Szczegóły budowy 1.4TSI 122KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yashiek
    Classic
    • 2011
    • 6

    Szczegóły budowy 1.4TSI 122KM

    Mi nie chodzi w sumie o sam dzwiek silnika ile o caloksztalt. Dobrze wygluszenie znaczy jak najmniej dzwiekow z zewnatrz, nie tylko silnika, ale takze opon, szum wiatru itp. Accord tez wchodzi w gre, ciekawa propozycja, jednak slyszalem ze plastiki potrafia w nim trzeszczec.
  • elektronik
    Classic
    • 2010
    • 35
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    Szczegóły budowy 1.4TSI 122KM

    Witam ponownie.

    Wczoraj w salonie na pytanie o szczegóły konstrukcji w/w silnika w Octavi II, sprzedawca jasno nie potrafił odpowiedzieć.
    Interesuje mnie ilu zaworowy to silnik, oracz czy faktycznie nie posiada kompresora "rootsa"?
    A jak z intercoolerem?

    Pozdrawiam.

    Komentarz

    • Krzysiek25
      Ambiente
      • 2008
      • 154
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Witam. Najsłabszy 1.4 TSI ma 4 cylindry i po 4 zawory na cylinder. Ma intercooler, ale kompresor Rootsa jest montowany w mocniejszej wersji.

      A co do niewiedzy w salonie sprzedaży to się nie dziwię, bo po co wiedzieć więcej niż "super silnik, fajnie kręci, ciągnie nawet superba"? Ale bywają i gorsze przypadki, w pewnym salonie forda, też w Łodzi, panowie od odciągania od sprzedaży nie byli w stanie z pamięci podać wyposażenia danej wersji auta, a ceny wyczytywali z cennika z nosem w kartce. Takie czasy.

      Komentarz

      • elektronik
        Classic
        • 2010
        • 35
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Sprzedawca był młody wiec jestem mu w stanie to wybaczyć.
        Wczoraj miałem okazję wykonać jazdę testową Octavką z takim właśnie silnikiem (jak domniemam takim jak kolegi) i odniosłem naprawdę pozytywne wrażenia.
        Ciągle mam obawy jak to z trwałością w sumie tak nie dużego, a jednak trochę wysilonego silnika.

        Dzięki za rozjaśnienie pozdrawiam.

        Komentarz

        • Krzysiek25
          Ambiente
          • 2008
          • 154
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Też miałem obawy, po wizycie w salonie się nakręciłem po kupnie autka miałem jeszcze więcej niepewnych myśli, zwłaszcza że zewsząd słyszałem tylko opinie o wyżyłowaniu i braku wiary w downsizing. I się zacząłem zastanawiać, czy dobrze zrobiłem, ale poszperałem w poszukiwaniu info o tych silnikach.. i jestem spokojniejszy

          Jeśli się nie mylę - łańcuch rozrządu, żeliwny kadłub silnika, najmocniejsze wersje mają 170KM i wytrzymują bardzo wysokie ciśnienie w komorze spalania. Patrząc z tej perspektywy w Skodach montują raczej te "niewysilone" jednostki napędowe i mimo wszystko wrażenia z jazdy są dobre, jak dla mnie faktycznie optymalne osiągi w miescie i wystarczająco dobre na trasę. VW zakłada żywotność na 300tys km więc myślę, że wystarczy dbać o octavki i będą długo jeździły

          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Undziak
            Classic
            • 2010
            • 33

            #6
            Witam,

            posiadam w swojej Octavii taki silnik.
            1) tak jak kolega wyżej napisał, jest tam tylko turbosprężarka (122 KM). W golfach na przykład dodatkowo jest sprężarka mechaniczna firmy Eaton (montowana w Polsce) i silniki te osiągają 140KM lub więcej (były wersje około 170KM, są nawet i 180 KM w Seatach).
            2) blok jest aluminiowy z tego co zaglądałem pod maską.
            3) silnik ma wtrysk bezpośredni - co ma swoje plusy i minusy (plusów chyba więcej)
            W wolnej chwili coś więcej dopiszę.

            Komentarz

            • arekban
              Ambiente
              • 2010
              • 208

              #7
              Dokumentacja VW ze szczegółami budowy 1.4 TSI 122km:

              Komentarz

              • eaglemirek
                RS
                • 2010
                • 14116
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                #8
                elektronik Poszło na maila



                CB Harry II ASC + Triflex

                Pozdrawiam Mirek!!

                Komentarz

                • elektronik
                  Classic
                  • 2010
                  • 35
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  tnx
                  Fajnie że po polsku.

                  Komentarz

                  • Yarek
                    Elegance
                    • 2005
                    • 992

                    #10
                    Zamieszczone przez Undziak
                    2) blok jest aluminiowy z tego co zaglądałem pod maską.
                    "Grey cast iron cylinder block" czyli szare żeliwo
                    . pzdr Jarek
                    aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                    Komentarz

                    • eaglemirek
                      RS
                      • 2010
                      • 14116
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      #11
                      nie za ma co!! jeśli się przyda!!



                      CB Harry II ASC + Triflex

                      Pozdrawiam Mirek!!

                      Komentarz

                      Pracuję...