Jac_ek, fajny test i filmik
Z tego wynika, że jednak 1.4TSI nie ma podejścia do 2.0TDI, co było podważane wielokrotnie na forum...
gadanie tam
WY ŚCIG! WY ŚCIG! :lol:
ale rzeczywiście powyżej 130 słabizna, nie wiem jak było w serii BKD, nie wiem czy dużo lepiej...i nie wydaje mi się
moze to głupie ale podjedź na wagę towarową (np przy skupach złomu, składach budowlanych itp...) i po prostu pomierz nacisk na przednią i tylną oś. Każda wersja silnikowa będzie mieć inne rozłożenie masy.
W niektórych modelach BWM jest 50% / 50% co jest ideałem w osobówce, stąd moja ciekawość o Octavię.
W autach z klasycznym napędem (silnik z przodu, napęd na tył) rozkład 50% / 50% jest jak najbardziej do osiągnięcia, w "niektórych modelach BMW" tak właśnie jest, może z dokładnością do 2-3%.
Auta przednionapędowe będą miały mocniej dociążony przód, czyli
Zamieszczone przez Thundi
Octavia powinna mieć pomiędzy 60-40 a 65-35.
w zależności od np. silnika (diesle są cięższe). Ile tam jest ... HGW.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Thundi, jeszcze Mazda RX8, bardzo blisko 50/50, coś koło 51/49 czy jakoś tak. I rzeczywiście auto prowadzi się rewelacyjnie i bardzo przewidywalnie, latanie pełnymi bokami czy na granicy przyczepności to prawdziwa rozkosz w tym autku :twisted: .
Rozkład masy statyczny to jeszcze nic ale na jakiej wysokości ta masa się znajduje w poszczególnych częściach pojazdu to już inna bajka, w trakcie jazdy i szybkich zmian kierunku ruchu nadwozia tzw "transfery masy" mogą wybić z toru jazdy nawet takie auto co ma 50/50 statycznie bo przykładowo przód będzie niziutko a tył bardzo wysoko, np w kombi.
Ciekawostka, jednym z najcięższych elementów nadwozia nie jest np. tapicerka ale... są szyby
Masa własna pojazdu: 1320kg.
Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 1860kg.
Rozdział tej masy na poszczególne osie: (oś 1 / oś 2): 883 - 970 kg / 890 - 977 kg.
Zrobiłem tabelkę dla skrajnych rozłożeń (lżejszy przód + cięższy tył oraz cięższy przód + lżejszy tył). Teoretycznie wychodzi całkiem niezły rozkład masy przy max obciążeniu.
Co o tym myślicie?
PS.
Nie jestem inżynierem, więc proszę kolegów o ewentualne korekty :wink:
Komentarz