pomóżcie mi w wyborze samochodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lalamag
    Classic
    • 2011
    • 1

    pomóżcie mi w wyborze samochodu

    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=h4eblPfPeCc[/youtube]
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3encqD25TEs[/youtube]
    padłem jak to wczoraj widziałem [/youtube]
  • arek ryba
    Classic
    • 2010
    • 5

    #2
    pomóżcie mi w wyborze samochodu

    witam
    to mój pierwszy temat na tym forum ale dla mnie bardzo ważny, prosil bym o pomoc w wyborze samochodu a konkretniej silnika...
    po długim namysle i szukaniu odpowiedniej opcji padło na skode oktavie pierwszej generacji z lat 98-99.
    mam bardzo duuuuuży problem z wyborem silnika, najbardziej zależy mi na jako takim spalaniu.
    w grę wchodziły by silniki

    benzynowe
    1,6 - 102 ps
    1,8 - 125 ps
    2,0 - 116 ps

    disle
    1,9 - 90 ps

    prosil bym użytkownikow samochodów z takimi silnikami o opinie (takie obiektywne) spalanie, codzienne użytkowanie, na co uwazać, awarie.
    pozdrawiam arek
    poszukuje......

    Komentarz

    • westwi78
      RS
      • 2008
      • 2940

      #3
      prosil bym użytkownikow samochodów z takimi silnikami o opiniu (takie obiektywne)
      To się wyklucza

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1086
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Jeżeli w grę wchodzi silnik benzynowy, to polecam 2,0 115KM. Jest bardzo trwały, niezawodny, i ma sporą moc. Co prawda, 1,8 z turbiną ma większą moc, ale też jest bardziej skomplikowany, a osiągi są tylko trochę lepsze.
        W każdym razie silnika 2.0 powstydzić się na drodze można mało kiedy. Spalanie porównywalne z 1,6, a przyjemność z jazdy większa. Przez moje już 10 lat jazdy i 178000 tys.km jeszcze nigdy nie było żadnych kłopotów.
        Samochód z tm silnikiem , podobnie jak 1,8 jest lepiej przystosowany do szybszej jazdy, np. z tyłu są hamulce tarczowe.

        Komentarz

        • Udesky
          RS
          • 2007
          • 1692
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Po 1, ile robisz kilometrów rocznie?
          Po 2, użytkował go będziesz w mieście czy w trasie?
          Po 3, jakie masz dzienne przebiegi, tak +/-?

          Jeśli przebieg powyżej 200kkm, a w przypadku wybranych przez ciebie roczników to być może i 300kkm nie ma dla ciebie wielkiego znaczenia, albo nie robi dużego wrażenia to bierz TDI (AGR) tani w eksploatacji z racji na brak zmiennej geometrii łopatek i być może trafisz na taką sztukę z jednomasowym kołem zamachowym, AGRy mają także mocne sprzęgło. Więc to co najdroższe w naprawach odpada. Ale 90KM to nie to co ponad 100, no ale spalanie w trasie przy spokojnej jeździe również symboliczne.
          Jeśli masz czas szukać i nie boisz się LPG to brał bym 2.0 i gazował. Jeździsz tanio w miarę dynamicznie i bezproblemowo.
          Jeśli zależy ci na czasie to albo TDI lub 1.6 bo te najłatwiej trafić na rynku wtórnym, tzn jest z czego wybierać. Co do 1.8 (125KM) to jego na rynku chyba jest najmniej, bo jeśli już ktoś brała to 1.8T. O wolnossącym 1.8 słyszałem takie sobie opinie.
          W Polsce nie ma kryzysu.
          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            #6
            Zamieszczone przez Marian 2
            Jeżeli w grę wchodzi silnik benzynowy, to polecam 2,0 115KM. Jest bardzo trwały, niezawodny, i ma sporą moc. Co prawda, 1,8 z turbiną ma większą moc, ale też jest bardziej skomplikowany, a osiągi są tylko trochę lepsze.
            To akurat nieprawda - osiągi Octavii 1.8T są DUŻO lepsze od wersji z silnikiem 2.0
            Co nie zmienia faktu, że 2.0 115KM to całkiem fajny silnik dla kogoś kto nie potrzebuje takich osiągów - ma fajną elastyczność, jeździ się tym o wiele lepiej niż 1.6, a przy spokojnej jeździe pali rozsądnie i ponoć dobrze się gazuje
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • zielony49
              Ambiente
              • 2009
              • 180

              #7
              Też bym polecał 2.0, silniczek niezawodny, idealny do gazu, ja jezdze odcinki 50 km, czesto w terenie zabudowanym , "wieś, traktory, gęsi" zawsze z włączona kimatyzacją i ma sie rozumiec na światłach, nigdy mi nie przekroczyło spalanie 7 l/100 km, a od tankowania do tankowania 8 litrów. Pozdrawiam
              Dipol

              Komentarz

              • kurczak1985
                Rider
                • 2009
                • 300

                #8
                Kolega ma w borze 2.0 115KM + LPG i przyjemnie sie tym jezdzi pali jakies 11-12L gazu

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  przejedz sie kazdym samochodem z wymienionych prxez Ciebie silnikami. zaden czytany opis nie zastapi Ci rzeczywistego odczucia.
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • arek ryba
                    Classic
                    • 2010
                    • 5

                    #10
                    Zamieszczone przez Udesky
                    Po 1, ile robisz kilometrów rocznie?
                    Po 2, użytkował go będziesz w mieście czy w trasie?
                    Po 3, jakie masz dzienne przebiegi, tak +/-?
                    1.rocznie to ok 10-12 tysięcy
                    2.90% użytkowania to trasa
                    3.dojazdy do pracy to tak ok 60 km co drugi dzień

                    może napisze uzasadnienie dlaczego akurat disel 90 ps.
                    z tego co słyszalem są to silniki mniej zaawansowane technicznie niz te 110 ps i więcej i mniej odporne na paliwo koloru czerwonego :roll: .

                    Zamieszczone przez Udesky
                    nie boisz się LPG to brał bym 2.0 i gazował
                    tylko i wyłącznie LPG ,w chwili obecnej jeżdze golfem 3 1,8 AAM na LPG. więc gazu sie nie boje :lol:

                    Zamieszczone przez rss
                    przejedz sie kazdym samochodem z wymienionych prxez Ciebie silnikami. zaden czytany opis nie zastapi Ci rzeczywistego odczucia
                    słuszna uwaga

                    Zamieszczone przez Marian 2
                    do szybszej jazdy, np. z tyłu są hamulce tarczowe.
                    czytałem gdzieś że oktaviom z hamulcami bębnowymi z tyłu szybko zużywaja się tarcze hamulcowe przednie, przwda czy fałsz :?:
                    poszukuje......

                    Komentarz

                    • Udesky
                      RS
                      • 2007
                      • 1692
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      może napisze uzasadnienie dlaczego akurat disel 90 ps.
                      z tego co słyszalem są to silniki mniej zaawansowane technicznie niz te 110 ps i więcej i mniej odporne na paliwo koloru czerwonego
                      Tak się składa, że 90 i 110KM to te same silniki. To co je różni to przede wszystkim osprzęt:
                      - wtryski
                      - turbo: 110KM zmienna geometria, 90KM (AGR) bez zmiennej geometrii. Należy pamiętać o tym, że są również 90KM (ALH), które od 110KM(AHF/ASV) odróżniają jedynie wtryski,
                      - system podciśnienia, AGR go nie ma, ale można dołożyć, jeśli zajmiesz się tuningiem,
                      Z AGRa również spokojnie zrobisz 180KM i więcej.
                      - niektóre ARGy miały jednomasowe koło zamachowe i pancerne sprzęgło.
                      Zamieszczone przez arek ryba
                      1.rocznie to ok 10-12 tysięcy
                      2.90% użytkowania to trasa
                      3.dojazdy do pracy to tak ok 60 km co drugi dzień
                      W takim razie poważnie bym się zastanowił nad diesle. Co prawda rocznych przebiegów dużych nie robisz, ale jak wyjedziesz to już konkretne kilometry zrobisz.
                      Zastanowił bym się nad TDI i 2.0 + LPG.
                      Zamieszczone przez arek ryba
                      tylko i wyłącznie LPG ,w chwili obecnej jeżdze golfem 3 1,8 AAM na LPG. więc gazu sie nie boje
                      Ja miałem G2 1.8RP + LPG, śmigał aż miło.
                      W Polsce nie ma kryzysu.
                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9943
                        • Ford

                        #12
                        Powiedz jeszcze jaki masz budżet? Bo jeśli bliżej Ci do 10kzł, to szukałbym benzyny, ale jeśli bliżej 20kzł, to szukałbym diesla... Oczywiście przy założeniu, że jesteś zdecydowany na auto 11/12-letnie.
                        Choć ja na Twoim miejscu, gdybym miał wydać coś bliżej 20kzł, szukałbym duuuuużo młodszej benzynki. Ja tak zrobiłem, mimo, że jeżdzę prawie dwa razy więcej niż Ty...
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • wofek
                          Drive
                          • 2007
                          • 59

                          #13
                          2.0 wcale nie jest taki szybki, zdrowym TDI 110KM objedziesz tego 2.0 w mojej opinii. Silnik 2.0 jest bardzo stara konstrukcja. Dodatkowo wielu uzytkownikow narzeka na spore zuzycie oleju. Ja na Twoim miejscu szukalbym TDI 90 albo 110.

                          Komentarz

                          • kurczak1985
                            Rider
                            • 2009
                            • 300

                            #14
                            A moim skromnym zdaniem nie objedzie i niepotrzebna taka opinia... benzyny lubią wysokie a diesle niskie obroty i ot cała prawda.... Ale za chwile znowu sie zacznie co lepsze hehe

                            Komentarz

                            • ruwado
                              RS
                              • 2009
                              • 14891
                              • Octavia IV (NX3)

                              #15
                              Przy takich przebiegach rocznych rocznych chyba bym brał benzynę. Zwłaszcza, ze kupujesz samochód o dużym przebiegu. Jak się posypie, benzyna tańsza w naprawie. Od ciebie zależy, czy 1.6, czy 2.0 +LPG - w zależności od portfela na paliwo.
                              pozdrawiam - Darek

                              Komentarz

                              • Udesky
                                RS
                                • 2007
                                • 1692
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez ruwado
                                1.6, czy 2.0 +LPG - w zależności od portfela na paliwo.
                                Z tego co kiedyś sprawdzałem, to różnice w spalaniu między 1.6, 1.8, 1.8T i 2.0 w cale nie były takie powalające.
                                Ja bym brał sprawdzone 2.0 + LPG mimo, że lubi łykać olej.
                                1.6 to jednak problem czasem z lambdą i w przypadku chyba silnika AEE ze skrzynią.
                                Poza tym pamiętajmy, że większa pojemność to większy moment, a co za tym idzie 2.0 znacznie lepiej radzi sobie w przypadku wypraw wakacyjnych. Dodatkowo 2.0 to 8V więc lubi niskie obroty. Zresztą co tu dużo gadać kolega ma Golfa 3, więc jeśli zgłębiał temat Golfów to pewnie zna ten silnik choć by z Golfa 3 GTI.
                                Zamieszczone przez wofek
                                2.0 wcale nie jest taki szybki, zdrowym TDI 110KM objedziesz tego 2.0 w mojej opinii. Silnik 2.0 jest bardzo stara konstrukcja.
                                Zamieszczone przez kurczak1985
                                A moim skromnym zdaniem nie objedzie
                                Być może dla autora ta kwestia nie ma znaczenia.
                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                Komentarz

                                • wofek
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 59

                                  #17
                                  Zamieszczone przez kurczak1985
                                  A moim skromnym zdaniem nie objedzie i niepotrzebna taka opinia... benzyny lubią wysokie a diesle niskie obroty i ot cała prawda.... Ale za chwile znowu sie zacznie co lepsze hehe
                                  Silnik 2.0 nie lubi wysokich obrotow za bardzo. Jest to stary silnik 8V dla ktorego 4500 RPM to ostatni dzwonek do zmiany biegu.

                                  Tutaj sie zgodze - przebiegi rzedu 10-12 kkm rocznie to malo i faktycznie benzyna wydaje sie tansza w eksplotacji.

                                  Zreszta policz sobie sam w Excelu uwzgledniajac koszta zakupu auta, serwisowanie, spalanie oraz cene przy odsprzedazy. Wez pod uwage, ze diesel spali Ci zapewne ok 5l/100km a te 2.0 z LPG 10-11 l/100km. W przypadku diesla licz sie z tym, ze jesli padnie sprzeglo, dwumasa, turbo, pompa to koszta sa spore (od 800 zł w góre za pompe do 2000/2500 zl za sprzeglo z dwumasa). LPG to znowu problemy (zbiornik w bagazniku, dbanie o swiece/kable, drozsze przeglady, czestsze tankowanie, rozne dziwne historie - a to obroty nie takie, a to muli/szarpie etc.).

                                  Zatem tak jak pisalem. Excel albo kartka i olowek i liczymy... (w rozrachunku wez pod uwage jak dlugo chcesz uzytkowac auto).

                                  Komentarz

                                  • sir_kyllan
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 13

                                    #18
                                    Kolego jestem użytkownikem 1,8 20V przebieg 350k (kapital przy 260k) i muszę przyznać, że wciąż jest jest to bardzo dynamiczna jednostka, spalanie zależne od nogi, jak w miescie lubisz czasem szybciej ruszyc spod swiateł musisz liczyc 12/100 trasa okolice 8-9 przy spokojnej jeździe to realne spalanie według mnie. Kultura pracy jest ok,na wysokich obrotach jest nieco głośny,za to na wolnych niemal go nie słychać (nie to co klekot ), bardzo elastyczny 3 - 30 km/h 4 - 40 km/h 5 - 60 km/h to nie problem. W mojej wersji (GLX) cholernie brakuje 6 biegu. Wtedy spalanie w trasie było by nieco mniejsze i podróżowało by się ciszej. Powyżej 120 km/h przekraczasz 3000 obr. hałasuje. Sam zastanawiam się czy nie założyć gazu, nie jeźdze zbyt dużo codziennie 3km do pracy i spowrotem, czasem trochę po miescie i wakacje. Wyliczyłem ze sama instalka zwróci sie po 3 latach. A myślę, że spokojnie nim jeszcze tyle pojeżdzę.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...