Osoby serwisujące klimatyzacje zalecają włączanie klimy przynajmniej raz na dwa tygodnie (smarowanie sprężarki, itd)....z tego co wiem to klima nie włączy się kiedy temp. spada 5 st. ponizej zera...
Więc włączać mimo to?
Czy okresowy brak włączania wpłynie na ubytek środka chłodniczego bądz też zagrzybienie?
może sie zatrzec spreżarka klimy i wydatek około 2k gotowy dlatego zaleca sie włączanie klimy zimą bo wraz z czynnikiem chłodzącym jest podawany środek smarujący
Czy okresowy brak włączania wpłynie na ubytek środka chłodniczego bądz też zagrzybienie?
klimatyzację powinno się czyścić co roku bo zbierają się bakterie.Nie pamiętam czy po oczyszczeniu trzeba znowu ją naładować azotem bodajże ale raczej tak. Więc lepiej włączyc w końcu nic nie powninno zaszkodzić
A czy moze mi ktos napisac jedna rzecz. W manualnej klimie na mrozie po nacisnieciu guzika AC cos sie dzieje czy nie?? Bo u mnie przy przejsciu z ECON na AUTO przez chwile leci smrod z nawiewow(bo jakos nie moge sie zebrac na przeczyszczenie jej), czyli efekt taki sam jakbym w lecie wlaczyl klime. Czyli moze jednak cos tam sie rusza.
Mam klimkę manualną, półautomatyczną. Poniżej 5 stopni, po wciśnięciu przycisku AC nie dzieje się nic (obroty nie rosną, tak jak i chwilowe zużycie paliwa - sprężarka nie załącza się). Nie czuć charakterystycznego smrodku.
Ta moja klima nie ma sprzęgła, którym byłaby dołączana do silnika. Jest z nim połączona na stałe, paskiem. Czyli spręzarka kręci się cały czas, tyle że poniżej 5 stopni pracuje w trybie minimalnym. Dlatego też nie trzeba włączać jej cyklicznie w celu nasmarowania. (info by ASO)
Nie wiem niestety, jak to jest w przypadku dołączania przez sprzęgło.
Ta moja klima nie ma sprzęgła, którym byłaby dołączana do silnika. Jest z nim połączona na stałe, paskiem. Czyli spręzarka kręci się cały czas, tyle że poniżej 5 stopni pracuje w trybie minimalnym. Dlatego też nie trzeba włączać jej cyklicznie w celu nasmarowania. (info by ASO)
??? Patrzyłem w etce, żeby się upewnić- każda sprężarka jest przypięta na sztywno do napędu poprzez pasek ( czasami poprzez np element gumowy - takie sprzęgiełko)- tu się zgadzam , ale jeśli cały czas byałby napędzana - czyli tryb pracy - to miałbyś cały czas włączoną klimę - czyli funkcję schładzania. Nie da się inaczej - tłoczenie czynnika chłodzącego przez pompę powoduje, iż efektem widocznym dla użytkownika jest zimny nadmuch w kabinie. Elementem, który powoduje załączenie sprężarki jest sprzęgło, umieszczone przy kole pasowym na sprężarce. Albo masz więc klimę działająca cały czas, albo ktoś Ci nieźle kitu nawciskał.
Co do zimowego utrzymania klimy : fakt warto ją czasami włączyć , bodaj na chwile, tak aby przesmarowac tłoczki-. Jak poznać, że zaskoczyła - powinno być słychac - a na pewno przy podniesionej masce - po jej włączeniu " klik"- powinno być też zauważalne wahnięcie obrotów silnika. A jak ktoś bardzo dociekliwy: patrz na sprężarkę jak pracuje silnik, i zobaczysz , że na jej czopie widać nieruchomą tarczkę dociskową. - po włączeniu klimy tarczka dociska do koła pasowego - i klima działa.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Czyli klima wlacza sie jak jest powyzej +5 stopni. Ale skad ona bieze informacje ?? Ma osobny czujnik, czy korzysta z tego przy kompie ?? Bo zastanawiam sie czy wsadzajac ten czujnik do cieplej wody nie oszukalisbysmy klimy i glupia pochodzilaby z 10 minut i pochlodzila, a potem czujnik z wody i niech sobie -10 pokazuje. Tylko pytanie skad bieze temperature wplywajaca na walczanie lub nie. :?:
Czyli klima wlacza sie jak jest powyzej +5 stopni. Ale skad ona bieze informacje ?? Ma osobny czujnik, czy korzysta z tego przy kompie ?? Bo zastanawiam sie czy wsadzajac ten czujnik do cieplej wody nie oszukalisbysmy klimy i glupia pochodzilaby z 10 minut i pochlodzila, a potem czujnik z wody i niech sobie -10 pokazuje. Tylko pytanie skad bieze temperature wplywajaca na walczanie lub nie.
temperature bierze z czujnika temperatury ktory jest montowany pod zderzakiem
A z tą temperaturą to chyba nie do końca prawda. Przykład...siedziałem sobie w samochodzie...temperatura coś około 0 stopni. Nachuchałem tak, że szyby stały się mleczne. Więc aby szybko zeszła mgiełka włączyłem silnik no i AC. Bardzo szybko zeszło ze wszystkich szyb mimo że kombi. Więc raczej klima działa w zależności od nas samych. A ha....mam klimę manualną (..echhh...).
Wiatm. Panowie przycisk AC służy do załączania sprężarki klimatyzacji a polega to na tym że w kole pasowym jest zabudowane sprzęgło elektromagnetyczne. Przyciskając AC sprzęgamy mechaniczne sprężarkę z napędem silnika (pasek etc) Pozdro Irek
nie radzilbym oszukiwac klimy tj. zeby sie wlaczyla w mroz - moze ja to uszkodzic bo skroplona gdzies woda mogla zamarznac i przedostanie sie ten okruch lodu gdzies czy cos :-)
Dzis jest dosc obszerny artukuł o klimie w "Motorze" ... całe 1.50zł kosztuje i do tego jest porównanie octy tour z megana grantour.. :szeroki_usmiech tam pisza zeby uzywac jednak klimy w zime..
ale jeśli cały czas byałby napędzana - czyli tryb pracy - to miałbyś cały czas włączoną klimę - czyli funkcję schładzania. Nie da się inaczej - tłoczenie czynnika chłodzącego przez pompę powoduje, iż efektem widocznym dla użytkownika jest zimny nadmuch w kabinie.
Gość z ASO wspominał coś bodajże o zmiennej pojemności skokowej sprężarki. Czy może być tak, że poniżej 5 stopni pracuje ona na minimalnej pojemności, nie obciążając właściwie silnika i dając nieodczuwalne chłodzenie?
ZTCW to w Fabii sprężarka pracuje na stałe, kiedy klima jest wyłączona to czynnik krąży tylko w kompresorze.
Nie wiem jak jest w O2, w O1 napewno jest sprzęgło elektromagnetyczne.
..., że po włączeniu nawiewu na szyby włącza się klima? Tak jest np. w Toyotach (przynajmniej kolega w Avensis tak ma). Nie da się ukryć, że po włączeniu nawiewu na szyby dość szybko odparowują, moim zdaniem ma w tym udział klima...
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz