nagle nic nie będzie do siebie pasować. Mam jakieś 2 letnie radio JVC, które też mógłbym na razie włożyć a w przyszłości zmienić na Bolero.
Proszę o jakieś podpowiedzi, bo już sam nie wiem, co robić.
A może warto zainteresować się wersją elegance, bo tam część wybranych dodatków będzie standardem lub miało mniejszą cene.
Nie może tylko NAPEWNO !!! Zasada jest taka, że do każdej wersji opłaca sie dołozyc 2 max. 3 dodatki. Jesli chcesz dołozyć wiecej i droższych dodatków, to bardziej opłaca się kupić bogatszą wersję - tak skalkulowane są cenniki u każdego z producentów.
Nie tak dawno mój kumpel miał dokładnie taki sam dylemat (Ambiente + dodatki czy Elegance) tyle że lifback. Po wizycie w salonie zrozumiał, że nie oplaca się kupować Ambiente i mocno go doposażać, bo róznica pomiedzy nim a Elegence wyniesie .... kilkaset zł
shado, tak ale:
- do elegence mniej dopłacisz za ksenony bo masz już spryski. Do Ambiente musisz doliczyć jeszcze spryski.
- do elegence mniej będzie kosztowało radio Bolero, bo jest juz tam seryjnie swing wiec dopłacisz tylko różnicę.
- alarm można wynegocjowac gratis do kazdej wersji
- elegance ma duuuużo wyposażeia którego pomimo dołożenia opcji nie bedzi ew Ambiente.
Ja uważam że lakier , alarm, radio to powinien być standard do którego się nie dopłaca. Tak żebym mógł wejść do salonu wybrać silnik, kolor jakiś tam dodatek, zapłcić i wyjechać z salonu kompletnym samochodem.
Rafal1, kolego jak jesteś z Krakowa to zagadaj do jednego na OCP-owych dilerów myślę ż doradzą i policzą odpowiednio twoją konfigurację, naprawdę warto przekonałem sie o tym niedawno
Teraz tak siedze licze i chyba będeę musiał kupić coś takiego
-Wersja Kombi z silnikiem 1.2 TSI Ambiente
-Lakier Metalizowany - (biały bo nie ma dopłaty)
-Radio swing ( 1600zł za jakieś słabe radio)
-Reflektory Ksenonowe
-Kierownica, maxi dot, pakiet skórzany
-Auto Alarm
Zamiast siedzieć i kombinować, zgłoś się do jakiegoś elastycznego dealera... octę 1.4TSI Elegance z aktualnego rocznika da się kupić za około 65kzł
Chyba przeceniasz troszke mozliwosci dealerów, nawet tych elastycznych. W takiej cenie to owszem ale Ambiente.
Nie przeceniam, tylko piszę o faktach kolego. :wink:
Wg mnie jednak przeceniasz. 65kpln za elegance to jest cena nie do uzyskania.
Nie zamierzam Cię przekonywać, nie mam w tym żadnego interesu. Jednak słowo "fakt" kórego użyłem, oznacza że coś takiego miało miejsce, podpowiem Ci, że niejednokrotnie.
Rabat 15% od cennika jest jak najbardziej realny.
Z mojej strony EOT.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Ok - wg cennika (konfiguratora) elegance kosztuje 82000 (1.4 tsi, z alarmem i dobrymi oponami zimowymi).
15% * 82000 = 12.300,
82200 - 12300 = 69700 pln i to jest cena realna za elegence (ok 70000 pln - choć bardzo trudna do uzyskania) a nie 65000 pln (która jest wg ,mnie nie do uzyskania).
Ale wtedy to auto nie będzie raczej miało ksenonów, koloru jaki kolega chce i sterowania z kiery.
No nie będzie miało - napisałem wyraźnie "elegance" a nie "elegance+lakier+ksenony+alarm" :szeroki_usmiech
[ Dodano: Nie 28 Lut, 10 11:36 ]
Zamieszczone przez loyd
Ok - wg cennika (konfiguratora) elegance kosztuje 82000 (1.4 tsi, z alarmem i dobrymi oponami zimowymi).
15% * 82000 = 12.300,
82200 - 12300 = 69700 pln i to jest cena realna za elegence (ok 70000 pln - choć bardzo trudna do uzyskania) a nie 65000 pln (która jest wg ,mnie nie do uzyskania).
Liczyć umiem całkiem nieźle i widzę cenniku że elegance 1.4TSI kosztuje 77.100
77.100 - 15% = 65.535
PS czemu do tych opon zimowych nie doliczyłeś DSG, wtedy to już w ogóle wyszłoby na Twoje :szeroki_usmiech
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz