Climatronic, a standardowo instalowana klima

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • liroyek
    Rider
    • 2008
    • 620

    #26
    climatic to pol automat i nie manual dlatego trzyma temp
    ja mam 22 stopnie i czasami grzeje czasami chlodzi a nic nie ruszam !!!

    [ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 22:57 ]
    Leksykon

    CLIMATIC

    Climatic to półautomatyczna klimatyzacja, która pozwala na ustawienie konkretnej temperatury wewnętrznej - kierowca ręcznie reguluje tylko kierunek i siłę nadmuchu. Ustawiona temperatura jest utrzymywana automatycznie. Układ osiąga optymalną wydajność przy włączonym drugim stopniu dmuchawy. Zaletą klimatyzacji półautomatycznej jest utrzymywanie zadanej temperatury, dzięki czemu pasażerowie podróżują w komfortowych warunkach. Dodatkowo klimatyzacja osusza powietrze i szybciej oczyszcza zaparowane szyby, zwłaszcza w okresie jesiennym i zimowym. Aby działała prawidłowo, należy pamiętać o okresowym przeglądzie (odgrzybianie, czyszczenie, sprawdzenie czynnika chłodniczego) i o jej okresowym włączaniu. Wówczas czynnik chłodniczy będzie mógł zakonserwować elementy sprężarki układu klimatyzacji.

    [ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 22:59 ]
    Leksykon

    CLIMATRONIC

    Climatronic to klimatyzacja automatyczna pozwala na ustawienie przez kierowcę temperatury wewnątrz pojazdu, a kierunek i siła nadmuchu są regulowane automatycznie. Kilkanaście czujników, w tym czujnik nasłonecznienia, rozmieszczonych jest w różnych miejscach wewnątrz samochodu, co pozwala precyzyjnie dostosować najbardziej optymalną temperaturę. Volkswagen wyposaża samochody w 2- lub 4-strefową klimatyzację automatyczną Climatronic. Temperatura może się różnić pomiędzy strefami maksymalnie o około 4-5 stopni Celsjusza. W przypadku klimatyzacji 4-strefowej, regulacja temperatury jest niezależna dla kierowcy i pasażera z przodu oraz dla pasażerów siedzących przy oknach na tylnej kanapie. 4-strefowa klimatyzacja Climatronic dostępna jest w modelach Pheaton i Touareg. W niektórych modelach czujnik jakości powietrza reaguje na podwyższone stężenie substancji szkodliwych wokół samochodu i automatycznie włącza tryb zamkniętego obiegu powietrza. Zaletą klimatyzacji automatycznej jest zapewnienie pasażerom bardzo dużego komfortu podczas podróży. Dodatkowo, klimatyzacja osusza powietrze i szybciej oczyszcza zaparowane szyby, co jest przydatne zwłaszcza w okresie jesiennym i zimowym. Aby działała prawidłowo, należy pamiętać o okresowym przeglądzie (odgrzybianie, czyszczenie, sprawdzenie czynnika chłodniczego) i o okresowym włączaniu klimatyzacji - po to, by czynnik chlodniczy mógł zakonserwować elementy sprężarki układu klimatyzacji.
    Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
    bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
    http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
    Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      #27
      No to w takim razie bez sensu dopłacać za klimę automatyczną skoro też utrzyymuje stałą temperaturę.

      A mam takie pytanko - np. ustawię temperaturę na 19 stopni i włacze dmuchawę na maksa to po jakimś czasie powinno lecieć cieplejsze powietrze z kratek ?

      Komentarz

      • liroyek
        Rider
        • 2008
        • 620

        #28
        hmmm

        czemu ciplejesze ?? wszystko zalezy jaka masz temperature w aucie
        a pozatym do cieplego powietrza musis miec nagrzany silnik ja zawsze na zimnym aucie wylaczam calkowicie nawiew, wtedy szbciej silnik sie grzeje i jak juz wskazowka leci w gore to wtedy wlaczam najlpeszy efekt jak wskazowka pokazuj 90 stopni ale wiadomo ze czasami przy -20 to juz zdazymy do jechac do pracy wiec wlaczam jak tylko sie ruszy
        Scirocco 1,4 TSI 160 KM by Aligator - Dynosoft
        bylo 174,5 PS i 265Nm jest 216,6 PS i 333,5 Nm
        http://picasaweb.google.com/liroyek/...60154131398354
        Fotografia Ślubna i nie tylko - www.negatyw.co

        Komentarz

        • abc_rlz.
          Rider
          • 2009
          • 261

          #29
          Panowie podczepie sie pod temat ile trzeba filozofii zeby wyminil panel Climatica z O2 na panel z O2FL ?
          Była : Skoda Octavia I '04 1,4 16V 75 KM
          Był : Opel Vectra C 1.9 CDTI 150KM
          Jest : Seat Cordoba 1.9 TDI 101 KM
          Jest: Skoda Octavia 1.9 TDI 105 KM

          Komentarz

          • bearman79
            Classic
            • 2008
            • 23

            #30
            a czy jest jakaś różnica w koszcie utrzymania wyżej wymienionych rodzajów klimatyzacji?

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #31
              Zamieszczone przez bearman79
              a czy jest jakaś różnica w koszcie utrzymania wyżej wymienionych rodzajów klimatyzacji?
              żadna.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • Klauzero
                Rider
                • 2008
                • 575

                #32
                Zamieszczone przez loru
                Zamieszczone przez bearman79
                a czy jest jakaś różnica w koszcie utrzymania wyżej wymienionych rodzajów klimatyzacji?
                żadna.
                No chyba, że się coś spieprzy... Climatronic dwustrefowy jest bardziej skomplikowanym układem, ale nie sądzę, aby pociągało to za sobą większą od Climatica awaryjność mimo, iż potencjalnie więcej elementów może się popsuć. Ma ktoś jakieś doświadczenia w kwestii awaryjności?

                P.S.
                Mam Climatica i nie narzekam... pokrętło temp. w pozycji 22 i jedyne co zmieniam to siła namuchu.

                Warto jeszcze dodać:
                1. Climatic też można wykorzystać do odparowania szyb (zamknięte nawiewy, siła nadmuchu 4 nastawione na szybę przednią oraz włączony przycisk A/C) z tym że Climatronic robi to po przyciśnięciu jednego przycisku.
                2. Przy włączeniu biegu wstecznego w obu rodzajach klimatyzacji włącza się obieg zamknięty, aby nie zaciągać spalin, ale tylko Climatronic włącza obieg zamknięty przy spryskiwaniu szyb.
                3. Climatronic w trybie eco działa jak Climatic z wyłączonym A/C, czyli stale utrzymuje nastawioną temp. we wnętrzu, ale nie schładza powietrza.
                4. Obydwie sprężarki klimatyzacji nie są całkowicie odizolowane od napędu silnika dla zachowania minimalnego smarowania gdy klimatyzacja jest wyłączona...
                Mądry Polak po ©kodzie...

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #33
                  Zamieszczone przez Klauzero
                  Ma ktoś jakieś doświadczenia w kwestii awaryjności?
                  tak, 5 lat, 120kkm bez najmniejszej awarii\usterki czy czegoś tam.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • czto
                    Rider
                    • 2010
                    • 546
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #34
                    Z klimatyzacją automatyczną jest pewien problem. Przynajmniej taki mam w Citroenie żony i kiedyś miałem w Renault. Mianowicie, podczas pracy w trybie auto urządzenie wybiera gdzie dmucha i jak dmucha. Jest to irytujące gdy w upalne dni prowadzisz samochód a klima wali Ci mrozem po nogach na których masz tylko ... sandałki :lol:
                    Dlatego w swojej O2FL z czystym sumieniem wybrałem półautomat.
                    2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                    2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                    2009 Renault Clio MTV 1.4
                    2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                    2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                    Komentarz

                    • soszek81
                      L&K
                      • 2010
                      • 1245

                      #35
                      Hmmm

                      Jest gorąco. Włączam AUTO. Klima zaczyna pracować, daje mocny nadmuch gdzie popadnie.

                      Włączam nawiew na wprost, zmniejszam siłę nadmuchu. Po sprawie.
                      Była O1 kombi ALH++ 150/340
                      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                      Komentarz

                      • RS
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 238

                        #36
                        Witam
                        Mam Climatica ( moja pierwsza klima ) wydaje mi sie iz cos słabo z wydajnością . Prosze o poradę jak ustawic klimę zeby naprawdę we wnętrzu było chłodno . Dzisiaj jechałem ok 20 min w pełnym słoncu ( oczywiscie jak na Kwiecień ) temp. na zewnatrz ok 23 st . Klima ustawiona na ok 20 st i przyznam szczerze w srodku prawie bez zmian , nie czułem jakos zeby komfort wzrósł . Dopiero jak ustwiłem nawiewy na siebie to poczułem chłodek ( z tego co koledzy pisali to oczywisty bład i prosta droga do choroby ) Prosze o opinie jak to jest ?- moze musze jechać z właczoną klimą dłuzej aby poczuć błogi chłodek ?

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #37
                          Zamieszczone przez RS
                          Witam
                          Mam Climatica ( moja pierwsza klima ) wydaje mi sie iz cos słabo z wydajnością . Prosze o poradę jak ustawic klimę zeby naprawdę we wnętrzu było chłodno . Dzisiaj jechałem ok 20 min w pełnym słoncu ( oczywiscie jak na Kwiecień ) temp. na zewnatrz ok 23 st . Klima ustawiona na ok 20 st i przyznam szczerze w srodku prawie bez zmian , nie czułem jakos zeby komfort wzrósł . Dopiero jak ustwiłem nawiewy na siebie to poczułem chłodek ( z tego co koledzy pisali to oczywisty bład i prosta droga do choroby ) Prosze o opinie jak to jest ?- moze musze jechać z właczoną klimą dłuzej aby poczuć błogi chłodek ?
                          czy w klimatroniku czy w klimatiku zawsze ustawiam nawiew jakoś tam na siebie, bo dopiero to daje jakieś sensowne chłodzenie, jakbys miał klimatronika, to zobaczyłbyś, że w pełnym słońcu to dmucha całkiem konkretnie - tak raczej na ręcznej nie jeździsz bo hałas może być irytujący, więc dmuchawę na 1 i 2 można sobie imo darować jak jest gorąco i słońce, no i żeby poczuć błogi chłodek to trzeba kawałek przejechać i dobrze wywietrzyć auto a nie wsiadać do piekarnika a w czasie wietrzenia przy okazji wydmuchać to gorące powietrze z przewodów.

                          poza tym, jak chcesz mieć chłodno, to ustaw sobie mniej niż 20
                          ustawiając dmuchawę na 1 i temperaturę na 20 to lepiej otworzyć okno
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #38
                            Zamieszczone przez czto
                            Z klimatyzacją automatyczną jest pewien problem. Przynajmniej taki mam w Citroenie żony i kiedyś miałem w Renault. Mianowicie, podczas pracy w trybie auto urządzenie wybiera gdzie dmucha i jak dmucha. Jest to irytujące gdy w upalne dni prowadzisz samochód a klima wali Ci mrozem po nogach na których masz tylko ... sandałki :lol:
                            To lepiej jak wali na twarz i szybko wykancza zatoki :evil:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • czto
                              Rider
                              • 2010
                              • 546
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              #39
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              To lepiej jak wali na twarz i szybko wykancza zatoki :evil:
                              Lepiej jak wieje 70% na szybę a 30% w kabinę.
                              Wiesz, ja mam regulowane kratki nawiewu i jakoś nigdy nie wieje mi w twarz :lol:

                              [ Dodano: Wto 27 Kwi, 10 18:53 ]
                              Zamieszczone przez soszek81
                              Hmmm

                              Jest gorąco. Włączam AUTO. Klima zaczyna pracować, daje mocny nadmuch gdzie popadnie.

                              Włączam nawiew na wprost, zmniejszam siłę nadmuchu. Po sprawie.
                              ... a to już klima półautomatyczna
                              2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                              2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                              2009 Renault Clio MTV 1.4
                              2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                              2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #40
                                Zamieszczone przez czto
                                Maicroft napisał/a:

                                To lepiej jak wali na twarz i szybko wykancza zatoki :evil:


                                Lepiej jak wieje 70% na szybę a 30% w kabinę.
                                Wiesz, ja mam regulowane kratki nawiewu i jakoś nigdy nie wieje mi w twarz :lol:
                                Wyobraz sobie, ze ja te kratki na twarz mam ZAMKNIETE i nawiew zawsze musi sobie isc na nogi i na szybe. I jakos prawie zawsze jest ok, bo jak temp zaczyna sie wyrownywac to sile nadmuchu musze zwiekszyc recznie, albo uchylic okno, zeby sie troche przewietrzylo wnetrze. Zima boczne mam uchylone w strone szyby zeby dodatkowo szyby odparowywaly oraz odmarzaly szybciej
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  #41
                                  Zamieszczone przez czto

                                  ... a to już klima półautomatyczna
                                  Nie - to regulacja pod siebie w CLIMATRONICu.
                                  Nawiązywałem tym do wcześniejszego posta że klima dalej po "nóżkach".
                                  Po to konstruktorzy dali regulacje aby z nich korzystać. Jak climatronic szaleje to się go ustawia jak wygodniej. Jak już wnętrze się schłodzi wciskasz AUTO i jest OK.
                                  Do tego regulacja kratek nawiewu. Zwykle mam je skierowane gdzieś od siebie. W tą sobotę (bardzo słonecznie) 5h w samochodzie, ustawione 22st (2 miesięczne dziecko w aucie) zacząłem się jednak w czwartej godzinie jazdy przegrzewać. Rozwiązanie - kratka na siebie zamiast w sufit. 5 min i przestawiłem ją na sufit bo było za zimno jak dłużej dawała na mnie A klima cały czas w AUTO.

                                  Generalnie - auto jest dla ciebie, dla ciebie są w nim wszystkie regulacje. Ustawiasz tak aby to tobie wszystko pasowało, a nie autu

                                  Ale niektórzy widzą problem w tym że muszą nacisnąć jakiś przycisk na panelu sterowania aby było fajnie. Auta jeszcze nie czytają w myślach
                                  Pewnie jak już będą to i tak się komuś nie dogodzi.
                                  Pozdrawiam
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Klauzero
                                    ale tylko Climatronic włącza obieg zamknięty przy spryskiwaniu szyb.
                                    nie tylko, mój climatic włącza
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    Pracuję...