[O2] długa trasa a obroty

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Trusek
    Rider
    • 2009
    • 520
    • Octavia III (5E3)
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #26
    AdamB, ... jesli jestes taki skrupulatny to pierwszy post dotyczy "dizla" a nie "dizli". Po drugie - temat dot. "obrotow na trasie" - OGOLNIE
    (... a juz widze jak reagujesz na zlaozenie nowego watku dla benzyn ...)

    ... kolego


    Przepraszam za OT.
    <<>> MACIEJ <<>>
    Moje Autko - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33986 - Zapraszam

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #27
      Zamieszczone przez Trusek
      OT.
      no właśnie :idea:
      IMO to jest bez znaczenia o jakim silniku mowa, jak juz ktos pisał jadąc na trasie nie powinno się trzymać za długo obrotów powyżej 3/4 maksymalnych i to jest IMO bardzo dobra porada, czy w doładowanym dieslu czy benzynie, a jeśli chodzi o wolnossaki to nigdy takich oporów nie miałem

      [ Dodano: Pon 26 Kwi, 10 10:29 ]
      czyli jakieś 3400 dla diesla i 4800 dla benzyny, bez względu na ilość biegów i prędkość (gdzie tam jest czerwone pole? przyjąłem 6500) jak ktos nie ma "czuja" i powinno wszystko grać, to nie znaczy, że nie można sobie i bardziej pocisnąć.

      w skrzyniach 7b i 6b to już jest bardzo szybko, więc ten "problem" dotyczy IMO głównie biedaków z 5b do których się zaliczam.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • dees
        Ambiente
        • 2008
        • 217

        #28
        Jako rzecze neck99 tako rzeczę ja: Gdy dajemy w palnik na autobanie przez dłuższy czas to pilnować temp oliwy motor będzie cały a szofer zadowolony i tyle.
        pryncypal

        Komentarz

        • robercikpl
          Classic
          • 2010
          • 23

          #29
          wszystko fajnie, ale po co tak szybko jezdzic? przeciez przy predkosci ok. 150 km/h mozna spokojnie jechac kilka godzin - czy to diesel czy benzyna nic nie powinno się grzać - jeśli się grzeje to pewnie jest jakis problem, bo to nie powinno być normalne.

          moim zdaniem 150 km/h jest zupelnie wystarczajaca na europejskie autostrady - poza tym np. w austrii sporo jest policji i lubia lapac kierowcow przekraczajacych 150 km/h. Podobnie przeciez jest w innych krajach. Poza tym dluga jazda z duza predkoscia (160-200) jest bardzo meczaca dla kierowcy, bo przeciez caly czas trzeba byc skupionym. Po co sie tak stresowac i cisnac - szczegolnie na wakacjach z rodzina na tylnych siedzeniach...
          Nowa Octavia już wkrótce

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Zamieszczone przez robercikpl
            Poza tym dluga jazda z duza predkoscia (160-200) jest bardzo meczaca dla kierowcy, bo przeciez caly czas trzeba byc skupionym.
            przynajmniej nie zasypiasz :idea: :szeroki_usmiech
            mądrze mówisz, ale tu nie było pytania "po co" :idea:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • oculus
              Ambiente
              • 2008
              • 228

              #31
              W lutym jechałem do Holandii i z powrotem. Dość długie odcinki pokonywałem z prędkością w okolicach 170-180km/h. Wskaźnik temp. wody był cały czas w tym samym miejscu - na środku skali. Wskaźnika temp. oleju niestety nie mam. Chyba nic sie z silnikiem nie stało.

              PS.
              Nie wiecie czy założenie tego wskaźnika temp. oleju w ASO to duży problem? Zaintrygowało mnie to 8)
              Skoda Octavia Scout 2.0TDI

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #32
                Zamieszczone przez oculus
                Chyba nic sie z silnikiem nie stało.
                pewnie, że się nic nie stało, już nie przesadzajmy

                Zamieszczone przez oculus
                Nie wiecie czy założenie tego wskaźnika temp. oleju w ASO to duży problem? Zaintrygowało mnie to 8)
                jak kiedyś pytałem o to i wskaźnik doładowania, to wyglądało na to, że jest to MEGA, OGROMNY nierozwiązywalny i nieznany PROBLEM, natomiast montaż de facto nie jest czymś specjalnie trudnym.
                jak masz maxi dota to fajnym jest ten bajer od necka99 :idea:
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • Darekgda
                  Rider
                  • 2010
                  • 611

                  #33
                  Dołkładam się do pytanka a być może już jest (wątek) zapodany w tym temacie :?: to proszę o linka :szeroki_usmiech

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #34
                    Zamieszczone przez DAREKGDA
                    Dołkładam się do pytanka a być może już jest (wątek) zapodany w tym temacie :?: to proszę o linka :szeroki_usmiech
                    jeżeli pytasz o wskaźnik doładowania\temp oleju w ASO to pytaj w swoim, bo może się pokuszą, ale szczerze mówiąc wątpię
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Darekgda
                      Rider
                      • 2010
                      • 611

                      #35
                      Prawda necka99 ladnie to rozegrał pożyteczne i estetyczne gratki

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #36
                        znalazłem linki do neck'a:


                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • mellow
                          Classic
                          • 2010
                          • 19

                          #37
                          neck99 dzięki za dobre chęci ale wysyłać się nie opłaca a podłączenie zajęłoby mi pewnie z tydzień :wink:

                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #38
                            Zamieszczone przez mellow
                            a podłączenie zajęłoby mi pewnie z tydzień :wink:
                            taa... 5 minut nawet jak masz 2 lewe ręce :P
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • Coke
                              Elegance
                              • 2010
                              • 771
                              • Octavia II (1Z3)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM
                              • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                              #39
                              Generalnie jak się spojrzy na wskaźnik chwilowy spalania to widać dobitnie, że ono trzyma się jako tako do 120 km/h, jak już jedziemy 140 - 150 to gwałtownie rośnie, większy opór powietrza i silnik też się męczy więc moim zdaniem optymalnie to tak 130 sobie lecieć.

                              Nie tak dawno leciałem na trasie z czego 150 kilometrów to była autostrada. Nie będę pisał jaką prędkością jechałem większość drogi ale 1,8T generalnie ciężko zmęczyć ;P O diesla bardziej bym się obawiał
                              Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk

                              Komentarz

                              • tadfi
                                Rider
                                • 2008
                                • 501
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                #40
                                Diesla też niełatwo zmęczyć, ja służbową na niemieckich autostradach (oczywiście tam, gdzie nie ma ograniczeń) jadę przeważnie 160 - 180 km/h. Autko ma już trochę nastukane (ponad 200 kkm) i nic się niepokojącego nie dzieje.
                                TadFi
                                Breloki, logo na klapę i inne gadżety

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  #41
                                  dzisiaj sprawdziłem, przy 3.5 tys/min mam 190km/h wiec wydaje mi sie ze do tych wartosci mozna smiało smigać przez dłuzszą chwilę
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • lukasz
                                    Classic
                                    • 2006
                                    • 30

                                    #42
                                    Re: długa trasa a obroty

                                    Zamieszczone przez mellow
                                    witam szanownych forumowiczów

                                    w lato zabieram mojego szkodnika( o2 1.9 tdi 105) w dość długą trasę ok 2.5k km z czego ok 95% tej trasy to autostrady.
                                    moje pytanie brzmi jakie najlepiej trzymać obroty silnika? czy przy trzymaniu obrotów rzędu 2700 - 3000 - 3500( miedzy 120- 160km/h- w Niemczech to aż się prosi żeby wycisnąć więcej :diabelski_usmiech ) przez ok 4 godziny lub więcej czy można taką jazdą "zaorać" silnik? ( wiadomo lato wysokie temperatury, klima na maxa) czy są to optymalne obroty tdi?
                                    szukałem trochę na forum ale tak naprawdę nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.
                                    jeszcze dodam ze nie zależy mi na spalaniu a samochodzik jest b dobrze utrzymany, zalany dobrą oliwą top tec od liqui moly -jakby to miało jakieś znaczenie.
                                    z góry dzięki

                                    Kolego,

                                    co ma się dziać z silnikiem? W korku jak stoję 2 godziny to grzeje się non stop, cały czas wentyl chodzi, sprzęgło dostaje w dupę i tyle. Jechałem z Ełku do Katowic, 510km, do Warszawy 3 godziny (210km) resztę zrobiłem w 2 godziny pod sam spodek. Jechałem przez te 200km 150-190km/h ponieważ musiałem być na czas, jedyna taka moja sytuacja awaryjna w całej eksploatacji auta. Regularnie musiałem zerkac na czujnik poziomu oleju, o paliwie już nie wspomnę, żeby wszystko było ok, fakt musiałem dolać 2 litry. Silnik jak ma paść to padnie już na wstępie, na hamowni u producenta - choć zdarzają się inne przypadki - tam jest test 5km na maxymalnych obrotach przez 3 min w pracy ciągłej.
                                    Osobiście uważam, trzeba jeżdzić zgodnie z obrotomierzem, oczywiście nie na czerwonym polu, jeżeli trzeba przycisnąć to trzeba, jeżeli płynnie i oszczędnie to max do 3000obr.

                                    pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • aLBATROS
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 104

                                      #43
                                      Potwierdzam. Bez przesady. Wiadomo ze jeżeli masz zamiar jechać 180km/h przez 5h no to może coś się stać. Ja posiadam ten sam sprzęt co ty i trochę podróżuję po zachodzie i w zasadzie nie ma stresu. Jak miałem załadowaną furkę po brzegi to na tempomacie miałem 160km/h przez 45min albo czasami 180 przez 30min i nic (nawet temperatura nie skoczyła). Ale na autostradzie moja standardowa prędkość to 140km/h i mogę zaświadczyć że przy tej prędkości załadowanej furce na dystansie 800km non stop po autostradzie z jednym przystankiem tylko na tankowanie (czyli jakieś 5min) nic się nie działo. I myślę że spokojnie możesz jechać ze średnią 140-150. Ale mam nadzieję że nie 2,5tys. km non stop bo to na pewno się samochodowi nie spodoba z moich doświadczeń wynika że 1500km to optymalny dzienny dystans. Pozdrowienia i SZEROKOŚCI!

                                      Komentarz

                                      • gebek
                                        L&K
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 1214

                                        #44
                                        Raz jechalem autostrada niemiecka przez ponad godzine na maxa.tzn 180-215...do
                                        czerwonego pola na obrotomierzu :diabelski_usmiech i przezyl...chociaz zastanawialem
                                        sie czy turbina wyleci wydechem :szeroki_usmiech ....tak wiec mozna dawac w
                                        palnik.
                                        I nie mam czujnika temp.oleju....przynajmniej sie nie stresuje
                                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                        Nie synku...to diesel PD.

                                        Honda...the power of dreams.
                                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                        Komentarz

                                        • mellow
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 19

                                          #45
                                          Jechałem z Ełku do Katowic, 510km, do Warszawy 3 godziny (210km) resztę zrobiłem w 2 godziny pod sam spodek. Jechałem przez te 200km 150-190km/h ponieważ musiałem być na czas, jedyna taka moja sytuacja awaryjna w całej eksploatacji auta.
                                          no wiesz w zasadzie na co dzień w większości poruszam się autostradami a mam ich wokoło dobrych kilka km .średnio jeżdżę z prędkością 120 - 170 o tak(dystans zazwyczaj 20 - 70km...nie chodzi mi o jednorazowe przejazd 250km czy 800km tu chodzi o przejazd 2400km gdzie walisz non stop(wiadomo przerwa papierosek,kawa,obiadek itd...) autostradą(zazwyczaj 3 pasy) i wcale mi nie zależy na tym żeby jak najszybciej przejechać tylko jak najbezpieczniej i dla mnie i dla samochodu.bo na dystansie 100 km to mogę i 200 jechać o ile fura tyle wyciśnie :diabelski_usmiech

                                          jeżeli płynnie i oszczędnie to max do 3000obr
                                          no i mniej więcej o to mi chodziło

                                          Komentarz

                                          • winni77
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2183
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Łukasz
                                            na hamowni u producenta - choć zdarzają się inne przypadki - tam jest test 5km na maxymalnych obrotach przez 3 min w pracy ciągłej.
                                            To 5km czy 3 min? :twisted: Skąd w ogóle masz takie info? Pytam z ciekawości jak wygląda "życie" silnika od jego skonstruowania do wyjazdu do salonu? Sorry za ot.
                                            Mój "Batmobil"

                                            Komentarz

                                            Pracuję...