Mi nie chodzi w sumie o sam dzwiek silnika ile o caloksztalt. Dobrze wygluszenie znaczy jak najmniej dzwiekow z zewnatrz, nie tylko silnika, ale takze opon, szum wiatru itp. Accord tez wchodzi w gre, ciekawa propozycja, jednak slyszalem ze plastiki potrafia w nim trzeszczec.
Szczegóły budowy 1.4TSI 122KM
Zwiń
X
-
Witam. Najsłabszy 1.4 TSI ma 4 cylindry i po 4 zawory na cylinder. Ma intercooler, ale kompresor Rootsa jest montowany w mocniejszej wersji.
A co do niewiedzy w salonie sprzedaży to się nie dziwię, bo po co wiedzieć więcej niż "super silnik, fajnie kręci, ciągnie nawet superba"? Ale bywają i gorsze przypadki, w pewnym salonie forda, też w Łodzi, panowie od odciągania od sprzedaży nie byli w stanie z pamięci podać wyposażenia danej wersji auta, a ceny wyczytywali z cennika z nosem w kartce. Takie czasy.
Komentarz
-
-
Sprzedawca był młody wiec jestem mu w stanie to wybaczyć.
Wczoraj miałem okazję wykonać jazdę testową Octavką z takim właśnie silnikiem (jak domniemam takim jak kolegi) i odniosłem naprawdę pozytywne wrażenia.
Ciągle mam obawy jak to z trwałością w sumie tak nie dużego, a jednak trochę wysilonego silnika.
Dzięki za rozjaśnienie pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Też miałem obawy, po wizycie w salonie się nakręciłempo kupnie autka miałem jeszcze więcej niepewnych myśli, zwłaszcza że zewsząd słyszałem tylko opinie o wyżyłowaniu i braku wiary w downsizing. I się zacząłem zastanawiać, czy dobrze zrobiłem, ale poszperałem w poszukiwaniu info o tych silnikach.. i jestem spokojniejszy
Jeśli się nie mylę - łańcuch rozrządu, żeliwny kadłub silnika, najmocniejsze wersje mają 170KM i wytrzymują bardzo wysokie ciśnienie w komorze spalania. Patrząc z tej perspektywy w Skodach montują raczej te "niewysilone" jednostki napędowei mimo wszystko wrażenia z jazdy są dobre, jak dla mnie faktycznie optymalne osiągi w miescie i wystarczająco dobre na trasę. VW zakłada żywotność na 300tys km więc myślę, że wystarczy dbać o octavki i będą długo jeździły
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Witam,
posiadam w swojej Octavii taki silnik.
1) tak jak kolega wyżej napisał, jest tam tylko turbosprężarka (122 KM). W golfach na przykład dodatkowo jest sprężarka mechaniczna firmy Eaton (montowana w Polsce) i silniki te osiągają 140KM lub więcej (były wersje około 170KM, są nawet i 180 KM w Seatach).
2) blok jest aluminiowy z tego co zaglądałem pod maską.
3) silnik ma wtrysk bezpośredni - co ma swoje plusy i minusy (plusów chyba więcej)
W wolnej chwili coś więcej dopiszę.
Komentarz
-
Komentarz