Wada fabryczna? - korozja od uszczelek drzi tylnych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pjoters
    Classic
    • 2010
    • 4

    Wada fabryczna? - korozja od uszczelek drzi tylnych

    Dzida,
    Andys napisał/a:
    Tu znów się mylisz kolego, do 1.4 TSI musimy lać 504.00 tylko przy zmiennym okresie przeglądowym.

    OK. Ja wychodzę z założeniea, że skoro producent przewidział interwał serwisowy QG1 to należy się do niego stosować. Zakładam iż w Twojej książce serwisowej jest stosowna wlepa informująca Cię o tym.......
    A ja wychodzę z założenia, że producenci robią co mogą, aby w dzisiejszych czasach być bardziej Eco, a wlepa informuje jedynie o trybie, w którym auto wyjechało z fabryki ...

    I bardzo dobrze że nie widzisz, bo zapewne przy jeździe po mieście szafa odezwałaby się po 10-13 kkm. Więć IMHO wartość wspomniana przez Ciebie jest bardzo hipotetyczna.
    Mocno przesadziłeś, aby w trybie QG1 komp wzywał na serwis po 10-13 tys. km to musiałbyś chyba ciągle jeździć na dystansach 1km, mieć ustawiony w kompie olej o jakości "poor" i nie wiem co jeszcze. Jak już pisałem, eksploatuję auto prawie wyłącznie w mieście i po przejechanych 15k km, komp sugeruje (na tą chwilę) że do serwisu zostało mi jeszcze 11k km.

    PAOLO ESCO,
    Motul Specific z normą VW 504.00-507.00 dobry olej III klasy wzmocniony.
    Skoro jest dobry, to może przy nim zostać, bo ...
    Fuchs Titan GT1 Longlife III 5W30-III grupa+
    Valvoline XL III 5W/40 (niby 100% syntetyka) ale nie potwierdziłem tego jeszcze więc napiszę III grupa++
    a to jedna z najwyższych półek Millers xf-longlife-5w30 (drogi niestety ) wybierał bym między nimi.
    Bez normy 504.00
    LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40- pełen syntetyk
    LM Synthoil Energy 0w-40 - pełen syntetyk (ciężko go dostać w Polsce w Niemczech bez problemu)
    Fuchs Titan Supersyn 0W30 - pełen syntetyk
    Toś mi teraz pomógł :lol: :wink:
    pytając o coś lepszego niż Motule miałem na myśli dostępne oleje w Polsce no i o lepkości, którą wcześniej ustaliliśmy :wink:

    A Ty nie masz filtra cząstek stałych w 1.4 TSI CAXA? Jeśli masz to niestety norma 504 i 507.
    IMHO, nie mam filtra cząstek stałych (czy on nie występuję tylko w silnikach z ZS?). Po za tym, instrukcja dopuszcza oleje o niższej normie niż 504.00 przy skróconych okresach serwisowych.

    To jeszcze na koniec spytam, co sądzisz o oleju Quaker State Q Advanced Engine Long Life VW 5W/30
  • mlewando
    Classic
    • 2009
    • 6

    #2
    Wada fabryczna? - korozja od uszczelek drzi tylnych

    Witam
    nie znalazłem czy taki temat był już poruszony a mianowicie w mojej Octavi II zauważyłem ostatnio rdzewiejące nadproże w tylnych prawych drzwiach (moja skoda jest jedną z pierwszych wyprodukowanycj II jakie trafiły do Polski - VI 2004), będąc w serwisie lakierniczym skody ( nie będę wymieniał w którym) lakiernik powiedział mi, że to jest wada fabryczna tych modeli spodowowana twardymi uszczelkami montowanymi w drzwiach co powodowało wycieranie się lakieru. Podobno od 2006 roku firma zorientowała się iż jest to wada i zaczeła montować miekkie uszczelki. Powiedział mi też że mieli kilka przypadków gdzie wymieniali i malowali nadproża ze względu na wadę fabryczną.
    Wysłuchawszy jego argumentów zgłosiłem ustrke do serwisu i dostałem odpowiedź :" ze względu na fakt iż korozja jest skutkiem uszkodzenia powłoki lakirrniczej od uszczelek drzwi tylnych podlegających dwuletniemu okresowi gwarancji reklamacja nie została uznana" ( ja zgłaszałem wadę fabryczną a oni rozpatrywali gwarancję - oczywiście zamierzam się odwoływać od ich decyzji)

    moje pytanie czy ktoś z was miał podobną sytuację i czy w ramach wady fabrycznej udało mu się uzyskać naprawę?

    Pozdrawiam
    Michał

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      udawało się - na gwarancji właśnie.
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        #4
        mlewando, poczytaj sobie to http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=135 :wink:
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • puzio
          Classic
          • 2010
          • 10

          #5
          Witam
          Miałem taką sytuacje w piątek odebrałem auto po lakierowaniu z ASO

          4mc temu kupiłem używaną oktavie 2 od delera z Gdyni rok produkcji grudzień 2004 rejestracja luty 2005 po 1 właścicielu z przebiegiem 126tyś z pełną dokumentacją (ostatni serwis grudzień 2009) Miała korozję i wytarcia od uszczelek. Mc temu reklamowałem w ASO w Toruniu i po 2 tygodniach telefon, że uznają reklamacje i pomalują na swój koszt bez żadnego problemu. Tak jak wyzej w piątek odebrałem ale w środe jade na reklamacje bo niedokładnie pomalowali :twisted:
          Pozdrawiam

          Puzio

          Komentarz

          • Hunter
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1655

            #6
            mlewando, nie wiem czy odkryli to w 2006, bo problem występował już w modelu O1, nawet przed FL
            ...nie ma to jak Octavia :drive:
            >>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<

            Komentarz

            • utek
              Elegance
              • 2007
              • 867
              • Superb II combi (3T5)
              • APK 2.0 MPI 115 KM

              #7
              Przepraszam, że wykopałem trupa, ale czy w Octavii I powszechne jest wycieranie lakieru przez dolną uszczelkę drzwi, a w następstwie tego powstawanie korozji na progu?

              Komentarz

              Pracuję...