[O2] problem z kołami, geometria do zrobienia?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • reksio
    Drive
    • 2011
    • 47

    [O2] problem z kołami, geometria do zrobienia?

    I jak Panowie poradziliście coś na szarpanie?
    Mam Octavkę 1.6 BFQ i niestety to samo.
    Podobno jednemu z kolegów ciągnął lewe powietrze. Uszczelnił i pomogło. Swoją drogą te wszystkie wężyki powietrza strasznie się odczepiają:-/
  • marax0
    Drive
    • 2010
    • 62

    #2
    [O2] problem z kołami, geometria do zrobienia?

    WItam
    Drodzy użytkownicy


    mam następujący problem
    Po zimie i zmianie opon zimowych na letnie ( zimowe na felgach 16 skody) (letnie na 16 ENZO , które dostalem jako gratis do auta, uzywane) wystąpiły niepokojące objawy
    - mianowicie auto w kilku zakresach prędkosci wibrowalo i rezonowało.
    Pojechałem więc na doważanie, po którym problemy nie ustapiły dlaej auto wibrowało
    Następnie podczas którejs kolenje próby dowazania w innym serwisie okazało sie ze opny były po prostu zajechane i krzywo zużyte.
    Kupiłem więc 4 nowe opony 205/55/r16 i są swieżo po założeniu i doważeniu, jednak auto dalej wibruje podczas jazdy.

    moje pytania to:
    -czy przyczyną moze być to iż opony były od początku koslawo zuzyte i niestety ale rozregulowalo mi zawieszenie i musze je ustawic?
    - czy cos moze powazniejszego np koslawa os? ( tylko ze na zimowych czyli jakies 12 tys od listowpada auto chodziło super, problemy zaczęly sie po zmianie kół)
    na letnich z tymi krzywymi oponami, niedowazonymi felgami robilem nastepujące trasy
    -Poznan-wroclaw-poznan
    -poznan-budapeszt-poznan
    -poznan-berlin-poznan
    wiec jakies ponad 2500km sie udało zrobic

    jeżeli sądzicie ze problem powinien zniknąć po zrobieniu geometri to polećcie proszę jakieś miejsce godne zaufania w Poznaniu

    albo wydajcie opinie o tych stacjach np
    -ta została mi polecona http://tgs-stacja.pl/o-firmie.html


    z góry dziękuję

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8033
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      marax0, a jakie masz ET tych felg? Bo wibracje to raczej nie są powodem złej geometrii. Geometrię sprawdź, ale wymień koła z kimś kto ma fabryczne felgi. Zbyt małe ET może być tu problemem.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • marax0
        Drive
        • 2010
        • 62

        #4
        ET tzn?
        to mowisz ze mam wrzucic do auta tez zimowe opony z felgami skody?

        felgi mam chyba te

        ityre.com réunit des informations et annonces. Nous espérons que vous y trouverez les informations que vous recherchez !


        lub te

        ityre.com réunit des informations et annonces. Nous espérons que vous y trouverez les informations que vous recherchez !

        Komentarz

        • AdamB
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 8033
          • Octavia IV (NX3)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #5
          marax0, załóż letnie 16" ale z ET takim jak ma skoda fabrycznie czyli chyba ET 50.

          Jeżeli masz ET35 to jest duże prawdopodobieństwo, że to jest powodem.
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            możesz założyć z powrotem felgi z zimówkami,i przejechać się kawałek. Jak ustąpi to znaczy że coś jest nie tak z felgami/oponami

            Komentarz

            • marax0
              Drive
              • 2010
              • 62

              #7
              Zamieszczone przez AdamB
              marax0, załóż letnie 16" ale z ET takim jak ma skoda fabrycznie czyli chyba ET 50.

              Jeżeli masz ET35 to jest duże prawdopodobieństwo, że to jest powodem.
              co znaczy ET i gdzie to sprawdzic na feldze?



              ogolnie musze powiedziec ze na nowiutkich oponach jest o niebo lepiej!!
              Podjade jutro do magików od geometrii z oboma kompletami felg i opon i zobacze co powiedzą

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                marax0, http://www.opony.com.pl/opinie_ekspe...21&show=opinie

                Komentarz

                • marax0
                  Drive
                  • 2010
                  • 62

                  #9
                  Czy jakiś wpływ moze mieć to ze mam koła założone bez tych pastikowych dystansów?

                  ten kawałek tekstu
                  "Co do bezpieczeństwa i właściwości trakcyjnych, jak najbardziej polecam felgi z mniejszym ET (oczywiście w granicach normy i rozsądku). Zmniejszając ET, jednocześnie poszerza się rozstaw kół, w takim wypadku poprawiamy stabilność samochodu, szczególnie na szybko pokonywanych zakrętach. Czyli jeżeli ktoś jeździ szybko, to wręcz wskazane są felgi z mniejszym ET – takie są stosowane m.in. w sporcie motorowym. Na pewno nie można stosować felg z różnym ET na lewym i prawym kole, nie powinno się też stosować różnego ET na przedniej i tylnej osi." mowi ze nie jest to czyms karygodnym
                  bawiąc sie troche we wróżke jako ze jestem biologiem z wykształcenia obstawiam ze winą były zużyte opony co moglo spowodowac troche luzu i jako ze jest lepiej na nowych oponach to po korekcji geometrii powinno sie jeszcze poprawic

                  Komentarz

                  • AdamB
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 8033
                    • Octavia IV (NX3)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    #10
                    marax0, jeżeli masz na myśli pierścienie centrujące to oczywiście, jeżeli te pierścienie są wymagane.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz

                    • marax0
                      Drive
                      • 2010
                      • 62

                      #11
                      nie wiem czy są wymagane, zależy to od felgi czy czegos innego?

                      przy oponach zimowych, na felgach skody nie miałem pierścieni a auto jezdziło jak podkresallem przez jakies 12000km bez problemu

                      Komentarz

                      • adriand
                        Drive
                        • 2008
                        • 85

                        #12
                        Zamieszczone przez marax0
                        przy oponach zimowych, na felgach skody nie miałem pierścieni a auto jezdziło jak podkresallem przez jakies 12000km bez problemu
                        Zadaj mistrzom, ktorzy zdejmowali Ci letnie czy oznaczyli opony, ktora gdzie byla i czy tak samo sa teraz zalozone. U mnie sie okazalo ze letnie opony nie byly oznaczone i teraz po zalozeniu mam to samo co Ty. Generalnie jest tak ze w pewnym zakresie predkosci bardziej wibruje a przy wiekszych juz tego nie czuc. Ponoc wina jest lekko wyzabkowany bieznik i aby dojsc do tego jak bylo trzeba by wyprobowac wszystkich mozliwych kombinacji.
                        Ja troche pojezdze - opony powinny sie troche dostosowac i przytrzec - no ale Ty juz sporo km zrobiles jak widac. Jak ja po 1-2 tys bede mial tak samo jak ty tez pojade do lepszych fachmanow.
                        Mam 17 tki letnie (zrobione niecale 20kkm) a zimowki mialem na 16kach

                        Komentarz

                        • marax0
                          Drive
                          • 2010
                          • 62

                          #13
                          Zimowe opony mam opisane lezą na tych nieszczęsnych lepszych felgach w piwnicy.

                          Postaram sie rano kupic pierścienie centrujące ( ASO Skody ich nie posiada) w jakiejs hurtowni opon lub felg (moze NOVAX) i pojade z tym zestawem do magikow od geometrii.
                          Takie cos na aukcji pierscieni napisali
                          Jeśli kupiłeś felgi aluminiowe, pasujące do Twojego auta na rozstaw, sprawdziłeś na wyważarce, że są proste, założyłeś opony, wszystko dobrze sie wyważyło, a mimo to odczuwasz drgania na kierownicy, które nasilają się przeważnie przy prędkości 80-120 km/h, a poniżej i powyżej tej prędkości zanikają lub znacznie maleją, wynika z tego, że masz luz na piaście. W związku z tym, potrzebujesz pierścienie centrujące, dzieki którym luz zostanie zniwelowany, a drgania ustąpią, poprawi się komfort jazdy, bezpieczeństwo i żywotność układu jezdnego, który przez drgania kół aluminiowych zużywa sie kilkakrotnie szybciej. Tak więc poniesiony koszt kilkudziesięciu złotych, zwraca się już w dniu zamontowania pierścieni, zyskujesz święty spokój !!!

                          co by pasowalo troche do objawow.

                          Kurde nigdy takich problemow wczesniej nie mielismy


                          dziekuje za pomoc

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8033
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            marax0, chyba tylko "fabryczne" felgi chyba nie wymagają pierścieni centrujących. Reszta zakupowych wymaga pierścieni. Ale myślałem, że wulkanizatorzy na to zwrócili uwagę przy zakładaniu felg.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • marax0
                              Drive
                              • 2010
                              • 62

                              #15
                              mowili ze by sie przydaly, ale nie wiedzieli za bardzo skad wziąć, mowili ze pewnie w ASO SUNNY bedą.

                              Dzieki za pomoc, jutro rano zdobęde je

                              Zamieszczone przez abstinent
                              marax0,
                              wiem że nie gryzie, zacząłem przy zakłądaniu tematu od opcji szukaj, a za ET dziekuje i obiecuje poprawe


                              a tak wyglada ta dziewczynka (zdjecie z zimy na faabrycznych felgach) w sumie takiej posolonej nie powinienem pokazywac, ale obiecuje ze ja szybko po zrobieniu zdjęcia umyłem!!

                              Komentarz

                              • abstinent
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4842
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                marax0, :wink: spoko
                                pisz jutro co tam zdziałasz

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8033
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  marax0, na zdjęciu fabryczne Vegi Skodowskie i one mają ET50. One są spasowane i nie mają pierścieni centrujących.
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • szkoda
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 22543

                                    #18
                                    Zamieszczone przez marax0
                                    Postaram sie rano kupic pierścienie centrujące
                                    przecież to jest Vega, żadnych pierścieni nie kupuj :idea:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz

                                    • AdamB
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 8033
                                      • Octavia IV (NX3)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez szkoda
                                      przecież to jest Vega, żadnych pierścieni nie kupuj :idea:
                                      Nawet jak kupi to i tak ich nie założy. :szeroki_usmiech
                                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                      Komentarz

                                      • marax0
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 62

                                        #20
                                        wszak problem mam z zamiennikami tych felg skodowych

                                        napisze duzymi

                                        NA FELGACH FABRYCZNYCH SKODY mam opony zimowe i lezą one w piwnicy i jedzilo sie na nich bez problemu
                                        problem jest na ZAMIENNIKACH FIRMY ENZO - i tu jade zaraz po pierscienie

                                        Komentarz

                                        • szkoda
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 22543

                                          #21
                                          Zamieszczone przez marax0
                                          problem jest na ZAMIENNIKACH FIRMY ENZO - i tu jade zaraz po pierscienie
                                          aaaaaa, no to jak jeździsz bez pierścieni, to jedź po nie
                                          saport techniczny baj DGW
                                          była BKD+DSG '05 120kkm
                                          była BXE '08 190kkm
                                          no i nie ma :-)

                                          Komentarz

                                          • marax0
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 62

                                            #22
                                            juz mam pierscienie załozone, po zajęciach podjade jeszcze na geometrie.

                                            w sumie chyba auto zachowuje sie teraz poprawnie ale wole to jeszcze sprawdzic

                                            [ Dodano: Sro 28 Kwi, 10 20:15 ]
                                            no po tescie na autostradzie okazało sie ze nie było dobrze

                                            wiec pojechalem do

                                            - stacji kontroli pojazdow, sprawdzili na szybko zawieszenie powiedzieli ze nie ma luzow i objawy by wskazywaly na felgi
                                            -pojechalem wiec do renomowanej stacji tzn NOVAX ( bylem tam 2 razy wczesniej - raz chcialem zmieniac opony a raz dowazyc ale zawsze mieli komplet ludzi)gdzie włożono koła na wyważarke i zdiagnozowana ze trzy z czterech felg są krzywe w tym jedna poważnie.

                                            mam obecnie załozone felgi fabryczne i opny zimowe a letnie felgi dam chyba do prostowania.


                                            ogolnie zly jestem bo mnie po prostu bezczelnie oszukali oszusci podający sie za fachowcow bo to że nie zdiagnozowali wczesniej ze felgi są krzywe w innych warsztatach to skadal

                                            dam znac po wyprostowaniu czy wszystko jest ok

                                            [ Dodano: Pią 07 Maj, 10 12:43 ]
                                            mam wyprostowane wyważone felgi ale jeszcze bez testu autorsradowego.

                                            w porownaniu do początku przeprawy zmieniło sie
                                            -prostowanie felg
                                            -dokladne dowazenie
                                            -pierścienie centrujące
                                            -nowe opony
                                            -śruby stożkowe zamiast kulowych

                                            oby to juz byl koniec problemow

                                            [ Dodano: Pon 10 Maj, 10 23:21 ]
                                            a ja po probelmach z kolami przytoczonymi w temacie zostalem z łozyskiem do wymiany
                                            Jak widac nie bylo to obojetne

                                            Komentarz

                                            • jeden01
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 4

                                              #23
                                              tez autko nie zaciekawie sie prowadzilo na vengach 16" mialem jakies pirelli 205\60 zdecydowanie za wysokie , teraz zalozylem ANZIO Turn Polar 7,50x17 5x112,00 ET50,00 jak w oryginale tylko szerokosc felgi o pol cala wieksza, dziura nie 57.1mm ale pierscien centrujacy siedzi oraz gumy Uniroyal Rainsport 2 225/45R17 91 W FR, po wymienieniu zuzytych elementow w zawiasie i zrobieniu zbieznosci autko jezdzi zdecydowanie lepiej, zrobione 5kkm i na razie wszystko ok, ET jest bardzo wazne

                                              Komentarz

                                              Pracuję...