[O2] Do dealerów i wtajemniczonych - co leje fabryka do 1.8
W związku z wyraźnie głośniejszą pracą silnika po zmianie oleju w ASO z EDGE(podobnoż fabryczny) na EDGE butelkowy napisałem do Castrola, oto fragment odpowiedzi:
"W wymienionym silniku powinien być stosowany olej zgodny ze specyfikacją VW504.00. Zastosowany Castrol EDGE 5W-30 posiada tą aprobatę i może być stosowany w tym silniku, nawet w czasie gwarancji. W tym silniku można też zastosować olej dedykowany wyłącznie do aut z grupy VW. Olej ten nosi nazwę Castrol SLX Professional PowerFlow VW Longlife III 5W-30 i jest dostępny w autoryzowanej sieci sprzedaży VW, Skoda, Seat, Audi. Olej ten jest opracowany bezpośrednio pod silniki z grupy VW i dzięki temu znacznie przewyższa wymagania norm VW504.00. "
W związku z tym czy to faktycznie możliwe że fabryka daje jednak nie edge a ten SLX ?
Czy SLX jest lepszym olejem ?
MZ jest to wiecej niz możliwe. Takiego oleju pewnie nigdzie nie dostaniesz poza ASO, ale akurat tym bym sie nie martwił bo wcale nie oznacza to tego ze ten olej jest lepszy. Biorąc to na logike jeśli byłby to az tak zaje... produkt to Castrol by na nim majatek zrobił sprzedając go w butelkach a nie ograniczając jego dystrybucje do fabryki i ASO. Podejrzewam z goła odmienna sytuację. Pewnie jest to olej duzo tańszy spełniajacy normy ale tak zrobiony jak najnizszym kosztem żeby ASO czy fabryka mogła jak najwięcej na nim zarobić.
Ja mam zalany Shell Helix dokładną nazwę mam w domu
Przy kupnie poprosiłem dealera o wpisane dokładnej nazwy w książce
Na razie jestem zadowolony ... 13.000km a na bagnecie ubyło 2mm przy przebiegu 5000km i na razie stoi w miejscu
Ja bym Ci proponował coś z koncernu Mobil1 lub Motul tylko kup od kogoś polecanego lub w dużym sklepie, mniejsze ryzyko podrabianego.
"W wymienionym silniku powinien być stosowany olej zgodny ze specyfikacją VW504.00. Zastosowany Castrol EDGE 5W-30 posiada tą aprobatę i może być stosowany w tym silniku, nawet w czasie gwarancji.
A nie zastanawia Was tekst "nawet w czasie gwarancji" ? :lol:
Zamieszczone przez JOY
Czy SLX jest lepszym olejem ?
Raczej innym, robionym tylko pod kątem spełnienia wymagań zdefiniowanych specyfikacją VW504.00.
Swoją drogą czy to są aby na pewno oleje syntetyczne w 100%?
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
"Nieprawdą jest iż ten sam olej jest stosowany w fabryce na pierwsze zalanie co potem do stosowania w dalszej eksploatacji. Olej na pierwszym zalaniu jest formuowany na specyficzne warunki pracy dla nowego silnika. Brane jest pod uwagę docieranie się silnika i układanie do siebie współpracujących części. Olej taki ma inne właściwości niż oleje stosowane po pierwszej wymianie. Oleje te przynoszą wiele dobrego w czasie pierwszego okresu pracy silnika, jednak nie mogą być stosowane dłużej niż do pierwszej wymiany ponieważ ich zalety po pewnym czasie mogą przerodzić się w wady. Po zastosowaniu Castrol SLX Professional PowerFlow VW Longlife III 5W-30 istnieje możliwość iż silnik się wyciszy ponieważ ten olej jest precyzyjniej dobrany do tego silnika, jednak nie mogę tego Panu gwarantować. "
To mnie znacznie bardziej uspokoiło, ciekawym jest tylko co znaczy "precyzyjniej dobrany do tego silnika" A nadal aktualne pozostaje pytanie który z tych olei leje fabryka.
Nie pamiętam dokładnie ale w 2007 bądź 2008 Niemcy podpisali umowę z Shellem i od tamtej pory w całym koncernie VW Audi Skoda Seat lany jest własnie Shell.U nas w Szkodnikach są nawet naklejki(na przednim pasie) że zalecanym olejem jest własnie Shell.
Nie pamiętam dokładnie ale w 2007 bądź 2008 Niemcy podpisali umowę z Shellem i od tamtej pory w całym koncernie VW Audi Skoda Seat lany jest własnie Shell.U nas w Szkodnikach są nawet naklejki(na przednim pasie) że zalecanym olejem jest własnie Shell.
Od dłuższego czasu Skoda Polska ma podpisaną umowę o ścisłej współpracy z Catrolem (czyli BP). I z tego co wiem z dobrych źródeł, jest to faktycznie bardzo ścisła współpraca
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Nie pamiętam dokładnie ale w 2007 bądź 2008 Niemcy podpisali umowę z Shellem i od tamtej pory w całym koncernie VW Audi Skoda Seat lany jest własnie Shell.U nas w Szkodnikach są nawet naklejki(na przednim pasie) że zalecanym olejem jest własnie Shell.
Od dłuższego czasu Skoda Polska ma podpisaną umowę o ścisłej współpracy z Catrolem (czyli BP). I z tego co wiem z dobrych źródeł, jest to faktycznie bardzo ścisła współpraca
Nie pamiętam dokładnie ale w 2007 bądź 2008 Niemcy podpisali umowę z Shellem i od tamtej pory w całym koncernie VW Audi Skoda Seat lany jest własnie Shell.U nas w Szkodnikach są nawet naklejki(na przednim pasie) że zalecanym olejem jest własnie Shell.
Zamieszczone przez Yarek
Od dłuższego czasu Skoda Polska ma podpisaną umowę o ścisłej współpracy z Catrolem (czyli BP). I z tego co wiem z dobrych źródeł, jest to faktycznie bardzo ścisła współpraca
To samo z Toyotami, na świecie Shell (w ASO można kupić olej marki ... Toyota, ale to zwykły Shell, tylko nikt się tym nie chwali). Za to w Polsce Castrol ma bardzo aktywne i efektywne przedstawicielstwo, które od paru lat ma także umowę na "zalecanie" z Toyką.
Zamieszczone przez skaypik
Pytaniem przewodnim jest co leją w FABRYCE
Na logikę jest Shell, skoro umowa z nimi ma charakter globalny
Zamieszczone przez JOY
Jak dla mnie wszystko jasne - chyba można zamknąć wątek.
Fakt.
Morgoth
Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
G.B.Show
Komentarz