Grubość graniczna tarcz jest uzależniona od grubości tarcz nowych i waha się w zależności od rodzaju: tarcze nowe 22mm zużycie do 19mm nowe 25mm zużycie do 23mm nowe 22mm zużycie do 20mm. Poza tym ważne jest bicie tarcz bo to jest najczęstszą przyczyną wymiany. Wystarczy dobre zagrzanie tarcz i wjechanie w kałużę i już tarcza jest zwichrowana. Nie ma najmniejszego znaczenia ilość przejechanych kilometrów bo można na tarczach zrobić 100kkm i można 10kkm. Wszystko zależy od techniki jazdy, jakości tarcz i klocków i w sumie od szczęścia czy zwichrują się czy nie. Z kolei przy bębnach ważny jest parametr "jajowatości" bębna. Ja tarcze wymieniłem po 52kkm i w tym czasie 2 x klocki. Pierwsze klocki miały jeszcze dużo mięska po 10kkm ale urwał się przewód od czujnika zużycia no i bulba. Tak jak pisałem trochę szczęścia trzeba mieć.
wymiana hamulców...
Zwiń
X
-
wymiana hamulców...
witam,
właśnie zabrałem się do wymiany kpl. hamulców z przodu i z tyłu (tarcze+klocki).
jeżeli chodzi o przód to nie miałem problemu...problem się pojawił gdy muszę wcisnąć tłoczek w tylnych zaciskach by móc zmontować z nowymi klockami.
W jaki sposób wcisnąć do końca tłoczek w tylnym zacisku???brakuje mi 2-3mm by założyć na nowe tarcze i z nowymi klockami.
Z przodu wcisnąłem bez problemu przy pomocy dwóch trzonków od młotka i trochę siły.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
-
-
tylne tłoczki mają takie wycięcia jak by miało się je właśnie wkręcać a nie wciskać.
żadnego przyrządu nie mam ale idę spróbować jakoś z tym wkręcaniem...moze się uda.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
a tu jest przykładowy zestaw do wciskania tłoczków hamulcowych http://www.allegro.pl/item884459325_...mulcowych.html
Komentarz
-
-
robiłem ściskiem stolarskim i odpowiednim wkrętakiem, który pasował do wycięcie w tłoku aby go obrócić. Najpierw ściskanie potem obracanie tłoka i tak kilka razy. Lekko żmudna robota, ale do zrobienie w/w narzędziami.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
UDAŁO SIĘ!!!
jednak trzeba wkręcać a wykorzystałem kluczyk do szlifierki kątowej.
[ Dodano: Nie 07 Mar, 10 13:31 ]
Po wymianie hamulców pojawił się kolejny problem...zapaliła się pomarańczowa/żółta kontrolka od hamulców i nie chce zgasnąć...Dlaczego???strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Pewnie po montażu przednich klocków nie wpiąłeś kabelka do sygnalizacji zużycia klocków, albo kupiłeś klocki bez takowej. Sprawdź jeszcze poziom płynu, ale raczej obstawiałbym sygnalizacje.W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Komentarz
-
Komentarz