PiotrekDK, ja wziąłem przygotowanie pod hak i nic więcej w cenniku nie było
teraz chcę cos zamontować(ze względu na zbliżającę się zimę) :diabelski_usmiech
Chcę kupić o2 mint 1,6 z lpg (nową) automat "tiptronic"Jutro podpisuję umowę..
Poproszę o opinie o tym zestawieniu.Mile widziane wszystkiie wypowiedzi.
stanlej, a gadałeś z Danielcio od nas z forum zanim podpiszesz pogadaj z nim a z Bydgoszczy jest fajny pociąg kosztuje tylko 60 dych do Krakowa
a można zaoszczędzić jedno ci mogę powiedzieć w Salonie w Bydgoszczy go znają i bardzo lubią :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
stanlej, Raczej oszczędne to to nie będzie. Mój ojciec ma ten silnik (bez LPG) z manualną skrzynią biegów i żeby "jakoś to jechało" to trzeba niestety kręcić na wysokie obroty a co za tym idzie liczyć się z zwiększonym zużyciem paliwa. Ale na miasto powinno się nadawać.
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Liczę się ze spalaniem w granicach 11-12 lit.LPG.
Chciałbym wiedzieć jak ten silnik poradzi sobie z automatem.
Jeżdziłem o1.1,9 Sdi.Czy ten 1.6 jest porównywalny?(90KM_102KM)
[ Dodano: Czw 29 Kwi, 10 21:40 ]
1,4 jest O.K.Tylko jazda na lpg przy 1,6 jest tańsza.
SDI ma 68 KM (chyba) a nie 90. 90 to najsłabszy TDI. A porównania do 1.9 90KM raczej nie ma. Diesel jedzie na momencie obrotowym, który w tym zestawieniu wypada bardzo korzystnie dla TDI a nie dla 1.6 MPI
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
stanlej, nie powiedział bym bo wkrótce będzie instalka do tsi wiec lepszy nowszy silnik niż stra jednostka która pali ile sie wleje co do instalki to podejrzewam że będzie na bazie wtrysku fazy ciekłej czy cos takiego to jest kwestia krótkiego czasu jak sie pojawi
własnie pomysl nad 1.9 tdi spalanie na poziomie 5-6l czyli wyjdzie cie to samo co jazda na gazie, nie wiem tylko jaka jest róznica w zakupie, aha nie zaomnij o chipie :szeroki_usmiech hahah, żartowałem
Sory pomyłka w tych KM.
Chodzi mi o sam efekt z jazdy SDI-a 1,6 PB lub LPG
[ Dodano: Czw 29 Kwi, 10 21:53 ]
Zamieszczone przez djczas
stanlej, nie powiedział bym bo wkrótce będzie instalka do tsi wiec lepszy nowszy silnik niż stra jednostka która pali ile sie wleje co do instalki to podejrzewam że będzie na bazie wtrysku fazy ciekłej czy cos takiego to jest kwestia krótkiego czasu jak sie pojawi
Tak,tylko się rozchodzi o gwarancję,przy montarzu LPG.
[ Dodano: Czw 29 Kwi, 10 21:55 ]
Zamieszczone przez piramida
własnie pomysl nad 1.9 tdi spalanie na poziomie 5-6l czyli wyjdzie cie to samo co jazda na gazie, nie wiem tylko jaka jest róznica w zakupie, aha nie zaomnij o chipie hahah, żartowałem
Stanlej, 1.6 MPI sam w sobie nie jest zadnym mułem Silnik fajnie jedzie i ma mocny dół. Porówananie z 1.9 SDI wypada na korzyść 1.6 MPI. 1.6 ma duzo większą moc i duzo większy moment obrotowy.
Powiem ci z autopsji że O II z 1.6 MPI można bardzo fajnie jeździć. Sporej wartości max. moment obrotowy (149 Nm) sprawia że O II z tym silnikiem nna trasie spokojnie daje sobie radę. Do 170 km/h auto przyśpiesza bardzo sprawne. Od 170 do 195 km/h czyli prędkości max. juz trochę gorzej ale prędkość max. jest spokojnie osiągalna i wcale nie potrzeba do tego super długiej prostej.
Nie wiem tylko jak będą wyglądały osiągi tego silnika z automatem.
Jęsli chodzi o spalanie to oczywiście zalezy ono od stylu i sposobu jazdy.
Ale przy moim dośc agresywnym stylu jazdy 1.6 MPI pali mi:
- miasto 9,5 l/100 km
0 trasa 7,1-7,2 l/100 km
Minimalne zuzycie paliwa na trasie jakie udało mi sie uzyskać to 6,2 l/100 km. Ale była to jazda głównie z właczonym tempomatem i ustawionym na 110 km/h.
P.S. Pomysl nad bogatszą wersją wyposazenia niz mint, bo potem będziesz chciał wszystko sobie dokładac, a to sie nie kalkuluje. Lepiej odrazu dopłacić do Ambiente.
Stanlej, 1.6 MPI sam w sobie nie jest zadnym mułem Silnik fajnie jedzie i ma mocny dół. Porówananie z 1.9 SDI wypada na korzyść 1.6 MPI. 1.6 ma duzo większą moc i duzo większy moment obrotowy.
Powiem ci z autopsji że O II z 1.6 MPI można bardzo fajnie jeździć. Sporej wartości max. moment obrotowy (149 Nm) sprawia że O II z tym silnikiem nna trasie spokojnie daje sobie radę. Do 170 km/h auto przyśpiesza bardzo sprawne. Od 170 do 195 km/h czyli prędkości max. juz trochę gorzej ale prędkość max. jest spokojnie osiągalna i wcale nie potrzeba do tego super długiej prostej.
Nie wiem tylko jak będą wyglądały osiągi tego silnika z automatem.
Jęsli chodzi o spalanie to oczywiście zalezy ono od stylu i sposobu jazdy.
Ale przy moim dośc agresywnym stylu jazdy 1.6 MPI pali mi:
- miasto 9,5 l/100 km
0 trasa 7,1-7,2 l/100 km
Minimalne zuzycie paliwa na trasie jakie udało mi sie uzyskać to 6,2 l/100 km. Ale była to jazda głównie z właczonym tempomatem i ustawionym na 110 km/h.
P.S. Pomysl nad bogatszą wersją wyposazenia niz mint, bo potem będziesz chciał wszystko sobie dokładac, a to sie nie kalkuluje. Lepiej odrazu dopłacić do Ambiente.
Dzięki za kąkretną odpowiedż.Na minta tylko mam kasę.
jeżdzę czasami fabią 2 1.6 tiptronic (6 biegów) i nie jest za ciekawie. Osiągi przciętne, spalanie dosyć duże, zeby jako tako przyśpieszał to wchodzi na wysokie obroty i wtedy jest naprawdę głośne. Octavia jest zapewne cięższa, wiec będzie jeszcze gorzej. Osobiście bym tego nie kupił.
Niedawno bo dwa tygodnie temu miałem tą NIEPRZYJEMNOŚĆ jazdy OII combi 1.6 MPi na automacie (2008r). Jechałem nią z Giżycka do Berlina tam na co dzień po mieście przez tydzień a potem z powrotem do Giżycka (czyli w sumie zrobiłem około 2000km) i naprawdę poznałem ten silnik. Mówię silnik bo na co dzień prywatnie jeżdżę OII 1.9 TDI PD którą kupiłem w salonie w 2005 roku i znam ją na wylot. Może to dlatego że ja mam liftbacka a tamto to kombi ale 1.6 do TDi nie miało żadnego startu. Wyprzedzanie na trasie było mordęgą gdyż skrzynia nie redukuje wystarczająco szybko, a sekwencja to dno czekasz na zmianę biegu 5s. Moje TDI brew katalogom bez chipa ma 10,5sekundy do setki. No i spalanie TDI na autostradzie zapakowane z prędkością 160 km/h spalało 5,6 ropy, a benzyna? poniżej 10 litrów nie było wykonalne. Błagam nie bierz tego silnika bo będziesz żałował. Albo zdecyduj się na 1.4 TSi (przynajmniej jednostka XXI-wieku) ale tylko DSG (jeżeli koniecznie automat). Lub poczuj MAGIĘ TDI.
....No i spalanie TDI na autostradzie zapakowane z prędkością 160 km/h spalało 5,6 ropy, a benzyna? poniżej 10 litrów nie było wykonalne....
a co za sobą ciąłeś - naczepę o tira bo ja mam MPI i jeszcze nigdy nie przekroczyłem spalania 10l po mieście, a na trasie (od granicy do Dortmundu) w przedziale 160-190km/h 7,2l
więc jak nie posiadasz silnika MPI to się nie wypowiadaj na temat jego
Ja tylko mogę doradzić tyle z mojej strony jak nie robisz 30000km rocznie to nie bierz gazu lepiej zainwestuj w lepsze wyposażenie
pozdrawiam
roberta Skoda SuperB 1,4 TSI iV Hybryda
Komentarz