Dzida,
A ja wychodzę z założenia, że producenci robią co mogą, aby w dzisiejszych czasach być bardziej Eco, a wlepa informuje jedynie o trybie, w którym auto wyjechało z fabryki ...
Mocno przesadziłeś, aby w trybie QG1 komp wzywał na serwis po 10-13 tys. km to musiałbyś chyba ciągle jeździć na dystansach 1km, mieć ustawiony w kompie olej o jakości "poor" i nie wiem co jeszcze. Jak już pisałem, eksploatuję auto prawie wyłącznie w mieście i po przejechanych 15k km, komp sugeruje (na tą chwilę) że do serwisu zostało mi jeszcze 11k km.
PAOLO ESCO,
Skoro jest dobry, to może przy nim zostać, bo ...
Toś mi teraz pomógł :lol: :wink:
pytając o coś lepszego niż Motule miałem na myśli dostępne oleje w Polsce no i o lepkości, którą wcześniej ustaliliśmy :wink:
IMHO, nie mam filtra cząstek stałych (czy on nie występuję tylko w silnikach z ZS?). Po za tym, instrukcja dopuszcza oleje o niższej normie niż 504.00 przy skróconych okresach serwisowych.
To jeszcze na koniec spytam, co sądzisz o oleju Quaker State Q Advanced Engine Long Life VW 5W/30
Andys napisał/a:
Tu znów się mylisz kolego, do 1.4 TSI musimy lać 504.00 tylko przy zmiennym okresie przeglądowym.
OK. Ja wychodzę z założeniea, że skoro producent przewidział interwał serwisowy QG1 to należy się do niego stosować. Zakładam iż w Twojej książce serwisowej jest stosowna wlepa informująca Cię o tym.......
Tu znów się mylisz kolego, do 1.4 TSI musimy lać 504.00 tylko przy zmiennym okresie przeglądowym.
OK. Ja wychodzę z założeniea, że skoro producent przewidział interwał serwisowy QG1 to należy się do niego stosować. Zakładam iż w Twojej książce serwisowej jest stosowna wlepa informująca Cię o tym.......
I bardzo dobrze że nie widzisz, bo zapewne przy jeździe po mieście szafa odezwałaby się po 10-13 kkm. Więć IMHO wartość wspomniana przez Ciebie jest bardzo hipotetyczna.
PAOLO ESCO,
Motul Specific z normą VW 504.00-507.00 dobry olej III klasy wzmocniony.
Fuchs Titan GT1 Longlife III 5W30-III grupa+
Valvoline XL III 5W/40 (niby 100% syntetyka) ale nie potwierdziłem tego jeszcze więc napiszę III grupa++
a to jedna z najwyższych półek Millers xf-longlife-5w30 (drogi niestety ) wybierał bym między nimi.
Bez normy 504.00
LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40- pełen syntetyk
LM Synthoil Energy 0w-40 - pełen syntetyk (ciężko go dostać w Polsce w Niemczech bez problemu)
Fuchs Titan Supersyn 0W30 - pełen syntetyk
Valvoline XL III 5W/40 (niby 100% syntetyka) ale nie potwierdziłem tego jeszcze więc napiszę III grupa++
a to jedna z najwyższych półek Millers xf-longlife-5w30 (drogi niestety ) wybierał bym między nimi.
Bez normy 504.00
LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40- pełen syntetyk
LM Synthoil Energy 0w-40 - pełen syntetyk (ciężko go dostać w Polsce w Niemczech bez problemu)
Fuchs Titan Supersyn 0W30 - pełen syntetyk
pytając o coś lepszego niż Motule miałem na myśli dostępne oleje w Polsce no i o lepkości, którą wcześniej ustaliliśmy :wink:
A Ty nie masz filtra cząstek stałych w 1.4 TSI CAXA? Jeśli masz to niestety norma 504 i 507.
To jeszcze na koniec spytam, co sądzisz o oleju Quaker State Q Advanced Engine Long Life VW 5W/30
Komentarz