[O1] zawór egr

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tank102
    Drive
    • 2008
    • 63

    [O1] zawór egr

    Byłem w niedziele na giełdzie samochodowej Gliwice i mieli dzienne światełka takie jak pokazał kolega @Wojtek i były też coś jak takie: http://moto.allegro.pl/swiatla-do-ja...325266577.html Czyli kilka mocnych diodek a nie moduł z diodek 5mm.
    Powiem że bez porównania te drugie dawały po oczach równo.
    Najtaniej znalazłem po 180zł i ponoć z gwarancją. Troszke mnie kusiło ale szukałem pompy więc tylko przemieszałem gotówke w kieszeni

    Napewno opakowanie było inne więc nie wiem czy te z allegro też tak świecą.
    Diesel, diesel uber alle!
  • chimek11
    Rider
    • 2007
    • 482

    #2
    [O1] zawór egr

    jakiś czas temu czyściłem zawór egr i dolot, Syfu było co nie miara. Normalnie skorupa, trza było śrubokrętem wiercić. Wszystko poszło oczywiście dobrze.

    Dzisiaj po przejechaniu ok 2,5 tyś. km ściągłem pokrywe z silnika i widzę że na połączeniu zaworu z kolektorem cieknie olej. Wcześniej tego nie było. Dokręcone było na pewno dobrze.
    występuje na tym połączeniu uszczelka? Bo tak się dzisiaj przyglądałem i nie stwierdziłem takowej. Teraz nie wiem czy zapomniałem założyć czy nie ma być.

    Jak sprawdzić co z tym olejem bo chyba trochę za dużo od intercolera idzie. Turbina nie cieknie. Auto ładnie ciągnie.

    Komentarz

    • Tomek_dx
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      Olej w dolocie zawsze będzie jak masz podłączoną do dolotu odmę. Co do uszczelki to oczywiście występuje oring jeden przed i drugi za EGR'em. Pewnie podczas czyszczenia wypadł...
      Tomek

      Komentarz

      • chimek11
        Rider
        • 2007
        • 482

        #4
        kolego, skąd moge wziąć te oringi bo pewnie tak jak mówisz podczas czyszczenia zagineły.

        Komentarz

        • b-bar01
          Elegance
          • 2007
          • 985
          • Octavia I (1U2)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Zamieszczone przez chimek11
          skąd moge wziąć te oringi
          oring jest tylko jeden, między EGR a kolektorem.
          kupisz w kazdym sklepie z oringami i innymi uszczelniaczami lub w aso, nie jestem opewien ale w etce od skody nie ma tego oringu, ale od vw lub seat jest. koszt max ok 10 pln
          jesli sie nie myle to chyba wymiar 55x3 N 905 216 01
          , niech mnie ktoś poprawi jeśli jest inaczej. dla pewności zmierz to przetoczenie w EGR od strony kolektora

          Oring 55 x3 jest w: pozniejszych AGR (odkręcany EGR od kolektora), ALH,AHF, ASV, ATD
          Oring 63x3mm ( N 909 273 01) jest w ASZ i AXR.
          *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

          Komentarz

          • dragster
            Elegance
            • 2009
            • 895
            • Honda

            #6
            Bardzo interesuje mnie ten temat, m.in. z powodu topiku: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ghlight=urwany

            przy jakim przebiegu czyściłeś EGR?
            napisałeś "Auto ładnie ciągnie" - czy da się odczuć pozytywne różnice w pracy silnika po przeczyszczeniu EGR? idzie lepiej niż wcześniej?

            dzięki / pozdrawiam

            PS.
            ja mam przebieg 60 kkm i zastanawiam się przy jakim przebiegu go przeczyścić; z wcześniejszych topików wychodzi, że koło 150 tys. to już na pewno trzeba przeczyścić, a możne już i przy 100 kkm warto.
            Silnik R18A2.
            http://www.dadrl.org.uk
            http://www.lightmare.org

            Komentarz

            • chimek11
              Rider
              • 2007
              • 482

              #7
              kolego ja czyściłem przy 290 tyś.
              auto subiektywnie lepiej ciągnie ale ja miałem tak zasyfione wszystko że może dlatego. Praktycznie wiecej jak połowa otworu była zalepiona na amen.

              60 tyś. to chyba za mało ale nigdy nie zaszkodzi przeczyścić.

              Komentarz

              Pracuję...