Małe pytanie do szanownych Klubowiczów.
Mam Octe 1,9 tdi AGR 2000r.200 tyś km. Rozsypuje mi się wieniec zębaty koła zamachowego (codziennie dziesiątki razy uruchamiany silnik).
Sprzęgło działa bez zarzutu, nie ma szarpań w układzie napędowym i nie bardzo mi się chce wymieniać koło zamachowe razem z kołem dwumasowym.
Czy istnieje możliwość wymiany samego wieńca zębatego?
Czy to kochane koło dwumasowe to jedna całość nierozbieralna z kołem zamachowym?
A może jakiś ciekawy namiar na taką część niekoniecznie nową.
Pozdrawiam
Ja dwa lata temu wymieniałem komplet(razsypały się blaszki w kole zamachowym).Mam takie z uszkodzonymi blaszkami na zbyciu.Objaw był taki że po puszczeniu sprzęgła było słychać trochę takie szmery , może z dwóch jedno da się zrobić.Moja to 1.9 TDI AGR 2000R - ale combi :wink:
Koło zamachowe dwumasowe tzw. "dual mass fly wheel" to jedna część(aczkolwiek rozbieralna).
Za wymiane wieńca bym się nie brał bo: montuje się go na gorąco więc trzeba to jakoś wygrzać, a potem trzeba go precyzyjnie nałożyć na koło zamachowe - każde odchylenie, nałożenie nierównomierne będzie skutkowało utrudnionym rozruchem (wersja optymistyczna, która i tak może doprowadzić do uszkodzenia rozrusznika) lub niemożliwością rozruchu wogóle.
To ja wymieniałem. Na zamiennik Valeo. Wrażenia zaraz po wymianie tutaj. Dotychczas zrobiłem na nim kilka tysięcy km i raczej nie zmieniłem zdania. Skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać.
I mam temat dwumasówki z głowy na zawsze. :twisted: No, przynajmniej dokąd nie zmienię samochodu. :roll:
I po bólu.
W ASO wycenili koszt wymiany na ok.3tyś zł. Na allegro widziałem komplet za 1350 zł.
A ja wymienłem na....używke od 100 konnego New Beatla.
Po zdjęciu starego koła dwumasowego okazało się że zęby na wieńcu dosłownie przestały istnieć. Również tarcza i docisk były na wyczerpaniu. Od ręki znalazłem używaną dwumasówkę z tarczą i dociskiem ale z końcówką AQ w oznaczeniu (orginalnie była dwumasówka z końcówką J w oznaczeniu).Wg katalogu ta dwumasówka była montowana w 100 konnych silnikach w nowym garbusie i golfach. Różniła się od starej większą średnicą tarczy(przez co była inna budowa wewnętrzna, inna tarcza i docisk),inne śruby mocujące docisk (gwint M7-dostępne tylko w serwisie VW), oraz mniejszą o 2mm odległością między blokiem a kołem zamachowym.Po założeniu wszystko działa jak należy. Koszty: 600zł kompletne koło dwumasowe+tarcza+docisk(może bym znalazł tańsze ale spieszyło mi się, koło było ładne a sprzedającemu ładnie z oczu patrzyło), 6zł śruby M7, własna robocizna, jedno wolne popołudnie.
Dwa tygodnie auto jeździ i wszystko gra.
Pozdrawiam.
Komentarz