[O2] Klimatyzacja w 5 letniej octavii

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alfik3000
    Drive
    • 2011
    • 95

    [O2] Klimatyzacja w 5 letniej octavii

    jak otworzysz lewe drzwi to z boku deski rozdzielczej jest klapka a pod nią bezpieczniki
    Moje auto
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58206
  • ocatavia2005
    Drive
    • 2010
    • 65

    #2
    [O2] Klimatyzacja w 5 letniej octavii

    Witam,

    mam pytanie - co należy zrobić jeżeli chodzi o obsługę klimatyzacji (climatronic) w pięcioletniej octavii (do tej pory klimatyzacja nie była serwisowana)? Jakie elementy należy wymienić, uzupełnić itd. Czy po serwisie klimatyzacja będzie zauważalnie lepiej działać (raczej w chwili obecnej nie narzekam aby coś miało się z nią niedobrego dziać)? Możecie polecić kogoś z okolic Krakowa co zrobi taki serwis porządnie i w rozsądnych pieniądzach? Ile taka przyjemność może kosztować?

    Z góry dziękuje za informacje.

    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Zamieszczone przez ocatavia2005
      (do tej pory klimatyzacja nie była serwisowana)?
      i trzyma szczelność :?: olej smarujący sprężarkę to już chybna jest cieniutki co do swoich parametrów :!:
      -wymiana filtra kabinowego
      -serwis klimy (sprawdzenie szczelności, wymiana, oczyszczenie i uzupełnienie czynnika chłodzącego i oliwy)
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz

      • ocatavia2005
        Drive
        • 2010
        • 65

        #4
        Zamieszczone przez endryu
        Zamieszczone przez ocatavia2005
        (do tej pory klimatyzacja nie była serwisowana)?
        i trzyma szczelność :?:
        co to znaczy "trzyma szczelność"? (tylko proszę nie bić)

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          kliknij na podany link i zacznij czytać :!:
          Już na wstępie o tym jest napisane.
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • zielony49
            Ambiente
            • 2009
            • 180

            #6
            obsługe klimatyzacji robi maszyna, oczyszcza, uzupełnia. Mechanik wymienia filtr i odgrzybia. Cena jest w zaleznosci od ilosci uzupełnienia płynów, myslę że góra 150 zł.
            Dipol

            Komentarz

            • rafalis222
              Ambiente
              • 2009
              • 160

              #7
              Podepnę sie pod temat też nic poza odgrzybianiem nie robiłem przy klimie o jaki filtr chodzi kabinowy czy jest tam jeszcze jakis ewentualnie gdzie go szukac .

              Komentarz

              • zielony49
                Ambiente
                • 2009
                • 180

                #8
                rafalis222 , klimę co 2 rok powinno się sprawdzać choćby dlatego czy jest dostateczna ilość w układzie wymaganych połynów, Jak wyżej wspomnialem, sprawdzenie szczelnosci klimatyzacji wraz z uzupełnieniem płynów robi automat, po czym drukuje jakie i w jakich ilosciach uzupełniono płyny. Dodam że jesli jakiegoś preparatu brakuje może dojść do powaznego uszkodzenia układu chłodzenia. Poza filtrem kabinowym innego filtru klimy nie zauwazyłem , podobno jest jeszcze tzw filtr osuszacz, nie mam pojecia co to takiego, nie pytalem w serwisie obsługi.
                Dipol

                Komentarz

                • rafalis222
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 160

                  #9
                  Wlasnie gdzies o tym filtrze czytałem i sie zastanawiałem co to . Filtry i oleje u mnie regularnie sa wymieniane no ale klimy sie nie tykałem chłodzi dobrze nie śmierdzi itp wiec standardowo dwa razy do roku tylko odgrzybiam i luzik . Czas chyba sie przejechac do fachowców niech sprawdzą.

                  Komentarz

                  • voytek
                    Rider
                    • 2010
                    • 480
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    Rocznie z układu klimatyzacji, mimo, że jest hermetyczny, może ubyć 10-15% czynnika chłodzącego i jest to zjawisko normalne. Problem polega na tym, że czynnik chłodzący jest nośnikiem oleju, który smaruje sprężarkę, więc jeśli przez kilka lat nie uzupełniamy czynnika chłodzącego i oleju w nim zawartego, może w skrajnych przypadkach dojść do zatarcia sprężarki. Poza tym, na parowniku klimatyzacji, od którego ochładza się powietrze wpadające do wnętrza samochodu, skrapla się para wodna, co tworzy dobre środowisko do rozwoju bakterii i pleśni. Zarodniki pleśni mogą być szkodliwe dla zdrowia, także raz w roku konieczna jest dezynfekcja układu (są różne sposoby, między innymi wtryśnięcie przez kratki nawiewu w okolice parownika odpowiedniego preparatu, stosowane jest też ozonowanie wnętrza samochodu przy zamkniętym obiegu powietrza). I nie należy czekać, aż z nawiewów zacznie śmierdzieć.
                    COROCZNY serwis klimy powinien zawierać:
                    - uzupełnienie czynnika chłodzącego (wraz z olejem), zwykle robią to automatyczne agregaty, ale fachowiec może to też zrobić bez ich udziału (wtłacza odpowiedni gaz z butli dolewając wcześniej ręcznie odpowiednią ilość oleju)
                    - wymiana filtra kabinowego
                    - dezynfekcja układu (koniecznie poprzedzona wymianą filtra kabinowego)
                    Poza tym serwis, w którym od kilku lat serwisowałem klimę w poprzednim aucie (a jest to polecany przez wiele osób serwis specjalistyczny, zajmujący się tylko klimatyzacją) zaleca dodatkowo co 2 lata całkowitą wymianę czynnika chłodzącego wraz z olejem.

                    Jeśli chodzi o osuszacz, to jest to urządzenie wyłapujące wilgoć z czynnika chłodzącego, co zapobiega korozji układu. Niektórzy zalecają wymianę tego filtra co kilka lat. Pytałem o to w serwisie i według nich wymiana jest niezbędna tylko wtedy, kiedy doszło wcześniej do rozszczelnienia układu. Pan powiedział, że w moim aucie nie jest to konieczne.

                    Jeśli chodzi o odczuwalne subiektywnie korzyści z serwisu klimatyzacji, to jeśli w układzie brakowało już sporo gazu, to po jego uzupełnieniu najprawdopodobniej zauważymy poprawę skuteczności chłodzenia.

                    Jeśli więc klima nie była serwisowana od kilku lat, to na pewno czas odwiedzić serwis (najlepiej specjalistyczny, gdzie znają się na rzeczy). Zrób to zanim przyjdą upały i klima będzie musiała pracować z pełną wydajnością przy niedoborze gazu i oleju).

                    Komentarz

                    • genesis
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 232

                      #11
                      Dodam, że im więcej używamy klimy, tym mniejsze prawdopodobieństwo awarii. Jak ktoś jeździ cały czas na ON AC to małe szanse, że mu coś się stanie. Oczywiście po pięciu latach warto już odwiedzić serwis.
                      DADRL wyłącz światła - włącz myślenie

                      Komentarz

                      • ruwado
                        RS
                        • 2009
                        • 14885
                        • Octavia IV (NX3)

                        #12
                        Zamieszczone przez ocatavia2005
                        mam pytanie - co należy zrobić jeżeli chodzi o obsługę klimatyzacji (climatronic) w pięcioletniej octavii (do tej pory klimatyzacja nie była serwisowana)?
                        Zamieszczone przez rafalis222
                        o jaki filtr chodzi kabinowy czy jest tam jeszcze jakis ewentualnie gdzie go szukac
                        no ładnie. 5 lat, chodzi, chłodzi i nie śmierdzi!!! pogratulować. Też bym tak chciał. A może ASO serwisuje przy przeglądach i nic Ci o ty nie mówi?
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz

                        • romman
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 201

                          #13
                          Zamieszczone przez voytek
                          Rocznie z układu klimatyzacji, mimo, że jest hermetyczny, może ubyć 10-15% czynnika chłodzącego i jest to zjawisko normalne.
                          (...)
                          COROCZNY serwis klimy powinien zawierać:
                          - uzupełnienie czynnika chłodzącego (wraz z olejem), zwykle robią to automatyczne agregaty, ale fachowiec może to też zrobić bez ich udziału (wtłacza odpowiedni gaz z butli dolewając wcześniej ręcznie odpowiednią ilość oleju)
                          - wymiana filtra kabinowego
                          - dezynfekcja układu (koniecznie poprzedzona wymianą filtra kabinowego)
                          Poza tym serwis, w którym od kilku lat serwisowałem klimę w poprzednim aucie (a jest to polecany przez wiele osób serwis specjalistyczny, zajmujący się tylko klimatyzacją) zaleca dodatkowo co 2 lata całkowitą wymianę czynnika chłodzącego wraz z olejem.
                          Jest tutaj podobna sprzeczność jak w służbie zdrowia - diagnozuje ten, co leczy, więc oczywistym jest, że jak nic nie znajdzie podczas diagnozy, to nie zrobi na leczeniu :-)

                          Z tymi corocznymi czynnościami mocno przesadzasz, a wymiana co dwa lata całego czynnika z olejem, to już zupełna przesada. Oczywiście, że serwis zaleca, bo za to kasuje. Dlatego czasem warto posłuchać własnego rozsądku.

                          Co roku koniecznie trzeba odgrzybić układ i wymienić filtr kabinowy. Co dwa-trzy lata uzupełnić czynnik. A wymiana? Po co skoro podczas uzupełniania wszystkie parametry czynnika chodzącego są przywracane do optymalnych?

                          Nie dajmy się zwariować Panowie. Podobnie jest ze sposobami czyszczenia - ja czyściłem pianką i efekt jest rewelacyjny. Nie zawsze warto przepłacać. Jak parownik jest zawalony, to i tak trzeba obrać się do niego przezschowek-->dmuchawę a wtedy i tak pianka wydaje się najodpowiedniejsza.

                          Komentarz

                          • madden
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 106

                            #14
                            A propo szczelności hehe ja półtora roku temu dostałem w spadku po braciszku Matiza z klimą (ten z podpisu). Rocznik 2000 i mój brat NIGDY nie wymieniał czynnika chłodzącego - tylko odgrzybiał, bo filtru przeciwpyłkowego Matiz nie ma. Dodam, że klima chłodziła aż miło - zero awarii. Rok temu na wiosnę chciałem wymienić czynnik korygując tym samym "niedopatrzenie" mojego brata, i jakież było zdziwienie pracowników w serwisie jak odzyskali ~85% czynnika z układu :shock:, co prawda odzyskany stary olej był już koloru zgniło-zielonego. Klima do dzisiaj chodzi (10 letnie auto ~123 kkm przebiegu) bez żadnych niepokojących objawów. A w mojej dopiero co nabytej Octavce odpaliłem po mrozach układ, a tam niestety pusto.....już nabita choć serwis ciekłym azotem sprawdzał po kątem nieszczelności i nic nie wykrył - pochłodzimy zobaczymy.
                            Spalanie:

                            Komentarz

                            • ocatavia2005
                              Drive
                              • 2010
                              • 65

                              #15
                              Dziękuje Wszystkim za odpowiedzi i nakierowanie. Ponowię jedno pytanie znacie jakiś przyzwoity warsztat w okolicach Krakowa gdzie można taką usługę wykonać? ASO pewnie mnie zje finansowo więc nawet nie chce pytać. Co prawda w mojej okolicy jest pełno warsztatów gdzie zajmują się "obsługą klimatyzacji" lub "nabijają klimatyzacje" ale wolałbym kogoś z Waszego polecenia. Ewentualnie czym się kierować przy wyborze tego rodzaju serwisu. Czy w ogóle nie ma to jakiegoś specjalnego znaczenia gdzie się z tym udam.

                              Bo generalnie z tego co rozumiem to w sumie odgrzybianie mógłbym sam sobie wykonać - jaki konkretny środek polecacie?

                              Jeżeli chodzi o wymianę filtra kabinowego to trudna sprawa czy mogę sam wykonać?
                              Rozumiem, że wcześniej wymieniam filtr kabinowy, a później odgrzybiam instalację.

                              Z uzupełnieniem czynnika chłodzącego no to muszę jechać do warsztatu. Wcześniej uzupełnić czynnik i następnie filtr i odgrzybianie czy może w innej kolejności? Czy może nie ma to znaczenia.

                              Pozdrawiam.

                              Komentarz

                              • piotrek_os
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8160
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                ocatavia2005, wymiana filtra kabinowego to 5 minut z otworzeniem auta i umyciem rączek po robocie.
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz

                                • genio
                                  Ambiente
                                  • 2008
                                  • 198
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CDAB 1.8 TSI 152 KM

                                  #17
                                  ocatavia2005, w Emidzie na Conrada wołają za pełen serwis klimy 200,00 zł. Mnie także on czeka, ale poszukam może na mieście za mniejszą kasę

                                  Komentarz

                                  • piotrek_os
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 8160
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    ocatavia2005, http://www.skodaoctavia.cz/skoda-oct...veho-filtru-o2 tu masz instrukcje co i jak z filtrem
                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                    Komentarz

                                    • Jeżyk
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 691

                                      #19
                                      ocatavia2005, wczoraj byłem przy ul. Gersona 30. 150zł wymiana oleju i czynnika maszynką sterowaną komputerem bez odgrzybiania. Odgrzybianie ew. ozonowanie 50zł wymiana filtra pp w cenie (musisz mieć swój bo nie mają). Myślę, że warto bo rok temu w ASO chcieli za to jakieś chore pieniądze. TUTAJ masz namiary na nich. Kilku moich znajomych tam robiło i są zadowoleni. Ja też
                                      Szerokiej drogi, jakakolwiek by ona nie była.

                                      Komentarz

                                      • piotrek_os
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 8160
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        http://www.allegro.pl/item984880375_...matyzacji.html ktoś tego uzywał?
                                        Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                        Komentarz

                                        • marcink_1
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 312

                                          #21
                                          Witam!!!
                                          Mam pytanie w którym miejscu w samochodzie znajduje się ten filtr kabinowy, ponieważ ten rysunek pokazuje tylko ten filtr i nie ma pokazanych innych elementów samochodu żeby się domyśleć gdzie on jest.
                                          Po drugie jeżeli można się zapytać, to interesuje mnie którendy wpsikuje się piankę do odgrzybiania. Czy wystarczy tylko do wszystkich kratek którymi wylatuje powietrzę do kabiny? Może należy również wpsikać do otworu którym zasysane jest powietrze? Natomiast jeżeli trzeba psiknąć pod parownik, to jak to zrobić i gdzie jest ten parownik?
                                          Oczywiście chodzi mi o Octavię II FL.

                                          Pozdrawiam
                                          Marcin

                                          Komentarz

                                          • AdamB
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 8030
                                            • Octavia IV (NX3)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            #22
                                            marcink_1, filtr kabinowy znajduje się za schowkiem przed pasażerem. Od dołu sie do niego dostaniesz. Jak i gdzie "wpsiukać" płyn opisał kilka dni temu już Kowal2002. Więc poszukaj w jego postach.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz

                                            • MrOwA
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 64

                                              #23
                                              Witam
                                              A czy możecie polecić jakiś dobry serwis klimy w okolicach Radomia? (też by się zdało podjechać i sprawdzic czynnik).

                                              Komentarz

                                              • JacekS
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 8

                                                #24
                                                Witam,

                                                Czy znacie jakiś serwis do klimy w Poznaniu, za normalną kasę?

                                                Komentarz

                                                • marax0
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 62

                                                  #25
                                                  ja tez zywo zainteresowany!!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...