1,9 TDI a 1,6 FSI wrażenia z jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jafo24
    Classic
    • 2008
    • 36

    1,9 TDI a 1,6 FSI wrażenia z jazdy

    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Polak mądry po szkodzie :los
    a widzisz, no po prostu źle kombinujesz :!: :szeroki_usmiech
  • PiterNZ
    Rider
    S_OCP Member
    • 2007
    • 389

    #2
    1,9 TDI a 1,6 FSI wrażenia z jazdy

    Aktualnie posiadam 1,9 TDI a wcześniej jeździłem 1,6 FSI (ponad rok do 2 lat). Ponieważ dieslem jeżdżę ponad rok podzielę się wrażeniami i porównam. Obydwa auta to Skoda Octavia II Ambiente, liftback.

    DYNAMIKA
    Jeżdżę głównie w mieście, trasy to działka latem plus wakacje z rodziną. Ogólnie bez szaleństw do 140 km/h na liczniku.

    Dużo fajniejsze uczucie wciskania w fotel (bez szaleństw ale zawsze) w dieslu. Dynamiczniejszy od ok. 2.000 obr./min ale trzeba pamiętać, że silniki pracują w innym zakresie obrotów i wcześniej zmieniać trzeba zmieniać biegi w dieslu.
    Należy się nauczyć ruszać dieslem ponieważ na początku kilka razy mi zgasł.

    SPALANIE
    Niewątpliwie duża a nawet bardzo duża przewaga diesla. Czysta przyjemność, 1,9 TDI tankuję dwa razy rzadziej.

    WYCISZENIE
    Naczytałem się trochę ale nie potwierdzam opinii jakoby diesel był głośny. 1,6 FSI nie posiadał np. maty wygłuszając nad silnikiem a 1,9 TDI ma. Jak dla mnie głośność 1,9 TDI całkowicie akceptowalna.

    PROWADZENIE
    Powyżej 100km/h odczuwalnie lepiej moim zdaniem prowadzi się 1,9 TDI. Być może to subiektywne odczucie ale cięższy silnik moim zdaniem w tym wypadku robi naprawdę dużą różnicę. W FSI jednak brakowało mi czucia w kierownicy - w 1,9 TDI jest super.

    NAGRZEWANIE SIĘ SILNIKA
    O tym problemie nie czytałem wcześniej. Ale zaskoczył mnie spadek temperatury oleju w trakcie jazdy i bardzo wolne nagrzewanie się 1,9 TDI podczas jazdy miejskiej. Wracając z pracy specjalnie nadkładałem 5 km i praktycznie wyłączałem ogrzewanie kabiny, żeby silnik się nagrzał (ale zima była wyjątkowo mroźna w 2009/2010).

    Podsumowując na jazdę podobną do mojej (30-40 km miasto codziennie, 15-17 tysięcy km rocznie, prędkości do 140km/h na liczniku) jednak polecam benzynę z powodu bardzo długiego nagrzewania się diesla. A zużycie paliwa? Przynajmniej ja kupiłem diesla dla przyjemności przyspieszania i patrzenia na niski wynik średniego spalania na komputerze ale ta zima to jednak problem.
    P.S. Chyba, że macie garaż może wtedy? Te dwa plusy to jednak bezcenne

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Webasto rozwiazuje problem rozgrzewania
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Yarek
        Elegance
        • 2005
        • 992

        #4
        Ja pozwolę sobie skomentować niektóre punkty, bo miałem okazję kilka razy bezpośrednio przesiadać się z O2 1.9 TDI do O2 1.6.

        Głośność: dizel jest dużo głośniejszy, mi osobiście twardy dźwięk TDI nie przeszkadza, ale głośność jest dużo większa, mata nic nie pomaga. Najbardziej słyszalne na postoju i przy wolnej jeździe. Na szczęście przy jeździe w trasie z prędkościami ~100 km/h dźwięk dizla zupełnie nie przeszkadza.

        Nagrzewanie: tak jak opisałeś, w zimie w dizlu jest dramat, 1.6 w zimie nie miałem okazji jechać ale myślę że jest dużo lepiej.

        Osiągi: imho zauważalnie lepsze w dizlu, choć trzeba przyznać, że w mieście zbytnio się tego nie zauważa. Dodatkowo w mieście niektórych kierowców wkurzają krótkie biegi dizla.

        Spalanie: duża przewaga 1.9TDI. Mam wrażenie, że 1.6 w O2 spala tyle co moje 1.8TSI...

        Prowadzenie - tu mnie zaskoczyłeś swoimi wnioskami... nigdy nie próbowałem tymi autami ostrzej jeździć, ale wydaje mi się, że sporo cięższy silnik TDI będzie powodował mocne rycie przodem z powodu sporego pogorszenia rozkładu mas...

        Zamieszczone przez Maicroft
        Webasto rozwiazuje problem rozgrzewania
        Ale chyba wnętrza, nie silnika Czyli problem sporego spalania w zimie zostaje.
        . pzdr Jarek
        aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

        Komentarz

        • bradley
          L&K
          • 2008
          • 1465

          #5
          Zamieszczone przez Yarek
          Ale chyba wnętrza, nie silnika Czyli problem sporego spalania w zimie zostaje.
          Nie prawda. Sa webasta suche i mokre. Mokre grzeja plyn chlodniczy, ktory jest przepuszczany przez nagrzewnice (ogrzewa wnetrze) jak i przez blok silnika (ogrzewa blok).
          Watpliwe, zeby nagrzalo wode do 90C jednak jest roznica gdy zaczyna sie grzac wode od temp. otoczenia a co innego od 60 czy 70C Jest jeszcze kwestia oleju, on bedzie znacznie zimniejszy od plynu chlodniczego. W Skandynawii popularne sa grzalki oleju montowane w misce.
          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            #6
            Zamieszczone przez bradley
            Nie prawda. Sa webasta suche i mokre. Mokre grzeja plyn chlodniczy, ktory jest przepuszczany przez nagrzewnice (ogrzewa wnetrze) jak i przez blok silnika (ogrzewa blok).
            Dobrze wiedzieć - w takim razie do tej pory jeździłem tylko autami z suchym Webasto.
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • maciejk77
              Drive
              • 2007
              • 88

              #7
              Zamieszczone przez Yarek
              Spalanie: duża przewaga 1.9TDI. Mam wrażenie, że 1.6 w O2 spala tyle co moje 1.8TSI...
              Jezdzilem i nieprawda 1.8TSI pali wiecej przynajmniej o 2l
              Ale dynamika juz nie ta. Tego silnika nie mozna porownywac do TDI czy TSI.
              Skoda Octavia II Ambiente 1.8 TSI

              Komentarz

              • Yarek
                Elegance
                • 2005
                • 992

                #8
                Zamieszczone przez maciejk77
                Jezdzilem i nieprawda 1.8TSI pali wiecej przynajmniej o 2l
                Ten 1.6FSI którym ja miałem okazję pojeździć spalał ~9 litrów w Warszawie

                Zresztą w teście który można przeczytać tutaj: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=32143 średnie spalanie (miasto/trasa) wyszło około 8 litrów.
                . pzdr Jarek
                aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                Komentarz

                • PiterNZ
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 389

                  #9
                  Zamieszczone przez Yarek
                  Ten 1.6FSI którym ja miałem okazję pojeździć spalał ~9 litrów w Warszawie
                  W Warszawie to jeszcze pytanie gdzie jeździłeś, jaką trasą i o której. Mój rekord średnie w benzynie 17, generalnie w FSI ponad 9 do 10 w dieslu do 8 zimą, latem ok. 7.

                  Dlatego napisałem, że dużo częściej tankowałem FSI ponieważ tutaj widać obiektywnie, że dla tego samego kierowcy w tych samych warunkach różnica w zużyciu jest bardzo duża.

                  Komentarz

                  Pracuję...