Montaż tylnej wycieraczki OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • glaina
    Classic
    • 2011
    • 8

    Montaż tylnej wycieraczki OII

    Zamieszczone przez blackrs
    zaznaczyc tez tzreba że w wiekszosci przypadków samochody do słuzb kupowane sa w przetargach gdzie policja wyznaczy że auto klasy średniej moc np 200 km 0-100 nei wiecej niz 8s i wygrawy ten co ma najnizsza cene i nie ma błędów w ofercie przetargowej
    Tylko że zamawiajacy musi podać jaką kwotę przeznacza na realizacje zamówienia
    A przecież mozna przeznaczyc znzacznie mniej kupić tańsze auta i ... uzyskać ten sam efekt i cel.
    Można też zawrzeć tzw. umowę ramową i podpisac ja na max. 4 lata zgodnie z ustawą PZP i ustalić z producentem, aby wyprodukował specjalnie dla policji np. Superba II 3.6, ale w podstawowej specyfikacji wyposażenia co będzie duuuuuzo tańsze i wyposażyć w ten model auta wszystkie wydziały ruchu drogowego w kraju. Trzeba tylko chcieć i myśleć po gospodarsku, a nie wywalać publiczną kasę na prawo i lewo bez przemyslenia. No chyba, że się chce wozic d..... na skórze z podgrzewanymi fotelami i mieć navi, bo tym zawsze można zaszpanować.
    P.S.
    Jak pracowałem w Policji pojawiły sie pierwsze Vectry C 3,2 V6 auta mocne i luksusowe. W tym samym czasie w KWP 1 komputer przypadał na ... 5 pracowników, a WC w komisariatach wygladały jak w hotelu robotniczym z lat 70-tych, oraz brakowało w nich ciepłej wody z ... braku kasy !!!! Ale Vectry C 3.2 V6 były i ścigały "piratów". Szkoda tylko, że nie miał kto ścigać gwałcicieli, włamywaczy czy morderców, bo do Poldków czy starych Passatow które były na wyposażeniu komistariatów brakowało paliwa Ale dla drogówki paliwo było zawsze 8) To pokazuje priorytety w naszej policji
  • alexander1976
    Classic
    • 2010
    • 3

    #2
    Montaż tylnej wycieraczki OII

    Witam Klubowiczów,
    chciałem się dowiedzieć czy ktoś z Was montował wycieraczkę tylnej szyby w OII. Mój samochód wyprodukowany został w 2007 roku. W wyniku kolizji została wymieniona tylna klapa. Jak się mozna domyślać, została wstawiona używana. Jest wyposażona w szybę z otworem i ramię wycieraczki. Samochód wczesniej nie posiadał tylnej wycieraczki dlatego zastanawiam się, czy można ją jakoś podłączyć.
    Chętnie zapoznam się z Waszymi opiniami i doświadczeniami.
    Jakich przeróbek wymaga samochód?
    Jakie części nalezy dokupić?
    Jaki może być ewentualny koszt części i przeróbki?
    Czy taka przeróbka wymaga ewentualnego przeprogramowania komputera?
    Czy jest na terenie Warszawy albo okolic jakiś warsztat, który może skutecznie dokonać takiej modyfikacji?

    Będę wdzięczny za informację - pozdrawiam

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      alexander1976, jeżeli auto było wyprodukowane w 2007 roku to powinno mieć wycieraczkę tylnej szyby. Czy jesteś jej właścicielem od nowości?

      Jeżeli faktycznie jej nie miałeś, to będzie wyzywanie ją założyć.
      Zamieszczone przez alexander1976
      Czy taka przeróbka wymaga ewentualnego przeprogramowania komputera?
      To akurat mały pikuś

      Czy jest na terenie Warszawy albo okolic jakiś warsztat, który może skutecznie dokonać takiej modyfikacji?
      Tu chyba ASO Ci zostaje lub elektryk z ASO który zrobi to po godzinach.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez AdamB
        jeżeli auto było wyprodukowane w 2007 roku to powinno mieć wycieraczkę tylnej szyby
        chyba, że pochodzi z nadbałtyków, albo ze szwajcarii (ewentualnie z innych krajów) bo tam wycieraczki występują o ile mi wiadomo w opcji, a przynajmniej w 2007r wystepowały.
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • alexander1976
          Classic
          • 2010
          • 3

          #5
          Moje auto było kupione w salonie w Portugalii. Kupiłem je kilka dni temu. Fabrycznie nie miało wycieraczki. Zostało sprowadzone po wypadku (uderzenie w tył). W związku z tym została wymieniona klapoa na używaną, która miała juz zamontowaną wycieraczkę. Teraz chciałbym ją jakoś podłączyć i u zywac. W ASO już byłem, bardzo duże koszty.
          A znasz może jakiegoś elektryka, który może to zrobić?

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            A znasz może jakiegoś elektryka, który może to zrobić?
            Ja niestety nie pomogę Ci w tej sprawie. :cry:
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Marian 2
              L&K
              • 2007
              • 1085
              • Octavia I combi (1U5)
              • AQY 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Moim zdaniem nie potrzeba wchodzić w "bardzo duże koszty". Wystarczy zamontować dodatkowy przycisk nawet gdzieś nie widoczny, ale poręczny, i poprowadzić prostą instalację z dosłownie jednego przewodu, bo drugi to masa. Tylnej wycieraczki używa się sporadycznie, i można jej używać nawet bez regulatora czasowego, wystarczy nacisnąć przycisk na czas jednego, lub dwóch ruchów wycieraczki. Jeżeli jest oryginalny silniczek, to ma on wewnątrz sterownik czasowy, i w zupełności wystarzy ta jednoprzewodowa instalacja. Przecież ta wycieraczka nie musi być włączana koniecznie tak, jak "fabryka przykazała", czyli manetką od wycieraczek.
              Nie wspomniałem o spryskiwaczu tylnej szyby, ale to już wymagało by innej pompki spryskiwaczy i dodatkowego przycisku spryskiwacza, chociaż jest możliwe zrobić to na jednym przycisku za pomocą dodatkowego układu elektronicznego. Dłuższe przytrzymanie przycisku uruchomi spryskiwacz.

              Komentarz

              • kowal 2002
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 5161

                #8
                alexander1976, jeśli auto nie miało wycieraczki z tyłu to teoretycznie trzeba:

                - sprawdzić, czy moduł centralnej elektryki obsługuję funkcję tylnej wycieraczki ( prawdopodobnie tak );

                - sprawdzić, czy moduł w kolumnie kierownicy obsługuję funkcję tylnej wycieraczki ( prawdopodobnie tak )

                - wymienić prawą manetkę przy kierownicy na taką z funkcją tylnej wycieraczki ( wątpliwe, żeby teraz była zamontowana taka z obsługą tej funkcji )

                - pociągnąć instalację z klapy do przodu auta, do modułu centralnej elektryki

                - przeprogramować VAG-iem ustawienia centralnej elektryki.

                Oczywiście nie będziesz miał opcji spryskiwania tylnej szyby ( trzeba by ciągnąć rurkę z klapy do zbiornika spryskiwacza, zmienić sterowanie pompki i prawdopodobnie samą pompkę < nie sądzę, żeby wylot na tył był w niej po prostu zaślepiony> ).

                Tak by to wyglądało w wersji ORI. Moim zdaniem gra nie warta świeczki, ALE...

                ... jeśli godzisz się na to by odpalać tą wycieraczkę ręcznie, przy pomocy dodatkowego przycisku/przełącznika, to wystarczy dociągnąć do klapy zasilanie ( +12V ) oraz sterowanie ( teoretycznie dwa przewody, ale możliwe, że wystarczył by jeden ) i powinno ładnie śmigać a to zrobi Ci praktycznie każdy elektryk samochodowy.

                Tylko wypadało by przed robotą sprawdzić, czy ten silnik w klapie wogóle jest sprawny.
                Gniazdko na silniku ma 4 piny:
                1-masa;
                4- zasilanie +12V;
                2-INT ( chyba podajesz +12 do pracy przerywanej );
                3-WW ( to chyba służy do odpalenia tych 3 szybkich ruchów wycieraczki, które normalnie występują po spryskaniu tylnej szyby ).
                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                Komentarz

                Pracuję...