[O1] Kleber Dynaxer HP2 czy Michelin Energy Saver?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • qickare
    Rider
    • 2007
    • 286

    [O1] Kleber Dynaxer HP2 czy Michelin Energy Saver?

    jeszcze jedna rzecz, zauważyłem dziś że nie działają światełka w drzwiach (lewe/prawe przód) a gdy zamykam drzwi ryglem od środka słychać podwójne klikniecie gdzieś w okolicach kierownic (tzn jakby sama centrala nie zachowywała się normalnie) może to jednak coś z tym KOMFORTEM ? czytałem że gniją piny... co Wy na to ?? proszę jeszcze o jakieś sugestie...

    jeszcze jedna rzecz, ale to się działo od dawna. Przy regulowaniu prawego (jak pamiętam dobrze) lusterka obracają się oba :/
  • Agamek12
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 9935
    • Ford

    #2
    [O1] Kleber Dynaxer HP2 czy Michelin Energy Saver?

    Tak mi się zdarzyło, że mam takie dwa komplety opon, 195/65/15, oba po przebiegu około 15kkm. Które zostawić dla siebie? Czy Michelin faktycznie oszczędza energię? Z Kleberów jestem dość zadowolony mimo, że na mokrym troszkę się ślizgają - ale czy Micheliny będą bezpieczniejsze?
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz

    • Grzekraw
      Drive
      • 2008
      • 62

      #3
      Mam Micheliny Energy Saver i nie zauważyłem ani zmniejszenia spalania, ani mniejszego zużycia opony. Porównuje je do wcześniejszych, fabrycznych Continentali Eco Contact. Według mnie słabiej trzymają zarówno na suchym jak i na mokrym. Nie są złe, ale za te pieniądze mogłem kupić coś lepszego. Co do Kleberów to się nie wypowiadam, bo nie miałem ich.

      Komentarz

      • dragster
        Elegance
        • 2009
        • 895
        • Honda

        #4
        Zostawiłbym sobie Micheliny. Z tego powodu, że Kleber to jedna z marek produkowanych (kupionych wcześniej) przez Michelin i jakby nie było to jednak w całym koncernie Michelin jest wiodącym produktem.
        Jednak jeśli chcesz sprzedać drożej to za Michelin pewnie uzyskasz lepszą cenę, bo generalnie Michelin zwykle są droższe od Kleber.

        W niżej załączanym screenie z ADAC nie ma Kleberów, jednak pokazuje on dobrą pozycję Michelin.
        Silnik R18A2.
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Komentarz

        • t271828
          Elegance
          • 2008
          • 928

          #5
          Zamieszczone przez dragster
          W niżej załączanym screenie z ADAC nie ma Kleberów, jednak pokazuje on dobrą pozycję Michelin.
          No nie wiem - 3.0 na mokrym to jeden z najgorszywch wynikow w tej tabelce

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9935
            • Ford

            #6
            A przetłumaczycie mi oznaczenia z niemieckiego na polski? Ewentualnie na angielski?
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              #7
              Zamieszczone przez t271828
              Zamieszczone przez dragster
              W niżej załączanym screenie z ADAC nie ma Kleberów, jednak pokazuje on dobrą pozycję Michelin.
              No nie wiem - 3.0 na mokrym to jeden z najgorszywch wynikow w tej tabelce
              Agamek12 napisał, że Klebery trochę się ślizgają na mokrym (a niepowinny, bo są przedstawiane jako opony przeciwdeszczowe), więc i tak zostawiłbym Michelin.

              [ Dodano: Czw 04 Mar, 10 15:11 ]
              Trocken - sucho

              Nass - mokro

              Geräusch - szum

              Kraftstoffverbrauch - coś odnośnie wpływu na zużycie paliwa

              Verschleiß - zużycie
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • Agamek12
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 9935
                • Ford

                #8
                Im niższa wartosć, tym lepiej?
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz

                • dragster
                  Elegance
                  • 2009
                  • 895
                  • Honda

                  #9
                  Tak.

                  Źródło i inne rozmiary i testy z innych lat:

                  Silnik R18A2.
                  http://www.dadrl.org.uk
                  http://www.lightmare.org

                  Komentarz

                  • Grzekraw
                    Drive
                    • 2008
                    • 62

                    #10
                    Zamieszczone przez Agamek12
                    Im niższa wartosć, tym lepiej?
                    Odwrotnie, im niższa w tym teście, tym lepiej.

                    Komentarz

                    • Agamek12
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 9935
                      • Ford

                      #11
                      Zamieszczone przez Grzekraw
                      Zamieszczone przez Agamek12
                      Im niższa wartosć, tym lepiej?
                      Odwrotnie, im niższa w tym teście, tym lepiej.
                      a czym różni się Twoja racja od mojej? Im niżej, tym lepiej?
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz

                      • Grzekraw
                        Drive
                        • 2008
                        • 62

                        #12
                        Agamek12, przepraszam, wydawało mi się, że napisałeś "im wyższa". Mój błąd.

                        Komentarz

                        • Misiekoctavia
                          Elegance
                          • 2005
                          • 891

                          #13
                          Akurat tak sie sklada, ze mam dwie opony Kleber Dynaxer i dwie Michelin Energy (zwykle, nie Safer) i szczerze mowiac Micheliny sobie bardziej chwale. Jezdze juz na takim zestawie kilka sezonow przekladajac je co sezon na zmiane z przodu na tyl i odwrotnie.
                          Ogolnie Klebery slabo mi sie sprawdzily na mokrej nawierzchni i kilka razy mialem przez nie sytuacje krytyczne bo sie zdziwilem, ze przy niskiej predkosci wchodzac w zakret zarzuca mi tyl auta gdzie na innych oponach w ten sam zakret wchodzilem z wieksza predkoscia, albo podczas hamowania przed skrzyzowaniem wlaczyl mi sie ABS. Oczywiscie wszystkie te ekscesy na mokrej nawierzchni, na suchym jest w miare ok.
                          Ja zostawilbym Micheliny. Kiedys mialem tez Micheliny Exalto Pilot tez swietnie sie na nich jezdzilo tylko szybko sie skonczyly. Na szczescie Energy tak szybko sie nie zdzieraja.

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            Agamek12, wogóle niema o czym dyskutować - michelin.
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            Pracuję...