Przed długim weekendem zaszalałem i zamontowałem alu felgi. Podczas dzisiejszej jazdy po austrodzie zauważyłem, że w przedziale pomiędzy 120 - 140 km/h zaczyna drgać mi kierownica. Na fabrycznych felgach nie czułem takich sensacji. Poza tym autko prowadzi się w torze jazdy, nie ściaga na strony. Czyżby jednak złe wyważenie?
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
czto, temat podobny był poruszany niedawno. Trzeba sprawdzić czy?
1.Masz koła dobrze wyważone
2. Jeżeli masz nie skodowskie aluski to czy masz założone pierścienie centrujące
3. Kupione przez ciebie aluski maja małe ET typu 35 i tez mogą powodować drgania.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Pirścienie centrujące mam założone. Jutro jadę do fachmanów. Mam tylko nadzieje, że alusie nie są pokrzywione, bo wtedy :evil: :evil: :evil:
Jak wyglada reklamacja takich felg? Kupione były w ASO.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Mialem tak ostatnio na stalowych felgach dokladnie w tym samym zakresie predkosci. Najpierw wywazalem ale nic to nie dalo. Dopiero przy zmianie opon wyszlo ze felga jest krzywa. Choc pozostaje jeszcze malo prawdopodobna mozliwosc ze z opona zimowa bylo tez cos nie tak.
Tak jak pisałem odwiedziłem dziś facowców. Po demontażu kół stwierdzili, że jedna opona jest przytarta co świadczy o tym,
cytuje: "że musiałem gdzieś ostro dać po garach zaraz po wymianie i być może opona przesuneła się po feldze :shock:"
Panowie ponownie wyważyli wszystkie koła, stwierdzili, że felgi są ok, poradzili co by jakieś pierwsze 50 km zrobił bez szaleństw.
Ruszam w trasę. Już na poczatku zauważyłem, że położenie kierownicy przy jeżdzie na wprost jest nie centryczne. Po przejechaniu 80 km jak emeryt, sprawdzam co się dzieje przy wyższych prędkościach i d... :evil: Problem jak był, tak jest dalej.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
W piątek jestem umówiony w ASO InterAuto gdzie kupiłem felgi. Niech teraz oni się męczą.
Chociaż jakoś nie mam dobrego przeczucia :cry:
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Ja bym sprawdził czy nie ma czegoś np. kamieni w bieżniku opony.
U mnie biło przy 120km/h i drgała karoseria.
Zdjąłem koło lewy tył(najbardziej mi podpadł), obejrzałem, znalazłem jakiś kawałek metalu i sporo kamyczków, powyciągałem, załozyłem i przeszło.
Niestety pod garażem mam sporo żwiru.
Miałem podobne problemy z moją O2 przy 120 km/h odczuwałem drgania w podłodze (przy pedałach gazu, hamulca) na kierownicy prawie nie były odczuwalne. Nie mogłem sobie z tym poradzić wyważałem kola w trzech różnych zakładach i w każdym mówili że koła w poprzednim zostały źle wyważone.
Zwątpiłem ... ale ktoś polecił mi zakład w którym, wyważają i doważają koła na samochodzie pojechałem, okazało się, że mam krzywą jedną felgę z przodu (w poprzednich trzech zakładach nie zauważyli) . Felgę wyprostowano, wyważono wszystkie koła i doważono je na samochodzie.
Moje problemy zostały wyprostowane, wyważone i doważone :wink:
Ja dziś rozwiązałem problem drgań kierownicy powyżej 120km/h dzięki wyważarce z testem drogowym firmy Hunter. Wcześniej dwa zakłady nie poradziły sobie z wyważeniem. Dopiero opcja optymalizacji na Hunterze pomogła.
Ktoś się orientuje czy takie zabawki są w Krakowie?
Znalazłem zakład zarówno z testem drogowym jak i warsztat z doważaniem dynamicznym. Nie wiem zatem czy jest sens jechać do ASO. Oni chyba takich zabawek nie mają.
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Zwątpiłem ... ale ktoś polecił mi zakład w którym, wyważają i doważają koła na samochodzie pojechałem, okazało się, że mam krzywą jedną felgę z przodu (w poprzednich trzech zakładach nie zauważyli) . Felgę wyprostowano, wyważono wszystkie koła i doważono je na samochodzie.
Moje problemy zostały wyprostowane, wyważone i doważone :wink:
że mam krzywą jedną felgę z przodu (w poprzednich trzech zakładach nie zauważyli)
:roll: do jakich zakładów wy jeździcie..., w stodole za 2 zł wyważanie :?:
Zamieszczone przez Andys
powyżej 120km/h dzięki wyważarce z testem drogowym firmy Hunter
to jest właśnie ta maszyna o której wam wspominałem parę razy , ale to naprawdę trzeba mieć duże problemy z kołami , w 95% wyważanie na dobrej renomowanej wyważarce wystarcza.
i jeszcze oczywiście musi ktoś to obsługiwać z głową ...będąc nieskromnym powiem ze po Hunterze też już poprawiałem ze 2 razy ops:
to jest właśnie ta maszyna o której wam wspominałem parę razy , ale to naprawdę trzeba mieć duże problemy z kołami , w 95% wyważanie na dobrej renomowanej wyważarce wystarcza.
W sumie, to nie stwierdzili, że któraś felga lub (i) opona są do wymiany. Po prostu w 3-ech koła dokonali optymalizacji, polegającej na przekręceniu opony względem felgi i odpowiednim zamontowaniu kół (w sensie, które koła na osi ze sobą i której osi).
Zwątpiłem ... ale ktoś polecił mi zakład w którym, wyważają i doważają koła na samochodzie pojechałem, okazało się, że mam krzywą jedną felgę z przodu (w poprzednich trzech zakładach nie zauważyli) . Felgę wyprostowano, wyważono wszystkie koła i doważono je na samochodzie.
Moje problemy zostały wyprostowane, wyważone i doważone :wink:
Witam,
Podczepię się pod wątek. Podaj mi adres tego zakładu jeśli możesz bo mam inny trochę problem ale w podobnym aspekcie. Po zmianie na letnie słychać, ze któraś z opon jakby biła i jest dość głośna. Nie czuję nic na kierownicy ale jest to dość wkurzające. Fachmani ponoć jak zdejmowali mi letnie nie oznaczyli która opona gdzie była i teraz dwa zakłady nie były w stanie nic z tym zrobić. Ponoć opony są trochę wyząbkowane ale mają dopiero ok 20kkm więc wolałbym trochę jeszcze na nich pojeździć.
Problem dotyczy opon Pirelli Pzero Rosso 225/45 R17
oczywiście wcześniej przed zmianą na zimówki wszystko było git.
Wybrałem się dziś na obwodnicę Krakowa, aby dokładnie zdiagnozować swój przypadek.
I ... zgłupiałem.
Przyspieszam płynnie do 120. W zakresie 120-140 odczuwam drgania. 160 prowadzi się bez problemów. Zwalniam powoli i drgań w feralnym przedziale brak. Znowu przyspieszam i zero drgań. Zwalniam i zero drgań. Ponownie przyspieszam i znowu problemy. I tak w kółko. Wibracje raz się pojawiają, a nastepnym razem ich brak. Ciekawe :shock:
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Założyłbym z powrotem na próbę poprzednie koła, żeby się upewnić, czy to na pewno wina kół, czasem biją inne obracające się części auta, więc upewnić się nie zaszkodzi. Czy wymieniałeś tylko felgi, czy również opony? Jeśli tylko felgi i upewnisz się, że na starych problemu nie ma, to problem musi tkwić w którejś feldze. W takim razie zamieniłbym przednie koła z tylnymi (możesz to zrobić od razu), jeśli to problem tylko jednej felgi, drgania na kierownicy ustąpią.
Ja również polecam wyważanie na Hunterze. Poza funkcją optymalizacji ma możliwość pomiaru wyważenia samej obręczy. Jakby co, to znam dwa warsztaty z taką maszyną w Warszawie, jeden z resztą został już wymieniony, drugi to:
Centrum Diagnostyki Samochodowej
Warszawa, ul. Cynamonowa r. Ciszewskiego
tel. 22 641-02-81; 22 644-13-13
Ponoć opony są trochę wyząbkowane ale mają dopiero ok 20kkm
normalka w 17" w octavi , tak może być i nic z tym nie zrobisz oprócz wymiany opon. a to że nie czułeś w tamtym roku to tylko Ci się tak wydaje , wybiajnie pjawia się stopniowo i sie do tego powoli przyzwyczajamy, dopiero po ponownym założeniu po jakimś czasie zdziwienie się pojawia , ze to niemożliwe , że to nie moje opony itd. wielu klientów tak ma.. :szeroki_usmiech
Komentarz