rozladowany akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawello
    Classic
    • 2005
    • 18

    rozladowany akumulator

    Garret, o to sie nie martwie bo w krakowie jestem od niedawna tylko gościem i mało jeżdże po nim
    Troche z innej beczki może podjechałbyś na spota 22 kwietnia lub najbliższego co dwu tygodniowego
  • marcind
    Rider
    • 2005
    • 438

    #2
    rozladowany akumulator

    Witam!
    Bylem w gorach w te najwieksze mrozy autko stalo 3 dni od niedzieli do wtorku wieczorem. Pomysalem sobie ze odpale zeby troche pochodzil. Wsiadam nagrzewam swiece 3 razy (tak mi kilka osbo mowilo zeby kilkukrotnie pogrzac swiece przed uruchomieniem na mrozie), przekrecam kluczyk dalej i.....
    zakrecil kilka razy bardzo powoli wszystkie kontrloki ale to wszystkie zapalily sie na desce jakos tak dziwnie zapiszal i klapa.
    Na szczescie mialem przewody i "kupilem" troche pradu z innego akululatora i odpalil.
    Stracha mialem strasznego co to bedzie po tej choince ktora zobaczylem..... Ale o dziwo wydaje sie ze wszystko jest ok.
    Ciekawe czy ktos mial takie objawy......
    Autko pochodzilo 20 min i na drugi dzien bo najmniejszych problemow odpalilem.
    Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
    mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

    Komentarz

    • nico21
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 2640
      • Volkswagen

      #3
      Poprostu był spadek napiecia i komputer tak reguje. Po porzyczeniu prady i uruchomieniu silnika podładowałes akus i dlatego potem juz odpaliłes bez problemu k
      DACAR.team

      Komentarz

      • henio
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 631

        #4
        Ja też tak mam , kontrolki mrygają,mrygają i się wys.... :diabelski_usmiech .W mrozy jeżdze innym autem, i octa jak postoi pare dni na zimnie to jest tak samo żle , trzeba dosłownie 5 min podładować i jest super.Dodam że na wakacjach zmieniałem akumulator , nówka.

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Bo auto jest po to zeby nim jezdzic, a nie na niego patrzec :szeroki_usmiech

          A powaznie mowiac, to po kilku dniach nie powinno byc problemu. Temperatury poszly w gore i jak trzyma kolo -15 to nie powinno byc najmniejszego problemu z zapaleniem. Ja jak silnik kreci to nie odpuszczam, w koncu zapali. Takie przyzwyczajenie ze starego kibla :wink:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Paweł T
            Elegance
            • 2006
            • 784

            #6
            Mi zapaliła nawet w poniedziałek, jak było minus 30. Stoi na dworze. Tylko jak zapalił, to myślałem, że mi szklanki wyjdą górą. Na takie mrozy trochę rzadsza oliwa by się przydała. :lol:
            TDI ASV 140KM 300Nm

            Komentarz

            • Ziomal
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 5841
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Hmm u mnie tak troche grymasi i jeszcze alarm tak troszku da znać ale pali Gorzej było z golfem 1.6 TD ;-)
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #8
                Ja miałem taką sytuacje w sejku, nawet nie pierdnął.
                A Octunia pali na dotyk.
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • marcind
                  Rider
                  • 2005
                  • 438

                  #9
                  Widze ze jednak nie jestem sam
                  Maicroft,
                  Bo auto jest po to zeby nim jezdzic, a nie na niego patrzec
                  Maicroft,
                  Bylem na kursie (informatycznym) wiec nie da sie caly czas jezdzic :roll: k
                  nawet we wtorek tylko odpalilem nie odwazylem sie wyjechac na drogi publiczne.... ops:
                  Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                  mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #10
                    marcind, niech zgadne kurs był wysoko procentowy

                    Komentarz

                    • marcind
                      Rider
                      • 2005
                      • 438

                      #11
                      djczas, zajecia byly calkiem ciekawe, ale w osrodku nie bylo dostepu do netu, wiec wieczorami bylo bardzo smutno....... k
                      Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                      mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                      Komentarz

                      • Martinez
                        L&K
                        • 2004
                        • 1366
                        • Audi

                        #12
                        Re: rozladowany akumulator

                        Zamieszczone przez marcind
                        . Wsiadam nagrzewam swiece 3 razy (tak mi kilka osbo mowilo zeby kilkukrotnie pogrzac swiece przed uruchomieniem na mrozie)i.....
                        Z tym potrójnym grzaniem świecami to bym nie przesadzał. Ja nagrzewam góra 2 razy z ok 1 minuta przerwą między jednym a drugim grzaniem. Jak nie odpali od razu to potem kręcę bez podgrzewania. Ale fakt przy -30C. Miałem wrażenie że sie rozleci klekotał nierówno (jakby na 2 gary) i przez pierwsze sekundy obroty utrzymywały się na szarpanym poziomie 400-600 rpm :?
                        Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
                        teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
                        czarna AR 156 1.8 T.Spark

                        Komentarz

                        • chester121
                          L&K
                          • 2005
                          • 1053

                          #13
                          a ja mam takie pytanko
                          po co wy rozgrzewacie 2 czy 3 razy te auta
                          przeciez swiece grzeja nawet kilka minut po uruchomieniu silnika
                          wiec chyba lepiej bedzie raz przekrecic kluczyk i poczekac powiedzmy 30sek
                          bo (tak mi sie wydaje) swiece grzeja ciagle z ta sama moca

                          a przynajmiej nie uruchamiamy auta na nowo i nie sprawdza calego osprzetu od poczatku(ABS, EBS, czujniki oleju itp. itd.) co tez pewno troche energi zuzywa :wink:

                          Komentarz

                          • marcind
                            Rider
                            • 2005
                            • 438

                            #14
                            Moze masz racje, ale od kilku osob slyszalem ze lepiej 2 albo 3 razy podgrzac swiec przed pierwszym przekreceniem kluczyka wiec sie stosuje.....
                            A moze jednak sie nie grzeja caly czas, przeciez cos sie musi dziac ze gasnie dioda od swiec....
                            Passat 2.0 TDI, 140 KM, 2007, Comfortline
                            mam nadzieję, że będzie równie dobry co octavia...

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Dioda to sygnalizator. Przy zapalaniu zimnego TDI mamy do czynienia z dwoma fazami. Faza I to podgrzanie swiec jak przekrecamy kluczyk. To jak lampka swieci to czas kiedy przekaznik daje pelny prad na swiece. Czasowo ile to wyglada nie wiem. W starych kiblach swiece grzaly 30sekund mimo, ze lampka gasla :!: Faza II to gdy zapalimy samochod przekaznik znow uruchamia swiece lecz tym razem dogrzewa komory spalania. Proces ten trwa do osiagniecia przez silnik chyba 40'C lub gdy przekraczamy 2,5tys obr/min slychac cykniecie przekaznika.
                              Taka pancerna konstrukcja jak Lublin miala np cos takiego, ze jak otwieralo sie drzwi swiece juz zaczynaly grzac. Wtedy szofer wsiadal przekrecal kluczyk grzaly tam przez chwile, a potem zasadniczo albo mogl sie pomodlic i zapalic albo rozpalac ognisko bo tak dziala silnik z Andorii :twisted:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • chester121
                                L&K
                                • 2005
                                • 1053

                                #16
                                Aha czyli jednym slowem
                                nie grzeja z ta sama moca??

                                czyli rzeczywiscie lepiej pare razy poprzekrecac kluczyk
                                to dobrze ze mi wyjasniliscie bo bym nadal zyl w bledzie :szeroki_usmiech

                                tak na marginesie to po regulacji konta wtrysku autko pali na dotyk wiec i tak zaraz po zgaszeniu ikonki zapalam autko
                                tym ktorzy maja problem z odpaleniem takze polecam ustawic kat wtrysku k

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Czy grzeja z rozna moca nie wiem. Wez miernik (zakres do 30A) i mozesz zmierzyc ile jest na zimnym silniku a ile na cieplym na jednej z swiec. Sa dwa procesy to jestem pewien, szczegolow technicznych nie badalem, ani nigdzie o tym tez nie czytalem.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Ziomal
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 5841
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Nawet na logikę można wziąć że im więcej nagrzejemy świecę niż raz tym lepszy start samochodu będzie ;-) Ja u siebie w golfie 1.6 TD musiałem kable podgrzewać opalarką bo nie chciał kręcić nawet ale pomogło .Sorry za OT
                                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                    Jest O1 1.6 BFQ

                                    Komentarz

                                    • Arti23
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 892
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      Witam

                                      Rozmawiałem z elektrykiem z ASO na temet grzania świec przy okazji montażu tempomatu i powiedział że lepiej jest raz podgrzać świece i poczekać ok 10-20 sek od zgasniecia kontrolki grzania, efekt ponoć jest ten sam, co przekręcanie kluczyka 2-3 razy, a kontrolka daje tylko sygnał że temp jest ok i nawet po jej zgaśnieciu temp jest cały czas utrzymywana. Próbowałem i rzeczywiście nie ma różnicy, odpala tak samo.

                                      Pozdr
                                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                      Komentarz

                                      • henio
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 631

                                        #20
                                        W instrukcjii pisze żeby odpalać odrazu po zgaśnięciu kontrolki świec.

                                        Komentarz

                                        • chester121
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1053

                                          #21
                                          w instrukcji pisze takze ze jesli spali sie zarowka to trzeba udac sie z ta usterka do najblizszego serwisu Skoda :wink: :szeroki_usmiech

                                          Komentarz

                                          • henio
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 631

                                            #22
                                            w instrukcji pisze takze ze jesli spali sie zarowka to trzeba udac sie z ta usterka do najblizszego serwisu Skoda
                                            A gdy auto zgaśnie w czasie jazdy to trzeba łapać stopa, bo serwis nie przyjedzie . :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech k

                                            Komentarz

                                            • Arti23
                                              Elegance
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 892
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez chester121
                                              w instrukcji pisze takze ze jesli spali sie zarowka to trzeba udac sie z ta usterka do najblizszego serwisu Skoda :wink: :szeroki_usmiech

                                              gdyby robić wszystko wg instrukcji to od momentu wejścia do samochodu do ruszenia minęłoby z pół godziny.
                                              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                              Komentarz

                                              Pracuję...