[O1] Rozkład masy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamus24_85
    Classic
    • 2010
    • 26

    [O1] Rozkład masy

    Zamieszczone przez fernando
    Jac_ek, fajny test i filmik
    Z tego wynika, że jednak 1.4TSI nie ma podejścia do 2.0TDI, co było podważane wielokrotnie na forum...
    gadanie tam
    WY ŚCIG! WY ŚCIG! :lol:
    ale rzeczywiście powyżej 130 słabizna, nie wiem jak było w serii BKD, nie wiem czy dużo lepiej...i nie wydaje mi się
  • dragster
    Elegance
    • 2009
    • 895
    • Honda

    #2
    [O1] Rozkład masy

    Cześć,

    Czy spotkaliście się z informacją jakie w Octaviach jest rozłożenie masy samochodu na osie?

    W niektórych modelach BWM jest 50% / 50% co jest ideałem w osobówce, stąd moja ciekawość o Octavię.

    Pozdrawiam
    Silnik R18A2.
    http://www.dadrl.org.uk
    http://www.lightmare.org

    Komentarz

    • tom.tom
      Rider
      • 2009
      • 296

      #3
      moze to głupie ale podjedź na wagę towarową (np przy skupach złomu, składach budowlanych itp...) i po prostu pomierz nacisk na przednią i tylną oś. Każda wersja silnikowa będzie mieć inne rozłożenie masy.
      Pozdrawiam tom_tom

      Komentarz

      • Thundi
        L&K
        • 2005
        • 1157

        #4
        Zamieszczone przez dragster
        W niektórych modelach BWM jest 50% / 50% co jest ideałem w osobówce, stąd moja ciekawość o Octavię.
        eee w których ?? bo ja wiem o kilku autach (np: Aston Martin DB9 ) ale BMW to akurat nie są

        Octavia powinna mieć pomiędzy 60-40 a 65-35.
        O ortografie dba FF.
        Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
        http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
        Skoda Octavia & Audi A6

        Komentarz

        • Morgoth
          L&K
          • 2010
          • 1116

          #5
          Zamieszczone przez dragster
          W niektórych modelach BWM jest 50% / 50% co jest ideałem w osobówce, stąd moja ciekawość o Octavię.
          W autach z klasycznym napędem (silnik z przodu, napęd na tył) rozkład 50% / 50% jest jak najbardziej do osiągnięcia, w "niektórych modelach BMW" tak właśnie jest, może z dokładnością do 2-3%.

          Auta przednionapędowe będą miały mocniej dociążony przód, czyli
          Zamieszczone przez Thundi
          Octavia powinna mieć pomiędzy 60-40 a 65-35.
          w zależności od np. silnika (diesle są cięższe). Ile tam jest ... HGW.
          Morgoth

          Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
          G.B.Show

          Komentarz

          • Sev
            L&K
            • 2007
            • 1295

            #6
            Thundi, jeszcze Mazda RX8, bardzo blisko 50/50, coś koło 51/49 czy jakoś tak. I rzeczywiście auto prowadzi się rewelacyjnie i bardzo przewidywalnie, latanie pełnymi bokami czy na granicy przyczepności to prawdziwa rozkosz w tym autku :twisted: .

            Rozkład masy statyczny to jeszcze nic ale na jakiej wysokości ta masa się znajduje w poszczególnych częściach pojazdu to już inna bajka, w trakcie jazdy i szybkich zmian kierunku ruchu nadwozia tzw "transfery masy" mogą wybić z toru jazdy nawet takie auto co ma 50/50 statycznie bo przykładowo przód będzie niziutko a tył bardzo wysoko, np w kombi.

            Ciekawostka, jednym z najcięższych elementów nadwozia nie jest np. tapicerka ale... są szyby
            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

            Komentarz

            • Thundi
              L&K
              • 2005
              • 1157

              #7
              Zamieszczone przez Morgoth
              "niektórych modelach BMW" tak właśnie jest, może z dokładnością do 2-3%.
              Najlepszym BMW jakie jest w tej rozgrywce to bodajże BMW Z4 które ma 52-48

              Zamieszczone przez Sev
              jeszcze Mazda RX8, bardzo blisko 50/50, coś koło 51/49 czy jakoś tak.
              Owszm taki sam wynik oferuje np: Toyota Supra
              O ortografie dba FF.
              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
              Skoda Octavia & Audi A6

              Komentarz

              • dragster
                Elegance
                • 2009
                • 895
                • Honda

                #8
                Znalazłem wyciąg ze świadectwa homologacji:

                Masa własna pojazdu: 1320kg.
                Dopuszczalna masa całkowita pojazdu: 1860kg.
                Rozdział tej masy na poszczególne osie: (oś 1 / oś 2): 883 - 970 kg / 890 - 977 kg.

                Zrobiłem tabelkę dla skrajnych rozłożeń (lżejszy przód + cięższy tył oraz cięższy przód + lżejszy tył). Teoretycznie wychodzi całkiem niezły rozkład masy przy max obciążeniu.
                Co o tym myślicie?

                PS.
                Nie jestem inżynierem, więc proszę kolegów o ewentualne korekty :wink:
                Załączone pliki
                Silnik R18A2.
                http://www.dadrl.org.uk
                http://www.lightmare.org

                Komentarz

                • Sev
                  L&K
                  • 2007
                  • 1295

                  #9
                  Dla max obciążenia jest ok, ciekawe jak jest dla nie obciążonego auta, w końcu załadowanym pod dach nie lata się po zakrętach
                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                  Komentarz

                  Pracuję...