[O1] Dziwny hałas podczas jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • chlopik
    Classic
    • 2009
    • 35

    [O1] Dziwny hałas podczas jazdy

    cóż, brak "wgniatania" dla jednych jest wadą, dla innych zaletą, też mam ten "problem" przesiadając się z diesla, ale co z tego, kiedy auto jednak zasuwa mimo, że tego nie czuć

    Zamieszczone przez metrotest
    niewiele lepsze przyśpieszenie do 100 km/h, bo 7.3, zamiast 7.8
    hmm, dla kogo niewiele lepsze dla tego niewiele lepsze, myślę, że przy tym poziomie urywanie kolejnych 0,5s to jest już bardzo dużo.

    dopłata 30tys -> albo kupujesz zwykłego ambienciakia i jesteś zadowolony, albo płacisz za RSa, który przynajmniej z założenia nie jest już takim zwykłym działkowozem, poza tym różnice w wyposażeniu ambiente <-> RS jakieś tam jednak są , znowu bardzo subiektywna sprawa (oprócz przyspieszenia) za co kto chce zapłacić i czym woli jeździć, w Twoim przypadku cieszyłbym się, że nie muszę przepłacać i mam "to samo"
  • ediada
    Ambiente
    • 2008
    • 156
    • Octavia III combi (5E5)
    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    [O1] Dziwny hałas podczas jazdy

    Witam,
    Ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy (przy wyłączonym radiu) słychać coś jakby się coś ocierało. Nie jest to metaliczny hałas. Przy przyspieszaniu dźwięk ten jest praktycznie nie słyszalny, prawdopodobnie zagłuszany przez pracę silnika.
    Dźwięk ten nasila się podczas hamowania i minimalnym skręcie w prawo.
    Dźwięk jest słyszalny również podczas hamowania silnikiem, wyrzucenia na luz. Wciskanie sprzęgła nie powoduje różnicy. Cały czas jest słyszalny.
    Nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ale mniej więcej w tym samym czasie pojawiły się wibracje na kole kierownicy, zaczynające się powyżej 100 km/h. Tarcze przednie może nie są najbogatsze ale też nie kwalifikują się do natychmiastowej wymiany.
    Nie mam pomysłu co jest przyczyną hałasu ?
    Może macie jakieś pomysły ?
    Może jednak tarcze do wymiany ? Ale co ma do tego skręt w prawo ?
    zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
    "Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"

    Komentarz

    • gonzozuzel
      Classic
      • 2009
      • 9

      #3
      Ja bym podejrzewał awarię łożyska piasty.

      Komentarz

      • firmek
        Rider
        • 2008
        • 477

        #4
        Lozysko mozna sprobowac osluchac. Przejechac kawalek slalomem, raz skrecajac w lewo raz w prawo. Jesli natezenie dzwieku maleje i rosnie to w zaleznosci od tego czy skrecamy w lewo - prawe lozysko, skrecamy w prawo - lewe lozysko.
        Tylko ze to moze byc zwodnicze bo problemem moze byc opona. Niestety mialem taki przypadek, cos mi huczalo, po slalomie padlo wskazanie na lozysko. Podjechalem do serwisu marudzac ze lozysko do wymiany, panowie podniesli auto, rozpedzili kola w powietrzu, osluchali stetoskopem i wyszlo ze lozysko ok. Po zmianie opon problem ustal.

        Komentarz

        • ediada
          Ambiente
          • 2008
          • 156
          • Octavia III combi (5E5)
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          Lewe łożysko niedawno wymieniałem.
          zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
          "Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"

          Komentarz

          • ruwado
            RS
            • 2009
            • 14885
            • Octavia IV (NX3)

            #6
            Zamieszczone przez ediada
            Lewe łożysko niedawno wymieniałem.
            może jakieś lewe było? i od razu dało znać ponownie? Bo faktycznie teoria mówi, że jak lewe, to przy skręcie w prawo i odwrotnie. Ale może jednak drugie łożysko tak nietypowo się wykańcza?
            Zamieszczone przez ediada
            Wciskanie sprzęgła nie powoduje różnicy. Cały czas jest słyszalny.
            no to można wykluczyć przeniesienie napędu.
            Zamieszczone przez ediada
            wibracje na kole kierownicy,
            a może coś z oponą? A ciśnienie jest prawidłowe?
            pozdrawiam - Darek

            Komentarz

            • ediada
              Ambiente
              • 2008
              • 156
              • Octavia III combi (5E5)
              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              Łożysko było oryginalne, wymienione 10 kkm temu.
              Jak sprawdzic czy to jednak łożysko ?
              zaiste ze wszystkich nauk enologia jest najszlachetniejsza
              "Bo widzisz... w piciu nie trunek jest najważniejszy, a towarzystwo" - Stach Japycz "Rancho"

              Komentarz

              • firmek
                Rider
                • 2008
                • 477

                #8
                Jedyny sposob jaki znam to podjechac na podnosnik, podniesc auto, rozpedzic kola w powietrzu i osluchac stetoskopem (powinni miec w serwisie).

                Komentarz

                Pracuję...