swiety,
Spróbuj tego [zaczerpnięte z sieci - nie pamiętam już skąd, ale u mnie pomaga]:
Układanie klocków hamulcowych
Wspomniałem wcześniej, że klocki hamulcowe należy poprawnie ułożyć. Dlaczego? Aby uzyskać jak najlepszą powierzchnię tarcia klocka z tarczą. Można by sobie wyobrazić, że zakładając całkowicie nowe tarcze i klocki proces nie jest potrzebny. Nic bardziej mylnego, pomimo iż powierzchnie tarczy i klocka wydają się idealnie gładkie.
Ważne !!!
Proces układania klocka nie jest procesem jednorazowym. W przypadku przegrzania bądź nieregularnego używania (auto stoi jakiś czas hamulce rdzewieją) proces należy powtórzyć jako, że powierzchnia tarcia nie jest idealna. Po każdym demontażu klocka należy go ułożyć ponownie. Objawiać się to może hałaśliwymi hamulcami, piszczeniem (nie mylić z piszczeniem tanich - kiepskiej jakości klocków), drganiami.
Procedura:
- po instalacji klocków upewniamy się, że pedał jest na swoim miejscu/wysokości wciskając go kilkakrotnie,
- wyjeżdżamy na drogę (najlepiej pustą) gdzie możemy dokonać 6-10 mocnych hamowań z prędkości 50km/h do 20km/h, mocne hamowania ale bez blokowania kół lub zadziałania ALB, Przyspieszamy, hamujemy, przyspieszamy, hamujemy, chodzi o podtrzymanie temperatury.
- następnie 2 - 3 mocne hamowania z prędkości 70km/h do 10km/h ważne aby nie blokować kół i niedopuścić do kompletnego zatrzymania samochodu
- kolejne 2 -3 hamowania z prędkości ok 120km/h do 60km/h,
- pozwól hamulcom ochłonąć przez około 15 min. podczas spokojnej jazdy - nie na postoju.
Po tej procedurze klocki są gotowe do normalnego używania.
Staraj się unikać długich, powolnych zwalniań. Mocne i krótkie hamowanie wbrew pozorom wydłuży czas użytkowania klocków i pozwoli uniknąć przegrzania, co może prowadzić do nadbudowywania się materiału z klocków na tarczy, bądź wypaczenia tarcz.
Spróbuj tego [zaczerpnięte z sieci - nie pamiętam już skąd, ale u mnie pomaga]:
Układanie klocków hamulcowych
Wspomniałem wcześniej, że klocki hamulcowe należy poprawnie ułożyć. Dlaczego? Aby uzyskać jak najlepszą powierzchnię tarcia klocka z tarczą. Można by sobie wyobrazić, że zakładając całkowicie nowe tarcze i klocki proces nie jest potrzebny. Nic bardziej mylnego, pomimo iż powierzchnie tarczy i klocka wydają się idealnie gładkie.
Ważne !!!
Proces układania klocka nie jest procesem jednorazowym. W przypadku przegrzania bądź nieregularnego używania (auto stoi jakiś czas hamulce rdzewieją) proces należy powtórzyć jako, że powierzchnia tarcia nie jest idealna. Po każdym demontażu klocka należy go ułożyć ponownie. Objawiać się to może hałaśliwymi hamulcami, piszczeniem (nie mylić z piszczeniem tanich - kiepskiej jakości klocków), drganiami.
Procedura:
- po instalacji klocków upewniamy się, że pedał jest na swoim miejscu/wysokości wciskając go kilkakrotnie,
- wyjeżdżamy na drogę (najlepiej pustą) gdzie możemy dokonać 6-10 mocnych hamowań z prędkości 50km/h do 20km/h, mocne hamowania ale bez blokowania kół lub zadziałania ALB, Przyspieszamy, hamujemy, przyspieszamy, hamujemy, chodzi o podtrzymanie temperatury.
- następnie 2 - 3 mocne hamowania z prędkości 70km/h do 10km/h ważne aby nie blokować kół i niedopuścić do kompletnego zatrzymania samochodu
- kolejne 2 -3 hamowania z prędkości ok 120km/h do 60km/h,
- pozwól hamulcom ochłonąć przez około 15 min. podczas spokojnej jazdy - nie na postoju.
Po tej procedurze klocki są gotowe do normalnego używania.
Staraj się unikać długich, powolnych zwalniań. Mocne i krótkie hamowanie wbrew pozorom wydłuży czas użytkowania klocków i pozwoli uniknąć przegrzania, co może prowadzić do nadbudowywania się materiału z klocków na tarczy, bądź wypaczenia tarcz.
Komentarz