łopatki do DSG to jest osobny temat - jeśli ktoś lubi sobie czasami przycisnąć to lepiej mieć łopatki niż wajchować na skrzyni pomiędzy trybami S i D
Dlaczego "wajchować", skoro tylko "czasami przycisnąć"? Żona/panna jeździ na D, Ty na S i tyle w temacie
Czy do skrzyni DSG można zamówić kierę 3-ramienną bez łopatek?
Zamieszczone przez Mihau
to jest MASAKRA! zamówiłem, sobie ten pakiet i patrze elegance ma w standardzie 4-ramienna wielofunkcyjną, a po zamówieniu pakietu jest 3-ramienna zwykła no to mówię typowi "chcę pakiet dynamic i mieć wielofunkcyjną z elegance" i jaka odpowiedź? że jedno drugie wyklucza :shock: masakra
To jest IMO błąd managera produktu w Skoda Auto Polska, który konfigurował cennik i opcje. Nie chce mi się wierzyć, że w Niemczech taka kiera bez guzików w ogóle jest oferowana w takim pakiecie. U nas miało być po prostu tanio i nie dopilnowali szczegółów.
Zamieszczone przez Maicroft
Chodzi bardziej o wrzucenie sobie nizszego biegu przed manewrem, bo jednak nawet jak wymusimy jazde na nizszym biegu do D i tak wrzuci wyzszy, a czesto tak jest zanim zrobi sie miejsce, albo przy zjezdzie z gory mozna zredukowac zamiast hamowac, czego D nie robi, bo wrzuca zazwyczaj tylko wyzszy bieg
A czy łopatki przy kierownicy "nadpisują" ustawienia DSG - czyli gdy jadę na D lub S i wcisnę łopatkę "-" (w dół) to bieg zostanie zredukowany, czy to działa tylko w trybie manual? Pytam bo skrzynie Toyoty mają tak, ze łopatki "nadpisują" automat i tak już zostaje do najbliższego zatrzymania - idealna sprawa na wyhamowanie silnikiem przed światłami. Potem rusza się znów z automatem, bez jakichkolwiek zmian dźwigni biegów/łopatek.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Podobnie stało się z oponami dętkowymi.
Wyższość opon bezdętkowych została bezsprzecznie udowodniona i obecnie innych opon w osobówkach się nie stosuje.
Opony dętkowe to raczej umarły śmiercią naturalną po prostu nie kupisz dętkowej jeśli jej cena była by wyższa niż bezdętkowej a tak się stało jak znikały one ze sklepu. Tak samo było by z Rollsem nikt raczej by Skody nie kupił jak by Rolls (tak samo starannie jak dziś) byłby w salonach w cenie Octavii.
Poza tym wiele rzeczy jest robionych dla pieniędzy (dlaczego auta można doposażyć w dodatkowe poduszki powietrzne (np: kurtyny) a nie są one w standardzie pomimo że podnoszą bezpieczeństwo ?? Dla kasy :!: Tylko i wyłącznie) i tak samo jest z trójramienną kierownicą. Po co zaoferować albo taką albo inną jak można tylko jedną a za resztę zbierać dodatkową forsę - chcesz :?: płać :!:
Zamieszczone przez Morgoth
A czy łopatki przy kierownicy "nadpisują" ustawienia DSG
Nie, standardowo łopatki działają w trybie manualnym - choć 3min z VAG i już działają też w D i S
standardowo łopatki działają w trybie manualnym - choć 3min z VAG i już działają też w D i S
Szkoda że mój "ulubiony sprzedawca" o tym nie wiedział, albo nie powiedział. Głupio z jego strony, bo mógł namówić klienta na dopłatę i jeszcze za VAG'owanie w ASO. Zapłaciłbym bez pytania się po forach
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Podejrzewam, że jak sprzedawca, czy serwisant jest kumaty, to wie, ale nie może oficjalnie niczego oferować.
W pewnym temacie uzyskałem info w Seacie, bo Skoda oficjalnie nie podejmuje rozmowy. A niby jedna grupa
mam wrażenie, że sprzedawca generalnie wie wszystko jak już przeszedł proces sprzedaży danej konfiguracji
kolega niedawno kupował passata w IMO zupełnie normalnej konfiguracji (fakt, że dość bogatej), no w każdym razie nic innego czego nie można znaleźć w cenniku i konfigu i były problemy z zamówieniem, a tłumaczeniem za każdym razem było to, że "takiego jeszcze nie sprzedawaliśmy" :szeroki_usmiech
chyba, że to takie standardowe tłumaczenie dodatkowo pompujące klienta, że ma taki wyjątkowy egzemplarz, wtedy łatwiej pewnie łyka się wszystkie fakapy :lol:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Nie, standardowo łopatki działają w trybie manualnym - choć 3min z VAG i już działają też w D i S
Mi działają w każdym trybie od nowości bez żadnego gmerania...
Zamieszczone przez Morgoth
Dlaczego "wajchować", skoro tylko "czasami przycisnąć"? Żona/panna jeździ na D, Ty na S i tyle w temacie
Na S silnik kręci się na czerwone pole, raczej na co dzień tak nie jeżdżę i jakoś sobie nie wyobrażam żeby ten silnik przetrwał gwarancję bez poważniejszych napraw przy takiej eksploatacji ;-).. poza tym ciężko z pod domu na zimny silniku startować w trybie S ;-)
Zamieszczone przez Mihau
"chcę pakiet dynamic i mieć wielofunkcyjną z elegance" i jaka odpowiedź? że jedno drugie wyklucza :shock: masakra
No niestety tak jest w Octavi, natomiast w Yeti taka kiera bez łopatek kest standardowo dostępna - więc się trochę nie popisali w Skodzie z tą konfiguracją
Zamieszczone przez szkoda
że "takiego jeszcze nie sprzedawaliśmy" :szeroki_usmiech
chyba, że to takie standardowe tłumaczenie dodatkowo pompujące klienta, że ma taki wyjątkowy egzemplarz, wtedy łatwiej pewnie łyka się wszystkie fakapy
W Panzerwagenach (w tym Skodzie i Audi) praktycznie każdy egzemplarz jest indywidualnie konfigurowany, więc ...
Zamieszczone przez szkoda
tłumaczeniem za każdym razem było to, że "takiego jeszcze nie sprzedawaliśmy" :szeroki_usmiech
... świadczy tylko o zadufaniu w sobie sprzedawców tej marki. Klient z gruntu traktowany jest jak debil, a jak chce coś nietypowego, albo zadaje zbyt wiele pytań, ale nie płaci >150.000 traktowany jest podobnymi tekstami (pisałem na forum co mi mówili).
Polecam inne marki
Zamieszczone przez Jac_ek
Thundi napisał/a:
Nie, standardowo łopatki działają w trybie manualnym - choć 3min z VAG i już działają też w D i S
Mi działają w każdym trybie od nowości bez żadnego gmerania...
Hmmm no to w końcu jak to jest? Są równi i równiejsi?
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Hmmm no to w końcu jak to jest? Są równi i równiejsi?
działają w każdym
Zamieszczone przez Morgoth
a jak chce coś nietypowego, albo zadaje zbyt wiele pytań, ale nie płaci >150.000
a jak chce typowego i płaci :?: :lol:
[ Dodano: Nie 28 Mar, 10 22:16 ]
Zamieszczone przez Morgoth
pisałem na forum co mi mówili
nieliczni sprzedawcy IMO wiedzą o co cho, reszta gada co im ślina na język przyniesie :lol:
wystarczy popodsłuchiwać w salonie... każdym, drugi znajomek brał niedawno avensisa, to też jakieś niestworzone historie
[ Dodano: Nie 28 Mar, 10 22:17 ]
w hondzie tez już słyszałem niezłe teorie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Hmmm no to w końcu jak to jest? Są równi i równiejsi?
Może od FL'a zrewidowali poglądy i oferują w standardzie
Informacje o takich rzeczach czasami ciężko dostać - łatwiej zweryfikować mając auto
Więc jeśli Jac_ek pisze że łopatki mu działają bez gmerania to w Skodzie pewnie zmienili i już jest to dostępne.
( Ja jeszcze O2FL z DSG nie jeździłem więc swoją wiedzę opierałem na O2 gdzie to nie działało (dodatkowo ktoś tu na forum prosił mnie o podanie procedury włączenia łopatek na D i S - co dodatkowo potwierdziło że to nie tylko ten egzemplarz którym jeździłem tak miał ))
No dobra przekonaliście mnie, zmieniam zamówienie i biorę kierę 3-ramienną z łopatkami do DSG 8) Fabryka do dziś nie zaczęła zajmować się moim zamówieniem i mam możliwość zmiany.
BTW dzięki uprzejmości kolegi Malutki_27 dostałem wczoraj dokumentację techniczną do DSG7 i tam stoi jak byk kiedy działają łopatki i że po pewnym czasie nieużywania łopatek skrzynia sama przechodzi z manuala w auto :hmm
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Więc jeśli Jac_ek pisze że łopatki mu działają bez gmerania to w Skodzie pewnie zmienili i już jest to dostępne.
Mogę jeszcze dodać, że jeśli użyje się łopatek w trybie D lub S to skrzynia przechodzi automatycznie w tryb manualny, jeśli później już się nie zmienia biegów ręcznie to po chyba minucie czy dwóch skrzynia z powrotem wraca do trybu w którym byliśmy przed naciśnięciem łopatki, również można samemu wymusić powrót z manualnego do trybu w którym byliśmy naciskając i przytrzymując przez ~3-4sek łopatkę "+"
Zamieszczone przez Morgoth
i tam stoi jak byk kiedy działają łopatki i że po pewnym czasie nieużywania łopatek skrzynia sama przechodzi z manuala w auto :hmm
ale tylko jeśli był wcześniej program D lub S, jeśli jeździsz w M to nie przejdzie w tryb auto.
jeśli użyje się łopatek w trybie D lub S to skrzynia przechodzi automatycznie w tryb manualny, jeśli później już się nie zmienia biegów ręcznie to po chyba minucie czy dwóch skrzynia z powrotem wraca do trybu w którym byliśmy przed naciśnięciem łopatki
Właśnie to było opisane w instrukcji serwisowej DSG7.
Zamieszczone przez Jac_ek
również można samemu wymusić powrót z manualnego do trybu w którym byliśmy naciskając i przytrzymując przez ~3-4sek łopatkę "+"
A tego nie znalazłem.
Zamieszczone przez Jac_ek
tylko jeśli był wcześniej program D lub S, jeśli jeździsz w M to nie przejdzie w tryb auto.
I o to chodzi, jakoś w ogóle nie znajduję zastosowania dla trybu M. Łopatki, na których specjalnie mi nie zależy, planuję używać tylko i wyłącznie do hamowania silnikiem przed światłami.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
No dobra przekonaliście mnie, zmieniam zamówienie i biorę kierę 3-ramienną z łopatkami do DSG 8) Fabryka do dziś nie zaczęła zajmować się moim zamówieniem i mam możliwość zmiany.
Ano właśnie. Ja też zamówiłem autko w piątek a w poniedziałek rano już stałem pod salonem aby domówić kierownicę + DSG. Czy będę często używał-chyba nie. Ale po pierwsze pomyślałem że przy tej cenie auta to stać mnie jeszcze na taki kaprys. A po drugie też tak jak Ty pomyślałem o hamowaniu silnikiem.
Moja Octavia będzie w produkcji w 17 tygodniu roku. A Twoja kiedy? Może się spotkają na linii produkcyjnej.
I jeszcze jedno. Chciałbym z tego miejsca podziękować "mojemu" dealerowi za to że stanął na wysokości zadania. Ściągnął z Poznania testówkę z DSG,dokładnie taką jaką chciałem. Ja nie żałuję i On też chyba nie ,bo dwa dni po jeździe testowej złożyłem zamówienie. Niby nic nadzwyczajnego bo tak być powinno ale czułem się poważnie potraktowany (nie wszędzie tak było).
Moja Octavia będzie w produkcji w 17 tygodniu roku. A Twoja kiedy? Może się spotkają na linii produkcyjnej.
Nie wiem kiedy, bo takich informacji nie dostałem. Odbiór mam ustalony, w zamówieniu, na 24 maj, chociaż to orientacyjna data.
Zamieszczone przez Yanusz
I jeszcze jedno. Chciałbym z tego miejsca podziękować "mojemu" dealerowi za to że stanął na wysokości zadania. Ściągnął z Poznania testówkę z DSG,dokładnie taką jaką chciałem. Ja nie żałuję i On też chyba nie ,bo dwa dni po jeździe testowej złożyłem zamówienie.
A ja mam żal, tylko nie wiem do kogo :lol:
Dilerzy w Wawie nie mieli testowej Octy z DSG, dzwoniłem do Skoda Auto Polska i obiecali podesłać jakąś z puli "dziennikarskiej" (te co czasopisma i gazety dostają do testów) i któryś diler miał się do mnie odezwać z zaproszeniem. Do dziś cisza, ale nie ma tego złego. Porozmawiałem z moim ulubionym sprzedawcą Panzerwagenów (niczego u niego w życiu nie kupiłem, ale byłem bardzo bliski zamówienia Golfa Plusa) i podstawił mi do testów Passata 1.8 TSI DSG. Stare badziewie (niby 2010 ale sam model stary), ale jeździł świetnie
Dziwię się mocno Skodzie, że ma ... takich dilerów. :roll: W gazetach promują w testach skrzynie DSG, jest okazja wyciągnąć od klientów kasę za tę drogą zabawkę, a w stolicy nie ma ani jednego auta z DSG , bo Superby pomijam.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Wiem bo dzwoniłem.Byłem gotowy pojechać do Warszawy na jazdę. W Krakowie też nie mieli. Natomiast w Rzeszowie nie było problemu ze sprowadzeniem takiego autka do testów.
Trzeba było co prawda poczekać kilka tygodni bo jak mi tłumaczono ten samochód wysyłają po salonach w Polsce według zapotrzebowania i musimy poczekać na swoją kolej ale dało się. Klient ZADOWOLONY. I o to chodzi.
Trzeba było co prawda poczekać kilka tygodni bo jak mi tłumaczono ten samochód wysyłają po salonach w Polsce według zapotrzebowania i musimy poczekać na swoją kolej ale dało się.
W kilka tygodni to porażka, w tym czasie można zamówić i odebrać kilka modeli u konkurencji, inna sprawa że bez DSG
Szkoda, że nie można sobie zamówić dowolnej kierownicy do dowolnego wyposażenia, coraz bardziej podoba mi się ta z modelu RS.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
W kilka tygodni to porażka, w tym czasie można zamówić i odebrać kilka modeli u konkurencji, inna sprawa że bez DSG
Biorąc pod uwagę jak rzadko zmieniam samochody, te kilka tygodni było do zaakceptowania.
Co z tego, że naczytałem się echów i achów na temat DSG? Ja chciałem skosztować tego w konkretnym modelu z konkretnym silnikiem (propozycję jazdy u VW odrzuciłem). Zobaczyłem, dotknąłem, zakochałem się, zamówiłem i jest OK.
Zobaczyłem, dotknąłem, zakochałem się, zamówiłem i jest OK.
Brawo, jak już odbierzemy Skodziny, to będziemy zaśmiecać podforum techniczne pytaniami dlaczego DSG działa tak a nie inaczej, jak zrobić to lub tamto
Ja już troszkę znam ograniczenia tej skrzyni, wiem co się (raczej) da, a co nie, i ... pozostaje tylko przygotować się na odpoczynek lewej stopy.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Przed zakupem, bez większego problemu przejechałem się 1.4 TSI w octavii, oraz superbem z DSG, jakoś sobie potrafiłem to w wyobraźni połączyć ;-), miałem też propozycje jazdy RS'em ale nie było mi po drodze.
Przed zakupem, bez większego problemu przejechałem się 1.4 TSI w octavii, oraz superbem z DSG,
Superb 1.4 ?
nie, jest tak jak pisałem, ale może zbyt skrótowo: więc octavia 1.4TSI z manualną skrzynią i superb 1.9TDI z DSG - w Octavii poznałem silnik a w Superbie DSG choć było to 6 biegowe DSG to zasadniczo się nie rożni od DSG7 jeśli chodzi o płynność zmiany biegów itp.
Komentarz