Zmiana biegów a Maxi-DOT

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikee28
    Classic
    • 2010
    • 24

    Zmiana biegów a Maxi-DOT

    witam

    oryginalny podłokietnik do oct1 to wydatek ponad 700 zł. mialem jakias tanszy za ok 70 zl ale szybko urwalo sie przykrycie dzwonil i glegolił. nowy oryg troche drogi. od dwoch lat mam calkiem ladny podlokietnik i trwaly. kosztowal ok 250 zl . ma przesuwany wydluzany daszek oraz regulacje wysokosci. ostatnio znalazlem taki na stronie



    na razie niezle sie spisuje.
  • golibroda
    Rider
    • 2009
    • 530

    #2
    Zmiana biegów a Maxi-DOT

    Witam

    Komputer w maxi-dot podpowiada kiedy zmienić bieg na wyższy a kiedy zredukować. Czy jest możliwe aby ta podpowiedź wizualna była podparta jakimś dziwiękiem, tak jak np: przekroczenie założonej max prędkości ?

    Jak ktoś z podpowiedzi korzysta to wgapianie się na licznik jest mocno niebezpieczne i uciążliwe. Taka sygnalizacja dziwękowa byłaby wygodną podpowiedzią.
    Pozdrawiam
    Piotr

    Komentarz

    • Big
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 6389

      #3
      golibroda, a ty nie masz przypadkiem pod maską 1.4 16V, a nie 1.4 TSI jak to masz wpisane pod awatarem?
      Czarny Elegance

      Komentarz

      • Mihau
        RS
        • 2009
        • 7460
        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

        #4
        golibroda, tu masz cytat z teamtu o eco-drivingu w 1.8 TSI


        Zamieszczone przez rafik11
        tak na marginesie ten podpowiadacz zmiany biegów podpowiada w zależności od wciśnięcia pedału gazu. JAk delikatnie wciskasz pedał gazu to rzeczywiście podpowie przy ok 1800 obrotów, ale postaraj się wcisnąć bardziej dynamicznie pedał to np. zmianę z 3 na 4 podpowiedział mi po 3tys obrotów. Prawdopodobnie jest "połączony" z pedałem gazu i stąd zmienia zakres wskazan obrotów przy jakich należy zmienic biegi.
        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

        Komentarz

        • golibroda
          Rider
          • 2009
          • 530

          #5
          Big, A skąd taki wniosek ? Pod Avatarem jest OK :szeroki_usmiech

          Mihau, U mnie podpowiada, ale pytam czy nie mogły tej podpowiedzi sygnalizować dzwiękiem (np: jakieś piknięcie czy plumknięcie lub coś podobnego) ?? :P
          Pozdrawiam
          Piotr

          Komentarz

          • PIETRO1973
            Ambiente
            • 2008
            • 240

            #6
            Zamieszczone przez golibroda
            Big, A skąd taki wniosek ? Pod Avatarem jest OK :szeroki_usmiech

            Mihau, U mnie podpowiada, ale pytam czy nie mogły tej podpowiedzi sygnalizować dzwiękiem (np: jakieś piknięcie czy plumknięcie lub coś podobnego) ?? :P
            A teraz wyobraz sobie, ze przy KAZDEJ sugerowanej zmianie masz w aucie pikniecie, plumkniecie czy rechot. O ile w trasie jeszcze OK ale przy jezdzie w miescie to juz niekoniecznie. Mnie by sie stalo cos niedobrego w mozg gdybym mial w aucie takie atrakcje.
            przed Virusem
            to wina ROGALA
            http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA

            Komentarz

            • golibroda
              Rider
              • 2009
              • 530

              #7
              PIETRO1973, Pamiętaj, że każda funkcja ma ON/OFF . Dla mnie ON dla Ciebie OFF :diabelski_usmiech

              A ja akurat pokonuję trasy a do miasta pewnie wybrałbym OFF.
              Pozdrawiam
              Piotr

              Komentarz

              • PIETRO1973
                Ambiente
                • 2008
                • 240

                #8
                golibroda, Oczywiscie masz racje, ale: jezeli nie ma tego switcha ON/OFF dostepnego "od reki" tzn w MAXI-DOT, a rozumiem, ze skoro nie mozna wlaczyc w prosty sposob tego dzwiekowego suflera (jezeli istnieje) to i wylaczyc sie go w prosty sposob nie da.
                Oczywiscie jest to moje zdanie, ale uwazam, ze komputer jaki KAZDY kierowca posiada powyzej oczu ma na tyle duzo funkcji i mozliwosci konfiguracji, ze doskonale moze sobie poradzic z tego typu zadaniami. Ja osobiscie jestem przeciwnikiem tego typu "suflerow", ktore zwalniaja i oduczaja czlowieka od tzw. "myslenia przy robocie".
                Aby bylo jasne nie zamiezam nikogo ani pouczac ani obrazac ani nic w podobnym guscie.

                Pozdrawiam.
                Piotr
                przed Virusem
                to wina ROGALA
                http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA

                Komentarz

                • lukasiasty
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 198
                  • Volkswagen

                  #9
                  golibroda, trzeba było brać DSG nie musał byś sie wpatrywać w kompa który Ci musi podpowiadać kiedy masz zmienić bieg :lol:
                  Było szybkie
                  2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                  CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                  163HDI HYDRACTIVE 3+
                  Jest wycieczkowóz
                  VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    OT, ale muszę przyznać, że to dla mnie szokująca informacja, nie dość, że ktoś w ogóle chciałby coś takie mieć to jeszcze, że miało by dawać sygnał dźwiękowy
                    przecież to są jakieś urządzenia dla inwalidów motoryzacyjnych :?
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Psycho Dad
                      Rider
                      • 2009
                      • 629

                      #11
                      Sygnał ... dźwiękowy i na wszelki wypadek elektrowstrząsy

                      golibroda, Spróbuj wyczuć silnik i obserwuj chwilowe spalanie. Ten algorytm nie musi być doskonały Zresztą jak piszesz pokonujesz trasy ... to nie zmieniasz biegów tak często żeby się zagapić .

                      Mnie zresztą każde piknięcie przyprawia o zawał ze będę musiał jechać do ASO
                      Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                      Komentarz

                      • lukasiasty
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 198
                        • Volkswagen

                        #12
                        szkoda, nie chciałem być aż tak dosłowny ale masz 100% racje :!: golibroda, jak długo masz prawko? Czy to twój pierwszy samochód z 6 biegową skrzynią,że się tak gubisz z biegami,potrzebujesz podpowiadacza :lol: ,chciał bym Cie zabaczyć w moim DAFie tam jest 16 biegów do przodu i 4 do tyłu :shock: ,powodzonka.
                        Było szybkie
                        2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                        CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                        163HDI HYDRACTIVE 3+
                        Jest wycieczkowóz
                        VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                        Komentarz

                        • golibroda
                          Rider
                          • 2009
                          • 530

                          #13
                          W pierwszym poście było pytanie i stwierdzenie.

                          Na moje pytanie hipotetyczne nikt nie odpowiedział za to pouczających jak jeździć :shock: jest jak zwykle wielu ................

                          Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle......
                          Pozdrawiam
                          Piotr

                          Komentarz

                          • Mihau
                            RS
                            • 2009
                            • 7460
                            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                            #14
                            i jeszcze by mówił "Proszę wrzucić 3 bieg" i dźwięk jak w tramwaju jak na przystanek dojeżdża
                            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez golibroda
                              Miało być pięknie, a wyszło jak zwykle......
                              a miało być :?: :!: :lol:

                              być może to jest niepopularne stwierdzenie (a szkoda :idea: ) ale szczerze mówiąc jak czytam na "stronie internetowego klubu miłośników i użytkowników..." pytania o to kiedy zmienić bieg na wyższy a kiedy redukować i temu podobne "problemy" to robi mi się niedobrze :?
                              a to bardzo niedobrze :lol:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              Pracuję...