[O2] 2.0 TDI CR DPF 140km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • robertszczuqs
    Classic
    • 2011
    • 4

    [O2] 2.0 TDI CR DPF 140km

    a ja mam za 159zł sztukę 15cali
  • lukasiasty
    Ambiente
    • 2010
    • 198
    • Volkswagen

    #2
    [O2] 2.0 TDI CR DPF 140km

    Panowie,co o tym sądzicie :?: Miejmy nadzieję,że wyeliminowali w nim wady z BKD tj.głośną pracę zwłaszcza na zimno,spore zapotrzebowanie na paliwko,zużycie oleju,lipne turbiny i dwumasy.Boję się,żeby nie obcieli mu jaj przez ten DPF,motorki na pompkach rozpieszczały nas sporymi giftami od fabryki :diabelski_usmiech tutaj może być różnie.
    Niestety cena też poszła w górę ~2k
    Było szybkie
    2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
    CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
    163HDI HYDRACTIVE 3+
    Jest wycieczkowóz
    VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      wydaje mi sie ze kolejne gówno które moze sie wysrać w nowoczesnym tdi to dpf nie licząc turbiny, dwumasy, wtysków itp. jednyne co fajne to to ze bedzie ciszej pracować.
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Ten silnik to nie jest BKD z tego co kojarze tylko BMM, a wiec glowica 8 a nie 16 zaworowa, wiec mozna powiedziec ze ten problem odpada.

        Takie silniki sa obecnie w Scoucie, a on ma wlasnie DPF

        Chyba ze pojawila sie jakas nowsza generacja BKD :roll:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • lukasiasty
          Ambiente
          • 2010
          • 198
          • Volkswagen

          #5
          Maicroft, jasne,że to nie jest BKD,nie wiem jakie ma oznaczenie ten silnik,ale to chyba ten sam co w superbie i passacie,tam jest już od jakiegoś czasu montowany :roll: to chyba już coś wiadoma jak się sprawuje ten silnik.
          ps.octavka jak zawsze ostatnia z VAGów otrzymuje zmiane silnika na coś nowszego :wink:
          Było szybkie
          2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
          CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
          163HDI HYDRACTIVE 3+
          Jest wycieczkowóz
          VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratoRS
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            No wlasnie nie wiem czy to ten silnik co w Superbie.

            Przykladowo ten mocniejszy CBB siedzacy w S2 czyli 170KM pali jakis 0,5-1l wiecej niz BKD :twisted:

            BMM ma teraz nastepce o oznaczeniu CHWA, wiec jak najbardziej moze to byc wlasnie ten silnik z dolozonym DPFem. Do tego w obiegu zostaja BKD, AZV no i CEGA (170KM CR)
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #7
              Zamieszczone przez lukasiasty
              Panowie,co o tym sądzicie :?: Miejmy nadzieję,że wyeliminowali w nim wady z BKD tj.głośną pracę zwłaszcza na zimno,spore zapotrzebowanie na paliwko,zużycie oleju,lipne turbiny i dwumasy.Boję się,żeby nie obcieli mu jaj przez ten DPF,motorki na pompkach rozpieszczały nas sporymi giftami od fabryki :diabelski_usmiech tutaj może być różnie.
              Niestety cena też poszła w górę ~2k
              O jakich wadach mówimy ?

              - głośna praca - przecież zarówno ten nowy jak i BKD to pompowtrysk wiadomo ze to nie CR tylko PD wiec głośniejszy nieco ale cichszy od VP. Wiec ten nowy z filtrem bedzie taki sam jak wszystkie pompowtryski. Jak usiadziesz do PD z VP AHF to pomyślisz ze jedziesz benzyniakiem

              - co o spalania to też bym sie nie zgodził. PD pali wiecej niz VP o ok 0,5 - 1 litra. Ten nowy to też PD wiec spalanie również bedzie takie samo jak w BKD. Czyli na poziomie jak na duze ciezkie auto jakiem jest OII i duzej mocy (po programie).

              - zuzycie oleju - odkąd stosuje motul nie dolewac od przegladu do przeglądu (12-15tys) ani kropli. Wczesniej na castrolu trzeba kilka setek było dolac. Wiec imho to kwestia tego ze long life castrola był nie halo.

              - dwumas - to nie problem BKD to problem wszytkich mocnych ropniaków. Zarówno z VAG jak i Ford, Toytota, Subaru etc.

              - turbina - tu sie zgodze fabryczna jest słaba. Ponoc te nowe które wpuścili na rynek maja byc trwalsze zobaczymy

              co do DPF - to jeśli poruszasz sie na krótkich odcinkach miejskich to nie polecam nie bedzie kiedy go przepalić i beda problemy.

              Jak wspomniał Maicroft, jeśli to na bazie BMM to odpada ci tylko kwestia turbiny ale dochodzi problem z DPF. Jeśli na bazie BKD to nic nie odpada jedynie dochodzi problem z DPF
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • lukasiasty
                Ambiente
                • 2010
                • 198
                • Volkswagen

                #8
                neck99, popatrz w cennik,ten nowy 2.0 TDI jest na CR, pisze jak byk. :lol:
                Nie chodzi mi tu o porównanie VP do PD,które to (VP) były naprawde udane tj ekonomiczne i bezawaryjne w porównaniu do BKD który moim zdaniem jest niewypałem(co potwierdzi nie jeden mechanik który zna te silniki) i płakał po nim nie będe :P
                neck99, a od kiedy to pompowtrysk jest cichszy od pompy wtryskowej :shock: nie wiem jakimi benzynami wcześniej jezdziłeś skoro PeDek jest dla Ciebie cichutki :lol:
                Wracając do tematu, w danych fabrycznych osiągi zostały na nie zmienionym poziomie-przyśpieszenie i max speed,co cieszy,zużycie paliwa też sporo spadło wg. katalogu.
                Było szybkie
                2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                163HDI HYDRACTIVE 3+
                Jest wycieczkowóz
                VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  lukasiasty, nie patrzyłem w cenniki tylko starałem sie odpowiedzieć na pytanie. I jeśli nowy BKD z FAP-em tak jak zakładał autor to tylko dorzucienie FAP-a to opisałem ze nie będzie pewnie zmian w konstrukcji i musi sie liczyc z słabą turbina badz też nie bo je poprawili. Jednocześnie chciałem dac do zrozumienia ze dwumasa nie jest to slaba strona BKD tylko WSZYSTKICH MOCNYCH TDI. Dodatkowo nadmieniłem, że oleju nie ubywa (przy najmniej u mnie) gdzu przeszedłem na przeglądy co 12-15 tys i leje motula. Autor wspomniał tez ze BKD jest paliwożerne wiec odpisałem ze owszem pali wiecej niz VP ok 1L. I jest porównywalne do 1.9 TDI PD (w zależności kto jak jeździ i po jakich trasach z jakim butem).

                  Co do głośności to zrobiłem VP niecałe 200 tys i wiem co mowie. VP było o niebo głośniejsze niz PD do datkowo występowały duze w porównaniu do O2 drgania.

                  Kiedys Maicroft, wspomniał ze 2.0 TDI z przed 2006 roku a dzisiejsze 2.0 TDI to całkiem 2 rózne silniki. i Uważam ze akurat BKD po 2006 roku jest dobrym silnikiem. Oczywiście kolejne jego konstrukcje beda coraz lepsze az za 10 lat powstanie na jego bazie niezniszczalny 2.0 który niestety ze względów na nowe normy euro, większe moce i konkurencje znów przemodyfikuja i itd Tak jak było to z 1Y chyba rok 1995 na którego bazie do dzis śmigają poczciwe 1.9 na VP

                  Reasumujac jeśli ten nowy BKD to CR jest szansa ze to BMN z fapem i zmniejszoną mocą. Bądz BKD z fapem i zmiana w układzie zasilania.
                  I na pewno nie bedzie on palił jak VP tylko jak PD. Turbo bedzie pewnie z BKD poprawione wiec ciężko stwierdzić. Głośność na pewno cichszy niz PD. Dwumas bedzie padał jak w każdym mocnym TDI. Co do brania oleju to pewnie bedzie tez pbrał na poczatku szczególnie jak beda lac castrola i wymiana bedzie co 30 tys
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • Lelon
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 130

                    #10
                    Skoda podaje, że ten silnik na CR będzie palił średnio 0,9l/100km mniej od 2.0TDI PD. Było by super, jeżeli rzeczywistość to potwierdzi.

                    2.0TDI PD wg katalogu średnio 5,7l/100km
                    2.0TDI CR wg katalogu średnio 4,8l/100km - spora różnica na papierze, ciekawe jak wyjdzie w praktyce

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratoRS
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Ale silnik 170KM CR nie pali 1l mniej niz 170KM PPD ani nawet PD 140KM, wiec bez szansa.

                      Chyba ze to bedzie taka odchudzona wersja 2.0TDI CR 110KM :lol:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Lelon
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 130

                        #12
                        ale wg katalogu 2.0TDI CR 170KM miał palić 1l/100km mniej niż 2.0TDI PPD 170KM???

                        Komentarz

                        • sew1981
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2009
                          • 10986
                          • Fiat

                          #13
                          cr w 2.0 tdi są cichsze od pompowtrysków. i cr napewno mniej pali, bo jechałem passkiem z tym silnikiem (140 km). myślę, że to dużo bardziej udana konskrukcja od bkd. przynajmniej w passku cr sprawuje się godnie. zamontują w octavii ten sam zapewne, więc ze spokojnym sumieniem można polecić

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            miałem okazję prowadzić passata z tym 2,0 na CR na odcinku 400km tylko, że właściciel nie wiedział jaki to silnik i myślałem, że to PD
                            generalnie jak już zacząłem się nad tym zastanawiać, to może rzeczywiście był trochę cichszy, ale z zewnątrz a w środku jakiejś specjalnej różnicy nie zauważyłem w stosunku do BKD w O2, ale być może ja po prostu nie zwracam na to specjalnej uwagi :roll: w każdym razie na pewno nie jest to i-CTDi pod względem dźwiękowym , a jeździło się tak jak BKD.

                            miałem wrażenie, że mniej palił :idea: , no ale to, słaby test na takim dystansie...
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • Lelon
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 130

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              miałem wrażenie, że mniej palił :idea:

                              bo bak w Passacie jest większy niż w O2 i wolniej na wskaźniku ubywało

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Lelon
                                Zamieszczone przez szkoda
                                miałem wrażenie, że mniej palił :idea:

                                bo bak w Passacie jest większy niż w O2 i wolniej na wskaźniku ubywało
                                nie o to mi chodziło
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • neck99
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1326

                                  #17
                                  Lelon, tylko weś pod uwage jak oni to testuja. Auto na hamownie i analizują spalania na podstawie emisji spalin. Tak ze te spalanie ni jak sie ma do spalania na realu. Moxe CR stad moze cr z dpf na hamowni wychodzi lepiej. Polecam autoswiat gdzie testowali auta i opisywali jak sa sprawdzane nowe. Kazde z testowanych aut spalało od 20 - 50% wiecej niz katalog
                                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                  Komentarz

                                  • Lelon
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 130

                                    #18
                                    Ale ja doskonale wiem, że w realu auta palą więcej niż w katalogu, w końcu wczoraj się nie urodziłem

                                    Miałem nadzieję, że jak katalog podaje spadek o 1l/100km to coś musi być na rzeczy.


                                    Auto-Światu już dawno dawno nie czytam, bo to dla mnie jak Fakt czy inny Super Express :lol:

                                    Komentarz

                                    • neck99
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1326

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Lelon
                                      Auto-Światu już dawno dawno nie czytam, bo to dla mnie jak Fakt czy inny Super Express :lol:


                                      Ale czasem cos mądrego napiszą
                                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                      Komentarz

                                      • lukas220
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 120

                                        #20
                                        Koledzy, testowałem Passata 2,0 TDI PD i 2,0 TDI CR DPF. Moje odczucia są następujące:
                                        -CR faktycznie znacząco ciszej pracuje od PD (nawet zimny pracuje ciszej niż PD na gorąco)
                                        -spalanie na podobnym poziomie z małym wskazaniem na korzyść CR
                                        -CR bardziej równo rozwija moc, ale PD ma chyba bardziej spontaniczną reakcję na gaz ( i tu kłania się forum mastersa, na którym pisze, że mało który seryjny CR z grupy VW ma wyższą moc od deklarowanej w przeciwieństwie do PD gdzie katalogowy 140 konny BKD może mieć i >160 koni.
                                        -w ciągu ostatnich 6 mieś wymieniłem w mojej octavi dwumasę, turbo, jedną pompkę i listwę wtryskiwaczy i nie będe robił z tego większej sprawy jeśli zrobie kolejne 120 tyś km bez problemów :wink:
                                        Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI

                                        Komentarz

                                        • lukasiasty
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 198
                                          • Volkswagen

                                          #21
                                          Zamieszczone przez lukas220
                                          mało który seryjny CR z grupy VW ma wyższą moc od deklarowanej w przeciwieństwie do PD gdzie katalogowy 140 konny BKD może mieć i >160 koni.
                                          właśnie tego się boję :cry: ciekawe jak z podatnością CRa na modyfikacje elektroniczne :hmm
                                          Było szybkie
                                          2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                                          CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                                          163HDI HYDRACTIVE 3+
                                          Jest wycieczkowóz
                                          VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                                          Komentarz

                                          • olsze
                                            Drive
                                            • 2009
                                            • 58

                                            #22
                                            Zamieszczone przez lukasiasty
                                            właśnie tego się boję :cry: ciekawe jak z podatnością CRa na modyfikacje elektroniczne :hmm
                                            Chyba nic to nie zmienia w porównaniu z silnikiem bez CR :wink: A propo kultury pracy to ojciec ma służbowego berlingo 1.6 HDI z CR i powiem wam że brzmi pięknie :lol: w porównaniu do diesli VW beż CR ops: a i wchodzi na obroty lepiej lepsza reakcja na gaz w porównaniu z 1.9TDI :twisted:
                                            Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
                                            W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg

                                            Komentarz

                                            • lukasiasty
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 198
                                              • Volkswagen

                                              #23
                                              olsze, nie rób OT nie porównujemy tu innych silników niż 2.0 TDI vag :!:
                                              Było szybkie
                                              2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                                              CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                                              163HDI HYDRACTIVE 3+
                                              Jest wycieczkowóz
                                              VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                                              Komentarz

                                              • marbab
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 4842
                                                • Fiat
                                                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez neck99
                                                jeśli to na bazie BMM to odpada ci tylko kwestia turbiny ale dochodzi problem z DPF. Jeśli na bazie BKD to nic nie odpada jedynie dochodzi problem z DPF
                                                twierdzisz ze BMM ma lepsza turbine od BKD. Myslalem ze to jedna bajka.
                                                Marek



                                                Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                                Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                                Komentarz

                                                Pracuję...