Panowie,co o tym sądzicie :?: Miejmy nadzieję,że wyeliminowali w nim wady z BKD tj.głośną pracę zwłaszcza na zimno,spore zapotrzebowanie na paliwko,zużycie oleju,lipne turbiny i dwumasy.Boję się,żeby nie obcieli mu jaj przez ten DPF,motorki na pompkach rozpieszczały nas sporymi giftami od fabryki :diabelski_usmiech tutaj może być różnie.
Niestety cena też poszła w górę ~2k
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
wydaje mi sie ze kolejne gówno które moze sie wysrać w nowoczesnym tdi to dpf nie licząc turbiny, dwumasy, wtysków itp. jednyne co fajne to to ze bedzie ciszej pracować.
Maicroft, jasne,że to nie jest BKD,nie wiem jakie ma oznaczenie ten silnik,ale to chyba ten sam co w superbie i passacie,tam jest już od jakiegoś czasu montowany :roll: to chyba już coś wiadoma jak się sprawuje ten silnik.
ps.octavka jak zawsze ostatnia z VAGów otrzymuje zmiane silnika na coś nowszego :wink:
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
No wlasnie nie wiem czy to ten silnik co w Superbie.
Przykladowo ten mocniejszy CBB siedzacy w S2 czyli 170KM pali jakis 0,5-1l wiecej niz BKD :twisted:
BMM ma teraz nastepce o oznaczeniu CHWA, wiec jak najbardziej moze to byc wlasnie ten silnik z dolozonym DPFem. Do tego w obiegu zostaja BKD, AZV no i CEGA (170KM CR)
Panowie,co o tym sądzicie :?: Miejmy nadzieję,że wyeliminowali w nim wady z BKD tj.głośną pracę zwłaszcza na zimno,spore zapotrzebowanie na paliwko,zużycie oleju,lipne turbiny i dwumasy.Boję się,żeby nie obcieli mu jaj przez ten DPF,motorki na pompkach rozpieszczały nas sporymi giftami od fabryki :diabelski_usmiech tutaj może być różnie.
Niestety cena też poszła w górę ~2k
O jakich wadach mówimy ?
- głośna praca - przecież zarówno ten nowy jak i BKD to pompowtrysk wiadomo ze to nie CR tylko PD wiec głośniejszy nieco ale cichszy od VP. Wiec ten nowy z filtrem bedzie taki sam jak wszystkie pompowtryski. Jak usiadziesz do PD z VP AHF to pomyślisz ze jedziesz benzyniakiem
- co o spalania to też bym sie nie zgodził. PD pali wiecej niz VP o ok 0,5 - 1 litra. Ten nowy to też PD wiec spalanie również bedzie takie samo jak w BKD. Czyli na poziomie jak na duze ciezkie auto jakiem jest OII i duzej mocy (po programie).
- zuzycie oleju - odkąd stosuje motul nie dolewac od przegladu do przeglądu (12-15tys) ani kropli. Wczesniej na castrolu trzeba kilka setek było dolac. Wiec imho to kwestia tego ze long life castrola był nie halo.
- dwumas - to nie problem BKD to problem wszytkich mocnych ropniaków. Zarówno z VAG jak i Ford, Toytota, Subaru etc.
- turbina - tu sie zgodze fabryczna jest słaba. Ponoc te nowe które wpuścili na rynek maja byc trwalsze zobaczymy
co do DPF - to jeśli poruszasz sie na krótkich odcinkach miejskich to nie polecam nie bedzie kiedy go przepalić i beda problemy.
Jak wspomniał Maicroft, jeśli to na bazie BMM to odpada ci tylko kwestia turbiny ale dochodzi problem z DPF. Jeśli na bazie BKD to nic nie odpada jedynie dochodzi problem z DPF
neck99, popatrz w cennik,ten nowy 2.0 TDI jest na CR, pisze jak byk. :lol:
Nie chodzi mi tu o porównanie VP do PD,które to (VP) były naprawde udane tj ekonomiczne i bezawaryjne w porównaniu do BKD który moim zdaniem jest niewypałem(co potwierdzi nie jeden mechanik który zna te silniki) i płakał po nim nie będe :P neck99, a od kiedy to pompowtrysk jest cichszy od pompy wtryskowej :shock: nie wiem jakimi benzynami wcześniej jezdziłeś skoro PeDek jest dla Ciebie cichutki :lol:
Wracając do tematu, w danych fabrycznych osiągi zostały na nie zmienionym poziomie-przyśpieszenie i max speed,co cieszy,zużycie paliwa też sporo spadło wg. katalogu.
Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
lukasiasty, nie patrzyłem w cenniki tylko starałem sie odpowiedzieć na pytanie. I jeśli nowy BKD z FAP-em tak jak zakładał autor to tylko dorzucienie FAP-a to opisałem ze nie będzie pewnie zmian w konstrukcji i musi sie liczyc z słabą turbina badz też nie bo je poprawili. Jednocześnie chciałem dac do zrozumienia ze dwumasa nie jest to slaba strona BKD tylko WSZYSTKICH MOCNYCH TDI. Dodatkowo nadmieniłem, że oleju nie ubywa (przy najmniej u mnie) gdzu przeszedłem na przeglądy co 12-15 tys i leje motula. Autor wspomniał tez ze BKD jest paliwożerne wiec odpisałem ze owszem pali wiecej niz VP ok 1L. I jest porównywalne do 1.9 TDI PD (w zależności kto jak jeździ i po jakich trasach z jakim butem).
Co do głośności to zrobiłem VP niecałe 200 tys i wiem co mowie. VP było o niebo głośniejsze niz PD do datkowo występowały duze w porównaniu do O2 drgania.
Kiedys Maicroft, wspomniał ze 2.0 TDI z przed 2006 roku a dzisiejsze 2.0 TDI to całkiem 2 rózne silniki. i Uważam ze akurat BKD po 2006 roku jest dobrym silnikiem. Oczywiście kolejne jego konstrukcje beda coraz lepsze az za 10 lat powstanie na jego bazie niezniszczalny 2.0 który niestety ze względów na nowe normy euro, większe moce i konkurencje znów przemodyfikuja i itd Tak jak było to z 1Y chyba rok 1995 na którego bazie do dzis śmigają poczciwe 1.9 na VP
Reasumujac jeśli ten nowy BKD to CR jest szansa ze to BMN z fapem i zmniejszoną mocą. Bądz BKD z fapem i zmiana w układzie zasilania.
I na pewno nie bedzie on palił jak VP tylko jak PD. Turbo bedzie pewnie z BKD poprawione wiec ciężko stwierdzić. Głośność na pewno cichszy niz PD. Dwumas bedzie padał jak w każdym mocnym TDI. Co do brania oleju to pewnie bedzie tez pbrał na poczatku szczególnie jak beda lac castrola i wymiana bedzie co 30 tys
cr w 2.0 tdi są cichsze od pompowtrysków. i cr napewno mniej pali, bo jechałem passkiem z tym silnikiem (140 km). myślę, że to dużo bardziej udana konskrukcja od bkd. przynajmniej w passku cr sprawuje się godnie. zamontują w octavii ten sam zapewne, więc ze spokojnym sumieniem można polecić
miałem okazję prowadzić passata z tym 2,0 na CR na odcinku 400km tylko, że właściciel nie wiedział jaki to silnik i myślałem, że to PD
generalnie jak już zacząłem się nad tym zastanawiać, to może rzeczywiście był trochę cichszy, ale z zewnątrz a w środku jakiejś specjalnej różnicy nie zauważyłem w stosunku do BKD w O2, ale być może ja po prostu nie zwracam na to specjalnej uwagi :roll: w każdym razie na pewno nie jest to i-CTDi pod względem dźwiękowym , a jeździło się tak jak BKD.
miałem wrażenie, że mniej palił :idea: , no ale to, słaby test na takim dystansie...
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Lelon, tylko weś pod uwage jak oni to testuja. Auto na hamownie i analizują spalania na podstawie emisji spalin. Tak ze te spalanie ni jak sie ma do spalania na realu. Moxe CR stad moze cr z dpf na hamowni wychodzi lepiej. Polecam autoswiat gdzie testowali auta i opisywali jak sa sprawdzane nowe. Kazde z testowanych aut spalało od 20 - 50% wiecej niz katalog
Koledzy, testowałem Passata 2,0 TDI PD i 2,0 TDI CR DPF. Moje odczucia są następujące:
-CR faktycznie znacząco ciszej pracuje od PD (nawet zimny pracuje ciszej niż PD na gorąco)
-spalanie na podobnym poziomie z małym wskazaniem na korzyść CR
-CR bardziej równo rozwija moc, ale PD ma chyba bardziej spontaniczną reakcję na gaz ( i tu kłania się forum mastersa, na którym pisze, że mało który seryjny CR z grupy VW ma wyższą moc od deklarowanej w przeciwieństwie do PD gdzie katalogowy 140 konny BKD może mieć i >160 koni.
-w ciągu ostatnich 6 mieś wymieniłem w mojej octavi dwumasę, turbo, jedną pompkę i listwę wtryskiwaczy i nie będe robił z tego większej sprawy jeśli zrobie kolejne 120 tyś km bez problemów :wink:
Była Octavia 2001' 1,9 TDI AGR...oczywiście z virusem Była O2 KOMBI DSG ELEGANCE RS LOOK ... Jest BMW E91 LCI
właśnie tego się boję :cry: ciekawe jak z podatnością CRa na modyfikacje elektroniczne :hmm
Chyba nic to nie zmienia w porównaniu z silnikiem bez CR :wink: A propo kultury pracy to ojciec ma służbowego berlingo 1.6 HDI z CR i powiem wam że brzmi pięknie :lol: w porównaniu do diesli VW beż CR ops: a i wchodzi na obroty lepiej lepsza reakcja na gaz w porównaniu z 1.9TDI :twisted:
Jest Peugeot 407SW 2.0HDI 140KM
W rodzinie-Octavia I 1.6 102KM+lpg
jeśli to na bazie BMM to odpada ci tylko kwestia turbiny ale dochodzi problem z DPF. Jeśli na bazie BKD to nic nie odpada jedynie dochodzi problem z DPF
twierdzisz ze BMM ma lepsza turbine od BKD. Myslalem ze to jedna bajka.
Komentarz