W rece wpadł mi ciekawy dokument, który zawiera dosyc dokładny opis nowej octavii 1.9TDI.
Niestety jest po niemiecku, no ale można się dużo domyśleć o co biega.
Najbardziej mnie zaciekawił fakt, iz podali, że samochod z tym silnikiem nagrzewa się z -10 do 22 stopni w przeciągu 14 minut!
Zawsze wszyscy mi mowili, że diesle się strasznie powoli nagrzewają, szczegołnie przy dużych mrozach i w korku.
A tu bach! 14 minut.
Ale rzecywiscie wydaje mi się, że u mnie silnik nie wskazuje jeszcze 50 stopni nagrzania a juz leci cieple powietrze. ( mam go dopiero 3 tygodnie)
Niestety mój Niemiecki jest na tyle słaby (lub nie opisali warunków), że nie wiem czy te pomiary robili przy samochodzie włączonym na luzie, czy mając jakies konkretne obroty na silniku.
Może ktoś bedzie chętny i przetlumaczy artykuł dla pozostałych forumowiczów.
Mam tez pytanie: Oni piszą, że ten 105 konny silnik spelnia tylko normę euro3.
A mi się wydawało że 105 konny to euro4 a 110konny to euro3.
w takim razie kiedy bylo przejscie na euro4? ja mam BKC w napewno Euro 4 a jak było z modelem tuż przed BKC?.
wasyl, tu pozwolę się z Tobą nie zgodzić.
Mam silnik 1.9 TDI AXR 101 KM i spełnia on normę Euro4 - co pisze zresztą w homologacji, jak już doszliśmy w innym wątku - nie ma on filtra cząstek stałych a norma jest uzyskana przez katalizator.
Nie badałem auta żadnymi maszynami - nie wiem na ile jest to właśnie Euro4 ale piszę co jest w papierach - a do tego miałem wcześniej AGR i śmierdział jak to kochany kopciuch a z tego zilnika zapach jest tak jak z silnika 2.0 D4D Toyoty która też ma Euro4 - nie żebym wąchał spaliny dla przyjemności ale przecież to się da czasami poczuć szczególnie jak się stoi przy bagażniku przy włączonym silniku - a dodatkowo nie ma z niego takich kłębów sadzy - aha zapraszam do powąchania na spocie :twisted:
Od 2006 wszystkie silniki TDI w nowej Octavii dostaly cudownego oczyszczenia, 31 grudnia byly w EURO 3 na terenie Polski, a od 1 stycznia nagle sa E4 :lol:
...wszystkie 1.9TDI 105KM miały podane, że spełniają normę EUROIV, a było to już w 2005 roku. Dlatego kiedyś tutaj pytałem na jakiej zasadzie u nas 1.9TDI ma w świadectwie homologacji normę EUROIII (mój na ten przykład)....
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
olej, bylo to juz bardzo czesto poruszane(poszukaj)
z grubsza chodzi o 3 swiece ktore podgrzewaja plyn chlodzacy
niestety nie kazda octavia to miala(nie wiem od czego zalezy)
jesli chcesz wiedziec czy twoja to ma to sprawdz w archiwum ja tm nawet gdzies fotki zamieszczalem jak to wygalda
Komentarz