już gdzieś widziałem opis, że "Octavia wyposażona jest w (...) ESP, TCS (...)" co oznacza, ze to nie to samo. Zaraz postaram się znaleźć rozwinięcie dla tego skrótu :-)
chociaż "Track Control System" brzmi całkiem sensownie :-)
ASR - Acceleration Slip Regulation, TCS - Traction Control System, Kontrola trakcji - wiec nie jest to nowa nazwa ESP ktory moze sie inaczej nazywac ale w grupie VW nazywa sie po prostu ESP ...
System kontroli trakcji – system zaliczany do grupy systemów Advanced Vehicle Control Systems (albo Automated Highway Systems), którego głównym zadaniem jest niedopuszczenie do nadmiernego poślizgu kół pojazdu podczas przyspieszania (objawiającego się ich buksowaniem). Pośrednio systemy takie mogą wpływać również na polepszenie właściwości trakcyjnych pojazdu podczas ruchu w zakręcie. Większość systemów działa jedynie w zakresie niskich prędkości pojazdu (do 40 km/h) aczkolwiek budowane są też wersje działające dla całego zakresu prędkości. Jest kolejnym po ABSie systemem podwyższającym bezpieczeństwo czynne. Działanie systemu wpływa także na zmniejszenie zużycia opon i paliwa. System ten wykorzystuje elementy systemu ABS. Może również wykorzystywać inne elementy, jak jednostkę sterującą pracą silnika.
W zależności od producenta samochodu system taki może posiadać różne nazwy. W Polsce jednym z popularniejszych określeń jest ASR (od ang. Acceleration Slip Regulation). Nazwa ASR jest wykorzystywana w pojazdach produkowanych m.in przez koncern Mercedes-Benz, Volkswagen, Fiat lub Rover. Koncerny Ford i Saab oraz Chevrolet (Daewoo) stosują nazwę TCS (od ang. Traction control system). Firma BMW stosuje oznaczenie DSC (od ang. Dynamic Stability Control) lub ASC+T. Stosowane są również oznaczenia TC (ang. Traction Control) i inne.
Czyli żeby nie było, że stagnacja w fabryce i nic nowego się nie dzieje, to pewnie zamienili ASR na TCS .... :-) ale jeszcze poszukam, bo coś średnio mi się to wydaje. :-)
Też się tak jak kolega na początku przejałem, że mi wcisneli auto bez ESP (bo nie było napisu ESP OFF tylko przycisk z samochodzikiem w poślizgu). W jakimś dodatku do instrukcji obsługi pisze, że ten przycisk wyłacza TCS a ESP się nie da wyłaczyć.
Faktycznie. Przeczytałem artykuł http://www.technika.jazdamiejska.pl/...ne_skroty.html (w części "Staruszek dał początek innym" ), z którego jednoznacznie wynika, że TCS to nowa wersja skrótu ASR, czyli blokada "buksowania" kół
Nie mam niestety instrukcji, żeby sobie to przeczytać, ale gdybym miał, to na pewno miałbym ją już 'łykniętą' :-)
już gdzieś widziałem opis, że "Octavia wyposażona jest w (...) ESP, TCS (...)" co oznacza, ze to nie to samo. Zaraz postaram się znaleźć rozwinięcie dla tego skrótu :-)
chociaż "Track Control System" brzmi całkiem sensownie :-)
Dzwoniłem przed chwilą do serwisu w Warszawie - Panowie nie mają pojęcia o co chodzi
Przeczytałem też w folderze ze strony skody, że wszystkie O2 FL mają już seryjnie ESP.
Może chodzi po prostu o to, że tym przyciskiem wyłącza się samą funkcję ASR ?
Tak jak tu już padło w pierwszych OIIFL można wyłączyć wszystko czyli ESP i ASR (ESP - stabilizacja toru jazdy, ASR - optymalizacja przyczepności podczas ruszania w starszych autach to się nazywało też TC).
W późniejszych wersjach można tylko wyłączyć ASR bo uznali że ESP jest tak samo istotnym systemem poprawiającym bezpieczeństwo jak ABS.
Swoją drogą to i tak w skodzie ESP ingeruje dopiero jak potrzeba (na pewno się poczuje że auto idzie już bokiem jak załączy się ESP, czasem jak się szybko skontruje to nawet się ESP nie uaktywni). Poza tym może to tylko moje wrażenia ale ciężko jest Octavię wprowadzić w poślizg (porównuje do VB i Astry III).
Co do ASR to mam wrażenie że ten system to działa tylko zimą bo ostatnio na światłach dałem czadu, a że było po deszczu to koła zaczęły buksować w miejscu (z efektem stukania). Dopiero po czasie się kontrolka zaświeciła że ASR działa tylko że ja tego jakby nie odczułem.
Na pewno działa blokada mechanizmu różnicowego i to jest fajne bo nie spali się tylko jednej gumy )
Jakie są wasze odczucia?
Aha z instrukcji wynika że ASR działa w całym zakresie prędkości (w VB faktycznie działało do 40km/h)
Komentarz