Jeśli macie jakieś uwagi, na co uważać etc to będę wdzięczny
Filtr odkręcę bez problemu?, i ile wchodzi tego oleju, :?:
Gdzieś czytałem że 3,8 a gdzie indziej 4,3 4,5.... :roll:
Gdzieś czytałem że 3,8 a gdzie indziej 4,3 4,5.... :roll:
jak kupujesz olej w ASO i tam wymieniasz to na fakturze zobaczysz 4,5 litra x = :diabelski_usmiech a jak przyjedziesz ze swoim olejem to 3,8 litra - wiecej nie upchaja
Chociaz osobiście ja tam wole dac juz to 30 zł i w ASO wymieniam...olej castrol 5w40 kupie w hurtowni za 105 zeta + filtr oleju 20 zeta
Za współprace z ASO to ja już dziękuję :szeroki_usmiech
W poprzednim samochodzie sam sobie wymieniałem olej, ale nie zawsze łatwo było odkręcić filtr. Jutro przyjdzie olej(MOTUL) to na noc wjadę sobie na kanał i zostawię żeby dobrze ściekło :P
Nie do końca wiem jak wyzerować licznik, gdzieś tam znalazłem, kilka razy próbowałem wyświetlić liczbę km do przeglądu ale nie udało mi się
Myślałem że jest QG1(wpisy w książce) ale jak byłem z klimą robić to pytałem się czy zerkną ile zostało do przeglądu i wychodziło że ustawione jest na stały co 15 :roll: czyli skasowali przed sprzedaniem :evil:
tryton, Jaki klucz łańcuchowy do filtra w 1.9 TDI BXE?!? Po pierwsze w BXE wymienia się papierowy wkład filtra a nie cały filtr. Nie potrzebne są specjalne klucze jest plastikowy łepek na zwykłą nasadkę nie pamiętam jaką ale chyba 19mm.
abstinent, Najpierw odkręcasz korek wlewowy na silniku, potem korek w misce olejowej i spuszczasz olej. Potem odkręcasz plastikową pokrywę filtra oleju i wyciagasz stary wkład. Kup w aptece dużą strzykawkę ok 100ml i plastikowy przeźroczysty wężyk (możesz powiedzieć że taki jednorazowy do urządzenia podającego tlen choremu. Strzykawką wyciągniesz jeszcze dużo oleju z aluminiowego filtra. W środku zobaczysz pionowy otwór w dnie filtra z boku a nie centralnie w środku przez który wyciągniesz ze dwie setki z chłodnicy oleju. Łącznie dodatkowo strzykawką udaje się ściągnąć 300-400ml a oczywiście serwis tego nie robi i dlatego potem wchodzi 3,8l oleju a nie 4,3l.
Potem wymieniasz oring na plastikowej pokrywie i wciskasz nowy wkład w pokrywę a następnie zakręcasz momentem 25Nm. Uważaj aby nie za mocno przykręcić ponieważ to jest plastik a wkręcasz go w metalowy korpus. Łatwo jest urwać gwint więc nie przekraczasz momentu 25Nm.
Potem wkręcasz korek spustowy siłą 30Nm z nową mosiężną uszczelką i zalewasz olejem. Najpierw z 4l potem zapalasz silnik i gasisz. Czekasz z 10 min aby olej ścieknął do miski kontrolujesz poziom i w razie potrzeby dolewasz.
To ja tylko dodam, zebys dokladnie sprawdzil czy masz dobry wkład do filtra
To jest bardzo cenna uwaga ( stanowczo jak nie masz drugiego auta żeby jechać po inny wkład) w pierwszej kolejności wyciągnij filtr a potem jak masz odpowiedni wkład to zacznij spuszczać olej
tryton, Ale właśnie w 1.9 BXE plastikowa pokrywa jest inna niż w Twoim AGRze
Zadanie jest ułatwione wystaje taki plastikowy łepek śruby na zwykłą nasadkę...
Dodaję link do filmiku ja to robić. Niestety filmik jest z silnikiem Octavi 1 ale oczywiście poza wkładm filtra i właśnie kształtem pokrywy filtra O1 i O2 niczym się nie róźnią:
Technika wymiany oleju nie jest wielkim problemem jak ma sie do dyspozycji kanal. Ale co zrobic ze ZUZYTYM olejem?. Mam ten problem bo zostalo mi go troche butelce na dolewki i przy nastepnej wymiane zostanie znowu troche. Oleju NIE WOLNO POD ZADNYM POZOREM WYLEWAC do sciekow. Gdzie w takim razie zawiezc taki olej?
PIETRO1973, Zapytaj w najblizszych warsztatach czy nie chcą przyjmować zużytego oleju. Niektóre warsztaty posiadają np specjalne piece do ogrzewania w zimę właśnie za pomocą zlewanego z silników oleju!!!. Wtedy za każdą dostawę zlewek nawet dziękują Bo będzie im cieplej zimą
[ Dodano: Nie 23 Maj, 10 11:40 ] tryton, U Ciebie pokrywa nie jest gładka tylko potrzebny jest specjany klucz 76MM 15kątny lub 74mm 14katny (trzeba policzyć ścianki na obudowie)
Np taki: http://www.allegro.pl/item1042269257...da_n_sacz.html
U Ciebie pokrywa nie jest gładka tylko potrzebny jest specjany klucz 76MM 15kątny lub 74mm 14katny (trzeba policzyć ścianki na obudowie)
Gładka od góry bez wypustki na klucz to miałem na myśli bo w około wiadomo jest wielokąt i dlatego ja odkręcam to kluczem łańcuchowym Bardziej uniwersalny pasuje do większości filtrów
To ja tylko dodam, zebys dokladnie sprawdzil czy masz dobry wklad do filtra, bo w BXE wystepujachyba dwa rodzaje...
Zamawiałem w Gdańsku(o ile się nie mylę u nas na forum też handlują),filtr Mann OE 650/1 później pisałem do nich że części do BXE więc gdyby było coś nie tak to by odpisali chyba :roll:
W tabeli był chyba tylko jeden podany ops:
To ja tylko dodam, zebys dokladnie sprawdzil czy masz dobry wklad do filtra, bo w BXE wystepujachyba dwa rodzaje...
Zamawiałem w Gdańsku(o ile się nie mylę u nas na forum też handlują),filtr Mann OE 650/1 później pisałem do nich że części do BXE więc gdyby było coś nie tak to by odpisali chyba :roll: ...
Powiem tak, jak chciałem kupić filtr w ASO Wimar to pomimo podania VIN-u do wyboru były dwa rodzaje wkładów, gościu stwierdził, że musi zobaczyć obudowę i będzie wiadomo :roll: .
ETKA u mnie podaje dwa:
071 115 562 C ( i to jest chyba ten co ja mam )
albo
021 115 562 A.
Z tego co się orientuje to mój jest z jakimś trzpieniem czy czymś takim :? Podejrzewam, że nasi mechanicy z forum będą w stanie powiedzieć coś więcej o tych różnicach ( osobiście myślę, że chodzi o różnicę w kształcie tej nakrętki filtra < tutaj ETKA daje trzy różne do wyboru > )...
teraz to i tak za późno, ale dla potomnych będzie wiadomo co i jak :szeroki_usmiech
jak będzie inny to pojadę z nim do ASO , chyba będą mieli na magazynie, jak nie to w bielsku są jakieś dwa sklepy z częściami do skody
[ Dodano: Pon 24 Maj, 10 11:50 ]
przyszła paczka, sprawdziłem ten filtr, nadaje się? a i ta uszczelka na gwint mosiężna to jaki ma mniej więcej rozmiar, i czy musi koniecznie być nowa :?:
przyszła paczka, sprawdziłem ten filtr, nadaje się? a i ta uszczelka na gwint mosiężna to jaki ma mniej więcej rozmiar, i czy musi koniecznie być nowa :?:
Wygląda, że wkład będzie pasować.
Pierścień uszczelniający ma wg ETKA 74x3, niestety nie wiem czy trzeba go za każdym razem wymieniać...
kowal 2002, dzięki za info, i tak za późno bo olej zalany Mi chodziło o uszczelkę mosiężną, na śrubę od miski
Miałem jeden problem, nie mogłem ściągnąć starego filtra, a nie chciałem ciągnąć na chama żeby nie połamać zakrętki od obudowy
Jest jakiś patent na to, czy się mocno ciągnie :?:
Uszczelka mosiężna wyglądała dobrze, więc ją zostawiłem :szeroki_usmiech
Na tym filmiku mechanik ma fajną odciągarkę. U mnie śruba w misce jest już nagwintowana na większy gwint i zastanawiam się na zakupem takiej odsysarki, żeby już nie odkręcać korka z miski.
Komentarz