Podgrzewacz paliwa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krzysztof
    Classic
    • 2005
    • 21

    Podgrzewacz paliwa

    Cobra83, szkoda ze predzej nie wiedziałęm to bym juz to widział

    lukas_78, jak kupisz i założysz to chetnie oblukam
  • MZD
    Ambiente
    • 2004
    • 242

    #2
    Podgrzewacz paliwa

    Znalazłem na Allegro taki przedmiocik - ciekaw jestem czy faktycznie przy obecnych mrozach pomógłby bezproblemowo uruchamiać samochód:

    Octavia Kombi ASV 114KM 256Nm @ 148KM 330Nm by ALI - polecam tego tunera...

    Komentarz

    • KLOCek
      Rider
      S_OCP Member
      • 2005
      • 411

      #3
      kolejny "magnetyzer" ?

      Komentarz

      • krzyszt0f
        Drive
        • 2006
        • 64

        #4
        Ja rozumiem, że diesel ma mocny akumulator ale to ciągnie 150W ??

        kolejny "magnetyzer" ?
        magnetyzer gratis ... swoją drogą takie magnetyzery cokolwiek dają??
        Gratuluję wyboru forum

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          o rany, tylko nie zaczynajmy dyskusji o magnetyzerach! :hammer
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • chester121
            L&K
            • 2005
            • 1053

            #6
            kiedys tez sie zastanawialem nad takim rozwiazaniem
            i nie jest to zle bo np w niektorych autach(chyba w mercach)
            podgrzewacze paliwa sa montowane w standardzie
            tylko wlasnie ta moc mnie troche odstrasza
            na krotkich dystansach to chwila moment i prostownik bedzie potrzebny

            Komentarz

            • KLOCek
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 411

              #7
              magnetyzery... oczywiście. krzyszt0f, nie założyłeś jeszcze ? (żart oczywiście)

              mówią, że coś dają, ale czy to chodzi tylko o większy pobór prądu k to nie wiem.
              Czy ktoś miał doświadczenia z czymś takim na własnej skórze ?

              Komentarz

              • krzyszt0f
                Drive
                • 2006
                • 64

                #8
                magnetyzery... oczywiście. krzyszt0f, nie założyłeś jeszcze ? (żart oczywiście)
                Jakoś do magnetyzera mnie nie ciągnie

                Zastanawia mnie tylko moc tego małego cudenka... grzałka 150W to by paliwo nagrzała do ładnych kilku stopni.
                Gratuluję wyboru forum

                Komentarz

                • rafalus
                  L&K
                  • 2005
                  • 1140
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  no to kolejny problem trzebna by popytac w mercedesie.
                  nowy cSIMC od Aliego
                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratoRS
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    No i co to Wam da?? Ze paliwo do silnika dojdzie podgrzane. Taka grzalka jak paliwo zamarznie to se podgrzeje miejscowo, a przeplywowo nie ma szans. Druga sprawa, na moje zmniejsza to troche cisnienie paliwa, ze wzgledu na srednice tych rurek.

                    Dla mnie to nic nie daje. To nie sa stare kible gdzie trzeba ognisko rozpalic zeby zapalily. Taka grzalka musialaby miec pompke, ktora tloczyla by ciagle paliwo, a to nie wykonalne ze wzgledow elektrycznych(szybko siadlby akumulator na postoju).
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Jacek Nowak
                      Rider
                      • 2005
                      • 390

                      #11
                      po co to kupowac skoro octy zapalaja poniezej -25 stopni :?: :?:
                      Skoda Octavia 19-TDI Elegance 136/304NM

                      Komentarz

                      • KLOCek
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 411

                        #12
                        jestem tego samego zdania.

                        Komentarz

                        • RomanS
                          Elegance
                          • 2004
                          • 804

                          #13
                          Hehehe, wygląda na to, że jak dotąd najwięcej do powiedzenia mieli Ci, którzy nigdy nie widzieli takich rzeczy w działaniu . Przed laty istniały takie urządzenia produkowane w Polsce i to nie przez "rzemiosło" tylko normalnie ZEM.
                          Trzeba to zainstalować przed filtrem (to chyba logiczne - ochrona przed zatkaniem parafiną), przepływający ON jest podgrzewany, część jego wraca przelewem do zbiornika i miesza się z tym co w zbiorniku, i tak w kółko. Temperatura paliwa wzrasta. Sterowane powinno być toto temperaturą ropy coby nie popadać w przesadę i nie grzać ciągle (bo ropa odparuje )
                          To z Allegro ma trochę małe średnice króćców, ale sądzę tak tylko na podstawie fotki. Jeśli będą za małe, to wzrośnie prędkość przepływu i paliwo nie zdąży się ogrzać). O ile pamiętam bywało to zwykle 6 lub 8 mm.
                          Kwestia mocy, trudno powiedzieć czy 150 W to odpowiednia, ale Panowie bez paniki!
                          To tylko ok. 10 A. W TDI macie alternatory 90 lub 120 A. A jak tylko wzbudzi się alternator to prąd idzie przecież z niego a nie z akumulatora.
                          Wątku magnetyzującego nie podnoszę w ogóle, bo to miała być poważna wypowiedź :P .
                          Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratoRS
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Ok, ja rozumie zasade dzialania tego czegos. Ale wlasnie jest to ale. Diesel nie chce odpalac jak jest zimno bo

                            a) swieczki sa do bani
                            b) akumulator dychawiczny
                            c) silnik przedmuchany(brak kompresji)
                            d) w paliwie wydzielila sie parafina(badz jest duzo wody!!)

                            Odrzcamy 3 pierwsze. Co nam da podgrzewacz, w chwili gdy chcemy zapalic paliwo np zamarzlo w filtrze paliwa, badz w przewodach i co wtedy. NIC nam to nie da. Jak juz silnik odpali, zgadzam sie wtedy cos da, ale konstrukcja filtra paliwa do TDI ma w sobie cos takiego jak podgrzewania paliwa. To samo robi silnik(pompa) przez ktora paliwo przeplywa i jest ono podgrzane. O wodze wspomnialem. Przy duzej roznicy temperatur w takim rozgrzanym baku zacznie nam sie skraplac woda i to jest czesto tez problem.
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • RomanS
                              Elegance
                              • 2004
                              • 804

                              #15
                              Jeżeli mamy zamarznięty filtr (zatkany parafiną, bo zakładam, że wodę wszyscy spuszczają z niego regularnie - jak nakazuje instrukcja obsługi samochodu lub częściej nawet), to pewnie, że jedyne wyjście wstawić auto na noc do ciepłego warsztatu, rano wymienić ( a nie czyścić) filtr, paliwo wymienić albo zastosować takie dodatki, żeby było ciekłe (no albo czekać aż się ociepli ). Jeżeli ktoś zimą ma w baku letnią ropę, opał czy jakąś mieszaninę - a co mamy to nie wiemy nigdy ! - to wątpię w skuteczność superkoncentratów. Sensowniejsze wydaje się 10 litrów nafty na zbiornik.
                              Na coś takiego to żaden podgrzewacz na pewno oczywiście nie pomoże.


                              Ale jak już ruszymy to przecież pomoże utrzymać wyższą temp. paliwa, chociażby po to, żeby wyjechać tą zupę ze zbiornika i nalać właściwego paliwa. Normalnie paliwo podgrzewane jest co nieco w filtrze od paliwa przelewowego z pompy wtryskowej i wtryskiwaczy, bo to jest trochę ciepłe bo już było w silniku. No chyba, że się mylę i było tak dawniej (np. w 1Z) a teraz w filtrach są grzałki elektryczne. To sorry, poprawcie mnie.
                              Jeżeli zaś nie ma grzałek to każde kilka oC więcej to lepiej, a podgrzewacz w tym pomoże. No bo przecież nie zaszkodzi, co ? :wink:
                              Myślę, że aż takiej dużej różnicy temperatur w baku chyba nie będzie aby woda wiadrami się skraplała, a jak się już pojawi to razem z tą którą kupiliśmy przy okazji tankowania :P . No w końcu filtr paliwa ma też odstojnik do czegoś, czyż nie ? :wink:
                              Osobiście różne dodatki stosowałem zawsze, przy każdym tankowaniu, jako asekurację, że paliwo zimowe może nie być tak do końca mrozoodporne.
                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                              Komentarz

                              • jarek_wt
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 154

                                #16
                                Jakoś nie mam zaufania do tego typu "wynalazków", tak samo założenie że z reguły tankujemy "zupę" wydaje mi się że jest lekko na wyrost.

                                Mimo wszystko uważam, że ryzyko trafienia na jakąś "zupę" jest o wiele mniejsze jeżeli tankujemy porządne paliwo na porządnej w miarę sprawdzonej stacji.

                                Do swojego autka leję od nowości w miarę porządny ON ( Ultimate/Verva/Power ) + specyfik Shell'a, i nie miałem najmniejszych problemów z "zamrożonym" paliwem przy okazji ostatnich mroźnych dni.

                                Żeby pozbyć się lub złagodzić problem "zamrożonego" paliwa to chyba trzeba by podgrzwać bez przerwy filtr, także podczas postoju na parkingu. Tylko ile by to prądu "zjadło" i jaki akumulator by to wytrzymał ....

                                pozdrawiam
                                Jarecki
                                Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                                Komentarz

                                • chester121
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1053

                                  #17
                                  ON ( Ultimate/Verva/Power
                                  no coz na orlenie paliwo jest najgorsze jakosciowo
                                  2lata temu zamarzo nam paliwo w O1 pojechlismy do serwisu i bezblednie zgadli ze tankowalismy na orlenie
                                  niedawno auto bylo na dluzsza wizyte i wzielismy zastepcza fabia SDI
                                  pan ktory wydal nam auto powiedzial ze jak bedziemy tankowc to wszedzie byle nie na Orlenie!!!!

                                  dodatkowo powiem wam ze wujek pol roku temu kupil focusa TDCi i pan ktory sprzedawal mu go
                                  pouczyl go co i jak nalezy robic zeby autko bylo sprawne dlugie lata
                                  jednym z podpunktow bylo
                                  Nie tankowac na Orlenie!!!!

                                  dlatego ja tankuje tylko na shellu i BP i jak narazie problem z glowy k

                                  Komentarz

                                  • Zibi
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 491

                                    #18
                                    Zamieszczone przez chester121
                                    dlatego ja tankuje tylko na shellu i BP i jak narazie problem z glowy k
                                    No to cie troche zmartwie
                                    U nas ostatnio poszedl po firmie okolnik, zeby nie tankowac aut sluzbowych na shellu.
                                    Nie wiem czy to pech, czy tak dostawa sie trafila, ale w ciagu 2 dni parenascie aut trafilo do serwisu na odmrozenie.
                                    Kumpel mial pecha na Neste - zatankowal obie fury i prawie jednoczesnie zamarzly.
                                    Ja co prawda mialem problem z aku, ale do stanu paliwa z Jet-a nie moge sie przyczepic.


                                    Pozdrawiam
                                    Zibi

                                    Komentarz

                                    • Kmab
                                      Rider
                                      • 2005
                                      • 269

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Zibi
                                      No to cie troche zmartwie
                                      U nas ostatnio poszedl po firmie okolnik, zeby nie tankowac aut sluzbowych na shellu.
                                      Nie wiem czy to pech, czy tak dostawa sie trafila, ale w ciagu 2 dni parenascie aut trafilo do serwisu na odmrozenie.
                                      Kumpel mial pecha na Neste - zatankowal obie fury i prawie jednoczesnie zamarzly.
                                      Zibi
                                      Nie ma reguły. Jakość paliwa często jest bardziej zależna od ludzi którzy pracują na konkretnych stacjach niż od sieci. Kiedyś znajomy pracował na stacji BP i opowiadał mi jakie przekręty tam odchodziły. Pewnie ta sama sytuacja może być w innych sieciach. Można jedynie zaryzykować twierdzenie, że sieci zagraniczne bardziej dbają o jakość i kontrolują swoje stacje niż sieci polskie.
                                      Z tego co wiem to paliwo sprzedawane w Polsce w większości pochodzi od tych samych dostawców czyli od ....Lotosu i Orlen, nie zależnie w której sieci tankujemy :!: :!: .
                                      Zachodnim sieciom nie opłaca się importować paliwa, dlatego kupują je u nas. Czasem dzieje się to na zasadzie umów barterowych - Przykładem są umowy zawierane bodajże między BP a Orlenem. Orlen w Niemczech bierze paliwo z rafinerii BP (bo bliżej), w zamian BP w Polsce bierze z Orlenu (bo bliżej).

                                      Dlatego trochę śmieszy mnie dyskusja nad wyższością jednego paliwa nad drugim bo w większości przypadków leje się do baku po prostu to samo paliwo, tylko brand się zmienia.
                                      Może w przypadku specyficznych produktów jak verva czy ultimate jest jakaś różnica, ale pensji bym na to nie postawił :wink:

                                      Z resztą co ja będę - poniżej kilka ciekawych linków:



                                      Obecnie na tapecie Subarak OBK 2.0D

                                      Komentarz

                                      • Piotrus
                                        Rider
                                        • 2004
                                        • 524

                                        #20
                                        Wiecie co jest najśmiejszniejsze - mam kolegę który jeździ Passatem TDI cały czas na opale. Ostatnio się go pytam :
                                        -jak sobie radzisz w te największe mrozy, czegoś dolewasz?
                                        Odpowiedział:
                                        -Taa, to samo co latem (miksol) :lol:
                                        Nawet przy -30 stopniach nie miał żadnego problemu z wytrącaniem się parafiny w opale bez dolewania żadnych dodatków, pomimo że w karcie produktu było napisane że jest do -15.

                                        Za to u mnie w firmie zamarzły dwa auta tankowane na Petrochemii :evil:
                                        Piotruś
                                        AGR(RIP) + ALH

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratoRS
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          A kto powiedzial, ze opal marznie. Przeciez ludzie te beczki co przyjezdzaja maja w jakis stodolach, gdzie zima temperatura spada grubo ponizej 0 i bylby zasadniczy problem uruchomic takie ogrzewanie.


                                          Jesteśmy liderem rynku paliw. Chcemy tworzyć nowe rozwiązania w energetyce i mobilności oparte na zaawansowanych, czystych technologiach. Poznaj nas!
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • gregor
                                            Classic
                                            • 2005
                                            • 29

                                            #22
                                            Panowie odswieżająć temat tego ustrojstwa z Allegro.
                                            Kupiłem jak rozpoczeły się mrozy bo niestety cały bak i dwa razy powrót z pracy na holu.!. :twisted: :twisted: :twisted: niestety.
                                            Zablowkowany za kazdym razem filtr.paliwo notabene [shadow=red:fe648f0dc8]made in Orlen[/shadow:fe648f0dc8].!!!!Nie polecam :!: :!:
                                            Kupiłem podgrzewacz zamontowałem prowizorycznie i działa.
                                            Moc jest Cool bez porównania z jazdą bez podgrzewacza furka sunie jak bez mrozów.
                                            Mróz -20 po dojechaniu do pracy paliwo cieplutkie filtr paliwa też.
                                            Teraz co do 150W to naprawdę nic ,podgrzewacz ma termostat wbudowany,mało tego przy temperaturze-5 się nie włącza piszą w instrukcji że pow. 10 stopni w plusie ale sprawdziłem uruchamia się jak jest poniżej 8 stopni.
                                            W komplecie komplet kabli i przekaźnik.opaski .
                                            W Sobote powalczyłem z instalacją elektryczną i obecnie nie widać przktycznie żadnych zmian po podniesieniu maski.wykorzystałem miejsce w tym pudełeczku obok serva sa tam dwa przekaźniki i jedno wolne miejsce .
                                            Muszę dopracować montaż samego urządzenia bo niestety w naszych furach niema za wiele wolnego miejsca ale jest alternatywa tylko troche czasu potrzeba.
                                            Dodam jeszcze i jest to orginalna część Renault.
                                            Ogólnie pozytyw i nawet udało się jeżdzić w mrozach na tym gó..... z [shadow=brown:fe648f0dc8]Orlenu[/shadow:fe648f0dc8].
                                            Skoda Black

                                            Komentarz

                                            • maniek TDI
                                              Drive
                                              • 2005
                                              • 71

                                              #23
                                              Słuchaj Gregor,ja pracuję w Suwałkach,jezdziłem przy minus 28 stopni(a może i więcej),potem na tym mrozie stała caly dzień i odpalała bez żadnych problemów.Dodam tylko,że nie dodowałem żadnych dodatkow do paliwa.

                                              Komentarz

                                              • Arti23
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 892
                                                • Superb II combi (3T5)
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #24
                                                Jeżdżę na BP Ultimate/Neste i nie miałem problemów z zamarzaniem paliwa nawet w temp -25*C.
                                                Kumpel jeżdzi 3-letnim MB C220 CDI i w ubiegłym tygodniu 3 razy jechał na lawecie do serwisu z zamarzniętym paliwem, a tankuje na Shell'u. Jeśli chodzi o paliwa jak widać nie ma regóły.
                                                Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                                Komentarz

                                                • gregor
                                                  Classic
                                                  • 2005
                                                  • 29

                                                  #25
                                                  Panowie dodam iż z zapaleniem auta nigdy nie mam problemu problem z przejechaniem 3-go magicznego :szeroki_usmiech kilometra zawsze był stop.
                                                  A podgrzewacz załatwił sprawe też jak większość z nas byłe pesymistycznie nastawiony do takiego wynalazku ale działa .
                                                  Tylko nie mogę dostać włącznika podgrzewania siedzeń z gniazdem i kabelkami aby zakoniczyć temat.

                                                  Pozdrawiam wszystkich którzy nie mieli problemów w czasie mrozów i oby tak dalej. :szeroki_usmiech
                                                  Skoda Black

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...